• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi V-max kiinnostaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ankkalinna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Duoda-duoda, miksi jollain kulahtaneella gummilla pitää pärjätä ajokausi loppuun ja vaihtaa vasta ens vuonna? Meneekö renkaat pilalle talven aikana? No ei tosiaan mene!

Mielestäni on jopa parempi ottaa renkaat ajoon jo syksyllä, niin voi ajaa ne sisään ennen kevättä, eikä tarvii lipsutella uusilla renkailla likaisilla ja luikkailla kevätteillä.

Jatkakaa.

Duoda-duoda, miksi jollain kulahtaneella gummilla pitää pärjätä ajokausi loppuun ja vaihtaa vasta ens vuonna? Meneekö renkaat pilalle talven aikana? No ei tosiaan mene!

Mielestäni on jopa parempi ottaa renkaat ajoon jo syksyllä, niin voi ajaa ne sisään ennen kevättä, eikä tarvii lipsutella uusilla renkailla likaisilla ja luikkailla kevätteillä.

Jatkakaa.
Juu-u, kyllähän mä ostaisin vaikka joka kuukausi molemmat uudet kumit... kun ne niin rumiksi jo tuolla auringossakin haalistuu & uudet on aina hienommat. Mutta mutta, kun on näin kesällä muutakin käyttöä rahoilleen kuin nää mopon rinkulat.
wink.gif

Ja muutenkin siis, mulla on ollu tapana ajaa renkaat loppuun, syödä ravintolassa tilaamani annos loppuun, juoda se kylmä huurteinen terassilla loppuun jne jne. Joku ihme fiksaatio varmaan!?!
tounge.gif

Juu-u, kyllähän mä ostaisin vaikka joka kuukausi molemmat uudet kumit... kun ne niin rumiksi jo tuolla auringossakin haalistuu & uudet on aina hienommat. Mutta mutta, kun on näin kesällä muutakin käyttöä rahoilleen kuin nää mopon rinkulat.  
wink.gif
Niinku billet-osat yms koristeet?
tounge.gif

Täytyyhän siinä sitte säästää muista turhista kuluista, kyllä tuossa perää on...

062802moto_prv.gif

wink.gif
Niinku billet-osat yms koristeet?  
tounge.gif

Täytyyhän siinä sitte säästää muista turhista kuluista, kyllä tuossa perää on...

062802moto_prv.gif
Noni, nyt sää olet asia ytimessä!!!  
033102beer_1_prv.gif

Ei vaan, mä ajelen aika nätisti tuolla tonnikeijulla... joten renkaassa on vielä pintaa varmaan lähemmäs 10 000km matkalle hyvinkin. Ellei sitte kulahda nyt jotenki hemmetin nopeesti toi loppu? Saapi näkyä? Mut ollos huoleti, ei mulla pokka riitä sitä kankaille vetää kuitenkaan...  
talktohand.gif

Ja "billetoidaan" / hifistellään sitte talvella taas, enhän mä tänäkään kesänä tähän ole mitään osia hankkinu. Öljyt & filsu tuli vaihdettua tossa huvikseen ja pikkasen olen noita turhan kiiltäviä osia mattamustalla maalaillu, mutta muuten... Bensaa tankkiin ja ajoa.
062802moto_prv.gif

biggrin.gif
HEH HEH
biggrin.gif

kyl määki oisin voinu sillä vanhalla viel ajaa jos ei ois tota lapin reissuu ens viikolla , oli siinä viel hiukan jäljellä mut kun hiukan "autto" ni se loppu katos kivasti...

tuntu toi battlax lopettavan kulumisen kun se kului tarpeex, ei meinannu loppu loppuu millään...

alkaa muuten ton levyinen gummi ohjaamaan aika v;sti kun on tarpeex tasanen ja uria tiessä
crazy.gif

mut ens viikolla vedetään paaritiskillä billetillä
033102beer_1_prv.gif
tounge.gif

normal_stripill%E4_maxilla.jpg

biggrin.gif
kyllä se on matkapyörä
biggrin.gif

tosin kuvassa se on siellä mihin se oikeesti on tarkoitettu, nimittäin stripillä...

"viikonloppureissun" saldo 2800km suurimmalta osin vesisateessa ja kylmässä mutta oli niitä aurinkoisiakin hetkiä.

tavarat kulki kätevästi lompakossa ja kaverin cebarin sivulaukussa ...

eikä perse eikä ,mikään muukaan kohta puutunut edes vakiojakkaralla, vaikka olenkin muutaman numeron suurempi.

kulutus ei ollut ongelma, yksi tankkausväli oli kyllä hiukan limitillä 198,6 km / 14,3l mutta riitti kuitenkin
062802jumpie_prv.gif

se aika muuten oli 10,92 / 206 kmh...

teholappukin tuli otettua , mutta siitä sitten myöhemmin...

