• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaasan liikkuva poliisi, sanonko mitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mielenkiintoiseksi asian tekee että suurinosa "tavatuista" on vain jotain sinne päin ilman mitään todellista tunnistettavuutta. Ja toiseksi tämä kyseiselle lenkillekkin tulee jonnin verran matkaa jonka aikana tullut vain 1 mp vastaan ja sekin "joku customi"...
Rekisteröitkö jokaikisen vastaantulijan ja jutun kun olet vaan ajelulenkillä? Minä en ainakaan. Muistan kyllä suunnilleen monta mopotinta on jossian vaiheessa tullut vastaan koska lapanen nousee kaikille - mutta muuten onko ollut minkämoisia autoja jää ihan omaan arvoonsa.

Nautiskelen ajelemisesta ja liikennettä toki huomioidaan, mutta ei niitä mihinkään muistipankkiin paineta.

sanoi:
Kuinka moni voi sanoa että kun käy ajolenkillä niin ei näy moottoripyöriä kuin n. 30 min välein kun kuitenkin liikutaan kaupungin lähialueilla?
mm toissapäivänä Kehä 3:n ja kehä 1:sen välimaastossa liikkuessani tuli 1 mopotin vaan vastaan, eikä samaankaan suuntaan kanssani ollut niitä menossa näköetäisyydellä. keli oli ihan jees joten kyllä toi on mahdollista.

Kumpiakohan on ollut tämän harrastuksen parissa kauemmin, "vetomiehiä" vai "vetomiehiä" moralisoivia "motoristeja"?

Ei kai tämmöselle foorumille kirjoittaessaan sitäkään olettanut että "omat" automaattisesti syyllistävät.
Oletko siis sitä mieltä että mitä tahansa tänne kirjoitetaan niin mitään ei saa kyseenalaistaa ja muu kuin myönteinen keskustelu on kiellettyä, ja ihan vaan siksi että ollaan "omien" keskuudessa.

Jos ketjun aloittaja ei olisi halunnut aiheesta keskusteltavan, hän ei varmastikaan olisi aloittanut koko threadia.

Oletko siis sitä mieltä että mitä tahansa tänne kirjoitetaan niin mitään ei saa kyseenalaistaa ja muu kuin myönteinen keskustelu on kiellettyä, ja ihan vaan siksi että ollaan "omien" keskuudessa.
Jos nyt ihan suoraan tuota kysyt ja ihan yleisesti otetaan tämän foorumin moderointilinja huomioon niin näinhän se asia aika usein on. Kielteiset kommentit häviävät maagisesti ja joskus jopa koko viestiketju.

Ei kai tämmöselle foorumille kirjoittaessaan sitäkään olettanut että "omat" automaattisesti syyllistävät.

Jos ketjun aloittaja ei olisi halunnut aiheesta keskusteltavan, hän ei varmastikaan olisi aloittanut koko threadia.
Otahan ja lue uudelleen mitä olen kirjoittanut. "Syytönhän" minä siihen olen ellei sanomaani ymmärretä.

Vähän asiaa sivuten... kun en noitten GPS laitteiden päälle kovinkaan paljoa ymmärrä, mutta kun ne näyttää kerran sijaintipaikkaa, niin jääkö niitten logeihin jotain historiaa paikannuksesta ja mahdollisista ajonopeuksista, vai onko ne vain ihan reaaliaikaa seuraavia laitteita.

Mikäli jotain tallettuu myöhempää käyttöä varten niin siinähän olisi oiva vehje näyttää toteen muuta kuin väitetään, jos sellaisen on pyöräänsä hankkinut.

Jos nyt ihan suoraan tuota kysyt ja ihan yleisesti otetaan tämän foorumin moderointilinja huomioon niin näinhän se asia aika usein on. Kielteiset kommentit häviävät maagisesti ja joskus jopa koko viestiketju.
Mielestäni olet yleistyksessäsi väärässä, moderointilinja on sellainen että henkilökohtaisuuksiin menevät jutut ja selvät laittomuudet siivotaan pois. Kielteinen kommentti ei ole syy poistolle. Laittomuuksilla tässä nyt ei tarkoiteta ylinopeuksia tmv.

Jos viestiketju menee alusta lähtien henkilökohtaiseksi välienselvittelyksi se saatetaan siirtää talteen, ihan jo senkin takia että jos jälkeenpäin tulee jotain selvittelyjä niin noi ovat sitten tuolla jemmassa.

Myöskin tulee muistaa että jos jossain viestissä on lainattu poiston kohteeksi joutunutta viestiä, joudutaan tuokin usein poistamaan.

Mutta tämä siis vain minun mielipiteeni.

