• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi XJ 6 Diversion

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannu p
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jokos löytyy tämän pelin ostaneita? Entäs joko on tarkkaa tietoa mitä maksaa?
Itse ruvennut suunnittelemaan ko pelin ostamista, kortti ollut viime kesästä lähtien taskussa ja nyt pitäisi tulevalle kaudelle saada luotettavaa matkapyörää
smile_org.gif

Niin XJ 650 oli keppivetoinen taasen kun toi TR1 oli ketjuvetoinen tonninen V2. Lisäksi on ollut XJ750 keppivetoisena, XJ500 ketjuvetoisena, tosin en muista myytiinkö niitä uutena Suomeen. Sitten oli pikkumatkapyörä XZ550 vielä jossa oli netejäähdytyskin.
XJ 500 -malli oli tarjolla 80-luvun alussa ja oli TM:ssä vertailussakin, jossa oli mm. Z 500 , FT 500 ja muistaakseni myös GS 500. Miksi FT ja miksei CX, muistan ihmetelleeni. XJ 500 jäi jostakin syystä todella harvinaiseksi ja niin jäi myös XZ 550 ja sen katettu S-mallikin. Jos en väärin muista niin hinta oli aika kova XZ:n kohdalla. S-malli oli jopa hieno, japsiksi.

Onko kukaan vielä saanu hintatietoo tai tehny laitteesta kauppoja?

Maahantuojan sivuilla ei mitää infoo vielähinnasta.

Onko kukaan vielä saanu hintatietoo tai tehny laitteesta kauppoja?

Maahantuojan sivuilla ei mitää infoo vielähinnasta.
Saksassa maksaa 6.350,-€ ABS versio 6.895,-€ Suomessa hinta mennee jonkin verra yli kahdeksan tuhannen, ABS malli yhdeksän tuhannen luokkaa??

Toivottavasti MP-näyttelyyn mennessä Keskon miehen keksii laitteille hinnat. Varmaankin tulossa oleva autoveron muutos ja jenin kurssikehitys aiheuttaa ongelmia hinnoitteluun koska hinnankorotuspaineita on ja samanaikaisesti hiipuva ostovoima tekee asiakkaista entistä varovaisempia kun uusia hankintoja suunnitellaan. Ei ole MP-kauppialla helppoa.

Olin katsovinani että nettimotossa/motopalstalla joku kauppias oli myymässä 9900€ tai 9990€ kyseistä pyörää. Loppukuustahan tuo sitten jo varmasti selviää
smile_org.gif

Uusimmassa Bikessä Xj6 Diversionin hinta oli melkein sama kuin pikku Fasun. Yamaha Centerin hinnastossa Fasu 9990 ja xj6:den hinta Biken tietojen mukaan 500€ vähemmän. Kummankohan ottaisi jos hintaero on tuollainen? Mulla ainakin FZ6!

Uusimmassa Bikessä Xj6 Diversionin hinta oli melkein sama kuin pikku Fasun. Yamaha Centerin hinnastossa Fasu 9990 ja xj6:den hinta Biken tietojen mukaan 500€ vähemmän. Kummankohan ottaisi jos hintaero on tuollainen? Mulla ainakin FZ6!
Joo, olihan toi XJ 6 livenä kyllä pikkunen pettymys. Eihän sitä kyllä 6-satkulta voi ihan taivaita odottaakaan, mutta silti,

Oli fyysiseltä kooltaan aikas pikkarainen ja on kyllä liian kallis verrattuna hieman paremmilla arvoilla oleviin kanssakilpailijoihinsa samassa hintaluokassa.

Mut alkuperäisen postaukseni mukaisesti jään odottelemaan sitä jatkoa eli xj 9 tai XJ 1 tuolle kaveriksi eli n 1000 kuutioinen puolikatettu keppivetonen pyörä. Sellanen olis hyvä
062802jumpie_prv.gif

Itsekkin kävin mielenkiinnolla katsomassa uuden XJ:n kun kerran samanlaisella mutta vanhemalla ajelen. Enpä vaihtaisi...

Takapakkia menty jotenkin varsinkin matkustajan ajomukavuudessa, ja muutenkin se oli jotenkin outo... Vaimoke on harvoin kyydissä, mutta nykyään jokaisesta metristä nauttii varsinkin kun vanhemmassa pikkudivarissa on kohtuuhyvät oltavat myös takana.

Kuten ketjun aloittaja, jään odottelemaan n 900 kuutioista  isoveljeä, ellen sitten hanki vanhempaa 900:sta aikaisemmin. Jotenkin kun en perusta tehoista, jotka alkavat vasta 10 000 kierroksen tienoilla, niin on XJ tai vastaava aika sopiva peli minulle.  
062802moto_prv.gif

Kuten ketjun aloittaja, jään odottelemaan n 900 kuutioista  isoveljeä, ellen sitten hanki vanhempaa 900:sta aikaisemmin. Jotenkin kun en perusta tehoista, jotka alkavat vasta 10 000 kierroksen tienoilla, niin on XJ tai vastaava aika sopiva peli minulle.  
062802moto_prv.gif
Itse tein juurikin noin, eli hommasin tuon 900 divarin.

Aikoinaan aloittelin kans tuolla 600 divarilla ja nyt monen, monen hondavuoden jälkeen vaihdoin 800 VFR:n 900 diversioniin.

Keppiveto, hyvä ajoasento, tilaa matkustajalle etc. Tehoa ei kioskipuheisiin asti,mutta riittävästi ja mukava peli ajella.

Odottelen tulevaa kevättä innolla
062802moto_prv.gif

Löytyi tuolta Yamahan sivuilta uutuutena tuollainen XJ 6 mallikin. Olisikohan tulossa mahdollisesti jatkossa ( esim. ensi kaudelle  myös isosisko eli joku 900-100 Divari.Vois vaikka olla keppivetonen niinku vanha 900:n.

Ei oo Jammulla oikeen tuohon 1000 luokkaan sellasta kunnollista peliä tällä hetkellä. Tuo FZ 1 mallisto on enemmän ikäänkuin "poikamiesmallisto" eikä sovellu kunnolla matkakäyttöön tälläselle vanhemmalle pariskunnalle.

Ja FJR taas hieman liian möykky päivittäiseen ja yksin pyörimiseen. Tai sitten olen vaan liian ronkeli...
smile_org.gif
Joo, ronkeleitahan me olemme. Tosiaankin mielenkiinnolla odotellaan, tuleekohan ysisatkullekin seuraaja. Jos tulee, niin lämpöä kahvoihin ja miksei myös peräpäällekin, parempaa jousen säätöä, satulaa, plexiä ja etupäätä, niin mikä ettei, jovain sillä maisema vaihtuisi, näin vanhemmallakin pariskunnalla.  
062802moto_prv.gif
Eiks noilla kriteereillä kannattais jo harkita ihan hyvän lämpimän auton hankkimista  
biggrin.gif
Huom nämä kaverit eivät keskustelleet BEMU:n ominaisuuksista josta on vielä matkaa... gold wingiin jonka jälkeen siirrytään autoon.
062802moto_prv.gif

Tuli meilläkin koeistuttua uusi xj, mutta fz oli meidän ehdoton valinta.

Tänään tuli livenä nähtyä tämä uusi diversion. Koon puolelta oli kyllä pienoinen pettymys.. Jospa se isoveli olisi sitten näyttävämmän oloinen

Tuli jo keskellä talvella hommattua TDM talliin.
smile_org.gif

Back