Nonnih!
tounge.gif
Monellakos vaihteella löi tyhjiä ku lähettelit? Ja siellä oli sitten penkkikin vai? Jokos sulla on se PC paikoillaan? Ja mitäpä sait pallolle?
Ei sillä että niitä verrata vois, sillä penkeissähän on aika huimiakin eroja. Mut enivei, laita käppyrää näytille!
cool.gif

biggrin.gif
se mitään tyhjää lyö
biggrin.gif

se vaan lähtee ja sitten mennään... kahden kikserin päänahat ja sitten toisen maxin vielä kahteen otteeseen... Sori Sami
wink.gif

197,4 hp / 191nm laitan aikakortin ja käppyrät kun saan skannattua...

sairaan hauska laite... paras...
inlove.gif

062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

biggrin.gif
se mitään tyhjää lyö  
biggrin.gif

se vaan lähtee ja sitten mennään... kahden kikserin päänahat ja sitten toisen maxin vielä kahteen otteeseen... Sori Sami
wink.gif

197,4 hp / 191nm laitan aikakortin ja käppyrät kun saan skannattua...

sairaan hauska laite... paras...  
inlove.gif

062802moto_prv.gif

033102beer_1_prv.gif

062802moto_prv.gif

033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif
Pallolla ton verran vai?!? Mitäs kommervenkkejä sitä on tässä hiljaisuudessa oikeen menty laitteleen?!? Ei ihan pelkillä putkilla noi potki... vaikka hyvin potkiikin.

Kyselin kavereilta tossa Jänkhän penkissä mitattuja arvoja, eikä se pahemmin tunnu olleen optimistinen. Hyvät tulokset.
033102beer_1_prv.gif

thumb_max_tehoja_004.jpg

thumb_max_tehoja_005.jpg

biggrin.gif
tollasia sieltä tuli  
biggrin.gif

jos ois pienempi kuski ,varmaan sais ajasta pois ja huippuja lisää ,kun tuntuu toi ilmanvastus meikäläisen ruholla rajoittavan loppunopeutta...

tounge.gif
tietty varmaan jos treenais lähtöjä ,sais 60ft ajasta jonkun verran pois
wink.gif

reaktioillahan tuolla ei ollut väliä, kello lähti kun pyörä liikkui  
thumbs-up.gif

lookaround_orig.gif
äh ... emmä jaksa enää yrittää noita isommix... tää paska ei tottele mua
crazy.gif
crazy.gif

Niin, ja oletkos heittäny siihen möhkäleeseen jotain muutaki ku putket kiinni?
Big Air modia tms? Meinaan noi lukemat on lähelle sellasia joita noin yleisesti on vedetty putket/PC/Big Air modilla.
wink.gif

Onkos se strippi sitten niin hemmetin paljo pitävämpi alusta, ettei yhtään päässy lähdöissä takanakki irtoomaan vai? Sittehän sitä voi itekkin joskus tulla kokeileen... Ku mä olen ajatellu ettei mitään järkee lähteä sinne vakiotakasella sutimaan.
omg.gif

biggrin.gif
jaa paskanen lentokenttä pitävä vai???
biggrin.gif

mun jousituksen säädöt vaan on nyt sellaset et ei se paljon sudi...

se vaan nostaa etupään niin ylös ku putket antaa myöden ja pudottaa takapään alas... hiukan joskus keulii mutta tosi vähän,sen 5-10cm joka on aika hyvä...

lähtökierrokset 1800, sitten kytkin nätisti ylös ja kaasu pohjaan... kun valo syttyy 8500 kohilla ehtii hyvin vaihtaa ennen rajoitinta, ysin kohilta en enää kerennyt...
crazy.gif

se takakumi on se kivikova touring gummi: metz marathon 880

Täytyy kyl todeta et aika vakuuttava voiman läsnäolon tunne tuollases uuen mallin V-Maxissa. Satulatuntuma yllättävän vastaava kuin Venturessa/vanhassa V-Maxissa, siis satulamitoitus ja suhde tappeihin. Tai sit must vaan kaikki mis on pehmeempi satula ku mun bopperis ja tapit likel satulaa eikä kaukana edessäpäin tuntuu siltä. Ajoin entisen kolleegani mokomaa tänään jonkun 15km ku se halus väkisin koittaa mun rokki-bopperii. En ole varma kumpi koki pahemman kulttuurishokin, mut kyl tuo on ripee verme mut ei kuitenkaan mulle sytyttänyt minkäänlaista ma_tahtoo ilmiötä(onneksi). Kaverille tuli kyl ilmeinen tahtoo harrikan, mut ei V-Maxin tilalle vaan lisäksi, selvinnee siit yli.

biggrin.gif
10000km maxilla tuli eilen täyteen
biggrin.gif

Niin siis kymppi ajettu tänä kesänä...
täytyy todeta että kyllä se vastasi odotuksia lähes kaikin puolin.

nurkkakruisailussa se on mahtava ja kääntää ketseita.

mutkateistä se tykkää ja tuntuu jopa ketterältä.

radalla se oli iso ja raskas, oikea malmimöykky

matkapyöränä se on tosi mukava ja rento, mutta huoltsikat tulee tutuiksi, eikä mukaan mahdu kuin lompakko...( ja vaimo)

stripillä se on parhaimmillaan, se vaan menee,eikä venkoile.

endurona se toimii paremmin kuin GS, ainakin pysyy paremmin pystyssä, pystymettässä...

kaikkiaan siis mahtava peli, nyt talvehtimaan,10 huoltokin tuli eilen tehtyä,joten ehkä pientä tuninkia ja ensi kesänä taas  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Back