• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

V-strom kyssiä liuta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja watergate
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morjens motoristiveljet ja -siskot,
ostin toissapäivänä tuliterän tonnisen V-stromin. Vaikka sisäänajo on yhä pahasti vaiheessa, mieltä polttaa muutama kysymys, joihin mitä nöyrimmin pyydän vastauksia

Täällä on suositeltu DR600:n Tommassellin stongaa orkkiksen tilalle. Meneekö heittämällä vai pitääkö jarru- ja kytkinletkujen reittejä muuttaa? Miten tupet ovat kiinni - irtoavatko paineilmalla vai mattoveitsellä?

Pleksin jyminä osuu juuri pahasti (178 cm), joten ilmeisesti Tommasselli ratkaisisi pulman. Mutta entäs jos hankin sporttipleksin - siirtyykö ilmavirtaus tällä yhdistelmällä taas just kypärän kohdalle?

Miten se crossistonga ja sitä myöten eteen + alas siirtyvä ajoasento muuttaa takana istuvan ilmavirtauksia - voiko siellä vielä yli satasen nopeuksilla ketään kuskata?

Olen netistä katsellut, että ainakin LeoVince, Remus, Akra ja Yoshimura tekee strommiin putkia. Onko näillä oikeasti suorituskyvyn suhteen eroja? Tuleeko paketeissa änkkärien lisäksi myös ne edelliset putkenpätkät, joiden sisällä vissiin katit ovat, kai? Ja siis jos, niin saako ne ilman katteja?

No sitten ennen muuta tämä säätöpuoli kiinnostaa. Ymmärtääkseni ruisku on sähköisesti täysin säädettävä, eli en oikein ymmärrä, mihin power commanderia tarvitaan, jos huolto voi säätää ruiskun putkiston muutosten jälkeen, seokset kerralla kuntoon uusien virtausten mukaan?

Onko tietoa, pystyykö huollossa muuttamaan suoraan myös noita sytytyskarttoja, vai pitääkö sitä varten hankkia TRE tms? Nopeusrajoittimen poistolla ei meikäläisen ajoissa nyt niin kauheasti väliä olekaan.

Oletteko viritelleet 12v ulosottoa esim navia varten jonnekin? Mihin olette pistäneet töpseleitä?

Valitettavasti joudun varmaan jatkossakin rassaamaan hermojanne (typerillä) kyssillä, mutta koettakaa kestää ja kiitos jo etukäteen vastauksista.

Morjens motoristiveljet ja -siskot,
ostin toissapäivänä tuliterän tonnisen V-stromin. Vaikka sisäänajo on yhä pahasti vaiheessa, mieltä polttaa muutama kysymys, joihin mitä nöyrimmin pyydän vastauksia

Täällä on suositeltu DR600:n Tommassellin stongaa orkkiksen tilalle. Meneekö heittämällä vai pitääkö jarru- ja kytkinletkujen reittejä muuttaa? Miten tupet ovat kiinni - irtoavatko paineilmalla vai mattoveitsellä?

Pleksin jyminä osuu juuri pahasti (178 cm), joten ilmeisesti Tommasselli ratkaisisi pulman. Mutta entäs jos hankin sporttipleksin - siirtyykö ilmavirtaus tällä yhdistelmällä taas just kypärän kohdalle?

Miten se crossistonga ja sitä myöten eteen + alas siirtyvä ajoasento muuttaa takana istuvan ilmavirtauksia - voiko siellä vielä yli satasen nopeuksilla ketään kuskata?

Olen netistä katsellut, että ainakin LeoVince, Remus, Akra ja Yoshimura tekee strommiin putkia. Onko näillä oikeasti suorituskyvyn suhteen eroja? Tuleeko paketeissa änkkärien lisäksi myös ne edelliset putkenpätkät, joiden sisällä vissiin katit ovat, kai? Ja siis jos, niin saako ne ilman katteja?

