• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

V2 vastaan rivi4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earthend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

V2 vastaan rivi4 -

• Ajan V2:lla, suosin V2:ia

Ääniä: 2 50,0%
  • Ajan V2:lla, suosin rivi4:ia

Ääniä: 0 0,0%
  • Ajan rivi4:lla, suosin rivi4:ia

Ääniä: 1 25,0%
  • Ajan rivi4:lla, suosin V2:ia

Ääniä: 1 25,0%
  • Ajan jollain muulla, suosin V2:ia

• Ajan jollain muulla, suosin rivi4:ia

• Ääniä yhteensä
    4
- Voimantunne ja kisamainen fiilis puuttuu.
Mitähän tuohon sanoisi
biggrin.gif
Mies on ihan murtunut, kun noihin käppyröihin on jo kyllästytty  
tounge.gif

Pitäiskö Tylylle antaa oma "käppyräfoorumi".  
biggrin.gif

Eikä noita eroja mitään huomaa, hyvin kulkevat molemmat ihan käytännössä, 999R vaan herättää pirusti huomiota kun sellaisella kurvailee, Suzuki-miestä tuskin kukaan edes huomaa.
juu kannatan, mut ihan tasapuolisuuden vuoksi sulle vois sit tehdä ihan ikioman fiilistelyfoorumin...tai jyristelyfoorumin...

noin oisitte molemmat kuninkaita omilla maillanne...

ai että ko molen ilkee
ai että olet ydinvyysikkon ilkee... oikein parkasee...
vai että oikein oma foorumi, minne pääsee kaikki muut paitsi tylyttäjä!

sanoi:
Jyri, metsään menee taas että kohisee
wink.gif

Lukisit nyt Jyri ihan h i t a a s t i ja ajatuksella näitä viestejä.

No, missähän minulla meni metsään. Olet itse totaalisen pihalla, jauhat vain mantraa, että minulla menee metsään, lue viestejä jne...

Ensinnäkin olen vain kertonut mielipiteeni, että R4 ja V2 1000cc välinen tehoero ei ole ollenkaan dramaattinen, vaikka se lapulla siltä vaikuttaisi. Noissa hevosvoimissa kun on niin, että jos halutaan enemmän ja enemmän vauhtia, tehoa täytyy lisätä potenssiin... eli se oli mielipiteeni. Liitin sen vain tähän ketjuun mielipiteenä V2 ja R4 eroista.

Näitä tekstejä voi lukea monella tavalla. Näköjään ymmärtämyksesi keskittyy ainoastaan toisten vähättelyyn ja teholapun tulkitsemiseen. Kirjoitat paljon asiaa, mutta myös paskaa kuten parjaanikin jossain totesi.

sanoi:
Italon ja mun vehkeet vedettiin samassa dynossa, takapyörätehot ilmoitetiin kummallekin. Silloin eroa 30hp, nyt yli 40hp (slipari, oma boksi -> kokoputki, PC3USB)
wink.gif
Saatte nähdä sen vielä tässä talven aikana, Viaberista taas mustaa valkoisella.

Aivan, sitä en ole missään vaiheessa kiistänyt. Mikä tarve sinulla on näyttää teholappu täällä? Saatko tyydytystä kun vehkeessäsi on enemmän paperilla tehoa kuin jonkun toisen kalliissa ja hienossa Ducatissa?

sanoi:
Lisäks ymmärrän _edelleen_ täysin niitä, jotka ajavat vaikka customilla, Buellilla, HD:llä tai vaikkapa Ducatilla. En yritä tuputtaa heille omaa mielipidettäni oikeana. Olen vain todennut, että mua (ja monia muitakin) ei huvita ajaa alitehoisilla vehkeillä, ja vieläpä maksaa niistä liikaa. Ihan hienoa ja mahtavaa, jos joitain muita huvittaa ne vehkeet.

...ja silti toisaalla mainitset, että miten hauskaa on "näyttää" makaroonimaan valmisteilla ajaville, että löytyy erikoisempaa Suzukia... onko yleinen totuus 999R:Stä alitehoinen, mainitse joku testi/koeajo missä joku puolueeton toimittaja niin mainitsee, mielellään useampi. Useimmiten sitä pyörää on ylistetty eri koeajoissa.

sanoi:
Tuo on vain mun mielipide, sulla ja kaikilla muilla on omansa, ja hyvä niin. Ajelkoon jokainen just sillä millä tykkää. Kaikki saa fiiliksensä eri asioista (menikö 50 kertaa rikki jo samasta asiasta?).

