• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Go-Za sanoi:
Näillä spekseillä en muuten usko että juuri mikään kätkö tulee koskaan adoptoitua -tai ainakin hyvin harva. Onko missään kätkössä ollut tähän asti neljää huoltopyyntöä??

Lukitusehdotuksissa rajana oli kuusi, joka oli ainakin liikaa, joten pudotin määrää hieman. Säädetään lisää, jos on tarpeen.

Btw, tarkalleen ottaen ne on adoptioehdotuksia, joita vaaditaan neljä.

Mun kuvitelma on sellainen, että jos kätköllä on huoltopyyntö ja adoptioehdotus, niin se toimii vinkkinä muille, että voisi myös äänestää adoptoinnin puolesta. Tarvittaessa mä voin äänestää useammalla äänellä :p

No... onpa ainakin jokin konsti, millä saa kätkön siirrettyä uudelle ylläpitäjälle sitten kun tarve tulee.

Tänään meinasin ladata korin ja tutkia sitä hieman kartalla. Mutta jostain ihmeen syystä tuli seuraava virheilmoitus kun yritin avata tiedostoa:

This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.

Onkohan mahdollisesti tehty jokin muutos ladattavan tiedoston (korin) osalta? Parilla eri laitteellakin testasin kun mietin onko toisessa asetuksissa jotain hämminkiä. Ennen on toiminut aivan kivuttomasti, mutta nyt ei.

yrmyli sanoi:
Tänään meinasin ladata korin ja tutkia sitä hieman kartalla. Mutta jostain ihmeen syystä tuli seuraava virheilmoitus kun yritin avata tiedostoa:

This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
Mulla ainakin toimii normaalisti. Kokeilepa tuosta!

Go-Za sanoi:
Mulla ainakin toimii normaalisti. Kokeilepa tuosta!

Sama virheilmoitus, tämä tulee kun yrittää avata ladatun korin suoran Oruxmapsiin. Kiertotien kautta tiedostoja siirtelemällä toki onnistuu, mutta menee hankalaksi tienpäällä hanskat kädessä.

yrmyli sanoi:

Onkohan mahdollisesti tehty jokin muutos ladattavan tiedoston (korin) osalta? Parilla eri laitteellakin testasin kun mietin onko toisessa asetuksissa jotain hämminkiä. Ennen on toiminut aivan kivuttomasti, mutta nyt ei.

Laite/käyttöjärjestelmä, jolla yrität avata tiedostoja, yrittää avata niitä ohjelmalla jonka sinä olet määrittänyt.
Olet itse huomammattasi vaihtanut oletusohjelmaa, jolla laite avaa nuo tiedostotyypit.
Muuta se oletusohjelma tuolle tiedostotyypille takaisin aiempaan.

Tuo "virheilmoitus" ei tosiaan ole varsinaisesti virhe vaan ihan normaalia toimintaa kun avaa XML-tiedoston web-selaimessa (GPX on XML-pohjainen tiedostoformaatti).

Joko jostain syystä laitteella mitä käytät on oletusohjelma tuon formaatin avaamiseen vaihtunut tai sitten serveri antaa väärän tiedostotyypin (Content-Type) sille.

tonttuj sanoi:
Laite/käyttöjärjestelmä, jolla yrität avata tiedostoja, yrittää avata niitä ohjelmalla jonka sinä olet määrittänyt.
Olet itse huomammattasi vaihtanut oletusohjelmaa, jolla laite avaa nuo tiedostotyypit.
Muuta se oletusohjelma tuolle tiedostotyypille takaisin aiempaan.

Jotenkin hassu juttu kun sama toistuu kahdessa eri laitteessa. No täytyypä tutkia vielä yhdellä laitteella kun ehdin.

Edit: Ja sama myös kolmannella laitteella. Androidin ihmeellinen maailma. :right:
Mutta elämä ja matka jatkuu hieman hankalampaa reittiä.

Viimeksi muokattu:
Pikku parannusehdotus kun tehdään uusia kohteita, ja vaikka vanhempiinkin voisi lisätä: jos kohteessa on käveltävä pyörän luota varsinaiselle kohteelle niin esittelyssä olisi mun mielestä hyvä olla kuinka pitkä matka on käveltävä. Jos se on vaikka 100m niin eipä siinä tarvitse kuteita alkaa miettimään mutta jos kohteelle pidempi matka tai joutuu menemään rappusia tms niin olisi hyvä tietää etukäteen. Jos esittelyssä ei mainita tästä mitään niin saattaa joltain käydä menemättä.

E: tänään taitaa tulla Gozalle 800 tehtyä täyteen. Aikamoinen saavutus:thumbup:

Jack sanoi:
jos kohteessa on käveltävä pyörän luota varsinaiselle kohteelle niin esittelyssä olisi mun mielestä hyvä olla kuinka pitkä matka on käveltävä. Jos se on vaikka 100m niin eipä siinä tarvitse kuteita alkaa miettimään mutta jos kohteelle pidempi matka tai joutuu menemään rappusia tms niin olisi hyvä tietää etukäteen.
Oon ainakin ite yrittäny muistaa laittaa tuon tiedon.