No sitten ennen muuta tämä säätöpuoli kiinnostaa. Ymmärtääkseni ruisku on sähköisesti täysin säädettävä, eli en oikein ymmärrä, mihin power commanderia tarvitaan, jos huolto voi säätää ruiskun putkiston muutosten jälkeen, seokset kerralla kuntoon uusien virtausten mukaan?

Onko tietoa, pystyykö huollossa muuttamaan suoraan myös noita sytytyskarttoja, vai pitääkö sitä varten hankkia TRE tms? Nopeusrajoittimen poistolla ei meikäläisen ajoissa nyt niin kauheasti väliä olekaan.

Oletteko viritelleet 12v ulosottoa esim navia varten jonnekin? Mihin olette pistäneet töpseleitä?

Valitettavasti joudun varmaan jatkossakin rassaamaan hermojanne (typerillä) kyssillä, mutta koettakaa kestää ja kiitos jo etukäteen vastauksista.
Osa kysymyksistäsi askarruttaa itseänikin pikku-stromin kuskina (mm. sporttipleksi, stonga ja slipari).

Stongan vaihto olisi halvin vaihtoehto pyörteilyyn ainakin tietyn mittaisilla kuskeilla mutta onko siitä muuta hyötyä?

Slipareista olen ymmärtänyt että ainakin tiettyjen merkkien kanssa joutuu putkelle näyttämään rautasahaa => ei hyvä, koska muutos voi olla luokkaa peruuttamaton.

Commanderin idea lienee se, että voit itse ohjelmoida/muuttaa ruiskun säätöjä itse vaikka kerran päivässä. Ja valmiita, muiden tekemiä PC-karttoja löytyy netistä n+1 kappaletta. Korjatkaa, jos olen pahasti väärässä.

12V ulosotto maksaa Heinon mukaan n. 30 € + tunnin työn jos liikkeessä asennuttaa.

Alla pari linkkiä, joista tod. näk. löytyy vastauksia. Itse en vaan ole jaksanut/ehtinyt niitä kunnolla läpi käymään:

V-Strom forum (kolmannella kotimaisella)

Kotimainen foorumi (vaatii rekisteröitymisen)

Sporttipleksi lopetti ainakin mun 1000:ssa strommissa (-05) sen isomman pyörteilyn (184cm) eikä stongamuutoksille oikein ole tarvettakaan.
Lisäksi mulla on matalampi penkki kun vaimokin aina välillä kurvailee strommilla eli kupoli on periaatteessa hiukan alempana. Tuo penkki muutti muutenkin ajoasennon mielestäni paremmaksi.

Kiitos linkeistä.
Leveämpi stonga parantaa tietysti käsiteltävyyttä hitaassa ajossa (miksei nopeammassakin). Ajoasennon muutos on sitten makuasia, mistä kukin pitää.
Itse ajattelin kyllä asennella sen 12 v, mutta mihinkähän ne esim siellä heinolla sijoittavat sen töpselin?
PC lienee tarpeeton, mulle riittää ihan että seokset on kerralla kunnossa, ei tarvitse vaihtaa joka päivä. Osaavatko Suzuki-huollossa säätää Hgin seudulla jossakin? Entä pystyvätkö säätämään sitä ecua?

Tere,

mulla on niinikään tän vuoden strommi ja tullut säädettyä lähinnä sitä plexi ja ohjaustankoa.

Mä en olisi ihan suinpäin menossa ostamaan sitä sporttiplexiä (lue, turhan kallis kokeilu n. 90 €), koska alkuperäisenkin saa toimimaan ihan hyvin. Mä en halua ottaa sitä suoraa ajoviimaa päin lättyä, koska se kohisee kypärässä melkoisesti. Sen pyörteisen rajakerroksen nostaminen kypärän päälle on mielestäni se oikea ratkaisu, jotta virtauksen äänet hiljenee potan sisällä. Sen pyörteisen ilman rajakerroksen, siis sen 5-10 cm paksun kerroksen, jossa on voimakasta turbulenssia, saa nostettua pään yläpuolelle ihan kotikonstein. Kaiken lisäksi nyt pystyy ajamaan visiiri auki, vaikka vauhtia olisi moottoritie-nopeuden verran.