Kumpiakohan on ollut tämän harrastuksen parissa kauemmin, "vetomiehiä" vai "vetomiehiä" moralisoivia "motoristeja"?
Sinänsä metka havainto. Tuntemani hieman vanhemmat motoristit eivät koskaan viisastele samalla tavalla kun moni "tosimotoristi" täällä. Vanhemmilta herrasmiesmotoristeilta useimmiten kuulee vain hauskoja legendoja heidän omista katukisailuistaan yms.

Parasta kysymys mitä eräältä epäuskoiselta vanhalta motoristilta kuulin: "siis lähteekö nykyään ihan oikeasti keulimisesta kortti"

Vähän asiaa sivuten... kun en noitten GPS laitteiden päälle kovinkaan paljoa ymmärrä, mutta kun ne näyttää kerran sijaintipaikkaa, niin jääkö niitten logeihin jotain historiaa paikannuksesta ja mahdollisista ajonopeuksista, vai onko ne vain ihan reaaliaikaa seuraavia laitteita.

Mikäli jotain tallettuu myöhempää käyttöä varten niin siinähän olisi oiva vehje näyttää toteen muuta kuin väitetään, jos sellaisen on pyöräänsä hankkinut.
Riippuu laitteesta. En mä ainakaan halua sellaista joka aina tallentaa missä olen ollut ja miten liikkunut. Ehkä johtuu siitä ettei siitä olisi ittele kuitenkaan mitään hyötyä.  
wink.gif
Käytössä on TTMobile reititykseen ja SmartcomGPS sitten kaikkeen muuhun. Milläs sitä muuten vois kavereille esitellä vetoja.  
omg.gif

Sunnuntaina kun tultiin Oulusta sellaset 580km etelään niin en kyllä muista yhtään pyörää merkiltä tai mallilta mikä olisi tullut vastaan. Kyllä jossain kohtaa joku apinakiikku varmaankin tuli mutta ei vaan pysty muistaan. Takana tulleet muistan kyllä oikein hyvin.  
wink.gif
Mut se varmaan johtuu pyörän mallista.  
tounge.gif

Vähemmästäkin yhteishenki katoaa, jos joku "kusipäämotoristi-vetomies-ghostrider" (nimitys vapaa) aiheuttaa toimillaan syyttömille ongelmia...
Ihanko sinun mielestäsi motoristien yhteishengensyytäkin on kadota mielikuvitustasollaolevanväitetynvetomiehen mahdollisensinunmielestäsikusipäisentoiminnanaiheuttamistaongelmista ehkäsyyttömälle ?
En ymmärtänyt viestiäsi, ehket sinäkään minun.

Mun pointtina oli, että koko ikävän episodin aiheutti tuo "nimitys vapaa" - motoristi (jota ei ilmeisesti saatu kiinni, olettaen että tarina on tosi, eikä peitetarina). Moinen toiminta ei helpota muidenkaan motoristien asemaa, eikä varmasti vähennä liikenteen tarkkailua poliisin osalta, entistä varmemmin ja tarkemmin syynätään nimenomaan motoristeja. Poliisin käytöstä en puolustele, päin vastoin (siis edelleen olettaen että tarina on tosi).

Rekisteröitkö jokaikisen vastaantulijan ja jutun kun olet vaan ajelulenkillä? Minä en ainakaan.
Ottamatta kantaa itse tarinaan, sillä kaikkihan on aina mahdollista, kiinnitti minun huomioni juuri se kuinka tarkasti henkilö muisti matkan aikana näkemänsä ihmiset. Oli kolme kymmenvuotiasta poikaa, vaaleahiuksinen nainen, kolme henkilöä kitkemässä kasvimaata ja yhdellä oli huivi päässä. Ja olihan siellä se valkotakkinen mieskin.

Kadehdittava muisti, muuta ei voi sanoa.

Ottamatta kantaa itse tarinaan, sillä kaikkihan on aina mahdollista, kiinnitti minun huomioni juuri se kuinka tarkasti henkilö muisti matkan aikana näkemänsä ihmiset. Oli kolme kymmenvuotiasta poikaa, vaaleahiuksinen nainen, kolme henkilöä kitkemässä kasvimaata ja yhdellä oli huivi päässä. Ja olihan siellä se valkotakkinen mieskin.

Noin pitkältä lenkiltä toihan on aika vähän. Välillä sitä sattuu huomio johonkin ja asioita jää mieleen. Noin nopeasti niistä osan voi saada vielä paperillekin.

