• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uutta Prätkää ettimässä, Cbr 600, R1?

osta thunderace niin on voimaa alhaalla ja ylhäällä sopivasti
smile_org.gif
jos ajelee matkustajan kans niin kyl se menettelee mut ku laittaa jalkatappien siirtosarjan niin sit istuu jo pisempiäkin matkoja
biggrin.gif

Ikävä kyllä, tuosta on muodostunut se perinteinen pakokeino, siis siihen jos joku heittää vähänkään kysymystä / vastakaneettia perään.

Vastaa nyt toki noihin mun esittämiin kysymyksiin. Ei mitään perinteistä "et ymmärtänyt mun loistavasti piilotettua sarkasmia". Kerro lisää sun R1-kokemuksesta. Voidaan miettiä porukalla, mikä on mennyt vikaan? En oikein usko tuommosen R1:n pelottavan semmoista kuskia mihinkään, joka on vähänkään sitä "sinkkiä" pitänyt kireällä.. se oikea käsi neuvoo sitä tonnistakin kohtuu hyvin.

- Sarkastisesti Teidän & tyhmä joka ei osaa avata näistä kryptisistä viesteistä niiden syvintä olemusta kaikessa sarkastisuudessaan.

Edit: ja jos ihan aikuisten oikeasti unohdetaan sarkasmit sun muut hienoudet. Sä et mielestäni tehnyt mitään muuta, kuin puollustit sitä omaa juttuasi samalla tässä ketjussa, kun suosittelit pyörää aloittajalle.

Nämä toistuu jokaisessa ketjussa, jossa joku pyytää apua pyörävalintaan. Joku kehuu tonnista, myönnettäköön että ei monesti kohtaa ketjunaloittajan tarvetta, varsinkaan se turbobusa
biggrin.gif
Samantien tulee joku puollustamaan pienempiä pyöriä. Tuo sama kaava toistuu aina ja aina vain.. sä nyt argumentoit kuitenkin sillä tavalla, että tartuin tuohon. Halusin vain kuulla ihan vilpittömästi, mikä tuossa R1:ssä pelotti?

Loppuun vielä pakko sanoa.. eikös me olla siinä mielessä samalla tasolla, että vaivaudutaan vastaamaan ja tietyllä tavalla puollustamaan sitä omaa valintaa? Turha siinä on minkään taakse piiloutua. Mä tykkään tonnisesta ja sä ilmeisesti kuussatasesta? Turha on kuitenkaan liikaa ruveta yleistämään ja kategorisoimaan ihmisiä ja foorumia.
No vastataanpa, vaikka menee alkuperäisen aiheen ohi ja on minusta hieman tarpeetonta.

R1-kokemukseni miettimisessä ei sinäällään ole mitään järkeä, se ei kummemmin hyödytä ketään. Kilokyykyissä on huomattavasti tehoa, minun käsitykseni mukaan kierroksista riippumatta, ja ne kiertävät huomattavasti pidemälle kuin omani. Pelottava on ehkä liian kärkevästi luonnehdittu, ja kokemuksen kertyminen toki auttaisi sekin, mutta moinen härveli ja sen reagointi kaasuun on kuitenkin aivan toista luokkaa kuin omassani. En usko moisen värkin pelottavan kaikkia, olemme tästä selkeästi samaa mieltä.

En ole aikoihin jaksanut lueskella 1 000 vai 600 ksm kyykky 1. pyöräksi tyyppisiä keskusteluja, enkä varsinkaan ottaa niihin kantaa. Siitäkään huolimatta, että uskon kilosen olevan ihan hyvä peli joillekin kuskeille vaikka ensimmäiseksi. Toisille sellainen ei välttämättä sovi myöhemminkään.

Eikä mun mitenkään ollut tarkoitus puolustella omaa valintaani. Saati tyrkyttää sitä muille. Pitääpä lukea nuo viestit tosta tarkemmin, ennen kuin jatkan kirjoittamista. Jeps. Lukaistu sitä ensimmäistä. Eli ketjun aloitajahan siinä kirjoitti valintansa tuntuvan kallistuvan kusiaiskyykyn suuntaan ja kyseli, tuleeko tonnista ikävä. Minun oma tuntumani on, ettei tulisi, jonka sinne yritin kirjoittaa. Miten ihmeessä se liittyy oman juttuni tai pyörävalintani puolustamiseen? Mulla kun ei ole a) kyykkyä b) kusiaista. Ellei pyöriä ole ajellut paljon, siis esimerkiksi ensimmäistä pyörää hankkiessa, mielestäni kannattaa valita se, jonka näkeminen liikenteessä ainaa parhaan tunteen (olipas tuo hieno pyörä). Jos toimii toisin, tuo jää kuitenkin kaihertamaan ja sittten tulee vaihdettua jo ihan sen vuoksi.

