• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
pleksi sanoi:
Makeita maisemia, eikä taida olla pahemmin ruuhkaa. Nyt sanoisin, että oot Jack asian ytimessä :thumbup:
Yhteensä reilun pari viikkoa vuosien varrella Nato-sillan kupeessa telttaleiriä pitäneenä sanoisin, että kyllä tuolla tiellä välillä aika trafiikki käy. Ja varsinkin nyt, kun ison tien laitaan oli ilmestyny opasteet Gorsan kävelysillalle.
BTW, kesälauantaisin tuolta sillalta pääsisi harrastamaan kuminauhahyppelyä...

pleksi sanoi:
Sopiikos kysyä, minkälaisen navin hankit?

Mun piti jo ruveta tekemään käyttöliittymää gpx:ien lataamiselle, mutta se vaikuttikin hieman isotöiseltä, joten teen muuta ensin. Mikäli haluat kokeilla kätköjen lataamista sivustolta hieman kömpelöllä tavalla, laita yv:tä, niin saat ohjeet.

Go-Za sanoi:
Sopii kysyä koska se on mun vanha Tomtom 400:nen. Sama laite sillä oli jo kiinni Riiviössä koko Juuroopan reissun!

Eipä täällä näköjään tarvi edes itse vaivautua vastailemaan :grin::)- . Mut joo, laitan yv:tä ellei tuo Goza ehdi opastamaan ensin :;): .

Maaemo sanoi:
Eipä täällä näköjään tarvi edes itse vaivautua vastailemaan :grin::)- . Mut joo, laitan yv:tä ellei tuo Goza ehdi opastamaan ensin :;): .

Laitoin nyt kumminkin sulle käyttöoikeudet gpx:ien lataamiseen, niin ei jää ainakaan siitä kiinni.

Ja huomasinpa myös, että alexzin 300 rikkominen on mennyt onnittelematta ohi. Parempi myöhässä kuin ei ollenkaan, eli onnea :jippikaijee: !

Maaemo sanoi:
Ja huomasinpa myös, että alexzin 300 rikkominen on mennyt onnittelematta ohi. Parempi myöhässä kuin ei ollenkaan, eli onnea :jippikaijee: !

Kiitos vain. Ajelu ja kätköily haluja olisi vaikka kuinka mutta koti ja työ vaativat kuitenkin suurimman osan ajasta. Kyllä tämä kätköily vain on mukavaa. Ja olen nyt vihdoin saanut muutaman kätkönkin aikaiseksi kuten makkarakätköilyssä tuli luvattua :p

No, mitäs tykkäätte noista parhaiden kätköjen listoista : https://www.motocaching.net/fi/toplists/p/bestroutes/FI ?

Ei kai niitä pidä hirveän vakavasti ottaa, mutta ainakin omasta mielestäni ovat ihan hauskat.

Esim. reittien osalta luulisin, että toi auttaa kyllä monia löytämään ainakin muutaman todella hyvän pätkän, josta ei ole ennen tiennyt.

Myös täältä onnittelut alexzlle :thumbup:

pleksi sanoi:
No, mitäs tykkäätte noista parhaiden kätköjen listoista : https://www.motocaching.net/fi/toplists/p/bestroutes/FI ?

Ei kai niitä pidä hirveän vakavasti ottaa, mutta ainakin omasta mielestäni ovat ihan hauskat.

Esim. reittien osalta luulisin, että toi auttaa kyllä monia löytämään ainakin muutaman todella hyvän pätkän, josta ei ole ennen tiennyt.

Tokihan oli hauska huomata, että oma kätkö oli listaykkösen paikalla. :jippikaijee: Vaikka itse kyllä pidän muutamaa muuta parempina. Listahan muokkautuu sitä mukaa, mitä enemmän ihmiset huomaavat antaa tähtiä kätköjä merkatessaan.

Kiva lisä tuo on sivustolle, kiitos siitä. :respect:

Juli sanoi:
Yhteensä reilun pari viikkoa vuosien varrella Nato-sillan kupeessa telttaleiriä pitäneenä sanoisin, että kyllä tuolla tiellä välillä aika trafiikki käy. Ja varsinkin nyt, kun ison tien laitaan oli ilmestyny opasteet Gorsan kävelysillalle.
BTW, kesälauantaisin tuolta sillalta pääsisi harrastamaan kuminauhahyppelyä...

Joo kyllä siellä liikennettä on jonkun verran, johtunee siitä sillasta (liian korkea mulle, kait 150m :kääk:) ja siitä että tien päästä eli Guolasjärveltä on merkitty reitti Haltille.

Ja mikä oudointa oli se, että kun pääsin perille niin heti hyökkäsi kaksi Suomalaista naista ja Norjalainen mies katsomaan mikä sankari ajaa prätkällä perille. Norskin mielestä olin kova jätkä :D
Ja nämä naiset oli Seura lehdestä ja Norski oli heppu joka oli pistänyt aloitteen että Suomelle lahjoitetaan maata pieni pala koska näin ollen Suomella olisi Haltin korkein huippu hallussa. Siis lahja kun Suomi täyttää 100v. Riittää kuulemma vastalahjaksi "twelve points" Haastattelivat ja ottivat siinä sitten kuvia musta ja pyörästä. Kaikkeen sitä joutuu :grin:

Muuten, paikalliset poromiehet ajaa siellä ihan eläimen raivolla, autoilla ja mönkkäreillä. Ihan hulluja !

