• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaasan liikkuva poliisi, sanonko mitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ne naamioituneena liikkuneet konstat kyllä osoittavat vaan, että haussa oli varomatonta mopollakiihdyttelijää paljon, paljon isompi kala. Siinä vaan jäi pienempääkin silakkaa samaan haaviin.

Ne rikotut katteet saa kuntoon tekemällä vahinkoilmoituksen. Parin täysvaltaisen kirjalliset todistukset mukaan ja viimeisimmän huoltoliikkeen samanlainen...Vakuutamme mopon olleen täysin naarmuton ja virheetön... Kyllä vakuutusyhtiö tutkii onko rikkoneella virastolla vastuuvakuutusta, tai siis sellainenhan on..

Tosin me kaikkihan nuo maksamme tavallaan yhteisvastuullisesti tuon korjausmenetelmän.
lookaround_orig.gif

on tän foorumin ihmiset mahtavia puolustelemaan poliiseja ja niiden käytöstä heti haukutaan ihminen joka väittää tulleensa väärin kohdelluksi ja kyseenalaistetaan sen kertoma...itellä toi koeajo juttu jonka moni lienee lukeneen ja itse sain poliisilta todella pahoja syytöksiä päin naamaa haukuttiin valehtelijaksi ja uhkailtiin yms...ja itsekkin mietin vielä asian viemistä eteenpäin koska itsellä on todistajana kyseisessä jutussa naapuri ja oma emäntä ...se on kiva kun pidetään poliisia arvossa mutta aina pitäisi muistaa että kun se sattuu omalle kohdalle niin sit ei naurata.
mun kohdalla asia poliisien osalta vissiin jäi tähän koska muutama viikko mennyt ,eikä mitään kuulunut.
mutta muistakaa että syytön kunnes toisin todistetaan pitäisi vielä suomessakin olla ja uhkailu ja valehtelijaksi haukkuminen yms. ei kuulu poliisien käytökseen.vai kuuluuko ?
withstupid.gif

Jännä huomata että olen ainut joka on saanut kohteliasta toimintaa poliiseilta vaikka ovat vieneet kortin useammin ja kaikki pienemmät sakot päälle. Mutta koskaan en ole saanut huonoa kohtelua. (paitsi kerran kun aloin tarkoituksella provoamaan)

Voisko olla että "niin se metsä vastaa miten sinne huudetaan"?
eek.gif

Menkää nyt hyvät ihmiset itseenne! Ei ne poliisitkaan voi ihan mitä vaan tehdä vaan se vaatii aina näyttöä. Jos todellakin vedätte tollaisista tuommoisia herneitä niin oisko parimpi ottaa jotain rauhottavaa ja jättää tämä niin jännittävä internet rauhaan?

Tuomitaan sitten kun on kuultu MOLEMMILTA osapuolilta tuo tarina niin voidaan vertailla eikä vain syytetyn osalta. Voiko moni sanoa että esim muista rikoksista syytetyt ja tuomitut on syyttömiä jos he niin sanovat? (ehkä hieman kärjistetty esimerkki)

En yleensä lähde kukkahattu linjalle mutta katsokaa tätä viestiketjua, yhden ihmisen sanonnan perusteella saatte aikuiset ihmiset aikaan tälläisen eripuran.

on tän foorumin ihmiset mahtavia puolustelemaan poliiseja ja niiden käytöstä heti haukutaan ihminen joka väittää tulleensa väärin kohdelluksi ja kyseenalaistetaan sen kertoma...itellä toi koeajo juttu jonka moni lienee lukeneen ja itse sain poliisilta todella pahoja syytöksiä päin naamaa haukuttiin valehtelijaksi ja uhkailtiin yms...ja itsekkin mietin vielä asian viemistä eteenpäin koska itsellä on todistajana kyseisessä jutussa naapuri ja oma emäntä ...se on kiva kun pidetään poliisia arvossa mutta aina pitäisi muistaa että kun se sattuu omalle kohdalle niin sit ei naurata.
mun kohdalla asia poliisien osalta vissiin jäi tähän koska muutama viikko mennyt ,eikä mitään kuulunut.
mutta muistakaa että syytön kunnes toisin todistetaan pitäisi vielä suomessakin olla ja uhkailu ja valehtelijaksi haukkuminen yms. ei kuulu poliisien käytökseen.vai kuuluuko ?
withstupid.gif
no tää onki poliisien intranet.
biggrin.gif
no mitäs se gps:s huippunopeus haittaa siitä näytöllä mulla on 269 siinä ja jos joku kysyy niin se on saksassa ajettu siihen..