Löyty ohjeista tälläinen:

"Tie ja kävely*
Jos valitset muun kuin 1. vaihtoehdon, olisi kuvaustekstissä hyvä mainita tarkennus esimerkiksi soratien tai kävelymatkan pituudesta."

Viimeisen noin kuukauden sisään tehdyistä kohteista (Suomessa) ei löytynyt tietoa kuinka pitkä kävelymatka on.
Siis sellaisista missä on 2. tai 3. vaihtoehto.

E: tarkoitin tuolla yllä olevalla kaikkia kohteita mitä on tehty viime aikoina.

Hihhei, olipas mukavata morjenstella muutamia kätköilijöitä tuolla mopomesuilla, näin talviaikaan kun ei muuten niin kovasti muita näje :D:thumbup: . Näköjään messuloggauksesta tuli myös yrmylille 200 täyteen, onnittelut :respect::jippikaijee: ja jlikille "hauska" löytölukema 666 :)- . Nyt vaan lissää kätköjä tekemään ellei talviajo suju ja ensi kesän ajoja suunnittelemaan :) .

Yritin uploadata 9.3MB kätkökuvaa mutta tarjoilee internal server erroria (ohje sanoo että yläraja on 10MB). Pienemmän kuvan kanssa uploadaus onnistui.

Server time: 2017.02.13 12:31:0049

Kirjoitan Aika-ajo.com blogiin (http://www.aika-ajo.com/author/mikkolevo/) moottoripyöräilystä ja olen sopinut pleksi:n kanssa, että teen artikkelin myös motokätköilystä ja Motocaching.net palvelusta. Itsekin jo yli sata kätköä tehneenä näen palvelussa paljon hyvää ja toivon sen saavuttavan uusia käyttäjiä.

Laitoin muutamille aktiiveille kysymyksiä yksityisviestillä, mutta lisääkin näkökulmia otan mielelläni. Jos haluat osallistua artikkelin taustoittamiseen, niin laita minulle viestiä ja palaan kysymysten muodossa. :orgmp:

daddy0 : Olikos sinulla jotain aikataulua mielessä. Aattelin kyllä vastata heti, mutta kun työpäivä venyi tähän asti, niin taidankin mennä saunaan ja vastata myöhemmin.

jlik: Jaahans, katupyörien kätköilykausi tuli jo avattua. Löysit näköjään jäättömät ajourat - toivottavasti! Eikö sulla kumminkin ole ihan normi katukumit alla, vai kuinka?

Ei tässä nyt niin hevosen selässä olla, ettei saunaan mies ehdi :D

Keräilen vastauksia ja kirjoittelen rauhalliseen tahtiin mitä töiltä ehdin ja jaksan. Jos hyvin käy, niin tulevana viikonloppuna kirjoittelen tai sitten viimeistään seuraavana, jos ei materiaalia ole vielä riittävästi kasassa. Mitään deadlinea ei tällä ole.

pleksi sanoi:
jlik: Jaahans, katupyörien kätköilykausi tuli jo avattua. Löysit näköjään jäättömät ajourat - toivottavasti! Eikö sulla kumminkin ole ihan normi katukumit alla, vai kuinka?

Kausi alko itse asiassa jo 18.2. mutta kätköily vasta nyt. Ihan tavalliset katurenkaat on alla, mutta vois harkita ens talveksi vaikka oheisia piikkirenkaita.
16406673_225431941250946_389503740453630628_n.jpg

Jotain tarttis mun mielestä tehdä! Nimittäin sen suhteen että saatais tää homma starttaamaan ihan tosissaan jossain ulkomailla. Alkaa olemaan jo melkein ihme ettei niin ole jo käynyt? Edelleen olen sitä mieltä että Viro, Latvia, Liettua, Puola, Saksa... sekä UK olis ne todennäköisimmät missä tää sais tuulta alleen, mutta kysymys kuuluu miten??
Instagramin kautta olen saanut muutamia "lupauksia" siitä että ko. henkilö aloittaa kätköjen kuittaamisen mutta sitä kuitenkaan ei ole vielä tapahtunut. Todellisuudessa tarvittaisiin kontakti johonkin "suurempaan ryhmään" tai esim. lehden lukijakuntaan (Mites se lehtijuttu UK:ssä?). Uskoisin että tämä voi onnistua myös ilman rahallista panostusta mutta työtä se tulee joka tapauksessa vaatimaan -ja mielummin useammalta henkilöltä.
Itse olen ollut useissa paikoissa aktiivinen mutta kuitenkin niin etten yritä liikaa tuputtaa sivustoa liikaa kenellekään.

Back