Olen itse 191 cm, jonka takia se plexin säätö ja ohjaustangon vaihto olivat molemat paikallaan.

Orkkis pleksi pitää ensiksi nostaa ylimpään käyttöasentoon sen rungon ja plexin väliin jäävällä kiinnitystelineellä. Sen telineen alaruuvien ja rungon väliin pitää laittaa n. 8 mm paksut kumitallat sekä plexin alempien kiinnitysruuvien alle samanlaiset tallat. Näin saadaan se plexin kulma taitettua taaksepäin, jotta sillä on mahdollisuus kääntää virtausta. Se orkkisasento kun pitää kulman niin jyrkkänä, että plexi on sakkaustilassa ja generoi ihan helvetilliset pyörteet. Orkkis plexin alemat kiinnitysruuvit kannattaa vaihtaa pidemiksi (Esim. Baltic Bolt, Nummela), jotta ne tallat saa asennettua.

Se DR600:n ohjaustanko on mielestäni ehdoton kapine. Ajotuntuma parani aivan älyttömästi ja käsiteltävyys niin ikään. Hantaakit vaan pitää laitella huolella sillälailla, ettei ne hiero katteisiin jälkiä. Se DR600 (Tomaselli, Storm Motor Oy Helsinki) sai muistaakseni 40 € hinnalla. Kaikki orkkis osat siirtyy ihan helposti siihen sarveen. Mitään kikkoja ja puukkoa ei tarvita, koska se on yhtä paksu kuin orkkis (lue kottikärryn sarvet). Vasen kädensija lähtee ihan kuumailmapuhaltimen avulla ja takaisin Fairy-saippuan kanssa (kuivaa pari päivää ja on sitten tarpeeksi kiinni). Minä heitin sen orkkis sarven oitis varaston perimäiseen nurkkaan, jotta unohtaisin sen olemassaolon mahd. pikaisesti, on toi mielestäni niin paljon parempi käsiteltävä nyt. Mitä nyt miinuksena voisi siitä uudesta stongasta sanoa, on se että sen jäykkyyden kautta konevärinä tuntuu vähän suuremmalta käteen. Se ei haittaa meikäläistä, koska Strom on V2 ja sen kuuluukin antaa itsestään merkkejä käynnistään.

Moottorin säätöihin palaan ensi kaudella, koska nyt ajattelin vaan nauttia ajamisesta. Mielestäni Strom tarvitsee pareman tai oikealla lailla säädöissään olevan kontrolliboxin (esim. maintsemasi Power Commander), jotta 1-4 vaihteiden pintakaasulla ajon pätkiminen lakkaisi. Se on mielestäni raivostuttvaa, kun kone välillä laihalle säädössään posauttaa kaasarissa ja meno nykii... Se on sama kuulema kaikilla strommeilla ja SV-pyörillä.

Mun mielestä mitään putkia ei kannata vaihtaa, jos siitä ei ole mitään taetta siitä, että takagummiin tulee lisää potkua. Se yli 1000 € satsaus pakoputkistoon on mun mielstäni hölmöä, koska Strommin hinta plus pakoputkiston hinta on yhtäkuin sellainen MP, jossa on vakiona jo potkua tarpeeksi. Musta on lähinnä helvetillisen noloa ajaa vehkeellä, josta lähtee sellainen ärjyminen, että korvissa soi. Eikä 1000 strommi kertakaikkiaan ole sellainen pyörä, että sitä kannattaisi hirveästi viritellä, koska sen alkuperäiseen tarkoitukseen noin 100 BHP riittää oikein mainiosti. Se kulkee sen reilu 200 km/h ja se riittää oikein mainiosti Suomen oloihin. Hiekkatiellä sen kaikki hevoset on ihan riittävästi, koska pyörä on raskas enduro ja sillä ajetaan sitä vaativalla tavalla. Ei siis kahva edellä, koska sillä lailla saa vak. yhtiöön monen tonnin kateremontin aikaan (nimim. kokemusta on jo tullut vahiongossa).

