• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

V2 vastaan rivi4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earthend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

V2 vastaan rivi4 -

• Ajan V2:lla, suosin V2:ia

Ääniä: 2 50,0%
  • Ajan V2:lla, suosin rivi4:ia

Ääniä: 0 0,0%
  • Ajan rivi4:lla, suosin rivi4:ia

Ääniä: 1 25,0%
  • Ajan rivi4:lla, suosin V2:ia

Ääniä: 1 25,0%
  • Ajan jollain muulla, suosin V2:ia

• Ajan jollain muulla, suosin rivi4:ia

• Ääniä yhteensä
    4
Siirrettäköön sit p-jauhantaan sikälimikäli mopo lähtee käsistä.
Demokratiaa kerrankin, siis joko siirretään...? Muutkin saa vastata
cool.gif

..siis mun mielestä voitas koko orkesteri lähteä viikonlopuksi Earthendille keskustelemaan näistä kipeistä asioista.
Vieläkö se kasawika majailee siellä sun olkkarissa? Pukkaa se pihalle, niin mahdutaan paremmin nukkumaan siellä.

Jotenkin tuntuu hurjalta että 120-140 hp pyöriä sanotaan alitehoiksi, vajaatehoisiksi ja lussuiksi. Ne ovat kuitenkin pelejä jotka kulkevat 240-280 km/h huippuja välityksestä riippuen, keulivat ihan vain kaasua vääntämällä ja 0-100:nkin taitaa mennä vähän osaamattomamallakin kuskilla 4 sekunnin tienoihin. Ei ne "täysitehoisetkaan" paljoa enempää taida huippuja mennä.

Kyllähän täälläkin palstalla varmaan on muutamia kuskeja joilla tuollaisilla peleillä loppuu ennemmin pyörästä ajoominaisuudet kun omat taidot. Luulisin että niitä on vähemmän.

Isot pojat on kertoneet ja muutamien Isojen poikien kirjoittamista kirjoista olen lukenut että sit kun osaa ajaa niin nautinto tulee jostain muusta kuin suoraan menevällä tiellä kiihdyttämisestä.

..siis mun mielestä voitas koko orkesteri lähteä viikonlopuksi Earthendille keskustelemaan näistä kipeistä asioista.
Vieläkö se kasawika majailee siellä sun olkkarissa? Pukkaa se pihalle, niin mahdutaan paremmin nukkumaan siellä.
Kasawika ei oo enää mun.. Mut nykykämpässä ei olis muutenkaan tilaa koko lössille..
tounge.gif
Täytyy pitää paneelikeskustelu aiheesta sit jossain kesän kokkarissa
biggrin.gif

ja konehan on ainakin teoriassa kapeampi kuin vastaava nelonen.
Kun tämä kapeus näyttää olevan se lyömätön v2-kortti, kun korteista puhutaan, niin kertokaas nyt vässykälle, että minkälaisissa tilanteissa ja miten tuo r4:n leveys aiheuttaa ahdistusta?
Lyömätön? V2? Kortti?
Ei mulla ainakaan ole täällä mitään kortteja, paitsi pieni nippu käyntikortteja yms. paperisia kortteja tuossa viereisen pöydän reunalla. Eikä erityisemmin kiinnosta osallistua käytävään v2 vs r4 -vääntöön, kunhan totesin, että minusta myös r3 on mielenkiintoinen mopotin kone, ja että noista moisella voimanlähteellä varustetuista mopoteistakin löytyy ainakin minua kiinnostavia malleja.
Mutta jatkakaa ihmeessä vääntöä, siis nimenomaan täällä, tai virallisemmassa p-jauhannassa, jos joku mode ei muuten saa yöuniaan turvattua.

sanoi:
Tämähän tässä oli tarkoituskin.. Sijainnilla on loppupeleissä aika vähän merkitystä. Hienoa että muutkin kuin Tyly ja Jyri jaksaa pitää keskustelua yllä.
Jep, tarkoitus on täyttynyt, mutta sijainnilla on nimenomaan olennainen merkitys.
Siis jossain täällä tai virallisessa p-jauhannassa, tai vaikka turvallisuus-jauhannassa, (siellä tuliskin varmaan uusia ja omituisiakin sävyjä ikiaikaiseen vääntö-luuppiin), kunhan ei missään asiallisemmassa, kuten nuo muutamat merkki-talkit, missä se tukahduttaa alleen kaiken asiallisen keskustelun.

Kasawika ei oo enää mun.. Mut nykykämpässä ei olis muutenkaan tilaa koko lössille..
tounge.gif
Täytyy pitää paneelikeskustelu aiheesta sit jossain kesän kokkarissa
biggrin.gif
Muistetaankohan tätä vääntöä enää kesällä
tounge.gif

Hyvää yötä.

Ajattelin mennä nukkumaan.

Krooohhh... *PUH* patataPPATATATATtttttttaaaaammrrRRööööö...

Kumpi kone?
062802moto_prv.gif

Kakspyttyinenhän se on ihmisilläkin, keuhko siis ja kaks kelliä ja kaks silmää ja korvaa ja kättä ja jalkaa jne. Sittehä se kaks pyttyne käy mainiost ajopeliinki.

