• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi SP1/SP2/RC51 ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhaV
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joopa joo,

Jos RC51-rata-aktiiveja oli mielestäni neljä tältä suvelta, niin tän viestin jälkeen ei oo kuin kolme vastausta jäljellä!

Mun loppukesä on mennyt piharakentamisen tiimoilla ja kevät alkaa talon laajennuksella, joten uskoisin ratakauden alkavan ehkäpä ens juhannuksena.

Mutta kuitenkin meinaan käydä ns. kirjalliset huhtikuussa ja ajaa BoTTia ainakin vikan kisan.

Kuitenkin meinaan ajaa ensi kauden hopeemustalla, punavalkea saa luovuttaa jotain osia siihen ja osa menee sovitusti alan harrastajille ja osa päätyy julkiseen myyntiin, tietyt jää varaosiksi.

Kärry, teltta ja yksosanen puku on jo hommattu, joten siltä osin kaikki on OK!

Paluumuuttaja takaisin hondan leiriin ja mitenkäs sen paremmin voisi tehdä kuin veturin puikoissa  
062802jumpie_prv.gif
.Kawa meni vaihdossa ja tilalle tulla tupsahti sp1 vm 02 joka taitaa ollakkin jo tuttu kapistus tällä forumilla. Tuo laite on kyllä niin erillainen kuin yksikään pyörä jolla tähän asti ajanut. Kausikin loppuu kohta niin jää uuden pyörän opettelu ensi kesään
mad.gif

Tervetuloa meidän VeTuRistien joukkoon.

Tartuit tttaljan aiemmin kirjoittamaan Fastbikes lehdessä julkaistuun neuvoon "Now going up, grab one quick".
smile_org.gif

Kohta sullakin on noita 2, sitä tuntuu olevan liikkeellä.
biggrin.gif

Olisiko Kuopion-seudun haarakonttorilla kiinnostusta pieneen miittiin tai mutka-ajeluun myöhemmin tällä viikolla?

Olisiko Kuopion-seudun haarakonttorilla kiinnostusta pieneen miittiin tai mutka-ajeluun myöhemmin tällä viikolla?
Ymmärtääkseni huarakonttorin toinen osakas Moipe on jo laittanut lokomotiivinsa talviunille(?) Minä olen periaatteessa maisemissa, mutta olen loppuviikosta lupautunut lähtemään Motoparkkiin hämmentämään kaverin kilpurikauppoja. Pitää kytätä kelejä jotta saadaan aikataulua tarkennettua. Tietysti tuosta siirtymästä saisi vaikka Heppilän kautta pyöräytettynä vähän kimppa-ajelun tyylistäkin? En ole itse menossa omallani rataa kiertämään tällä kertaa.

Oletko palautunut mualimalta pysyvämmin? Juonitaan privaviestein lisää?

Ymmärtääkseni huarakonttorin toinen osakas Moipe on jo laittanut lokomotiivinsa talviunille(?)
Joo, pyörä on laitettu talliin tältä suvelta, viimeiset ajelut tuli suoritettua motoparkissa jossa törmäsin muihinkin foorumin veturikuskeihin (ota ensi kerralla oma pyörä mukaan  
wink.gif
)
Sadekelistä johtuen rata-ajo jäi vähiin mutta palo lajiin jäi entistä suuremmaksi, ensi talvena taas uutta palikkaa pyörään.

Jos ajelette loppuviikosta Kuopion suunnilla, pyörähtää tallin kautta, kahvit tarjoan veturikuskeille

Hups! Taisi tuollainen SP1 tarttua tänään kaupasta mukaan..  
tounge.gif
Hopeinen uusi rakas..  
wink.gif

Nyt kaikki vinkit ja neuvot kyseiseen pyörään tulemaan, ihan uusi vehje mulle..  
biggrin.gif

Hups! Taisi tuollainen SP1 tarttua tänään kaupasta mukaan..  
tounge.gif
Hopeinen uusi rakas..  
wink.gif

biggrin.gif
Ei se väärin ole. Niitä vinkkejähän tästä ketjusta löytyy paljon -> eikun lukemaan sivulta yksi eteenpäin. Pääasiallisestihan SP ei kaipaa kuin raskasta kaasukättä, paljon mutkia, satunnaisia öljynvaihtoja ja uusia renkaita silloin tällöin
biggrin.gif

Onnea uuden lelun johdosta, SP on loistolaite!

