• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi SP1/SP2/RC51 ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhaV
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hmm... Power commanderi sekos (Kai sulla semmoinen on? =))? Johdot irti - johdot kiinni metodi auttoi ainakin mulla tuohon.
Kyllä mulla sellainen on, mutta voiko se sekoilla niin että välillä toimii ja välillä ei? Eilen ekaa kertaa teki länkkärillä nimittäin kanssa hetkellisen puutumisen, mutta lähti sitten kulkemaan ihan normaalisti. Tänään kerkesin ajamaan yli sata kilsaa, kunnes puutui ja sitten lähti taas muutaman kymmenen kilsan nilkuttamisen jälkeen vetämään. Takaluukkuun kurkkasin yksipyttyisenä sen verran ettei Commanderi ainakaan mitään erikoisia valoja tms. näyttänyt, näytti pelaavan OK.

Oma tuntuma olisi että tulpanjohto on jostain löysällä tai kuori rikki, että vetää maihin välillä, mutta pitää toki kokeilla tuota Power Commanderin boottaamistakin. Kuulostaa vaan liian yksinkertaiselta
nixweiss.gif

Oma tuntuma olisi että tulpanjohto on jostain löysällä tai kuori rikki, että vetää maihin välillä, mutta pitää toki kokeilla tuota Power Commanderin boottaamistakin. Kuulostaa vaan liian yksinkertaiselta
nixweiss.gif
No tosta tuli mieleen, että takapytyn puolahan on siellä takakateen takana vasemmalla puolen, josta tulpanjohto kulkee sitten tankin reunan alitse sinne takasylinterille. Mikäli johtosarja/tulpan johto ei ole kunnolla kiinni siinä tankin takareunan kohdalla, niin se voi kiilautua sinne tankin ja rungon väliin ja hankaantua rikki. Omassa oli se muovinen kiinnityslenkki auennut ja johtosarja oli jo vähän pinnasta hankaantunut, mutta johdot oli vielä siinä kohtaa ehjät.
Kannattais varmaan vilkasta...

Edit:Typoja

Olikos tulppa vaihdettu miten äskettäin? Sikäli luulisi häiriön aiheuttajan olevan helposti löydettävissä, kun kerran koskettelee vain toista pyttyä.

Täällä jatkuu dB-killerien tehtailu, tällä kertaa yritetään ihan perinteistä mallia. To 15.7. olisi kai seuraavan kerran tarkoitus mennä kiroilemaan Motoparkin M1-melurajan kanssa. Hampaat irvessä pidetään kiinni periaatteesta, että vakioita teollisuussavupiippuja ei kiinni laiteta... Muita suunniteltuja ratapäiviä ovat Pohjanmaan tuplapäivät 22.-23.7. Botnia ja 7.-8. Kemora, lähtekäähän veturinkuljettajat muutkin sinne päin.

Underin metsästyksessä ei ole ollut tuuria. Aiemmin mainitun portugalilaisen puodin seppä oli kaiketi kännissä tai muussa harhatilassa veistellyt tuotteensa, viimeistely oli silkkaa ripulia. Lähetin takaisin. Ricambi-Weissin päre on tullut ominkin silmin aiemmin todettua ihan kelpo tavaraksi, joten seuraavaksi pitänee kai tilata sellainen. Tuo nykyinen undertailin paikkaus on kuitenkin kestänyt mainiosti, joten toivon mukaan uuden voi värjätä ja pipertää paikalleen sitten paremmalla ajalla talvella.

Mulla on raaserin kytkimen työsylinterissä ihan näkyvä vika, keventäjän haarukka murtunut, Durbahnilta ei saa varaosaa erikseen, pitää lähettää koko vaijeriohjattu härdelli korjattavaksi Saksaan.
Tilasin kuitenkin "vähän käytetyn" vastaavan tilalle internetin avulla, sais vaan vihdoin tulla tänne asti, niin pääsis vähän testaamaan.

