pleksi sanoi:Tota noin... huomasitko, että saitilla käytetään sähköpostiosoitetta käyttäjätunnuksena? Voisiko olla vaan siitä kiinni?
Heh, en, toimii, kiitos ja anteeksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
pleksi sanoi:Tota noin... huomasitko, että saitilla käytetään sähköpostiosoitetta käyttäjätunnuksena? Voisiko olla vaan siitä kiinni?
Go-Za sanoi:Aaa... no siinähän se syy on!
VIelä kun tajuais miten joku paikka merkitään löydetyksi...
pleksi sanoi:Kappas vaan. Tämä on noteerattu myös motouutiset.fi:ssä: http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/matkalla/937/Motok%C3%A4tk%C3%B6ily-avartaa-moottoripy%C3%B6r%C3%A4ily%C3%A4-harrasteena.htm?ref=section
Toivottavasti houkuttelee lisää käyttäjiä, jotta tulisi lisää kätköjäkin Maaemo sanoi:Toivottavasti houkuttelee lisää käyttäjiä, jotta tulisi lisää kätköjäkin
![]()
pleksi sanoi:Tosin sä olet sen verran kova ajamaan, että mahtaako tuokaan riittää![]()
.Eikös koko elämä ole kilpailu...?Jack sanoi:Ai oliks tää kilpailu ?![]()
Go-Za sanoi:Itse kaipaisin enemmän kuvia, eli esimerkiksi voisi ottaa kuvan omasta pyörästä kun rasti on läydetty. Tosin se muistuttaa sitten jo aika paljon kuvajahtia. Mutta ainakin voisi olla mahdollista lisätä kuvia rastin "kuvakansioon" eikä ne välttämättä olisi niitä "mun pyörä tällä rastilla"...
jlik sanoi:Joten voitaiskos pitää tää geokätköily vähän rennommalla tasolla jotta tikkariajelijat ehtii omalla rauhallisella tyylillä etsiskellä noita kätköjä. Tietenkin myös tuo kuvajahtailu on otettava harrastusmielessä (ei nyt ruveta kiistelemään tästä kun joku voi vetää herneet nenään mun tekstistä).

Jack sanoi:Hyvä idea tuo kuvahomma. Tuosta herneen nenään vetämisestä, sovitaan ettei tällä palstalla kukaan tee silleen niin ois hieno homma. Tuolla kuvajahtipuolella välillä porukka käy välillä vähän liian kuumana. :
pleksi sanoi:No juu... kuvajahti on tosiaan ihan oma juttunsa ja monethan siitä näyttää tykkäävän. Mikäs siinä.
Mulla oli vaan ajatuksena, että saataisiin esiteltyä ja piirretyä kartalle mukavia kohteita, joihin ajella. Ja sitten hieman jakaa kokemuksia. Ainakin minusta kuvien lisääminen lokimerkintöihin olisi ihan hyvin tähän sopiva asia.
Nyt en ole ihan varma tarkoittiko Go-Za sitä, että kuva olisi joillain kätköillä löytämisen edellytys, mutta tällaista olen itse pohtinut:
Lokimerkintään voisi helposti lisätä kentän (tai kenttiä) sitä varten, että siihen saisi laittaa linkin ottamaansa kuvaan. Mutta ehkä se on hieman hankala, kun pitää käyttää jotain kuvapalvelua jne... Jos löydön loggaamisen ehtona olisi kuvan lisääminen, niin sitten sivustolla pitäisi varmaan olla mahdollista ladata kuvat suoraan lokimerkinnän sivulta "lisää kuva" -toiminnolla. Vai mitä olette mieltä?
Kuvien lataamistoiminto on jossain määrin työläs toteuttaa, joten en ole siihen vielä ryhtynyt/ehtinyt.
jlik sanoi:Minusta kuvien ottaminen vois olla täysin vapaaehtoista eikä kätkön löytämisen/kuittaamisen edellytys. Tänään kävin Porkkalanniemessä ja tuli kuvattua kätkön postilaatikko mutta tämä oli lähinnä itseä varten että muistaa sen oikean numeron. Nuo kuvapalvelulinkit eivät välttämättä toimi vuosien päästä kun kuvan ottaja voi jossakin vaiheessa sitten poistaa kuvan kuvapalvelimelta eikä linkki sitten toimi enää. Parempi ois että vois ladata kuvan vaikka pienemmässä koossa kätköilysivustolle "lisää kuva" -toiminnolla. Oishan se kiva katella samasta kohteesta eri kuvaajien ottamia kuvia (samalla vois yrittää saada sen oman mopon kuvaan jos mahdollista).
Jack sanoi:No jopas ny jotakin.... Ja eihän kukaan oo sanonu et pitäs kuitata kuvalla. Se ois pelkkä lisä tuohon hommaan, ne jotka haluu.