• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

V-Strom

Osta yli 24 tkm ajettu... 24tkm huolto tehtynä, niin ei tartte heti olla niitä venan välyksiä tarkistelemassa...

Paljonko muuten 24tkm huolto maksaa liikkeessä teetettynä?

Omaan pitäs lisäksi uusia taka nakki...
Itselläni oli kyseinen pyörä vm-05 ja ajelin sillä 70000km ja ei ollut mitään murheita.Venttilinvälykset tarkastettiin mutta ei tarvinnut koko aikana niitä säätää.Todella hyvä ja luotettava pyörä.

JA kevättuuninki tehty stromiin, lyhemmät koiranluut ja perä ylemmäksi 25 milliä. Helppo homma
sport05.gif

JA kevättuuninki tehty stromiin, lyhemmät koiranluut ja perä ylemmäksi 25 milliä. Helppo homma  
sport05.gif
Kerros miten vaikutti ajettavuuteen? ja fotoo tieteski...
062802moto_prv.gif
Ajettavuuteen vaikutti 70 kilometrin koeajolla hmmmmm sanotaan herkistävästi mutta ei liian herkistävästi. Ulkonäköön vaikutti piristävästi&ryhtiä parantavasti kun ei ole enää niin alhaalla kulkevan näköinen. Ei ole ongelmia keskituen eikä jalustan kanssa.
Huvikseen tilailin kun jossain olin kuullut kehuista ajettavuuteen eikä hintakaan ollut postikuluineen kun vajaat 40e.
Pitääpä laitella kuvaa kun mopo on ulkona seuraavan kerran.
062802moto_prv.gif

Kyllähän se pyörä korkeammaksi tulee niillä palikoilla. Sitä myöden myös ajettavuus muuttuu, mutta eipä sillä nyt kovin kummosta merkitystä ole. ..........................

................

Kaikkien teorioiden mukaan se korkeampi olemus huonontaa ajettavutta, mutta en minä siitä mitään pahaa voi sanoa. Samalla lailla sillä ejetaan mutkatietä, kuin mitä muutkin pojat meidän torstaiajeluilla. On vaan aivan hemmetin paljon helpolmpaa ajaa emännän kanssa, kun valot ei osota kuuseen...

........................

-M
Laitoin kuukausi sit ebaysta korotuspalat alle. Kyllä siitä korkeampi tulee ja keskiseisontatuki just irrottaa takarenkaan maasta. (Olen tangonvaihdon lisäksi myös laitatuttanut satulani istuinkuoppaa tasaisemmaksi n.30mm verhoilijalla.)

Korotuspalat muutti ajoasentoa ja tuntui ekapäivänä ihan erillaiselta. Nyt sitä ajaa niinkuin ennenkin ja valot ei valaise kaikkia mahdollisia liikennemerkkejä.
smile_org.gif

Emäntä kyllä sano kyytiintulemisen vaikeutuneen vanhalla tyylillä. Nyt pitää kuulemma nousta kuin hevosen selkään. En pidä ajomuutosta mitenkään huonona.
Tuli tilattua koiranluut...
Nyt on eka koiranluu ajelu suoritettu ja oon kyllä tyytyväinen luihin  
062802jumpie_prv.gif

Nyt voi kanttaillakkin paljon jyrkemmin, kun on ajotossun kärki ylempänä!

Säädin samalla etusta jäykemmälle ja takasta hieman löysemmälle, niin avot on hyvä kurnauttaa sorallakin nimismiehen kiharoista yli ja asfaltillakin ihan ok!

Ajoasento alkaa nykyään muistuttamaan lähinnä sorakyykkyä...
Tässä omat suhailu fiilikset koiranluiden vaihdon jälkeen.
Ja vieläkin ovat paikoillaa!