Jos nyt ihan maan päällä kävellään niin poliisi ei tarkasta keskustelupalstalta "alibeja"
biggrin.gif

Esim. tässä tapauksessa aloittaja on varttihullu tai sitten haluaa kertoa tarinansa. Uskon jälkimmäiseen. Tottakai voin olla väärässä, mutta silti menen huomenna töihin ja ostan pari litraa maitoa (lue:
033102beer_1_prv.gif
). Pitäisi olla spekulaatiota, kysymyksiä, vastauksia, vastaavia kokemuksia. Suuri osa vastauksista kuuluu paskanjauhantaan (sinne mäkin kyllä yleensä
tounge.gif
).
Juttuun liittyen, liukuvilla ole mitään juttua joten itse veisin rosikseen, periaatteesta. Hyvällä asianajajalla tippuu liikakilotkin, eikä edes maksa paljon kun ottaa asioista selvää. Suomessa tapahtuu asioita joita ei usko kuin Hannu Karpon parran alta.

On kyllä sellaista menoa, että heikompaa aivan hirvittää...

Ironista kyllä, itse koin suuren positiivisen yllätyksen "asioidessani" Vaasan tai Kokkolan liikkuvan poliisin kanssa pari vuotta sitten.

Ajelin arkialkuiltana vt.8:aa Kokkolasta Kruunupyyhyn päin ja 80-alueella päätin ohittaa rekan ja karavaanarin kertaheitolla, kesken ohituksen näin kaukana edessä auton, tilaa oli reilusti, joten vauhdin kiristämiseen ei ollut tarvetta. Hetkeä myöhemmin auto paljastuu poliisimondeoksi. Noin puolen kilometrin jälkeen mp-poliisi viittoo levähdyspaikalle. Poliisi ilmoittaa, että olin ajanut 109km/h, pyydän saada nähdä tutkalukeman. Vastaa todella asiallisesti, että: "onnistuu, odotahan hetki". Menee varmaan kaksi minuuttia ja samainen K9-farmarimondeo tulee tutkalukeman kanssa.
         Molemmat poliisit kertovat, että lukema on minun. Helppo uskoa, kun en itsekään ollut nähnyt muita kuin sen rekan ja karavaanarin.  
tounge.gif
En kuitenkaan ehdi vastaamaan mitään, koska toinen niistä kotilopoliiseista yhtäkkiä tokaisee: "Mutta eihän nyt kukaan moottoripyörällä ohita vähän kahvaa kääntämättä!", meinasi leuka tippua lattiaan. MP-poliisi vielä lietsoo lisää: "Joo'o, kukapa nyt karavaanarin takana haluaisi ajaa!" Tämän jälkeen MP-poliisi tarkasti pyörän renkaat ja kehotti tarkkailemaan nopeutta myös ohituksissa. Lopuksi kaikki kolme totesivat yksimielisesti, että näissä olosuhteissa varoitus riittää, ja toivotti turvallista matkaa.

Olin kuin puulla päähän lyöty! Tuntui, että pitkästä aikaa Suomen poliisivoimiin pystyi taas luottamaan.
Luottamus kyllä karisi taas Tre-Lahti -etapilla,  
033102ass_1_prv.gif
mutta se on eri stoori.

Kumpiakohan on ollut tämän harrastuksen parissa kauemmin, "vetomiehiä" vai "vetomiehiä" moralisoivia "motoristeja"?
Helpompi vastata kuin kysymykseen, kumpi oli ennen - muna vai kana?

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen on pääteltävissä: ensin oli vetomiehiä, muuten niitä ei voinut moralisoida.

Mutta tuo muna vai kana kysymys on pahempi. Jos kysyttäisiin kumpi oli ennen: muna vai sen muninut kana, kysymys vastaisi tässä esitettyä?

