SP:ssä on kyllä se hyvää, että ei kokoajan tarvi olla rassaamassa jotain ihme juttuja. Ite oon ajanut pyörällä nyt n. 45tkm. Korjauksiksi on riittänyt pakoputkiston tiivisteiden vaihto (n. viikko sitten, alkoivat vuotamaan tosin jo viime kesänä), ohjauslaakereiden vaihto, etupumppujen tiivisteiden vaihto (Ajotyylistä johtuvaa? Samalla ne shimmattiin uusiksi) ja takapyörän laakereiden vaihto. Muut onkin sitten semmosia kuluvien osien vaihtoja, polttimot, ketjut, rattaat, renkaat, jarrupalat jne. (Toki noi ensinnä mainitut voi laskea samaan kategoriaan.) Lisäksi toki huollot tehty ajoillaan ja huolella, huolella ainakin sen jälkeen, kun kyllästyin merkkihuollon huonoon työnjälkeen...
Ainut vika jota en ole saanut korjattua on öljy"vuoto", muiden SP:den en ole kuullut vuotavan öljyä.
Eli mulla sotkee tuon sylinterien välin ja moottorin vasemman sivun. Normaalissa maantieajossa ei vuoda yhtään, mutta kun käy radalla kurvailemassa, niin kastelee edellä mainitut paikat ja sitten pöly tarttuu siihen kiinni. Vika on ollut päällä n. 35tkm ja ei ole pahentunut tänä aikana. Öljyä ei ole koskaan tipoiksi asti, ainoastaan pinta kosteana. Vaihtanut olen taaemman sylinterin nokka-akselin asentotunnistimen O-renkaan, öljynpaineanturin, lisäksi kiristellyt kaikki mahdolliset pultit, ei vaikutusta. Nämä siis ensimmäisen 10tkm aikana vuodon havaitsemisesta, lopun aikaan olen tyytynyt pesemään öljyt pois n.2 kertaa vuodessa. Ilmeisesti vuoto loppuu mikäli moottori tulee muutosten takia avattua ja kaikki tiivisteet vaihdettua.
Itse veikkaan taemman sylinterin kannen tiivistettä jakopään puolelta... selvää vuotokohtaa ei ole, mutta venttiilikoppien tiivisteistä ei tule vaan jostain alempaa. Mikäli jollain on ideoita, niin voishan tuota taas koittaa kattellakin.