Stooriin en osaa sanoo muuta kun että ei esko paskanpuhujalta oo koskaan vaikuttanut, kun taas liikkuvien toiminnaksi tuo on vielä uskottavaa. Jos jostain löytyy kateutta ja katkeruutta, niin pohojammaalta...

Mielenkiintoiseksi asian tekee että suurinosa "tavatuista" on vain jotain sinne päin ilman mitään todellista tunnistettavuutta. Ja toiseksi tämä kyseiselle lenkillekkin tulee jonnin verran matkaa jonka aikana tullut vain 1 mp vastaan ja sekin "joku customi"...
itse ajelin eilen 400 kilsaa turkkusen ympäristössä ja näin vain yhden muoviluodin...ja senkin polvi maassa..
biggrin.gif

että ei sitä populaa aina nin pirusti o liikkeellä...

tulipahan vain mieleen, että mites tuo ko. poliisi sai niin tarkan kuvauksen pyörästä, kilven kulmasta ja kuljettajan ajopuvusta jos se vauhtia oli se 187km/h
confused_orig.gif
tuosta vauhdistahan erottaa vain päävärin
baaa.gif

ainakin omaan gepsiin (garmin quest) jää huippunopeus keskinopeus kaiken maailman matkoja ja ajettu reitti

tulipahan vain mieleen, että mites tuo ko. poliisi sai niin tarkan kuvauksen pyörästä, kilven kulmasta ja kuljettajan ajopuvusta jos se vauhtia oli se 187km/h
confused_orig.gif
 tuosta vauhdistahan erottaa vain päävärin
baaa.gif
Sukulaismies ajeli tuossa ykspäivä 60km/h:n rajoituksella siviiliauton perässä josta sitten tympääntyneenä pyhkäs ohi ja parhaimmillaan nopeus oli käynyt 161km/h ja eivät saaneet kilpiä. Sattu vain huono tuuri kun oli sitten melkein heti pysähtynyt kaverin pihalle ja saaneet siitä sit kiinni ja kaveri ei huomannut edes koko siviilejä.

Eli tuollaisessakin missasivat kilvet...

Joka asiassa on kaksi puolta; toiset ihailee näppärää "nimitys vapaa"-motoristia, joka uskalsi ajaa kovaa ihan yleisellä tiellä (sehän on siellä turvallisempaa kuin suljetulla lentokentällä) ja toisia nyppii, että sama sankari on nähtävästi aiheuttanut melkoisia vaikeuksia jollekin toiselle.
Myös kertomuksia löytyy varmasti yhtä monta, kun on ollut tapahtumiin osallistuneita henkilöitä. Kuka puhuu totta, kuka ei, kuka värittelee, vääntää, muuntaa, unohtaa, jotkut taas muistaa kaiken mutta nekin eri tavalla. Kukin tulkoon uskossaan autuaaksi.
Ja sitten kaikki porukalla lukemaan tämänkin viestin rivien välistä kaikki ne henkilökohtaisuudet, joita siellä ei ole ja imppaamaan Pisum Sativumeja palkotolkulla.

Rekisteröitkö jokaikisen vastaantulijan ja jutun kun olet vaan ajelulenkillä? Minä en ainakaan.

Muutaman tunnin putkassa istumisen jälkeen on varmaan saanut mietittyä ajolenkin tapahtumia ja pinnistettyä kaikki mahdolliset muistikuvat tapahtumista esiin. Yleensä mulla on todella huono muisti, mutta voisin kuvitella, että muistaisin kaiken mitä on tapahtunut tuollaisessa tapauksessa.

Aivan käsittämätöntä toimintaa poliiseilta, jos näin on tosiaan käynyt ja miksi ei olisi. Niin kuin mainittua, joka pesään mahtuu se mätämuna. Ehkä oma ajotyyli on sellainen, että monet laskee meikäläisen mätämunaksi
033102bebe_1_prv.gif

Omat kokemukset poliiseista on erittäin positiivisia. Ei valittamista. Ehkä juuri siksi tuntuu, että ei voi olla tästä maasta tämä tapahtuma...

ainakin omaan gepsiin (garmin quest) jää huippunopeus keskinopeus kaiken maailman matkoja ja ajettu reitti
Sama juttu mun paikantimessa. Pikkuisen kylmäsi toissa kesänä, kun olin saanut sakot 113/80 alue. Oli meinaan poliisi kiinnostunut noin yleensä vempeleestäni (Silloin uusi R1200GS). Onneks ei tullut ihailemaan lähemmin, esim. GPS:n toimintaa, oli nimittäin näytössä kovasti selvin numeroin: suurin nopeus 172 km/h. Sen jälkeen oon muistanu nollata usein huippunopeusnäytön.
tounge.gif

Back