Minäkö
withstupid.gif
confused_orig.gif

On tämä vaan mahtava foorumi
biggrin.gif
Mielenkiinnolla seuraan, että mihinkä sfääreihin tämäkin topicci nousee.

Kyllähän se nurmikolla painiminen on mukavaa, mutta että intternetissäkin...

Tapelkee nyt kummissii, suatte tupakkia.

Tai sitten kyseinen "ghost rider" on tämä, jota epäillään syylliseksi. Hän vaan yrittää rakentaa itselleen alibia. Mistäs me sen voimme tietää miten asiat todellisuudessa ovat...
Tämä mullakin tuli ensimmäisenä mieleen. Jos näin on niin kieltämättä aika hyvä yritys.
Mulla ei tullut kyllä mieleen ekana alibin rakentaminen.
Olen liian monta kertaa joutunut todistamaan viranomaisten toimissa ylimielisyyttä, jota tässäkin tapauksessa on väitetty olevan. Niinpä uskon jutun aloittajaa ja toivon hänelle kaikkea hyvää. Pidä pintasi, poliisi on heikoilla tuossa olevilla näytöillä.

Sitten epäileville tuomaille. Toivottavasti ette itse joudu vastaavaan tilanteeseen. Se ei ole oikeasti kivaa, kun kukaan muu kuin itse ei usko "totuuteen".

Lopuksi ghostille - onneksi olkoon onnistuneesta ohituksesta! - ei tullut tilastomerkintöjä - ainakaan viranomaisten tilastoihin.

Ensin pitäisi tutkia ja sitten vasta hutkia. Nykysin poliisin toimintamalli on päinvastainen motoristien kohdalla
sad_orig.gif

Palautetaampa mieliin mitä asianajajakaveri kertoi, ketään ei pysty tuomitsemaan oikeudessa mikäli pystytään sanomaan yksikin mutta kohta esitettyihin syytteisiin. Eli mikäli poliisin näyttö ontuu jostain kohdasta kaveri vapautuu syyttömänä (vrt. Bodom-oikeudenkäynti)
Ei muuta kuin hyvää jatkoa toivottavasti pääset pian ajelemaan.

Sehän tässä systeemissä on vikana.

Siis se että egek saa nyt rankaisua kortin ollessa hyllyllä, todettiin hänet sitten syylliseksi tai ei.

Ketä muuten lohduttaisi esimerkiksi 1000€ korvaus lokakuussa kun kausi on melkein ohi? Eihän sellaista oikeasti saa, tuskin edes anteeksipyyntöäkään vaikka todellinen vetomies löytyisikin joskus.

Muutenkin poliisin toiminta tässä tapauksessa on moittimisen arvoista, siinä ei valitettavasti ole mitään uutta tai mullistavaa.

Kuulustelut ovat parhaillaan kestäneet vain 20s.

Heh, aika pitkään on kestänyt (sä olet vielä harjoittelija?) Nimimerkillä "Hermosaha"

En nyt lähde enempää spekuloimaan tämän tapauksen todenmukaisuutta, ihmettelenpä vain että miksi egek päätti liittyä meidän porukkaan juuri nyt kun viranomainen potkii päähän?

Toivottavasti ei mikään poliisi tule multa koskaan kysymään ajoreittejä tai vastaantulijoita tai mitään muutakaan. En todellakaan talleta liikennetilanteita mihinkään, paitsi ehkä jos sattuu jotakin vaarallista tai muuta totaalisen poikkeavaa.

Ehkä se GPS on pidettävä aina mukana, mulla osaa tallettaa reitin ja jotain nopeus- aika- ja paikkatietoja?

Ikävä juttu kuitenkin, toivottavasti totuus selviää ja oikeus tapahtuu
thumbs-up.gif

Sehän tässä systeemissä on vikana.

Siis se että egek saa nyt rankaisua kortin ollessa hyllyllä, todettiin hänet sitten syylliseksi tai ei.

