• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
LoneWolf sanoi:
lopuksi vielä Porjus jossa käyn vaikka "virallinen" jutaus ei sinne menisikään.

Kannattaa käydä katsomassa se Lancasterin raato Porjuksessa. Vähän on talsimista mutta kyllä se menee mopovermeet päällä.

Laitetaas nyt tänne foorumin puolelle tervehdys tänä keväänä aloittaneelta kätköilijältä.

Ensinnäkin isot kiitokset hienon idean ja sivuston luomisesta! Minunlaiselleni "yksinäiselle sudelle" tämä konsepti on antanut todella paljon iloa! Vaihtelevat työvuorot sun muut arjen askareet yleensä vaikuttaa siihen milloin pyörän päälle pääsee ja niinä kertoina, kun ei ajoseuraa ole (hyvin usein), niin nappaan yleensä motocachingista pari kiintopistettä, jonne lähden suuntaamaan (löydän ne sitten tai en).

Aloitin moottoripyöräharrastuksen toissakesänä ja ajo oli pääpiirteittäin päämäärätöntä liikkumista johonkin ilmansuuntaa ja kun kotiinlähdön aika koitti tsekkasin puhelimen gepsistä missä päin olen ja lähdin takaisin. Pidemmän päälle aika puuduttavaa touhua kaltaiselleni ihmiselle, joka haluaa kuitenkin jollain tasolla tietää, minne olen menossa tai mitä olen hakemassa. Tämä palvelu takaa sen, että reissuni varrella on aina jotain mielenkiintoista, johon suunnata.

Tänä keväänä olen löytänyt kotiseudultani PK-seudulta todella mielenkiintoisia kohteita, joiden olemassaoloa en edes tiennyt tai sitten olen kätköjen avulla vieraillut lapsuudestani tutuissa paikoissa, jonne en autolla olisi koskaan enää eksynyt.

Suuret kiitokset siis sivuston ylläpitäjille ja aktiivisille käyttäjille ja uusien kätköjen luojille! :respect:

jlik sanoi:
Oottekos päättäneet jo ajankohdan?
Ei olla päätetty. Viroreissulla olis puhetta Ruotsin reissusta ja sopiva ajankohta olisi varmaan taas tuo Helatorstai... Affenanmaalle voisi mennä vielä vaikka tän kesän lopulla (esim elokuun lopussa?)

Go-Za sanoi:
Ei olla päätetty. Viroreissulla olis puhetta Ruotsin reissusta ja sopiva ajankohta olisi varmaan taas tuo Helatorstai... Affenanmaalle voisi mennä vielä vaikka tän kesän lopulla (esim elokuun lopussa?)

Ei kun elokuun puolessa välissä... lopussa on jo koulut alkaneet :no:

Aipou89 sanoi:
Laitetaas nyt tänne foorumin puolelle tervehdys tänä keväänä aloittaneelta kätköilijältä ... ....
aktiivisille käyttäjille ja uusien kätköjen luojille! :respect:

Kiitos! Olipas kiva saada tällaista palautetta. Silloin, kun ekaa versiota kehittelin, jännitti kovasti, että saadaanko saitille ollenkaan sisältöä, mutta onhan sitä kertynyt ainakin yli omien odotusten. Jos kerron jollekin sivustosta, niin sanon sen olevan ylivoimaisesti kattavin kokoelma motoristeja kiinnostavista kohteista Suomessa. On se vaan niin hienoa, kun paikkoja ja reittejä tietävät jakavat niitä muillekin! Tietysti gozamite ja jlik on tekijöinä omassa luokassaan, mutta fakta on se, että jo 92 suomalaista on lisännyt kohteita sivustolle. Lisäksi todella monet ovat osallistuneet kätköjen tarkastukseen ja tietty lokimerkintöihin jne... Kuten sanoit, aktiiviset kätköilijät tekevät tästä sen mitä se on.

Go-Za sanoi:

OK, täytyy katella miten sopii omiin aikatauluihin. Kuhan nyt selvitään tästä jutauksesta ekaksi. Toistaseks on menny todella hyvin.

Mihinköhän on kadonnut yksi kätkö?? EI ole tosin mun tekemä, tuli vaan mieleen kun tossa kattelin kätkökarttaa...
Se oli reittikätkö Halikosta Paimioon suurinpiirtein näin: https://goo.gl/maps/rSUAzvT43fo
Siinä oli vielä joku kysymys siitä sillasta. En muista kenen tekemä se oli, varmaan arkistoitu mutta miksiköhän?

Go-Za sanoi:
Mihinköhän on kadonnut yksi kätkö?? EI ole tosin mun tekemä, tuli vaan mieleen kun tossa kattelin kätkökarttaa...
Se oli reittikätkö Halikosta Paimioon suurinpiirtein näin: https://goo.gl/maps/rSUAzvT43fo
Siinä oli vielä joku kysymys siitä sillasta. En muista kenen tekemä se oli, varmaan arkistoitu mutta miksiköhän?

Joo, mä muistan kans tuon kätkön.

Nyt muutamaa kätköä tarkastaessa törmännyt noiden osoitetietojen ristiriitaisuuksiin. Eli jos kätköesittelyssä olevan osoitteen syöttää esim. guukkelin mapsiin niin ei osoitetta löydy. Kuitenkin kun mapsilta itse paikan etsii ja täppää on osoite ok. Hankalaksi tämän on tehnyt se että näissä muutamassa Norjan kohteessa ei itse kohteen kotisivuilta ole löytynyt osoitetta (tosin koordinaatit löytyi). Ja pitkän sepustuksen jälkeen itse kysymykseen: Pitäisikö nuo kohteiden osoitteet testata myös esim. navilla? Ja mitä tehdä jos navi ei osoitetta tunnista?

terppa23 sanoi:
Pitäisikö nuo kohteiden osoitteet testata myös esim. navilla? Ja mitä tehdä jos navi ei osoitetta tunnista?
Mahdoton tehtävä! Ulkomailla ei noista voi tietää että mikä löytyy milläkin osoitteella. Meillä on loistava esimerkkikätkö ihan tässä Vantaalla (https://www.motocaching.net/en/cache/view/id5555) ja siellä Kätkön kuvauksessakin on selitetty mikä kohteessa on ongelmana... Ulkomailla voisi olettaa törmäävänsä vastaaviin ja täytyy vain toivoa että löytäjät laittavat sitten raporttia.

Ok. Jotain tälläistä ajattelinkin, mutta aattelin varmistaa. Olipa muuten mainio tuo esimerkki. :D

Go-Za sanoi:

Olen arkistoinut kätkön, koska kävin aikaisin keväällä tarkistamassa ja silloin kätkön kysymyksen kohde, ei ollut vielä tuotu paikalle. Yritän hetimiten käydä kohteessa ja tehdä kätköstä aktiivisen taas.:D

Voi jumaleissön!! IS ja IL kamaa selvästi!!!

Finders sanoi:
Yritän hetimiten käydä kohteessa ja tehdä kätköstä aktiivisen taas.:D
Eihän siitä tarvitse kuin ottaa kysymyksen pois niin hyvä reitti olisi taas löydettävissä!

Viimeksi muokattu:
Katohan, uus hieno pyörä Maaemolla, onnea ! :thumbup:

Kellä on kätkö käyntikortteja ? Meni sattumoisin märäks ja kelvottomiks eilen, niinkuin lähes kaikki muutkin tavarat pikku ajelulla Kiirunasta Kurikkaan. Onneks sauna on keksitty.

Back