sport05.gif
terv,

Putkista:
Ainakin LeoVincen satsissa on mukana noin 40 cm väliputket sieltä jalkatappien luona olevasta liitoksesta vaimentimille. LV:ssä ne on tyhjät eli ilman katteja, joillain merkillä oon nähnyt hinnoitellun myös katillisia versioita. Ja äänet ainakin L-V:llä ne on kovat, siis ilman db-killereitä ja killerit kiinni häviää sitten se vähäinenkin tehohyöty. LV:n satsista maksoin muistaakseni karvan alle 400€ parivuotta sitten, Euroopasta olis saanut halvemmalla mutta rahti olis sitten nostanut hinnan liki samaksi kuin täällä (ainkin siis yksinkpl tilaten).
Ihmetyttää vaan kun putkien mukana tuli sertifikaatit joiden perusteella putki olis E-hyväksytty jopa ilman katteja! No ehkä Italiaanot on vaan hyviä paperitöissä?

Putkista:
Ainakin LeoVincen satsissa on mukana noin 40 cm väliputket sieltä jalkatappien luona olevasta liitoksesta vaimentimille. LV:ssä ne on tyhjät eli ilman katteja, joillain merkillä oon nähnyt hinnoitellun myös katillisia versioita. Ja äänet ainakin L-V:llä ne on kovat, siis ilman db-killereitä ja killerit kiinni häviää sitten se vähäinenkin tehohyöty. LV:n satsista maksoin muistaakseni karvan alle 400€ parivuotta sitten, Euroopasta olis saanut halvemmalla mutta rahti olis sitten nostanut hinnan liki samaksi kuin täällä (ainkin siis yksinkpl tilaten).
Ihmetyttää vaan kun putkien mukana tuli sertifikaatit joiden perusteella putki olis E-hyväksytty jopa ilman katteja! No ehkä Italiaanot on vaan hyviä paperitöissä?
Mites, säädätitkö ruiskun putkien vaihdon jälkeen, ja missä? Tuntuiko että olisi tullut lisää tehoa/vääntöä? Tuo 400 ei kyllä tunnu ihan kamalalta hinnalta vrt tonnin akrat...
Tuo äänekkyys on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta tietysti naapurisovun nimissä ääni saisi olla sivistynyt. Toisaalta sitten taas strommi on semmoinen pyörä, että ei sen mun mielestä tarvitsisi ihan sähkömopoltakaan kuulostaa (tällä hetkellä ajaessa mulla ei ainakaan korviin tule kuin pelkkää vinkunaa koneesta, mitään ei kuulu änkkärien päästä, matalat äänet kai peittyvät tuulen suhinaan)
Niin, millaiset niiden LeoVincejen äänet ovat, siis paitsi kovat? Matalaa, korkeaa, kiljumista/ärjymistä - paukuttavatko?

Äänet on matalaa jytinää / töminää. Tömisee melko äänekkäästi jo tyhjäkäynnillä / pienillä kiekoilla ja lujenee sitten vielä kaasua avatessa. Kierrosten nousu taas melkein tuntuu pienentävän meteliä kun yksittäisiä pakopulsseja ei enää kuulu vaa kaikuu yhtenäisempi braaaaaa.

Eli kun vertaan edellisen pelin (GSX750F) 4-1 putkeen niin se nelari oli tk:lla ja pienenmillä kiekoilla hiljaisempi ja kiekas vasta sitten kierroksilla --> eli oli siistimpi ajella kaupungissa. No ei nämäkään äänet mua sentään hävetä!