Kauniita murisevia, ulvovia ja jytiseviä unia kaikille.

ajan-oon aina ajanu rivikoneilla, suosin (varmaan sen takia) V konetta.
Auton meinasin jo ostaa V koneella mut jänistin. Otin rivikoneella.
Pyörä vois vaihtua ehkä V koneeseen, mutta ehkä sittenkään ei. Ei tiiä.

No tätä voi jatkaa ajan kulux. v2 on tossa matka mopottimessa, ku se vääntää kivasti. Jos tarvis ratahommiin tai nakari kiihdytyksii ni pitää olla r4. Eiköhän se oo tarpeen mukaa mopotin hommattava. Nii onhan tossa enskassa 1 mukinen 4t 400cc ja trialissa 2t 300cc.
wink.gif

Aika moni pyörä vääntää huonosti, jos mittarina on K5.

Mielstäni vääntävyydestä puhuttaessa pitää katsoa moottorin luonnetta. Kai sen kaikki tajuaa, että 1000cc vääntää arvona enemmän kuin 125cc. Eli onko kone ns. vääntävä vai kierroskone. Onko tehot otettu ulos lisäämällä maksimikierrokset korkealle saiko eikö. Hyvä esimerkki vääntävästä koneesta on jokin customin mylly, joka kiertää reilusti alle 10rpm. Hyvä esimerkki kierroskoneesta on taas joku kusiainen joka kiertaa yli 15000rpm. Muut ovat sitten jotakin siltä väliltä.

Palataan vanhoihin vääntöihin. K5 ei taida olla kovin paha kierroskone vaan myös vääntöä löytyy mukavasti koko alueelta. Toisaalta Ducatin R-mallit ei ole helvetin vääntäviä, vaan niitäkin pitää kierrättää aika lailla. Ei niissä kuitenkaan huono alavääntö ole..

Ite ajan rivinelkulla, mut en koe suosivani sitäkään mitenkään yli muiden. Jos faktoja kylmästi kattelis ni sit voisin nelkkujen suosimiseen haksahtaakkin, mut moottoripyöräily on mun mielestä 80% tunnetta ni lukuja tuijottamalla ei mun mielestä pääse puusta pitkään lopulta. Sen missä V2 häviää tehoissa ja väännössä, se tasottaa luonteikkuudessa ja äänissä... Tiettyyn rajaan asti, vaarallisen laiskat erikseen sitten.
wink.gif

Aika moni pyörä vääntää huonosti, jos mittarina on K5.

Mielstäni vääntävyydestä puhuttaessa pitää katsoa moottorin luonnetta. Kai sen kaikki tajuaa, että 1000cc vääntää arvona enemmän kuin 125cc. Eli onko kone ns. vääntävä vai kierroskone. Onko tehot otettu ulos lisäämällä maksimikierrokset korkealle saiko eikö. Hyvä esimerkki vääntävästä koneesta on jokin customin mylly, joka kiertää reilusti alle 10rpm. Hyvä esimerkki kierroskoneesta on taas joku kusiainen joka kiertaa yli 15000rpm. Muut ovat sitten jotakin siltä väliltä.

Palataan vanhoihin vääntöihin. K5 ei taida olla kovin paha kierroskone vaan myös vääntöä löytyy mukavasti koko alueelta. Toisaalta Ducatin R-mallit ei ole helvetin vääntäviä, vaan niitäkin pitää kierrättää aika lailla. Ei niissä kuitenkaan huono alavääntö ole..
Täähän ei tietenkään taaskaan liity mitenkään v- tai rivikoneiden ominaisuuksiin, mutta...

Mä en noista moottorin luonteista tiedä mitään, enkä osaa supertehojakaan arvostaa, mutta väännöstä tykkään. En osaa perustella miksi, enkä koe siihen tarvetta. Ehkä se tuo itselleni sitä paljon puhuttua fiilistä varmaan siinä missä makeet soundit eräille.

Joten hittoako sitä vääntöä, tai sen puutetta selittelemään millään moottorin luonteilla. Vääntöä joko on tai ei ole tarpeeksi omien fiiliksieni nostattamiseksi. Toisille samat fiilikset tuo teho, tai vaikkapa moottoripyörän merkki, jopa valmistusmaa. Itselläni ne fiilikset eivät siitä nouse, että alla on vääntöluonteinen moottori, vaan siitä väännöstä itsestään. Itseäni ei harmittaisi tipan vertaa vaikka alla olisi "speksien" mukaan millainen kierroskone tahansa, v tai rivi, leveä tai kapea, jos se vaan toimisi 1-7 krpm samalla tavalla kuin nykyinenkin. Sitten kun tuo vielä naulataan kokonaisuuteen, mikä muutenkin miellyttää, niin sitä parempi.

Olen varma, että jokaisesta moottorivaihtoehdosta ja miltä valmistajalta tahansa löytyisi sellainen peli, joka omaa persettä miellyttäisi tässäkin suhteessa, siten ettei olisi tarvetta selittää ja tehdä luonneanalyyseja.

Back