normal_V-strom.jpg

Tämä saattaa kuulostaa omituiselta ja heppoiselta menetelmältä, mutta TOIMII.
"Asensin" Tom Tom One:n parhaaseen paikkaan, suoraan näkökenttään, siihen pleksin alle, mittareiden yläpuolelle. Käytin sitä auton ikkunaan tarkoitettua kumituttia, jonka liimasin Super Atech:illa pokkana kohdalleen.
Juuri oikealla paikalla näkyvyyden kannalta. Se kumitutti antaa riittävän tärinäsuojan, tosin maastossa vispaa aikalailla, mutta kertaakaan ei ole irronnut/pudonnut ilman mitään varmistuskiinnityksiä!! Pleksi suojaa hyvin lievällä sateella, mutta kaatosateessa vetelen sille suojaksi minigrip-pussin ja silti siitä vielä näkee, jos ylipäätään mitään näkee. Äänet säädettynä täysille tädin huuto kuuluu alle 120 vauhdeissa, joten kuulokkeita ei tarvita. Arvaan, että kuulostaa rimpulameiningiltä, mutta nyt lähtee neljäs kesä tolla virityksellä, yli 30000km ja se vaan toimii, ja hyvin. Skotlannissakin satoi 16 ajopäivää ja eikun menoks.
Noita saa alle satasella ja niissä on aivan samat ominaisuudet kameravaroituksineen, kun Raiderissakin. Ja Raideriinkin joutuu vetelemään kaatosateessa pussin päälle, koska valuva iso tippa sekoittaa senkin. Huonoa on se, että niissä ei ole muistikorttia, ( mikä on oikeastaan vesitiiviyden kannalta hyvä asia), ja muisti on vain 1GT, jonne ei mahdu koko Eurooppa. Mahtuu joko länsi, tai itä + skandinaavia. Siksi ostinkin toisen samanlaisen, josta toinen on autossa, jos ei molemmat ole reissussa mukana.
Virran ulosoton rakensin satulan alle. Ostin Maritimistä vesitiiviin, veneeseen tarkoitetun "tupakansytytin"-pistokkeen, väliin sulakkeen ja vot, akun vieressä on sille hyvä, suojaisa tila.
Piuhan naville vedin tankin alta pysyvästi ja siististi. Tohon virtapistokkeeseen on hyvä pistää puhelin latautumaan, turvaan/suojaan satulan alle tarpeen vaatiessa. Pidän sitä parempana paikkana, kuin esillä olevaa virtapistoketta. Ja akun saa sitä kautta myös ladattua jne. Erinomainen ja halpa lisävaruste.

biggrin.gif

Kesäreissu Kroatiaan lähestyy, jippii!!!
Hyvää kevättä V-Strommareille ja muillekin!!!

Moi!
Sori stadilaisuuteni, mutta mitä tarkoittaa "Troopperi"?? Ilmeisesti jotain positiivista....
Tossa ylempänä "Suzrajan suhari" kertoi pitävänsä gepsiä tankkilaukussa!! Siis läpinäkyvästi sateensuojassa.
Mun kokemukseni mukaan ei toimi ollenkaan, koska on aivan väärässä kulmassa ja paikassa, ajelua häiritsemättä seurattavaksi. Lisäksi aurinko aiheuttaa vielä tavallista paljon enemmän häiritseviä heijastuksia. Kokeilin tuotakin ratkaisua hetken ja totesin täysin toimimattomaksi. Ja jos sitä vähänkään yrittää säätää, siis navia ajon aikana, ( mitä tietenkään ei pidä koskaan tehdä, heh heh), se liikkuu ja menee ns. vituiks.

Olen muuten ENTINEN vannoutunut kartan käyttäjä ja edelleen pidän aina karttaa tankkilaukun luukussa varmistuksena, mutta en enää reissuun lähtisi millään ilman navia. Kyllä se on niin sadat kerrat auttanut vaikeissa paikoissa ja antanut mahdollisuuden keskittyä ajamiseen ja ympäristön seurantaan, kuten myös maisemien katseluun.
Kannatan hankintaa lämpimästi, oli sitten kiinnitys/toiminta/ merkki, mikä tahansa!!
Hyviä reissuja!
sport05.gif

mitä tarkoittaa "Troopperi"?? Ilmeisesti jotain positiivista....
stromtrooper.com lienee yksi melko laaja veestromppa-sivusto, mahtaisiko juontua tästä?

Onhan se navi ihan kiva lelu juu. Muttei silti kannata itse ihan vallan ´tipahtaa kartalta´, koska sitten jos se navi tilttaa tai neuvoo väärin, pitää kutsua Rajavartiolaitos hätiin...
tounge.gif

Totta. AINA kannattaa pitää itsensä myös paperikartalla ajan tasalla!! On se joskus, siis navi, yrittäny viedä 180 astetta pieleen. Varsinkin keskieuroopassa, missä voi olla vaikka viis saman nimistä kylää sadan kilsan säteellä. Mulla on muuten siinä jarrunestesäiliön päällä pieni Suunnon kompassi, mikä on myös yllättävän kätevä ja hyödyllinen.

