Go-Za sanoi:Jotta kyseessä ei olisi kilpailu, olisi hyvä poistaa tuo "top lista" eli eniten kätköjä löytäneet.
Musta tähän pätee se, mitä etusivun kuvauksessa sanotaan: "Mielenkiintoisia kohteita leikkimielisen kisailun säestämänä." Minä ainakin tulkitsen tuon niin, että pientä kilpahenkisyyttä voi olla (top-lista) kun ei sitä ota liian vakavasti. Täytyy aika perhanan kilpailuhenkinen kaveri olla, jotta ryhtyy väittämään ajetuksi ajamattomia kätköjä vain kohotakseen top-listuksessa... etenkin kun ei siitä saa kuin "mainetta ja kunniaa" (jos muka sitäkään...).
Toisaalta, voihan sen top-listan poistaakin, mutta ainakin itsestäni on kiva sitä välillä seurailla ja katsella ketkä muut ovat aktiivisia kätköilijöitä. Toisaalta, mä kyllä lueskelen myös niitä muiden lokimerkintöjä, että kyllähän sieltäkin aktiiviset ajajat bongautuu
Muuten olen aika keskilinjalla tässä kätkökysymysasiassa. Itse en ole ongelmia kovasti kysymyksissä nähnyt (itse olen aina vähintäänkin tokalla yrityksellä saanut kätkön merkityksi ja aina olen muistanut katsoa onko kysymystä) ja tykkään ratkoa niitä paikkakätköissä (paikkaa katsoo toisella tarkkuudella kun pitää vastaus bongata). Reittien kohdalla en hirveästi taas sitten tykkää kysymyksistä, ainakaan jos ne vaativat pysähtymistä (pieni teksti jossain liikennemerkissä tms.) koska haluaisin vain nauttia mutkista. Ratkaisuksi ehdotin sellaisia kysymyksiä, joihin vastauksen voi antaa numeroina, silloin poistuu taivutuksen yms. monitulkinnaisuuden vaara, tosin kyllähän numeroillakin pelaamassa silti saa vielä hankaluuksia aikaiseksi jos kysymys on monitulkintaisesti esitetty (esim. mulla oli Hvitträsk-kätkössä ensin sanamuoto "laske parkkipaikka-alueen pylväät", joka olikin moniselitteinen, kun ihmisillä on eri käsityksiä siitä mitä lasketaan mukaan parkkipaikka-alueeseen). Toisaalta vastausvaihtoehtojen määrä on ehkä vähän rajoitetumpi, jos ongema on vain kysymyksen muotoilun monitulkintaisuus (eli siis kykenee helpommin arvaamaan vastauksen, vaikka olisikin tulkinnut kysymyksen väärin).
.