Nimenomaan, siis tuskin sinun tarvitsee korostaa kenellekään "metsään meni" mantraa.

sanoi:
Mutta koita nyt hyvä mies koittaa ymmärtää lukemasi. Asiat unohtuu hetkessä, vai jääkö ne ollenkaan päähän? Tuulitunneli-syndrooma?

Mikäs reikä sinulla on päässä, vai onko se jäässä. Yritä nyt itse ymmärtää kirjoittamasi, ja myös yritä sisäistää mitä kirjoitan. Tätä saa kanssasi ilmeisesti jauhaa. Molemmilla on mielipiteet ja sinulla on vaikeuksia käsittää miksi joku voi ajatella, että prätkä on laajempi kokonaisuus kuin moottoriteho, alusta ja jarrut.

999R vaan herättää pirusti huomiota kun sellaisella kurvailee, Suzuki-miestä tuskin kukaan edes huomaa.
Niin no... mitä kukin sitten harrastuksellaan tavoittelee...
nixweiss.gif
Hei, ei sitä tarvitse tavoitella 999R:llä. Siihen tilanteeseen joutuu mikäli hankkii 999R:n. Halusit tai et... Suzukista tuskin kukaan on silti kiinnostunut snagareilla ja muttereilla, ehkä se on vaan niin tavallinen. Mutta muista, tilastojen valossa GSX-R1000 on myydyimpiä pyöriä 2005 (niitä halutaan siis myydä pois)!
Se on hyvä, ettei Suitsa kiinnosta.. Mulla on se pyörä sen takia, että ajan sillä. Sillä on hauska ajaa! Ei minkään elvistelyn takia.

sanoi:
Noista tonnisista ajattelisin valitsevani Ducati 999:in tai Yamaha R1:sen. Twinin hauskuus piilee siinä, että kadulla teho riittää enemmän kuin hyvin, koska tänä päivänä ei muutenkaan uskalla ottaa hirmuisia nopeuksia -> siitä seuraa vaan ikävyyksiä. Radalla pienistä tehoeroista huolimatta uskoisin itse ajavani twinillä kovempaa jos vakiopyöristä puhutaan. Ja niin ajaa moni muukin esimerkiksi Ducatin 999 (normaali/S/R):llä joko yhtä lujaa tai kovempaa kuin vastaavalla nelipyttyisellä.

Siksi siis en tuijottelisi liikaa käppyröitä, vaan antaisin hyvän fiiliksen valita pyörämerkin ja mallin jos olisin tonnista hakemassa.

Olishan se kohtuu tyhmää unohtaa mukavat mielikuvat mitä noista pyöristä syntyy ja ostaa moottoripyörä tehokäppyrän tai moottorikonstruktion perusteella...

sanoi:
Eikä noita eroja mitään huomaa, hyvin kulkevat molemmat ihan käytännössä, 999R vaan herättää pirusti huomiota kun sellaisella kurvailee, Suzuki-miestä tuskin kukaan edes huomaa.

Voi voi Jyri, kun ei vieläkään mene jakeluun. Jos sinulle riittää lussumpikin pyörä, se ei tarkoita sitä, että kaikki muut tyytysivät samaan. Moni R4 kilokyykyillä ajava on nimenomaan todella pettynyt siihen fiilikseen, mikä tulee esim Millellä tai 999:llä ajellessa, nimenomaan moottorin osalta. Teho- ja vääntöeron huomaa heti kun kahvaa kääntää vähänkin, se on niin suuri. Se on todella suuri. Olen tehnyt vertailua melko paljon..

Kyse on nimenomaan fiiliksestä, eikä mistään dynokäppyröistä. Onko ihme, että se paperilla näkyvä teho tuntuu myös ajossa? Kyllä se tuntuu.. Se teho ja vääntö koko kierrosalueella tuntuu koko ajan kadullakin, ja se on hauskaa. Se hauskuus puuttuu twineistä, vaikka muuten hyviä pyöriä ovatkin.

Eli hyvä fiilis johdattaa esimerkiksi minut ja monen muun kilokyykkyjen omistajiksi. Järkisyytkin toki puoltavat R4 kilokyykyn valintaa, verrattuna vaikkapa Ducatin Superbikeen. Ihan samalla tavalla jotkut tykkää kilosista missä on tehoakin kunnolla kuin sä tykkäät Ducatista. Meillä ne hyvät fiilikset tulee pyörän erinomaisista ominaisuuksista joka osa-alueella, johon kuuluu myös moottori.
Tässä on nyt esimerkki missä menet metsään. Kirjoitin yleisesti 999R:Stä ja Yamaha R1:Stä ja siitä, miten radalla todennäköisesti ajaisin aivan samanlaisia kierrosaikoja kummalla tahansa.

