Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suzu-ukko sanoi:Mun on pitänyt käydä siellä että voin tehdä kätkön?
Suzu-ukko sanoi:ok mulle riittä toi teen kätköjä vain paikoista missä olen itse vieraillut. No pitääpä opetalla se sit seuraavaksi. Mjaa kait sitte sekaannuin tähänkin tavallani..

Suzu-ukko sanoi:mjoo koitan tehdä nyt yhden
pleksi sanoi:Eilen puhuttiin automuseoletkan porukalla "vanhojen käyntien" merkkaamisesta. Laitetaanpa siitä muutama sana tännekin, kun asia tässä tavallaan jo tuli esille.
Nythän säännöissä sanotaan vain, että voi merkata löydetyksi, kun on käynyt kätkön julkaisun jälkeen.
Kohta alkaa olla mahdollista nykyisten sääntöjen mukaan merkitä melko vanhojakin käyntejä. Ajattelin, että sääntöjä voisi täydentää niin, että voi merkata löydön, jos on käydessään tiennyt, että paikka/reitti on kätkö (Mikäli palaa reissusta, niin voi merkata ko. reissulla käydyt kohteet, jos huomaa kätkön vasta reissulta palatessaan kohtuullisen ajan sisällä - esim. 3pv).
Taka-ajatuksena olisi lähinnä se, että saataisiin lokimerkinnät pysymään "tuoreina" eli vältettäisiin kovin vanhojen käyntien merkinnät tyyliin "oon joskus käyny...".
En niinkään miettisi sitä, että saako joku kuitattua löytöjä tai ei, mutta ne lokimerkinnät on erittäin tärkeitä muiden käyttäjien ja koko saitin kannalta. "Löytyi!" -merkintöjen luonne muuttuu oleellisesti jos, vaikka ensi kesänä uudet käyttäjät alkaa merkkaamaan kaikkia paikkoja, joissa on käynyt tänä kesänä (ja kätköt julkaistu siis ennen käyntiä). Tai sitten neljän vuoden päästä naputellaan kolmen kesän käynnit kerralla
Mitäs mieltä raati on asiasta?
pleksi sanoi:Eilen puhuttiin automuseoletkan porukalla "vanhojen käyntien" merkkaamisesta. Laitetaanpa siitä muutama sana tännekin, kun asia tässä tavallaan jo tuli esille.
Nythän säännöissä sanotaan vain, että voi merkata löydetyksi, kun on käynyt kätkön julkaisun jälkeen.
Kohta alkaa olla mahdollista nykyisten sääntöjen mukaan merkitä melko vanhojakin käyntejä. Ajattelin, että sääntöjä voisi täydentää niin, että voi merkata löydön, jos on käydessään tiennyt, että paikka/reitti on kätkö (Mikäli palaa reissusta, niin voi merkata ko. reissulla käydyt kohteet, jos huomaa kätkön vasta reissulta palatessaan kohtuullisen ajan sisällä - esim. 3pv).
Taka-ajatuksena olisi lähinnä se, että saataisiin lokimerkinnät pysymään "tuoreina" eli vältettäisiin kovin vanhojen käyntien merkinnät tyyliin "oon joskus käyny...".
En niinkään miettisi sitä, että saako joku kuitattua löytöjä tai ei, mutta ne lokimerkinnät on erittäin tärkeitä muiden käyttäjien ja koko saitin kannalta. "Löytyi!" -merkintöjen luonne muuttuu oleellisesti jos, vaikka ensi kesänä uudet käyttäjät alkaa merkkaamaan kaikkia paikkoja, joissa on käynyt tänä kesänä (ja kätköt julkaistu siis ennen käyntiä). Tai sitten neljän vuoden päästä naputellaan kolmen kesän käynnit kerralla
Mitäs mieltä raati on asiasta?
jlik sanoi:Joo näin on. Tää on sääntö. Hyvä esimerkki on esim. UK:ssa olevat kätköt. Kaikissa noissa paikoissa oon vuosien varrella käyny, tosin kotilolla.
Muoks. Minusta edellytys on että on käyny paikan päällä. Tosin en oo varma siitä kun pleksi on tehny viime aikoina USA:n useita kätköjä ja en oo kyselly että onko hän käyny siellä. Näin oon olettanu.
pleksi sanoi:Tota noin... ei sellaista sääntöä ole. Mutta onhan se tietty parasta jos on käynyt. Tekemissäni Suomi-kätköissä oon kai käynyt kaikissa juuri ennen kätkön tekoa.
On muuten yleensä vaikeaa opastaa muita paikkaan, jossa ei ole käynyt. Oon noita jenkkikätköjä tehnyt malliksi ihan netistä etsittyjen tietojen perusteella. Välillä menee tosi kauan yhden kätkön kanssa, kun etsii tuoreita tietoja ja varmistelee sitä, että ne pitää paikkansa. Ja kuvia ei meinaa myöskään saada. Joitain oon saanu kyselemällä, mutta hidasta on (huom! mieluummin ilman kuin pöllitty).
Muoks: säännöt
Suzu-ukko sanoi:No ootan että sais postin että pääsis kirjautumaan .....![]()
pleksi sanoi:Tota noin... ei sellaista sääntöä ole. Mutta onhan se tietty parasta jos on käynyt. Tekemissäni Suomi-kätköissä oon kai käynyt kaikissa juuri ennen kätkön tekoa.
Käykö sulle Maaemo silloin se vkl kun työt alkaa ?
Hyvää nimipäivää![]()