Jep. Tarkoitin juurikin 750 ja vielä 800FI mallia ennen uudempia VTEC-malleja noilla vanhemmilla. Niitähän aina tarjoiltiin hyvänä vaihtoehtona vaikka 600 CBR:lle, mitä ne eivät mielestäni tosin olleet.Minkähän ikäinen on "tuo vanha VFR"? Niitä on aika monta sukupolvea.Tosin ei ole kyllä sporttiakaan. Korkeintaan eka mallissa hieman 80-luvun kilpapyörä nostalgiaa.Vfr taas EI ole Touringia kuin korvikkeeksi.
Ei kyllä ymmärrä miten tuota vanhaakin vfr:ää mainostaan aina niin sporttisena ja hyvänä ajettavana, ajossa se ei sitä kyllä ollut tippaakaan. Minun mielestä se oli ennemmin kuin riisitautinen FJR ajoltaan...![]()
Itse rohkenen olla sitä mieltä, että ainakin nuo ekat ruiskumallit ennen VTEC:iä (eli muistaakseni 98-01) tarjosivat itse asiassa aika kivan balanssin sporttisuutta ja matkaominaisuuksia.
sanoi:Sporttisuutta ei tietenkään ollut niinkuin jossain Bladessa, eikä matkustusominaisuuksia niinkuin Paneuropeanissa.... mutta sanotaanko, että VFR800 oli hiton hauska pyörä ajaa mutkateillä (silloin ei siis ole kysymys mistään kierrosaikojen viilaamisista), ja sillä tahkoi ainakin yksipäällä myös reissua vaikka millä mitalla.
Jotkut pyörät vaan ovat enemmän kuin osiensa summa. Mielestäni tuo eka ruiskuversio on sellainen.
Itse taas en löydä mitään erikoista tai hyvää kyseisestä pyörästä, varsinkaan mutkateillä nauttimiseen. Tosin vain noin tuhat kilometriä alla 800 VFR:llä. Oli kyllä tylsä pyörä jokaisella niistä.
Makuasioitahan nämä onneksi on. Uudesta VFR:stä ei osaa sanoa muuta, kuin että rumalle lehmälle näyttää, ajossa tosin voi olla mitä vain...