• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusimmasta bike-lehdestä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja R1100RS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostimpahan uusimman Biken ja ajattelin, että olis kiva talven hämyisinä hetkinä vertailla tulevan kauden mopoja faktatietojen pohjalta.

Eipä tarvinnut kauaa kuvia katsella ja mopojen tietoja tavailla kun rupesi verenpaine nousemaan
veryangry.gif

Miten voi olla mahdollista, että lehdessä oleva "data" on noinkin persiillään.

Luulisi lehden tekijöiden olevan edes hiukan kiinnostuneita asiasta ja tarkistavan tiedot ennen painamista.
ghostface.gif

Täysin asiasta tietämätön äitinikin saisi arvottua erilaisia numeroita kuvien alle yhtä menestyksekkäästi...

Anteeksipyynnöt
bowdown.gif
äidilleni, joka ei ollut ainakaan tietääkseni tekemässä tätä lehteä!

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Bikelle
033102ass_1_prv.gif
ja vielä
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Minunkin piti ostaa irtonumero mutta kun kaupassa selailin lehteä niin huomasin paljon virheitä.
Sinne se lehti sitten jäi kaupan lehtihyllyyn.

Mutta on se sentään hyvä, että valittu linja pysyy; olen enemmän tai vähemmän vakituisesti ostellut Biken uutuuspyöräkatalookin sitä mukaa kun se näin talvisaikaan on lehtipisteisiin tipahdellut ja tyyli on aina sama. Savolaiset siirtyvine vastuineenkin jäävät kakkoseksi, kun yhteispohjoismainen mp-lehti pläjäyttää lukemat sivuilleen.

No näkee sieltä sentään kuvat...    
biggrin.gif

Edit: tavallaan ne perinteikkäät Biken katalookin aprillipilapyörät (Uraniat sun muut) ovat antikliimaksi, kun ei muidenkaan pyörien tiedot pidä paikkaansa...

Tuosta maksimiksimaalisesta kiroitusvihreiden määrästä johtuen minäkin olen harkinnu lopettaa tuon tilauksen. Itse kirjoitusvirheet nyt ei niin maailmaa suuresti haittaa, mutta että kun sielä on teknisissätiedoissakin välillä ruottiksi kohtia.

Mä olen kuitenki tilannu ihan täysin suomenkielisenä painoksena sen lehden..

Se on ollut tommoisena vuodesta -02 ainakin. Välillä on tehot päin mäntyä, painot miten sattuu, ilmoitustapa erilainen pyörästä pyörään. Ei siinä oikein muuta kannata katsoa kun kuvia ja pikkasen tuota tekstiä pyörän ominaisuuksista. Noita speksejä kannattaa kyllä jättää lukematta, jos luulee että noilla tiedoilla voi lähteä kinastelemaan kaverin kanssa tuopin ääressä, ja vielä haluaa voittaa keskustelun
tounge.gif

Tulee semmoinen kuva lehdestä, että hirveästi ei panosteta noiden tietojen keräämisessä.
nixweiss.gif

Sain ennakkoon Bike-lehden luottelot 2005 suomen ja ruotsin versiot ja samat "datat" näyttävät olevan molemmissa.

....lukeeko joku oikeesti vielä Bikeakin??
nixweiss.gif

....jos kieli taittuu niin enklantti laiset lehdet on "lievästi" (understatement of the year) parempia!

Kirjoitusvirheiden hakeminen on pikkumaisuutta, tuskin tämän foorumin käyttäjillä on äidinkieli paremmin hallussa, mokomatkin  pellet  
biggrin.gif

Biken teknisten asioiden eroavaisuudet ?
Siinähän ei paljon teknisiä tietoja olekkaan,
valittajat tarkoittavat varmaan tehoa ja huippunopeutta ?

Jokainen pyörä on kuitenkin yksilö, jos tehdas lupaa 143 hv voi se teho vaihdella 120-145hv välillä.
Moottorin oikeanlainen sisänajo vaikuttaa myös pyörän lopulliseen huippunopeuteen.