Myös Durbahnin tekemä ja sittemmin remppaama miedompi virikone saa vakionokkien tilalle Kentit, jos vaikka talvella sais sen kammettua nykyisen vakion tilalle.

mikan taisi olla Gotlandringin retkelle lähdössä? Joko raaseri lähtee sinne kenttätestaukseen vai kilpipelilläkö?

Kilpipelillä lähdetään, ekaa kertaa slicksit ja sateiset rengastuksena, siinä sitä on jo testattavaa kylliksi.

Tervehdys! Olen lukaissut ketjun läpi ja omistautumisen taso on kyllä ihailtava, mitä sopii SP:n parissa odottaakin
biggrin.gif

Itse ajelin pari kesää rivikuussatkulla ja vaikka se hauskaa olikin, alkoi hieman toistaa itseään. Performance Bikesit on tietysti luettu ja kun sattumalta näin livenä tuon Espoon BW:n SP-2:n, naksahti pää asentoon "SP"... nyt kun uuden pyörän hankkiminen tuli ajankohtaiseksi, olenkin katsellut mm. tätä SP-1:stä. (onko foorumilaisia tai muuten tuttu?)

Mutta... yksi kysymys vaivaa; minulla ei ole tallia eikä erityistä mekaanikontaitoa, joten en haluaisi rakenteluprojektia vaan käyttöpyörän. Käyttö tarkoittaa tässä tapauksessa mutkateitä, satunnaisia (ehkä jatkossa säännöllisempiä) ratapäiviä, lyhyitä matkoja jne. Pysyykö SP hyvässä kunnossa myös säännöllisesti teetetyillä virallisilla huolloilla ja muuten hellällä hoivalla eli puhtaana, voideltuna ja säädettynä pitämisellä? Ainakin ketjua lukemalla sain sen kuvan että pyörä on mekaanisesti hyvinkin luotettava, joitakin sähköongelmia lukuunottamatta?

Esim. flapper- ja PAIR-modit tarkoituksenmukaisilla palikoilla tehtyinä vaikuttivat vielä sellaisilta ruuvimeisselitason jutuilta joihin itsekin uskallan ryhtyä, mutta isommat ja/tai monimutkaisemmat jutut jätän mielelläni ammattilaisille (pyörän ja hermojen etu). Sopiiko SP tältä kannalta? Rakentelun puutteen vastapainoksi lupaan pitää mahdollisesti hankitusta SP:stä erinomaista huolta... vaikka ymmärrän toki jos rakentelun puute itsessään lasketaan huonoksi pidoksi
smile_org.gif

Kyllähän nämä taitaa olla ikiliikkujan maineessa ja ne sähköviatkin monesti ovat seuraamusta siitä rakentelusta. Niin myös itselläni, tuo yksipyttyisyys ilmeni viaksi Power Commanderin johtosarjassa. Muutenhan tuo onkin minun omistuksessa jo kohta parikymmentä tuhatta kulkenut ainoastaan öljyjä, ketjuja ja renkaita vaihtamalla. Työ- ja huvimatkat, jokapäiväinen käyttöpyörä se minullakin on kesäaikaan.
Jenkkifoorumeilla väittävät ajaneensa yli 100k mailiakin konetta avaamatta ja edelleen hyvin vetää. Väittäisin siis että hyvällä pidolla et saa laitetta ajamalla rikki.

Rakentelun puute ei myöskään minusta ainakaan ole huonoa pitoa. Moderni klassikkohan tämä pyörä on ja alkuperäiskuntoiset käy aina vaan harvinaisemmaksi, ei se kovin suurta vääryyttä ole säästää yhtä
smile_org.gif

Jos Lontoo taipuu, niin tuolta voi lueskella teknisistä ongelmista lisää: http://www.speedzilla.com/forums/rc51-technical-discussion/
Niitä on aika vähän oloisesti jos ketjuista jätetään modifiointiin keskittyvät keskustelut pois.