Eli sanot, että menen metsään, mutta itse kuitenkin vastaat mielipiteeseeni kuin olisin sen kirjoittanut kaikkien mielipiteenä. Jostain syystä sinun on pakko tarttua magneetin lailla teksteihini. En ole missään sanonut, että puhuisin jonkun muun kuin itseni puolesta!.

jos nyt yrittäisit lukea ylläolevaa... puhuin ajamisesta radalla, ja siitä, että useimmat ajaisivat Yamaha R1:llä ja 999R:llä samoja aikoja tai jopa lujempaa 999R:llä. Suomessa ainoa paikka kuitenkin rajattomasti kaahata ovat moottoriradat, piste.

Pyörä, joka on erinomaisen hyvin balanssissa ja säädöissä, on todella nautinnollinen ajaa vaikka siinä olisi vähemmän tehoa kuin jossain muussa saman luokan pelissä.

sanoi:
Voi voi Jyri, kun ei vieläkään mene jakeluun. Jos sinulle riittää lussumpikin pyörä, se ei tarkoita sitä, että kaikki muut tyytysivät samaan.
No en niin ole missään kohtaa väittänytkään. Joku tarve sinulla on kuitenkin kommentoida tekstejäni. Koska olen eri mieltä kuin sinä tästä tehon tarpeesta, jostain syystä sinulla on tarve kirjoittaa tekstini kumoava vastine... no ihan miten vaan. Tuo pa*kaosuus teksteistäsi voisi jäädä pois - toisaalta sitten ei enää saisi niin hyviä nauruja kiihkoilevasta Gixxerr-kirjoittelusta... jäisi jäljelle pelkät käppyrät.

emmä tartte noita hontankaan kaikkia vähiä hevosia...
wink.gif
Mutta,kun en on lussuja paskoja. Kysy vaikka Tylyttäjältä
tounge.gif
.

Saman huomasin tosin itse joskus, että vähemmilläkin hevosillä pääsee. En ole Håndasta Tukatiin siirtymistä katunut. Koeaja kuitenkin kunnolla ensin, kun on aika erilaisia vehkeitä (=niin paljon parempia, että se voi tuntua epämiellyttävältä).

emmä tartte noita hontankaan kaikkia vähiä hevosia...
wink.gif
Ei, ei.. kyllä ne on hyvä olla olemassa työmatkalla. Se tunne siitä, että ne on olemassa! Kysy Tylyltä, jonka koiran nenääkin tarkempi berberi aistii kaikki kuopat ja alle 0,5Nm erot eri pyörien vääntökäyrissä.
biggrin.gif

Ja Tyly: Du måste också tänka på gula sidorna.. -Stig Karpela
tounge.gif

e: typo

Sama se oli täälläkin. Edellisestä japanilaispyörästä mitattiin takapyörältä ihan kohtuulliset 118 kaakkia... Mitähän Monsterissa ois takapyörällä? 80-85 varmaan suunnilleen... Ja sekä teho- että vääntökäyrä kulkee varmasti tyhjäkäynniltä alkaen rajoittajaan (8500rpm) paljon alle edellispyörän, joka kiersikin sentään huimat 10500.

Vaan mitäs niillä käyrillä, kun twinin (ainakin italialaisen) kaakit on vahvempia kuin kiinalaiset rivihevoset. Suhdeluku on suunnilleen 2:3. Joten ei ole ikävä rivinelkkua...
tounge.gif

Sama se oli täälläkin. Edellisestä japanilaispyörästä mitattiin takapyörältä ihan kohtuulliset 118 kaakkia... Mitähän Monsterissa ois takapyörällä? 80-85 varmaan suunnilleen... Ja sekä teho- että vääntökäyrä kulkee varmasti tyhjäkäynniltä alkaen rajoittajaan (8500rpm) paljon alle edellispyörän, joka kiersikin sentään huimat 10500.

Vaan mitäs niillä käyrillä, kun twinin (ainakin italialaisen) kaakit on vahvempia kuin kiinalaiset rivihevoset. Suhdeluku on suunnilleen 2:3. Joten ei ole ikävä rivinelkkua...
tounge.gif
Japanilaiset käyttää poneja. Niitä mahtuu saman kokoiseen moottoriin enemmän lukumäärältä, mutta tehoero ei sitten käytännössä olekkaan kummoinen.