Perstuntuma on tärkein  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Terveisin Reiska_SB

Joo ja uudenmallivuoden väreihin saisvat päivittää nää kuvatkin...

Ja joistain mopoista on teho mainittuna ja toisista taas vääntö.

Mutta englanninkieli jos sujuu niin löytyy faktojakin jo enemmän, tosin mailien, vääntöjen ja tehojen muuttelu ymmärrettäviksi on sekin hankalaa...

Ainakin luettelonumero on aina ollut vasemmalla kädellä hutaistu proto, jonka tiedot ovat mitä sattuu, silloin kun niitä yleensäkään on.

Mutta käännöslehti on aina käännöslehti. Itse olen alkanut lueskella Motoa.

noista tekn.tiedoista on valitettu Biken lukijapalstallakin,siihen ainakin sanoivat syyksi että maahantuojat/valmistajat eivät julkaise tarkkoja tietoja tarpeeks aikaisin että ehtis lehteen..
nixweiss.gif
mut ihmetyttää tosin et miksi sitten jossakin mallissa saattaa olla samat virheelliset tiedot vuodesta toiseen?

No empä taida ostaa
tounge.gif
Ku meinasin vlopuksi jotain luettavaa mut otetaas joku muu vaik Ka...e niis ei paljoo tekstii oo.. Ei sillä että oisin joskus lukenut mut kaverit on kertonut
lookaround_orig.gif

Mutta käännöslehti on aina käännöslehti. Itse olen alkanut lueskella Motoa.
Motolle(itse asiassa tilaaja oon ollut jo kauan) myös mun ääneni. Biken suomalaisilta toimittajilta ei tuo sujuva(lue hauska/kiinnostava tyyli) kirjotus oikeen suju. Vaikka ei Motonkaan kirjottajat mitään Jari Tervoja ole, mutta he eivät yritäkään olla hauskoja, vaan jutut on kirjotettu jäyhän asialliseen suomalais tyyliin...
tounge.gif

Kohta muuten ilmestyy Moto-lehden prätkäkatsaus numero. Saas nähä onko siinä paljon fakta virheitä.

Mulle tulee Moto ja Bike ... molemmissa on paljon kauniita kuvia sekä painovirhe paholaisia, mutta kyllä molempia lukiessa kuluu aika mukavasti
smile_org.gif

Tjaa, oon biken tillaaja ihan sen takia että se oli "ensikosketukseni" prätkiin lehden muodossa. Olkoonkin faktat päin wattua, valveutunut motoristi tietää kyllä oikeat lukemat kiinnostuksen kohteestaan ilman bikeakin.
tounge.gif
Mut joo...paska lehti
033102beer_1_prv.gif
Silti aina kun se luukusta kolahtaa niin minä nelistän kimppuun hullun lailla.
biggrin.gif

Joo. onhan tossa Bikessä aina paljo paino yms virheitä , muttei toi Motokaa mikää ihan huippu oo.

Se on vähä sellanen moottoripyörälehtien Aku Ankka. Sillee lapsellisen mukavaan sävyyn kirjotellaan, kuinka kiva on mopoilla huristaa ja Saanon poika on joka ainoossa numerossa joku uudentyylinen ajopuku päällä ajelemassa räntäsateessa pitkin jotakin Perä - Kumparekankaan pikkusia sorateitä ja käy tonkimassa jotain muinaisia kanojen kynimispaikkoja, renkien pontikkatehtaiden muistoraunioita etc.

Kyllä noi ulkomaankieliset lehdet on pareita!
cool.gif

Mulle tulee Moto jo kolmatta vuotta mutta kyllä silti luen Bikenkin, kirjastosta just hain 10 ja 9 numeron....toisaalta, PanEuropeanin omistajana ymmärrän enemmän Moton kaltaisia juttuja kuin mitä Biken kuminpolttamis- ja rinkelin tekojuttuja.
tounge.gif

Back