Boxia rukattiin Lohjalla Powerkings:llä. Dynolapussa lukee muistaakseni 95hp takaselta, putkenvaihdon tein ite joten vertailu dynotusta ei ole.
Itse asiassa säätöäkin tehtiin melkoisen vähän:
- tyhjäkäynti seoksia tasattiin (etu rikastus, taka laihennus)
- keskia-alueelle 3-4 trpm vähän soppaa lisää
- yläpää oli valmiiksi OK ei säädetty

Tuon säädön jälkeen hävis käytännössä kokonaan se kevyenkaasun käynnin aaltoilu / nikottelu.
Putken olin tosiaan vaihtanut jo muutama vko ennen säätöä ja perstuntumalta en kyllä pysty sanomaan mitään eroa kulkupuolessa, enkä muutenkaan samalla tavoin nyki kuin ennen putkenvaihtoa. Eli vasta boxin säätö korjas valmiiksi vakioputkillakin laihalla olleen keskialueen.

Onhan se ruisku säädettävä, mutta ihan joka paikassa ei löydy yoshi-boksia sen säätämiseen. Ja jos pöntön/putken vaihdat niin sehän pitää dynopenkissä säätää. Ainakin Bikefox Oulussa säätää Suzukin orkkis ruiskuboksia. Siinä ei sitten ole niin paljon hienosäätö mahdollisuuksia kuin PowerCommanderissa. Ja PC säätöä löytyy vähän joka puolelta Suomea missä vaan dyno hyrrää.

TREstä löytyy juttua monessa ketjussa. Sillä ei ole mitään tekemistä tuon ruiskun säätämisen kanssa. Se valitsee vain sen "oikean" kartan myös pienemmille vaihteille. Ihan suositeltava hankinta.

Biltemasta löytyy 12V pistoke vene käyttöön, itse laitoin sellaisen. En muista paljonko maksoi, ei hirveesti. Huollossa laitatin paikoilleen.

Kokemuksesta voin sanoa että Renthalin alumiininen crossi stonga (a35€) tuntuu aika hyvältä ajossa. Tosin samalla päivitin etujousituksen joten vaikea sanoa kumpi vaikutti ajotuntumaan enemmän.

Vielä pikkuisen,

Mun piti sanomani, että DR600:n stonga on ihan yhtä leveä, kuin orkkis stonga (muistaakseni 78 cm). Se poikkipiena, joka on siihen 8 cm matalampaan DR:n stongaan hitsattu, jäykistää tuon ajotuntuman melkoisesti. Minusta se orkkisstonga on pelkkä pletkua putkea, jolla Suzuki on vaan hakenut vaimennusta maantien ja moottorin tärinöille, herkkähipiäisille kaupunkilais ihmisille. Tangossa kuuluu olla otetta tiehen, sano
wink.gif
.

buttrock.gif
terv,

Tere,

mulla on niinikään tän vuoden strommi ja tullut säädettyä lähinnä sitä plexi ja ohjaustankoa.

Mä en olisi ihan suinpäin menossa ostamaan sitä sporttiplexiä (lue, turhan kallis kokeilu n. 90 €), koska alkuperäisenkin saa toimimaan ihan hyvin. Mä en halua ottaa sitä suoraa ajoviimaa päin lättyä, koska se kohisee kypärässä melkoisesti. Sen pyörteisen rajakerroksen nostaminen kypärän päälle on mielestäni se oikea ratkaisu, jotta virtauksen äänet hiljenee potan sisällä. Sen pyörteisen ilman rajakerroksen, siis sen 5-10 cm paksun kerroksen, jossa on voimakasta turbulenssia, saa nostettua pään yläpuolelle ihan kotikonstein. Kaiken lisäksi nyt pystyy ajamaan visiiri auki, vaikka vauhtia olisi moottoritie-nopeuden verran.

Olen itse 191 cm, jonka takia se plexin säätö ja ohjaustangon vaihto olivat molemat paikallaan.