Ketä muuten lohduttaisi esimerkiksi 1000€ korvaus lokakuussa kun kausi on melkein ohi? Eihän sellaista oikeasti saa, tuskin edes anteeksipyyntöäkään vaikka todellinen vetomies löytyisikin joskus.

Muutenkin poliisin toiminta tässä tapauksessa on moittimisen arvoista, siinä ei valitettavasti ole mitään uutta tai mullistavaa.

Kuulustelut ovat parhaillaan kestäneet vain 20s.

Heh, aika pitkään on kestänyt (sä olet vielä harjoittelija?) Nimimerkillä "Hermosaha"

En nyt lähde enempää spekuloimaan tämän tapauksen todenmukaisuutta, ihmettelenpä vain että miksi egek päätti liittyä meidän porukkaan juuri nyt kun viranomainen potkii päähän?

Toivottavasti ei mikään poliisi tule multa koskaan kysymään ajoreittejä tai vastaantulijoita tai mitään muutakaan. En todellakaan talleta liikennetilanteita mihinkään, paitsi ehkä jos sattuu jotakin vaarallista tai muuta totaalisen poikkeavaa.

Ehkä se GPS on pidettävä aina mukana, mulla osaa tallettaa reitin ja jotain nopeus- aika- ja paikkatietoja?

Ikävä juttu kuitenkin, toivottavasti totuus selviää ja oikeus tapahtuu
thumbs-up.gif
Okei korjataan:
lyhyimillään 20s ja pisimillään 20min  
wink.gif

Ihan sama oli tämä kaveri syyllinen tai ei
odottaisi virkavallalta parempaa asennetta,
poliisin tehtävänä on selvittää faktat ja kun niitä
ei ole ,niin on pelkkää vittuilua pitää
kaveria 3 pvä putkassa.täts it
cool.gif

en provosoidu ja kuten tuolla edellä on mainittu
en ala kirjottamaan mitään julkisesti,koska
kaikkia mitä kirjoitat voidaan käyttää sinua
vastaan
biggrin.gif

nimimerkillä: 14*hermosaha

poliisi itse omalla käyttäytymisellään saa pikku hiljaa kansan vastaansa ..ei sillä ylimielisellä asenteella olla koskaan pitkälle päässy...historia opettaa...joskus voi vielä käydä oikeasti huonosti sille kusipää poliisillekkin...

Tuosta muistista. Riippuen ajoreitistä minä ainkin muistan hyvinkin paljon asioita reitin varrelta, edellyttäen että on ajanut sellaista vauhtia että voi keskittyä muuhunkin kuin ajamiseen.

Esim. vastaantulleen ihmisen kasvot voi painua syvällekin mieleen, lapset, vanhukset, pyöräilijät jopa muistaa missä kohtaa lintu on lentänyt läheltä ja missä kohdassa lehmä oli pellolla.

Välillä taas saattaa olla niin yössä ettei muista edes mitä kautta on ajanut ja se tuntuu tarkemmin ajateltuna hiukan pelottavalta.

poliisi itse omalla käyttäytymisellään saa pikku hiljaa kansan vastaansa ..ei sillä ylimielisellä asenteella olla koskaan pitkälle päässy...historia opettaa...joskus voi vielä käydä oikeasti huonosti sille kusipää poliisillekkin...
Samoin toimii niin motoristien kuin muidenkin kanssa.
VITUT !
-Mun perään ei oo koskaan poliisi kääntynyt kun oon ollu kotilolla matkassa... Ja aivan vaan "papereita kysyäkseen".

Mun perään ei oo koskaan poliisi kääntynyt kun oon ollu kotilolla matkassa... Ja aivan vaan "papereita kysyäkseen".
Mun perään taas on useammankin kerran kotilolla liikkuessa, muttei kertaakaan pyörällä.
No joo. Eihän sitä tietenkään yleistää voi, mutta kai se on kulkupelistä kiinni. Niin autosta kuin mopostakin. Mopolla kun on liikenteessä, niin poliisi vahtaa niin kuin olisin pannu sen muijaa.  
e045.gif

- Ja mistäs sitä tietää vaikka olisinkin...

edit: Ja jos on naispoliisi, niin sen seksuaaliselle suuntautumiselle en mahda mitään  
wink.gif

Back