1. Alexz 300 onnea :thumbup:
2. Kartta parempi kuin ennen, tiet näkyy paremmin.
3. Top listat on hyvä :thumbup:
4. Arcalion kysy suunnistuksesta: joskus tein reittejä mutta nykyään laitan kotona naviin ekan kohteen ja siellä sit seuraavan jne. Tulee paljon pysähdyksiä ja menee aikaa mutta ei haittaa.
5. Oisko mahdollista saada kätköjä tehneiden kohteiden lista toisin päin ? Eli kun mennään eniten kätköjä tehneet listaan niin viimeks tehty kätkö olisi ekana ja ekaks vikana. Samalla lailla on eniten kätköjä löytäneet lista eli vikaks löydetty ekana. Hitto mä oon huono selittämään mutta ehkä ton joku tajuaa :blink:
6. Eilen 1007km ja yksi löydetty kätkö. Hullu äijä. Kait tuokin jonkunlainen enkka :p

Jack sanoi:
5. Oisko mahdollista saada kätköjä tehneiden kohteiden lista toisin päin ? Eli kun mennään eniten kätköjä tehneet listaan niin viimeks tehty kätkö olisi ekana ja ekaks vikana. Samalla lailla on eniten kätköjä löytäneet lista eli vikaks löydetty ekana. Hitto mä oon huono selittämään mutta ehkä ton joku tajuaa :blink:

Korjattu, eli seuraavassa versiossa eniten kätköjä tehneiden listan kätköissä uusin kätkö näytetään ennen sitä uusinta kätköä aikaisemmin tehtyä kätköä, joka näytetään siinä alempana. Etkös sä sitä halunnu :p

Jack sanoi:
6. Eilen 1007km ja yksi löydetty kätkö. Hullu äijä. Kait tuokin jonkunlainen enkka :p
Onko tolle kilsamäärälle joku muukin selitys, kuin että kauas oli pitkä matka?

pleksi sanoi:
Korjattu, eli seuraavassa versiossa eniten kätköjä tehneiden listan kätköissä uusin kätkö näytetään ennen sitä uusinta kätköä aikaisemmin tehtyä kätköä, joka näytetään siinä alempana. Etkös sä sitä halunnu :p

Onko tolle kilsamäärälle joku muukin selitys, kuin että kauas oli pitkä matka?

Joo just silleen. Yhtä hyvin selitetty kuin munkin selitykset :grin:

Olin eilen Rovaniemellä viiden aikaan ja ihmettelin et mitähän tekis, liian aikaista katella nukkumapaikkaa niin päätin sit ajaa Kurikkaan nukkumaan. Ei siinä muuta selitystä oo. Uskotteko muuten että kuukin voi häikäistä ajaessa ? Aivan pilkkopimeätä ja täysikuu loistaa suoraan edestä ja alhaalta. Onneks kypärässä on lippa !

E: Koko reissulla ei tullut pisaraakaan vettä, aivan loistokelit ! Ei lainkaan mun tuuria. :jpstyle:

Arvelinkin, että noi kilsat on tullu siitä, että oot ajellu takas etelämmäs. Varmaan oli hieno reissu muutenkin kuin kelien puolesta.

Tervetuloa makkaran paistoon Janakkalaan Valajärven laavulle sunnuntaina 28.8 klo 15 alkaen. Tarkemmat tiedot tapahtuman kuvauksesta.

Tarjoan myös kakkukahveet 10000 "Löytyi!" -merkinnän kunniaksi (on aikalailla varma, että tulee täyteen ennen ko. päivää)

Go-Za sanoi:
Alustavasti muuten suunnittelen lähteväni ensi kesänä tuonne pohjoiseen (omasta edellisestä lapinreissusta on jo liian monta vuotta!) Tarkoituksena matkata ainakin viikko, ehkä jopa 10 päivää siten että laittaisin pyörän junan kyytiin (myös palatessa). Kävisin ainakin Sallan Tuntsassa ja Altan postitiellä (plus mitä siihen väliin jää). Ajankohta olisi heinäkuun alkupuolella. Katupyörällä tolle reissulle ei kannattaisi lähteä, mutta esim. Gessulla tai Trumpalla hyvinkin. Ihan vaan jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.

Ehdottomasti pyörä junaan mennen tullen, säästää ukkoa ja on heti peli paikoilla kun menee junalla. Mä oon tuota Rovaniemi - Etelä väliä ajanut tarpeeks monta kertaa ettei enää huvita. Pohjosessa on monta ajamatonta soratietä mitä pitäs käydä ajamassa. Ja hyviä maisemia. Hyviä metsäautoteitä ym ym. Seuraavan kerran kun meen niin menen ja tulen junalla !

pleksi sanoi:
Oli muuten tosi makee kuva Wilhelmin lokimerkinnässä Salkolantie -kätköllä. Laitetaas tähän vielä erkiseen linkki kuvaan. Minusta siinä mainiosti tiivistyy motskarireissujen fiilis parhaimmillaan. Enkä nyt tarkoita sitä, että olis sade tulossa, vaan sellainen "Tie, pyörä ja mies" -meininki https://www.motocaching.net/images/00/29/98/002998max.jpg

No on todella hieno kuva ! :thumbup:

Pleksi, Sä kun näät uudet rekisteröityneet niin kerrotko jos joku päivä Saksalainen kaveri rekisteröityy. Juttelin pitkään Altassa kotari kaverin kanssa, oli lähtenyt Franfurtista pari viikkoa sitten ja oli menossa pohjoiseen ja Suomen kautta kotiin. Oli kätköilystä jonkun verran kiinnostunut.

Back