Kysytäänpäs hieman kulutuksesta. Kuinka pitkälle olette ajelleen tankillisella. Itsellä syttyy rauhallisessa ajossa bensavalo noin 185km kohdalla.

Keväästä asti olen ihmetellyt sp-2:n tippuneita kulutuslukemia. Talven aikana reuhdoin pairit ja flapperit irti, vaihdoin greenin suodattimet sekä kynttilät ja modasin suodatinkoteloa, sekä vaihdon välitykset. Kulutus tippui yli litran parhaillaan 5l/100km pintaan ja kulkuhalut kasvoivat entisestään. Tuo tarkoitti sitä, että pärrällä pääsi reippaasti yli 250km ennen levähdystaukovalon syttymistä. Välillä piti oikein mittailla välimatkoja ja tarkastaa, että mittari ei puhu palturia.

sanoi:

Tämä viestiketju lyhennettynä:
- Vaihda välitykset tiuhempiin ja lisää sitä myötä Speedohealer
- Säästä painoa ja paranna ajo-ominaisuuksia vaihtamalla änkkärit
- Tee mahdollisuuksien mukaan pair/flapper-modi
- Hanki Power commander
- Tee rumalle takapäälle jotakin (siis pyörän)

Ja sitten kun mennään lujaa (isot pojat on kertoneet =) )
- Luistokytkin
- Parempi alusta
- Seosrenkaat
- Ohjausiskari (tosin kuuluisi jo tuohon ensimmäiseen ryhmään)

Siinähän ne kaiketi ;).

Ja onnea ostoksen johdosta. Ainakin omalla kohdalla pärrä taitaa pysyä ikuisesti, vaikka olohuoneen nurkassa näytillä kun uudemman kulkineen aika koittaa.

P.s. Oli se hyvä, että pärrä on vielä tämän lokakuun vakuutuksissa. Yksi ajopäivä tähän mennessä.
blush.gif

Kysytäänpäs hieman kulutuksesta. Kuinka pitkälle olette ajelleen tankillisella. Itsellä syttyy rauhallisessa ajossa bensavalo noin 185km kohdalla.
Joo aika normisetti tommonen 180-200km ennen valon syttymistä. Ei kylläkään kovin rauhallisessa seka-ajossa.

Tallu:lle onnittelut pyörän hankinnasta. Hopea on hyvä väri (itellä kans hopea, niin ja onhan mulla punamustakin).

Onko SP1 ja SP2 kulutuksissa ollut eroa? Kuitenkin pientä eroa niissä on...

Oma SP2 on mennyt tankillisella normiajossa n. 180-200km ennen kuin valo alkaa palamaan. Yleensä se vilahtaa aiemmin pari kertaa, erityisesti alamäkeen jos ajaa ja/tai jarruttaa. Usein vuoristossa alkaa palamaan kun laskettelee alas, sitten tasaisella sammuu.

Matka-ajossa olen päässyt tuollaista ~230km ennen valon syttymistä.

Nuo kulutusmittauksetkin on vähän niin ja näin kun tankkia ei oikein saa aina samallalailla täyteen. Itse harvoin tankkaan istumalla samalla satulassa, jolloin pyörän saan varmasti pystyyn. Kerran tankkasin satulassa kypärä päässä niin löivät pumpun kiinni (ihan normi toimenpide varkauksien estoon, oma moka). Sitten kypärä kourassa pyytämään lisää bensaa
tounge.gif

Vaikka orggisvälitykset ovat huonot, niin matka-ajossa ne on aika hyvät lähinnä bensankulutus vs. matkavauhti näkökulmasta. Usein kulutus on alle 6l/100km kun ajelee sellaista 180-190kmh vauhtia baanalla. Matka taittuu ihan nopsaan ja tankillisella pääsee helposti reilu 200km.