Tossa ylempänä "Suzrajan suhari" kertoi pitävänsä gepsiä tankkilaukussa!! Siis läpinäkyvästi sateensuojassa.
Mun kokemukseni mukaan ei toimi ollenkaan, koska on aivan väärässä kulmassa ja paikassa, ajelua häiritsemättä seurattavaksi. Lisäksi aurinko aiheuttaa vielä tavallista paljon enemmän häiritseviä heijastuksia. Kokeilin tuotakin ratkaisua hetken ja totesin täysin toimimattomaksi. Ja jos sitä vähänkään yrittää säätää, siis navia ajon aikana, ( mitä tietenkään ei pidä koskaan tehdä, heh heh), se liikkuu ja menee ns. vituiks.

Olen muuten ENTINEN vannoutunut kartan käyttäjä ja edelleen pidän aina karttaa tankkilaukun luukussa varmistuksena, mutta en enää reissuun lähtisi millään ilman navia. Kyllä se on niin sadat kerrat auttanut vaikeissa paikoissa ja antanut mahdollisuuden keskittyä ajamiseen ja ympäristön seurantaan, kuten myös maisemien katseluun.
Kannatan hankintaa lämpimästi, oli sitten kiinnitys/toiminta/ merkki, mikä tahansa!!
Hyviä reissuja!
sport05.gif
Navia kattelen vaan, jos en tiiä missä hitossa olen,
lookaround_orig.gif
tai jos ei muista takasin tullessa minne piti kääntyä...
tounge.gif

Ei sitä ajaessa tule paljoa tsiikattua
sport05.gif

Suomessa ei koskaan navia eikä karttaa mukana.
Täällä ei voi oikeasti eksyä.Mikäli eksyy niin hyvä niksi on
startata pyörää vaikka tulpanjohdot irti. Pian on joku neuvomassa
missä on vika.

Kyl se navi on ihan jees, kun suunnittelee etukäteen ajettavaa reittiä. Mulla on hyvät kokemukset siitä, kun suunnittelee reitin käyttäen GT-karttaa ja siirtää sen sitten vasta naviin. On nääs tehty se myös toisin päin, ekaksi Gepsulla ja keskellä mettää sitten suunistettu GT-kartalla.
tounge.gif
Ilman paperikarttaa ei oikein kannattasi lähteä kovin tuntemattomille taipaleille, koska se Gepsu voi menne sököksi ihan milloin vaan. Tuo Strommin kone kun tuntuu hakkaavan ainakin Zumo 550:n telineen yhdessä kesässä vaihtokuntoon...

062802moto_prv.gif

Esimerkiksi kun tulee laivalla New Castleen Englannissa --> liikenteen puoli vaihtuu --> tietenkin pikku kankkunen --> edessä noin 30 liikenneympyrää --> vettä sataa. Arvatkaa onko mukavaa ja SUUREKSI AVUKSI, kun täti huutelee ajo-ohjeita tyyliin "seuraavasta kiertoliittymästä kolmas oikealla..kolmas oikealle...seuraavasta kiertoliittymästä viides oikealle...viides oikealle" jne. Voin todella vakuuttaa, että on suureksi avuksi. Paperikartoista ei edes ole mahdollista seurata, missä mennään. Niitä ympyröitä on siis koko ajan. Ei ole mahdollista ajaa menetelmällä "katson navia vain, kun en tiedä missä olen".
On se Suomessakin kiva olemassa. Ajeleppas joskus esim. Suomi etelästä pohjoiseen niin itärajaa pitkin, kuin mahdollista. Ilman navia saattaa tosiaan rajavartiosto joutua hommiin. Tosin siellä hyvä topograafikartta on myös melkein välttämätön.
Minä todella tykkään navista apulaisena ja on se myös mainio lelu. Mukava katsoa jälkikäteen missä tuli käytyä ja suunnitella mahdollisia tulevia reittejä.
idea3.gif

Pakko tehdä pieni korjaus edelliseen. Brittein saarilla se "täti" huutelee liikenneympyrässä tietenkin VASEMMALLE, eikä oikealle.
withstupid.gif

mitä tarkoittaa "Troopperi"?? Ilmeisesti jotain positiivista....
stromtrooper.com lienee yksi melko laaja veestromppa-sivusto, mahtaisiko juontua tästä?

Onhan se navi ihan kiva lelu juu. Muttei silti kannata itse ihan vallan ´tipahtaa kartalta´, koska sitten jos se navi tilttaa tai neuvoo väärin, pitää kutsua Rajavartiolaitos hätiin...  
tounge.gif
Trooper lainaus oikein
tounge.gif

Ainakin tuolla rapakon takana meinaa käytännönläheisiä ratkaisuja rakentelussa ja lisävarusteissa, eli viitataan kintaalla kaikenmaaliman mallikohtaisille kalliille ja monimutkaisille OEM palikoille, tarkoitus pyhittää keinot
idea3.gif

Back