Äh. Turhapa tämäkin vastaus. Olisi alun perin pitänyt jättää koko ketju väliin.

Kerro lisää sun R1-kokemuksesta. Voidaan miettiä porukalla, mikä on mennyt vikaan? En oikein usko tuommosen R1:n pelottavan semmoista kuskia mihinkään, joka on vähänkään sitä "sinkkiä" pitänyt kireällä.. se oikea käsi neuvoo sitä tonnistakin kohtuu hyvin.
Kilokyykyissä on huomattavasti tehoa, minun käsitykseni mukaan kierroksista riippumatta, ja ne kiertävät huomattavasti pidemälle kuin omani. Pelottava on ehkä liian kärkevästi luonnehdittu, ja kokemuksen kertyminen toki auttaisi sekin, mutta moinen härveli ja sen reagointi kaasuun on kuitenkin aivan toista luokkaa kuin omassani. En usko moisen värkin pelottavan kaikkia, olemme tästä selkeästi samaa mieltä.
Turhaa tai ei, niin tartun hiukan asiaan. Omalla kohdallani kyse on ainakin sellaisesta liiasta kunnioituksesta pyörää kohtaan, joka kääntyy ajonautintoa vastaan. Puhuisin siis itse mieluummin kuskin kokemasta tarpeesta olla ylivarovainen - joko sen vuoksi, ettei pyörä hyökkää vitikkoon tai sen vuoksi, ettei se tee herkästi jotain muuta mitä kuski ei halua. Joku etsii tällaista "luonnetta" pyöristä, toinen ei pidä siitä yhtään.

Kävin viime kesänä ajamassa putkiviritteistä edelliskoppaista busaa lenkin erilaisia teitä kaupungista motariin. Sitäkin ajokokemusta on joskus pohdittu, että mikä meni pieleen. Kerrataan nyt tässäkin, kun mielestäni läheltä liippaavaa asiaa sivutaan. Busanhan siis pitäisi olla varsin lupsakka matkalehmä. En oikeasti tiedä oliko pyörässä jokin lyhyempiliikkeinen kaasukahva, vai vain putkivirinkö takia alakierroskäytös oli raivostuttavaa. Kusiaisellani alakierroksilla on aina sen verran leppoisaa, että mikäli haluaa töyssyiselläkin tiellä ajella yhdellä kädellä, niin mikäs siinä. Vähäistä alatehoa/vääntöä tukee kaasukahvan pitkä liike ja erityisesti sen ja ruiskunohjauksen progressiivinen luonne. Tähän lupsakkaan pyörään verrattuna kyseinen bussi oli jotain mikä minua ärsytti. Pienikin liike kaasukahvassa aikaansai kiskaisuja tai niiausta, jolloin ajaminen liikennevirrassa oli rasittavaa. Tasakaasulla pyörä puolestaan nylkytti muuten vaan, mikä lisäsi tunnetta siitä, että pyörä tekee omiaan eikä sitä mitä minä haluan. En usko, että kaikki busat ovat tällaisia uutena, joten käyn kyllä kyseistä pyörämallia vielä ajamassa jahka jaksan.

Se siitä. Puhun siis nimenomaan voiman säätelystä sillä tarkkuudella kuin kuski haluaa. Toki tonniset rääräät voidaan aivan hyvin tehdä yhtä helpoksi ajaa kuin vaikka seepra, mutta halutaanko ja tehdäänkö - se on toinen juttu se. En tiedä millaiseksi uudemmissa suskissa on eri ruiskumoodit toteutettu, mutta idea on ainakin minunlaisestani loistava.

Ei ole tarkoitus tässäkään puolustaa omaa tahi pakottaa ketään ajamaan aina kusiaisella, mutta jos meitä lunkimpaan kulkineeseen tyytyväisiä jamppojakin löytyy, niin eikö se ole ihan hyvä tuoda pyöränhankintaketjuissa esille. Kyse kuitenkin oli alkujaan siitä, että tuleeko aloittajalla sitä kiloista ikävä. Vastaus on, että ei välttämättä.

Ikävä kyllä, tuosta on muodostunut se perinteinen pakokeino, siis siihen jos joku heittää vähänkään kysymystä / vastakaneettia perään.

Vastaa nyt toki noihin mun esittämiin kysymyksiin. Ei mitään perinteistä "et ymmärtänyt mun loistavasti piilotettua sarkasmia". Kerro lisää sun R1-kokemuksesta. Voidaan miettiä porukalla, mikä on mennyt vikaan? En oikein usko tuommosen R1:n pelottavan semmoista kuskia mihinkään, joka on vähänkään sitä "sinkkiä" pitänyt kireällä.. se oikea käsi neuvoo sitä tonnistakin kohtuu hyvin.

