• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu, 25. Lue mun teksti 18.8 n.klo 11. Oli tarkotus mennä itää ylös ja länttä alas. Eli suunnittelu sitä mukaa kun ajoin, tarkoittaa siis kohteelle ja suunnistus siitä sit seuraavalle. Eka yö vaimon sukulaisten luona, sen jälkeen muina päivinä rupesin n. Klo 19 jälkeen kattelee yösijaa. Silleen oikeestaan koko reissu. Käytännössä noi kohteet on aikalailla osunu valtaväylien varsille, muutaman joutunu ajaa vähän sivusta ja välillä ees taas ajelua. Ylöspäin mennessä kerkesin pe iltana ennen lähtöä suunnitella muutaman kohteen. Alaspäin tullessa sunnittelu oikeestaan vasta la aamuna ennen lähtöä kuopiosta. Ai niin, mulla on ipad tankkilaukussa, se toimi hyvin koko reissun , norjassa en käyttäny. Sivut toimi tosi hyvin, mulla ei oo mitään parannus ehdotuksia tullu vielä mieleen.

Iphone 5, tomtom ja pyörässä sw motechin teline ja vedenpitävä kotelo. Lataus sieltä etukatteen alta bemarin omasta pistokkeesta.

Oon tehny vastaavia reissuja neljä kertaa autolla eli paikat Suomen puolella tuttuja pohjoisessa ja muutenkin reissu onnistu kun oli jo vähän kokemusta.

Hitto, moka ! Oon Hämeenkyrössä sekottanu kaks kohdetta ja merkannu väärän :kääk:, Pleksi, miten saa poistettua kohteen ?
:tyhmäminä:

Jack sanoi:
Joo reissu oli hieno, 8 päivää meni. Myönnän et km määrä on aika iso mut jonain päivänä tuli enemmän siirtymää ja toisena sit ei. Kohteiden bongailu teki kans lisä kilsoja. Tää oli mulle oikeestaan äijän kestotesti, ja hyvinhän tuo meni, ei ongelmia. :thumbup:

OK, hyvä tietää. Mä en oo vielä mikään rautaperseilijä joten jos sinne pohjoseen lähen ens keväänä niin päivämatkat on varmaankin lyhkäsempiä.

Jack sanoi:
Hitto, moka ! Oon Hämeenkyrössä sekottanu kaks kohdetta ja merkannu väärän :kääk:, Pleksi, miten saa poistettua kohteen ?
:tyhmäminä:

Ei hätiä mitiä... valikosta Omat/Omat löydöt ja lokimerkinnät saat sivun, jossa näkyy tekemäsi merkkaukset.

Etsi listalta haluamasi lokimerkintä ja klikkaa sen kohdalta "muokkaa" linkkiä. Lokimerkinnän muokkaussivulla on linkki "Poista lokimerkintä".

Tosta navigoinnista vielä sen verran, että käytitkö paljon tomtomia, vai ajelitko enemmänkin karttojen mukaan?

pleksi sanoi:
Ei hätiä mitiä... valikosta Omat/Omat löydöt ja lokimerkinnät saat sivun, jossa näkyy tekemäsi merkkaukset.

Etsi listalta haluamasi lokimerkintä ja klikkaa sen kohdalta "muokkaa" linkkiä. Lokimerkinnän muokkaussivulla on linkki "Poista lokimerkintä".

Tosta navigoinnista vielä sen verran, että käytitkö paljon tomtomia, vai ajelitko enemmänkin karttojen mukaan?

Ok, hyvä. poistan merkinnän enkä kehtaa laittaa oikeata enää sinne. Käväsempä uudestaan joku kerta kun ajan ohi savusaunasta.

Mulla on tomtom europe, pitää sen verran hyvin paikkansa et ihan sitä käytin koko ajan, kartat oli toki mukana ja oikea sivu koko ajan esillä että oli tieto missä päin kuljen, varsinkin norjan puolella tykkään käyttää karttaa. Ihan joka paikkaan tomtom ei vie metrilleen mutta tyytyväinen olen ollut.

Jack sanoi:
Ok, hyvä. poistan merkinnän enkä kehtaa laittaa oikeata enää sinne. Käväsempä uudestaan joku kerta kun ajan ohi savusaunasta.

Mulla on tomtom europe, pitää sen verran hyvin paikkansa et ihan sitä käytin koko ajan, kartat oli toki mukana ja oikea sivu koko ajan esillä että oli tieto missä päin kuljen, varsinkin norjan puolella tykkään käyttää karttaa. Ihan joka paikkaan tomtom ei vie metrilleen mutta tyytyväinen olen ollut.