Orkkis pleksi pitää ensiksi nostaa ylimpään käyttöasentoon sen rungon ja plexin väliin jäävällä kiinnitystelineellä. Sen telineen alaruuvien ja rungon väliin pitää laittaa n. 8 mm paksut kumitallat sekä plexin alempien kiinnitysruuvien alle samanlaiset tallat. Näin saadaan se plexin kulma taitettua taaksepäin, jotta sillä on mahdollisuus kääntää virtausta. Se orkkisasento kun pitää kulman niin jyrkkänä, että plexi on sakkaustilassa ja generoi ihan helvetilliset pyörteet. Orkkis plexin alemat kiinnitysruuvit kannattaa vaihtaa pidemiksi (Esim. Baltic Bolt, Nummela), jotta ne tallat saa asennettua.

Mun mielestä mitään putkia ei kannata vaihtaa, jos siitä ei ole mitään taetta siitä, että takagummiin tulee lisää potkua. Se yli 1000 € satsaus pakoputkistoon on mun mielstäni hölmöä, koska Strommin hinta plus pakoputkiston hinta on yhtäkuin sellainen MP, jossa on vakiona jo potkua tarpeeksi. Musta on lähinnä helvetillisen noloa ajaa vehkeellä, josta lähtee sellainen ärjyminen, että korvissa soi. Eikä 1000 strommi kertakaikkiaan ole sellainen pyörä, että sitä kannattaisi hirveästi viritellä, koska sen alkuperäiseen tarkoitukseen noin 100 BHP riittää oikein mainiosti. Se kulkee sen reilu 200 km/h ja se riittää oikein mainiosti Suomen oloihin. Hiekkatiellä sen kaikki hevoset on ihan riittävästi, koska pyörä on raskas enduro ja sillä ajetaan sitä vaativalla tavalla. Ei siis kahva edellä, koska sillä lailla saa vak. yhtiöön monen tonnin kateremontin aikaan (nimim. kokemusta on jo tullut vahiongossa).

sport05.gif
terv,
Sporttiplexi on hyvän näköinen eikä se tule häiritsevästi kuskin näkökenttään. Vakiopleksi yläasennossa tai varsinkin joku ladonoven kokoinen touring-pleksi ovat perseestä ainakin tällaiselle 175cm lyhyelle jos niistä joutuu katsomaan läpi tai jos pleksin yläreuna on keskellä näkökenttää.
033102ass_1_prv.gif
Kallistettu vakiopleksi taas on kokeilemisen arvoinen homma eikä maksa paljoa.

IMHO tuulilasi kuuluu autoiluun ja ajoviima moottoripyöräilyyn ja jos pyörteilyn saa pois sporttipleksillä, poistamalla pleksin kokonaan tai sitten sillä stongan vaihdolla niin hyvä homma. Mutta jos prätkässä on joku tuulisuoja mallia "70-luvun pappatunturi" tai 3-pyöräinen invamopo niin hyi hitto, ostakoon sitten vaikka Bemun C1:n joka sellaista kaipaa. Minä ainakin otan mieluummin vaikka lisää pyörteilyä sekä tuulen suhinaa kypärään ja bodaan niskalihaksia mieluummin.

Pleksin säädöt onnistuu hyvin madstadin säätöraudoilla. Niillä on helppo pikaisesti nostaa tai laskea ja kallistaa pleksiä haluamaansa kulmaan, lisäksi säätövara kasvaa.
062802moto_prv.gif