- Sarkastisesti Teidän & tyhmä joka ei osaa avata näistä kryptisistä viesteistä niiden syvintä olemusta kaikessa sarkastisuudessaan.

Edit: ja jos ihan aikuisten oikeasti unohdetaan sarkasmit sun muut hienoudet. Sä et mielestäni tehnyt mitään muuta, kuin puollustit sitä omaa juttuasi samalla tässä ketjussa, kun suosittelit pyörää aloittajalle.

Nämä toistuu jokaisessa ketjussa, jossa joku pyytää apua pyörävalintaan. Joku kehuu tonnista, myönnettäköön että ei monesti kohtaa ketjunaloittajan tarvetta, varsinkaan se turbobusa
biggrin.gif
Samantien tulee joku puollustamaan pienempiä pyöriä. Tuo sama kaava toistuu aina ja aina vain.. sä nyt argumentoit kuitenkin sillä tavalla, että tartuin tuohon. Halusin vain kuulla ihan vilpittömästi, mikä tuossa R1:ssä pelotti?

Loppuun vielä pakko sanoa.. eikös me olla siinä mielessä samalla tasolla, että vaivaudutaan vastaamaan ja tietyllä tavalla puollustamaan sitä omaa valintaa? Turha siinä on minkään taakse piiloutua. Mä tykkään tonnisesta ja sä ilmeisesti kuussatasesta? Turha on kuitenkaan liikaa ruveta yleistämään ja kategorisoimaan ihmisiä ja foorumia.
No vastataanpa, vaikka menee alkuperäisen aiheen ohi ja on minusta hieman tarpeetonta.

R1-kokemukseni miettimisessä ei sinäällään ole mitään järkeä, se ei kummemmin hyödytä ketään. Kilokyykyissä on huomattavasti tehoa, minun käsitykseni mukaan kierroksista riippumatta, ja ne kiertävät huomattavasti pidemälle kuin omani. Pelottava on ehkä liian kärkevästi luonnehdittu, ja kokemuksen kertyminen toki auttaisi sekin, mutta moinen härveli ja sen reagointi kaasuun on kuitenkin aivan toista luokkaa kuin omassani. En usko moisen värkin pelottavan kaikkia, olemme tästä selkeästi samaa mieltä.

En ole aikoihin jaksanut lueskella 1 000 vai 600 ksm kyykky 1. pyöräksi tyyppisiä keskusteluja, enkä varsinkaan ottaa niihin kantaa. Siitäkään huolimatta, että uskon kilosen olevan ihan hyvä peli joillekin kuskeille vaikka ensimmäiseksi. Toisille sellainen ei välttämättä sovi myöhemminkään.

Eikä mun mitenkään ollut tarkoitus puolustella omaa valintaani. Saati tyrkyttää sitä muille. Pitääpä lukea nuo viestit tosta tarkemmin, ennen kuin jatkan kirjoittamista. Jeps. Lukaistu sitä ensimmäistä. Eli ketjun aloitajahan siinä kirjoitti valintansa tuntuvan kallistuvan kusiaiskyykyn suuntaan ja kyseli, tuleeko tonnista ikävä. Minun oma tuntumani on, ettei tulisi, jonka sinne yritin kirjoittaa. Miten ihmeessä se liittyy oman juttuni tai pyörävalintani puolustamiseen? Mulla kun ei ole a) kyykkyä b) kusiaista. Ellei pyöriä ole ajellut paljon, siis esimerkiksi ensimmäistä pyörää hankkiessa, mielestäni kannattaa valita se, jonka näkeminen liikenteessä ainaa parhaan tunteen (olipas tuo hieno pyörä). Jos toimii toisin, tuo jää kuitenkin kaihertamaan ja sittten tulee vaihdettua jo ihan sen vuoksi.

Äh. Turhapa tämäkin vastaus. Olisi alun perin pitänyt jättää koko ketju väliin.
Äh joo, unohdetaan tuo vääntö.. pointtisi selviä, toivottavasti myös mun, ilman sarvia ja hampaita siis.

Ja tuo mitä yläpuolella mjtee kirjoitti, eli tuota mäkin oon yleensä yrittänyt vastauksissani hakea. Molemmilla omat kannattajansa joka on juuri niinkuin pitääkin olla.

Hirveet puollustuspuheenvuorot vaan yleensä tulee näissä väittelyissä. ja asiallinen keskustelu häviää kohinaan. Mäkään en yleensä mitenkään edes kenellekään tonnista sen kummemmin suosittele kuin kuussatastakaan. Koeajoja sitäkin enemmän
smile_org.gif

- P

Back