No, mutta voithan sä sen löydön ihan hyvin merkitä, kun kerran kävit siellä. Niinhän me muutkin ollaan merkattu jälkikäteen, kun on unohtunu tai muuten menny merkinnät sekaisin.

Navi + kartta taitaa olla melko yleinen yhdistelmä pitemmillä reissuilla. Itselläni on se vanhempi tomtom rider, jossa on hyvin pieni näyttö, joten kaipaan karttaa yleiskuvan saamiseksi ja varsinkin reitin suunnitteluun reissun aikana.

pleksi sanoi:
No, mutta voithan sä sen löydön ihan hyvin merkitä, kun kerran kävit siellä. Niinhän me muutkin ollaan merkattu jälkikäteen, kun on unohtunu tai muuten menny merkinnät sekaisin.

Navi + kartta taitaa olla melko yleinen yhdistelmä pitemmillä reissuilla. Itselläni on se vanhempi tomtom rider, jossa on hyvin pieni näyttö, joten kaipaan karttaa yleiskuvan saamiseksi ja varsinkin reitin suunnitteluun reissun aikana.

Ok hyvä, merkkaan sit. Voin näyttää noi mun telineet ym sit ku mennään taas paistaa makkaraa tai jotain muuta :;): (Pikku vinkki vaan :) )

Niin ja se padi mukana on kyl ehdoton ollu mulle, tuntuu et oon vähän tullu siitä liiankin riipuvaikseksi :sad3:

pleksi sanoi:

Hyvä että näin voi tehdä. Merkkasin muutaman kätkön löydetyks tänään vaikka kävin kätköillä vajaa 3 viikkoa sitten.

Kyllä siinä uudemassakin Tompassa näyttö on aika pieni joten vaikea siitä on saada yleiskuvaa.

Jack sanoi:
Ok hyvä, merkkaan sit. Voin näyttää noi mun telineet ym sit ku mennään taas paistaa makkaraa tai jotain muuta :;): (Pikku vinkki vaan :) )

Toi makkaranpaisto kuulostaa kuulostaa hyvältä idealta. :jippikaijee:

Jack sanoi:
Ja me muut voitais maksaa / tuoda omat makkarat. Myös Pleksille koska hän tarjos viimeks.

Joo, mulle sopii tuoda omat makkarat ja juomat mukana. Siitä riittää varmasti pleksillekin. Sellaine rajoitus että oon 7.-12.9. matkoilla joten ei silloin pliis.

Muoks. Pitäisköhän jatkaa tätä keskustelua kätköilyn palstalla?

Just katselin mallinkaistenjärven lokimerkintöjä, joissa leidit myös vihjailivat, että voisi järjestää makkaranpaistoa.

Varmaan pitää varrota poutakeliäkin, mutta mitenkäs noin muuten... pitäisikö mennä arki-iltana, vai olisiko viikonloppu parempi?

Ja sitten se paikka? Mallinkaistenjärvi olisi kyllä siitä kiva, että sinne pääsisi kohtuudella vaikka Tampereen tai Lahden seuduiltakin ja tietty Hämeenlinnasta. Mutta ehkä suurimmalle osalle se olisi aika kaukana arki-iltana käytäväksi? Vai onko?

Olisiko ehdotuksia?

Muoks: Jatkoin nyt tällä palstalla, kun aika harva on rekisteröitynyt motocachingin foorumille.

pleksi sanoi:
Just katselin mallinkaistenjärven lokimerkintöjä, joissa leidit myös vihjailivat, että voisi järjestää makkaranpaistoa.

Varmaan pitää varrota poutakeliäkin, mutta mitenkäs noin muuten... pitäisikö mennä arki-iltana, vai olisiko viikonloppu parempi?

Ja sitten se paikka? Mallinkaistenjärvi olisi kyllä siitä kiva, että sinne pääsisi kohtuudella vaikka Tampereen tai Lahden seuduiltakin ja tietty Hämeenlinnasta. Mutta ehkä suurimmalle osalle se olisi aika kaukana arki-iltana käytäväksi? Vai onko?

Olisiko ehdotuksia?

Muoks: Jatkoin nyt tällä palstalla, kun aika harva on rekisteröitynyt motocachingin foorumille.