Tossa viime syksynäkin taisin tässä ketjussa jo todeta, että eka kesä SP:llä meni tankaten ja ketjuja rasvaten, ajoa noin 6tkm. 400km taipaleet ei hirveästi ehtineet puuduttamaan kun mutkateitä ajeli, eli kyllä tuolla voi tourinkiakin harrastella.

Ainoa vika oli sekin Power Commanderissa, joka helpotti liitin irti - liitin kiinni toimenpiteellä. Nyt pitäisi kiikuttaa vehje venttiilien välysten säätöön (kuulostaa säätötarpeelta, 22tkm) ja samalla voisi ajaa oikeasti sen Commanderin kartankin penkissä.

Minulla taisi olla edellinen venttiilien tsekkaus ~50tkm kohdalla, ei säätötarvetta.

SP:ssä on kyllä se hyvää, että ei kokoajan tarvi olla rassaamassa jotain ihme juttuja. Ite oon ajanut pyörällä nyt n. 45tkm. Korjauksiksi on riittänyt pakoputkiston tiivisteiden vaihto (n. viikko sitten, alkoivat vuotamaan tosin jo viime kesänä), ohjauslaakereiden vaihto, etupumppujen tiivisteiden vaihto (Ajotyylistä johtuvaa? Samalla ne shimmattiin uusiksi) ja takapyörän laakereiden vaihto. Muut onkin sitten semmosia kuluvien osien vaihtoja, polttimot, ketjut, rattaat, renkaat, jarrupalat jne. (Toki noi ensinnä mainitut voi laskea samaan kategoriaan.) Lisäksi toki huollot tehty ajoillaan ja huolella, huolella ainakin sen jälkeen, kun kyllästyin merkkihuollon huonoon työnjälkeen...

Ainut vika jota en ole saanut korjattua on öljy"vuoto", muiden SP:den en ole kuullut vuotavan öljyä.
Eli mulla sotkee tuon sylinterien välin ja moottorin vasemman sivun. Normaalissa maantieajossa ei vuoda yhtään, mutta kun käy radalla kurvailemassa, niin kastelee edellä mainitut paikat ja sitten pöly tarttuu siihen kiinni. Vika on ollut päällä n. 35tkm ja ei ole pahentunut tänä aikana. Öljyä ei ole koskaan tipoiksi asti, ainoastaan pinta kosteana. Vaihtanut olen taaemman sylinterin nokka-akselin asentotunnistimen O-renkaan, öljynpaineanturin, lisäksi kiristellyt kaikki mahdolliset pultit, ei vaikutusta. Nämä siis ensimmäisen 10tkm aikana vuodon havaitsemisesta, lopun aikaan olen tyytynyt pesemään öljyt pois n.2 kertaa vuodessa. Ilmeisesti vuoto loppuu mikäli moottori tulee muutosten takia avattua ja kaikki tiivisteet vaihdettua.

Itse veikkaan taemman sylinterin kannen tiivistettä jakopään puolelta... selvää vuotokohtaa ei ole, mutta venttiilikoppien tiivisteistä ei tule vaan jostain alempaa. Mikäli jollain on ideoita, niin voishan tuota taas koittaa kattellakin.

Ainut vika jota en ole saanut korjattua on öljy"vuoto", muiden SP:den en ole kuullut vuotavan öljyä.
Eli mulla sotkee tuon sylinterien välin ja moottorin vasemman sivun.
Sellainen tuli mieleen, että olet varmaankin jo ensimmäisenä tsekannut sen airboxin alla olevan keruusäiliön sekä huohotusjärjestelmän letkut että ovat kaikki paikallaan, ehjiä eikä missään puristuksissa? Sieltähän sitä öljysumua muuten voipi levitä erityisesti kun moottorille annetaan leipää huolellisemmin. Ainakin se keruusäiiön ja airboxin välinen lyhyt letkunpätkä on aika lystikäs nyplätä paikalleen, jos ei satu olemaan gynekologi.