Nyt on kausi omalta osin paketissa. Reilu 10tkm tuli n. 5kk:n aikana. Muutenhan kaikki meni ihan täydellisesti, ainoastaan takarenkaan laakerit meni uusiksi (nekin varmaan ensimmäisen omistajan painepesurin takia). Tielle ei kuitenkaan jättänyt. Joka aamu laakista käyntiin kelissä kuin kelissä. Kaikki pelaa ja toimii kuten pitääkin. Kaikinpuolin erittäin tyytyväinen olen ollut. Tuli ajettua matkaa, mutkaa vähän rataa ja täysillä baanalla. Paras pyörä ja ajokausi tähän mennessä.

Hyvä hyvä,

Aina hienoo että näitäkin pyöriä jotkut vielä innolla ostelee, ajan hammas ei taida purra ihan täysillä ?

Pitäis munkin purkaa kilpipeli tietyistä erikoisosista ja siltä osin vakioida myyntiä varten, mutta vapaa-ajalla hylsysarja kun on vaihtunut vasaraan, niin ei ole joutanut.

Pientä investointia tulevaisuuteen on silti suoritettu, talouteen on tullut ihan oikea HRC vekotin, eli NSF 100 vanhemmalle pojalle, tosin vielä liian iso ja sehän ei meikäläistä tavallaan haittaa, pakko sitä on kokeilla paikallisella mikroautoradalla, tosin taitaa mennä ensi kevääseen.

Ajelut meinasivat tältä vuodelta ja eritoten lokakuulta jäädä vähiin, joten sopivan hetken koittaessa piti parantaa saldoa, eli tänään. Viimeksi ajelin tasan neljä viikkoa sitten, jonka jälkeen en ole käynnistänyt pärrää. Laakista käyntiin, kuin syömään olisi kutsunut... Liito-oravat luulivat jo saaneensa rauhan.

Nauhoittelin ajelusta pikku pätkän ja laitoin esille naamakirjan ryhmään. Vieroitusoireiden ilmaantuessa talven aikana tuota onkin sitten hyvä katsella.

Pidetään ketju yllä, jotenkin

Koska hangessa ei voi vetää touringia saati rataa näillä vehkeillä, niin kai näitä joku jollain tavalla räpeltääkin ensi kautta varten ( siis mulle kausi ei vuosi ).

No joo, raaseri on saanut uudet hallintalaitteet, ISR-kykä asennelman ja ite snurratun Dominon pikakaasun, joka ei oo enää 30 asteinen äkkikaasu vaan about 45 asteinen jotakuinkin pikakaasu, sillä mennään.

Moottoriosastolla on kaikki hyvin, osat ja perusmotti voidaan toimittaa asian hallitsevalle taholle, mun taidot ei riitä osien sovituksen ja kestävyyden hallintaan aidoissa olosuhtehteissa, joten Pro on paikallaan ettei mene helmiä sioille, kai tässä on jotain oppinutkin vuosien varrella .

Mutta kyllä tämä tästä.

Työt meinaa perhana harrastuksiin paneutumista haitata
biggrin.gif

Pyörä siirretty firman autohallista viereiseen konttorihuoneeseen. Syyskuussa taisin viimmeksi käynnistää ja äänet, niin äänet on kyllä puolityhjässä hallissa kohdillaan.

Vanhat putket irroitettu ja "uutta" 2/1 mallia soviteltu paikoilleen. Heh taas saa laittaa takavilkut uusiksi. Talvisin on tullut keulaöljyt ja muutkin nesteet vaihdettua ja samoin myös takavilkkujen paikkaa, eipä taida tämäkään talvi tehdä poikkeusta.

Hiilikuitu huggeria mallailtu myös paikoilleen, pitää vielä miettiä jospa jotakin hauskaa tulevalle kaudelle keksis.....

No talvi on pitkä ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää tulee tähänkin touhuun heräiltyä kunnolla vasta huhtikuussa.

Vanhat putket irroitettu ja "uutta" 2/1 mallia soviteltu paikoilleen.
Onpa itselläkin vielä kulkine suoraan ajosta, akun sain sentään asennettua lataukseen.

Mikäs hormisto msandellille tulee vai onko vielä turvaluokiteltua tietoa? Katselin jo itsekin tuolta Saksan foorumeilta SR Racingin 2-1-ratkaisua mutta hetken otsaantaputtelu tyhjällä lompakolla onneksi sai mielen muuttumaan
smile_org.gif

Back