Tuo Paratiisi vaikuttaisi mukavammalta isomman katoksen vuoks ja istumapaikkojakin enemmän (voihan sitä tietenkin istuskellä mättäillä). Mallinkaistenjärvi on ehkä vähän kaukana ilta-ajelua ajatellen (no muille kuin pks-laisille Paratiisi voi olla yhtä lailla vähän kaukana). Säävarauksella tietenkin pitäis mennä. Jos arki-iltana tuo makkaranpaisto niin vois aloittaa kohtuu aikaisin kun pimeekin tulee melko aikaisin (mulla tuo lähivalo on lähinnä himmeli, en oo vielä saanu asennettua xenonia).

Mulle käy mikä paikka vaan, ja käy viikolla mut kaks seuraavaa vkl on kiinni. Muuten viikonloput käy esim 12-13.9. Eihän tonne mallikaistenjärvelle aja tuntiakaan vissiin pk seudulta.

Mites muut kuin jlik ja pleksi on mieltä ? Ei oo muut ottanu vielä kantaa.

Ei kai sinne kätköily foorumille kannata siirtyä, eiköhän täällä viestit tavoita suuremman määrän porukkaa.

Mulla tuppaa vkloput (tai ainakin lauantait) olee aika hyvin jo kiinni (ainakin 30.8. ja 5.9. buukatut, sekä 27.9. ja 4.10.), joten arki-illat tai sunnuntai olisi parempia. Toisaalta ymmärrän kyllä että arki-illat on vaikeita niille joilla on pidempiä työpäiviä (taas näitä ammatin etuja, että harvassa on ne päivät jolloin ei pääse töistä viimeistään klo 15) eikä tosiaan ehdi välttämättä minnekään pidemmälle lähteä. Pk-seutulaisena täälläpäin olisi mulle ok, mutta onhan se vähän epäreilua jos kaikki kiva tapahtuua aina tällä suunnalla (suurin osa kätköistäkin täällä...). Mutta jos joku laittaa tapahtuman ja se vaan mitenkään sopii mun aikatauluihin, niin tulossa olisin. Eikä edes pieni sade lannista :grin: .

Mulle sopii lähiajan sunnuntait seuraavasti: 31.8. (jos silloin niin siirrän muun ohjelman aikaisemmaks), 14.9., 21.9. ja 28.9. Sunnuntai vois olla sikäli hyvä että silloin ehtii hyvin tuonne mallikaistenjärvellekin eikä tarvi ajella hirveellä kiireelle ees takas.

Näyttää olevan muillakin kuin minulla viikonloput vähän tiukassa...

Ehdottaisin, että hurautetaan jonnekin kohtuu lähelle pääkaupunkiseutua vaikkapa ensi tiistaina (säävarauksella). Voihan noita sitten taas järjestellä lisää ja vaikka vähän pohjoisemmas omansa. Sivustolla on kyllä riittävästi tilaa useammillekin tapahtumille :p

Paratiisista oli viimeksikin moni sitä mieltä, että on passeli paikka. Sattuuko kukaan tietämään, missä kunnossa se tien loppupää on sateiden jäljiltä? Jos kohtalo on sama, kuin meidän mökkitiellä, niin ehkä pitäisi välttää :kääk:

Vai olisiko jollain ehdottaa muuta paikkaa?

pleksi sanoi:
Näyttää olevan muillakin kuin minulla viikonloput vähän tiukassa...

Ehdottaisin, että hurautetaan jonnekin kohtuu lähelle pääkaupunkiseutua vaikkapa ensi tiistaina (säävarauksella). Voihan noita sitten taas järjestellä lisää ja vaikka vähän pohjoisemmas omansa. Sivustolla on kyllä riittävästi tilaa useammillekin tapahtumille :p

Paratiisista oli viimeksikin moni sitä mieltä, että on passeli paikka. Sattuuko kukaan tietämään, missä kunnossa se tien loppupää on sateiden jäljiltä? Jos kohtalo on sama, kuin meidän mökkitiellä, niin ehkä pitäisi välttää :kääk:

Vai olisiko jollain ehdottaa muuta paikkaa?

Harmi juttu, mä oon ma-ti Tallinnassa. Entäs joku muu päivä ens viikolla?

Ke-to ? Yritän keretä joku päivä käydä kurkkaamassa tien kunnon, kotoonta sinne 12 km. Viim. Su iltana.

Jack sanoi:
Ke-to ? Yritän keretä joku päivä käydä kurkkaamassa tien kunnon, kotoonta sinne 12 km. Viim. Su iltana.

Ke-to on OK ja weather.comin mukaan to vois olla ok. Tosin ennusteet varmaankin ehtii muuttua moneen kertaan.

Back