Henk. koht. olen tykästynyt kovasti SP:n "luonteeseen", kyykky mikä kuulostaa lähes HD:ltä
buttrock.gif

Ainakin päät saa hyvin kääntymään
tounge.gif

Niin ja mitä huoltoihin tulee, toistaiseksi on hyvin pärjännyt omilla orastavilla mekaanikontaidoilla (perushuollot), eli suhteellisen selkeä ja helppo vekotin niiden osalta! KOnetta en ole avannut, sen jätän suosiolla ammattilaisille (48tkm tuli juuri täyteen, venat pitäisi kai tarkistaa?!?)

Ja niinkuin Absum tuossa jo kirjoittikin, kyseessä on kyllä todellakin moderni klassikko
inlove.gif

Toi ei ainakaan ole hinnalla pilattu mitä kattelit nettimototsta. Siellä vissiin on kalliimpiakin yksilöitä. Jos ei olisi kevään aikana sopivaa yksilöä löytyny olisin varmaan kaatunu itekki kyseisen yksilön puoleen. Tosin tossa on hyvää, että 24tkm huolto tehty, joka taas itellä olis edessä loppukesästä.

Ei ole voinut valittaa toimintaa, paitsi se paljon mainostettu powercommander, joka itelläkin kettuilee. Tosin mulla se on niin vanhaa tavaraa, että voi johtua nyky säätöohjelmien yhteensopimattomuudesta. Itelläkin on vähä "peukalo keskellä kämmentä" huoltojen kanssa kun ei ole kokemusta/tiloja, mutta perushommat luonnistuu. Olisikin paikallaan pieni opetustilaisuus klassikon huollosta
wink.gif
Ja ilman korvaustahan ei tarvii mitään tehdä.

Toi ei ainakaan ole hinnalla pilattu mitä kattelit nettimototsta. Siellä vissiin on kalliimpiakin yksilöitä.
... Itse huomasin kuvasta, että tankista puuttuu "siipien" kärjet, onko näin??
nixweiss.gif

Jos puuttuu niin tietysti alkaa kiinnostamaan heti, että miksi? Kokemuksen mukaan kun nuo teipit ovat lakana alla ja näin ollen mahdottomia poistaa ilman tankin uudelleen lakkaamista/maalaamista...

Toi ei ainakaan ole hinnalla pilattu mitä kattelit nettimototsta. Siellä vissiin on kalliimpiakin yksilöitä.
nixweiss.gif

Jos puuttuu niin tietysti alkaa kiinnostamaan heti, että miksi? Kokemuksen mukaan kun nuo teipit ovat lakana alla ja näin ollen mahdottomia poistaa ilman tankin uudelleen lakkaamista/maalaamista...
Eikä takakatteen SP1-tarra ole myöskään originaali. Kannattaa myyjältä kysellä historiasta, eihän tuo välttämättä mikään maailmanloppu kai ole.

Edit: Originaalitarroista mallia tässö.

nixweiss.gif

Eikä takakatteen SP1-tarra ole myöskään originaali. Kannattaa myyjältä kysellä historiasta, eihän tuo välttämättä mikään maailmanloppu kai ole.

Ja tietysti jos ajatellaan kyseisen pyörän hintaa suhteutettuna mukana tuleviin varusteisiin (putket+pc)
Onko tuo nyt sitten niinkään edullinen?
withstupid.gif

nixweiss.gif

Ja tietysti jos ajatellaan kyseisen pyörän hintaa suhteutettuna mukana tuleviin varusteisiin (putket+pc)
Onko tuo nyt sitten niinkään edullinen?  
withstupid.gif
Tuo pyörä muistuttaa itseasiassa kovasti yksilöä joka oli vielä talvella myynnissä Viron puolella. Kaveri sitä katseli ja kiinnitettiin huomiota noihin samoihin epäkohtiin, ja se sitten jäi ostamatta hieman epäilyttävänä. Pyynti ei myöskään kovin paha ollut Virossa...
Ei ilmeisesti kovin kauaa ole ollut tällä omistajalla - siis jos nyt on sama pyörä.

Back