Pyrkiikö täällä joku modeksi...?
Natsi ja modekortti pelattu, oli aihetta tai ei. Jatkakaa samaa rataa niin hyvä tulee.
033102ass_1_prv.gif

Ainiin, R4, ja pysytään aiheessa, ettei natsimodet ala kiusaamaan.
Ei tämä ollut lähelläkään modekorttia. Se pelataan taas sitten kun joku alkaa mielivaltaisesti siivoilemaan keskusteluja ja selittämään useammilla viesteillä miksi näin teki. Sitten kun puolet ketjusta on moden kirjoituksia ja kaikki alkuperäiseen aiheeseen liittyvä viestit on poistettu, silloin pelataan modekortti.
tounge.gif

tounge.gif
Japanilaiset käyttää poneja. Niitä mahtuu saman kokoiseen moottoriin enemmän lukumäärältä, mutta tehoero ei sitten käytännössä olekkaan kummoinen.
Ja ducati-takkien selät paukkuvat veljellisistä olalle lyönneistä
tounge.gif

Eikun Earthendin takin selkään onnitteluläpsäys onnistuneen ukkosenjohdatin -ketjun oikein ajoitetusta perustamisesta.
tounge.gif

Toivottavasti nyt vaan Rico ja kumppanit vihdoin antaa tämän jatkua ihan sellaisenaan, ja korkeintaan siirtää 'viralliseen' paashanjauhantaan, jos rupeaa pientä sielua ahistamaan. Tällaiselle ketjullehan on ihan selvästi 'sosiaalinen tilaus.'
wink.gif

Ainiin, siteeksi hiukan otsikon aiheeseenkin; r4 vs v2, evvk. Molempia on ollut, samoin yksimukista, ja varmaan tulee olemaan jatkossakin. No enemmän on ollut noita harvamukisia.
V2 kaikkine omituisuuksineenkin ehkä hiukan lähempänä omia mieltymyksiä ja tottumuksia. Tosin ei mikä tahansa V2 -mopo - kyllä se kokonaisuus ratkaisee, ja siten muuten sopiva mopo r4 -motilla kelpaa myös.
Tai oikeastaan r3 voisi kiinnostaa vielä enemmän, sellaista kun ei vielä ole ollutkaan, mutta koeajo on ollut mielenkiintoinen kokemus. Seuraavan mopon motti voiskin sitten ehkä olla sellainen. Tai r2, tai paremminkin p2. Nooh, sen b2:n taidan jättää edelleenkin väliin, ainakin toistaiseksi.

Mun mielipide r3:sta on, että siinä yhdistyy r4:n sieluttomuus ja v2:n voimattomuus... No joo, höpöhöpö. En ole ikinä trumppaa kokeillut...

Mun mielipide r3:sta on, että siinä yhdistyy r4:n sieluttomuus ja v2:n voimattomuus... No joo, höpöhöpö. En ole ikinä trumppaa kokeillut...
No kokeile ihmeessä, se on ainakin saundeiltaan ihan onnistunut 'kompromissi' ja konehan on ainakin teoriassa kapeampi kuin vastaava nelonen. Kyllähän nuo parhaimmat näyttää kulkevankin kohtuullisesti, jos vaan se muu mopo pysyy mukana, ja vielä kääntyy ja pysähtyykin mallikkaasti.
Niin ja jos ei se trumpetin puhina innosta, niin ainahan voit kokeilla miltä tornado tuntuu, tai joku muu Benelli. Kylä lähtee.
wink.gif

ja konehan on ainakin teoriassa kapeampi kuin vastaava nelonen.
Kun tämä kapeus näyttää olevan se lyömätön v2-kortti, kun korteista puhutaan, niin kertokaas nyt vässykälle, että minkälaisissa tilanteissa ja miten tuo r4:n leveys aiheuttaa ahdistusta?

Joka paikasta olen toistaiseksi mahtunut läpi mistä olen pyrkinyt vaikka alla on fättärilehmä. Sitä en kyllä usko, että rivarin leveys olisi tähän säikeeseen osallistuneille pullonkaula esimerkiksi rata-ajossa yhtään sen enempää kuin v2:n tehotkaan, joten mistä ihmeestä on kysymys?

ja konehan on ainakin teoriassa kapeampi kuin vastaava nelonen.
Kun tämä kapeus näyttää olevan se lyömätön v2-kortti, kun korteista puhutaan, niin kertokaas nyt vässykälle, että minkälaisissa tilanteissa ja miten tuo r4:n leveys aiheuttaa ahdistusta?

Joka paikasta olen toistaiseksi mahtunut läpi mistä olen pyrkinyt vaikka alla on fättärilehmä. Sitä en kyllä usko, että rivarin leveys olisi tähän säikeeseen osallistuneille pullonkaula esimerkiksi rata-ajossa yhtään sen enempää kuin v2:n tehotkaan, joten mistä ihmeestä on kysymys?
Näyttää lehmältä
tounge.gif

Back