IMHO tuulilasi kuuluu autoiluun ja ajoviima moottoripyöräilyyn ja jos pyörteilyn saa pois sporttipleksillä, poistamalla pleksin kokonaan tai sitten sillä stongan vaihdolla niin hyvä homma. Mutta jos prätkässä on joku tuulisuoja mallia "70-luvun pappatunturi" tai 3-pyöräinen invamopo niin hyi hitto, ostakoon sitten vaikka Bemun C1:n joka sellaista kaipaa. Minä ainakin otan mieluummin vaikka lisää pyörteilyä sekä tuulen suhinaa kypärään ja bodaan niskalihaksia mieluummin.
Samaa mieltä muutoin, paitsi siitä pyörteilystä en välitä. Suhina kelpaa kyllä, vielä viime viikonloppuna ajelin nakulla Kotarilla.
Vaan täytyy katsella sen crossistongan ja vakiopleksin kanssa, saisiko sen yhdistelmän sellaiseksi, että voisi ainakin kokeilla, miltä tuntuu ajaa tyynessä.
Tosin sporttipleksi on hyvän näköinen, että voipi olla, että nakupyöräilyn jatko on todennäköisintä...
sport05.gif

Tere,

ja sorry kovsti, jos loukkasin jotain sillä, että sanoin sitä sporttiplexiä turhaksi kokeiluksi. Mä tosiaan ajattelin vaan itteäni, kun olen tällainen tuulessa heiluva 191 cm, jolle se alempi asento tuottaa tuskaa...

Nää on niitä makuasioita, sano kettu .... , josta ei voi kiistellä. Koetan täsmentää sanomisiani paremin seuraavalla kerralla, ettei tule tönittyä turhaan ketään.

keskittyen olenaiseen
062802moto_prv.gif
,

Tere,

ja sorry kovsti, jos loukkasin jotain sillä, että sanoin sitä sporttiplexiä turhaksi kokeiluksi. Mä tosiaan ajattelin vaan itteäni, kun olen tällainen tuulessa heiluva 191 cm, jolle se alempi asento tuottaa tuskaa...

Nää on niitä makuasioita, sano kettu .... , josta ei voi kiistellä. Koetan täsmentää sanomisiani paremin seuraavalla kerralla, ettei tule tönittyä turhaan ketään.

keskittyen olenaiseen
062802moto_prv.gif
,
Höh, kuka siitä nyt suuttuisi? Kun kerran koko mp-harrastus on periaatteessa pelkkää turhuutta niin mitä yksi turhake-pleksi siinä nyt enää tuntuu? Mutta siinä mennään välillä kyllä todellakin liiallisuuksiin kun pyörää käsitellään hellemmin ja pidetään enemmän hyvänä kuin kipeätä p...ua. Myönnän, siihen olen toki syyllistynyt itsekin silloin kun aikaa tähän turhuuteen oli nykyistä enemmän.
Kun isot miehet itkee muovissa olevia pieniä naarmuja niin jos olisi vaimoihminen iskisi varmaan tissin suuhun ja..
pftroest.gif
Tai miettii, voiko pyörää ostaa lainkaan kun sitä joutuisi kesäaikaan pitämään ulkona taivasalla koska ei ole lämmintä tallia. Tai...

Makuasioita tosiaan, mutta onneksi mieltymykset eroavat sen verran ettei meillä kaikilla ole Honda CBR:ää tai Toyota Corollaa
033102bebe_1_prv.gif

Makuasioita tosiaan, mutta onneksi mieltymykset eroavat sen verran ettei meillä kaikilla ole Honda CBR:ää tai Toyota Corollaa
033102bebe_1_prv.gif
[/quote][/QUOTE]
cool.gif

Eturatas vaihdettu 16 piikkiseen. Hyvältä tuntuu.
Pyörä on DL 650.

Kaupunkiajossa erityisen hyvä, koska 1-3 vaihteiden käyttörajat parani.

Eräs merkkikorjaamo väitti rengaspaineiden suosituksen olevan suomessa korkeammat kuin lämpimissä maissa".

Olen käyttänyt aina edessä 2,3 ja takana 2,8.
Orggisrenkaat kesti 20000 km. Että sillai.
Huoltomiehen mukaan eteen 2,7 ja taakse 3,05 ja laitto kanssa.
Minähän nauroin ja tyhjensin renkaita oikeisiin paineisiin.

Mitä kolleegat on mieltä näistä rengaspaineista?

Back