• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi SP1/SP2/RC51 ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhaV
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
juu johdot aattelin kaikki katsoa sekä liittimet läpi kuhan kerkeen purkamaan kotipuoleen.
pitää katsoa se maadoitusjohtokin!
mulla kyllä starttaa ihan normaalisti pyörä mut mitä luultavimmin
se ei saa bensiiniä.
yleismittarilla pitänee ruveta mittailemaan jos ei johdoissa ilmene
vikoja päällisin puolin!
sad_orig.gif

juu pitää katsoa service manuaalista että missä se kaatuma anturi sijaitsee ja sit ohittaa se!

sanoi:
Kiitos vinkista ,se ei vaan auta mitaan,olen kirjautuneena mutta ei siina auta vaikka mita *Biten* se ei ota vastaan meikalaisen tarjousta

Johtuu siitä, että toimitus on merkattu vain Saksaan. Kannattaa lähettää kysymys myyjälle aiheesta, jos vaikka suostuisi laajentamaan myyntipiiriä. Usan ebayssä on lähinnä noita "Nicky Hayden" -värisiä periä tai kansia myynnissä.

Ja tottakai Silverin Daavid auttaa myös Sp:n osissa. Voi löytyä kohtuu halvallakin varastossa seisseitä osia. Ja tavara tulee kohtuullisen nopeasti...

Ja kannattaa nimenomaan kysyä myös osia, jotka eivät ole netissä esillä.

Kaveri ohitti turhaan kaatumistunnistimen, sivujalan kytkimen ja pöyhi vaikka millaisia paikkoja SPstään. Vika löytyi huonosta PA-pumpun johtojen liitoksesta. Liitin siinä takakatteen alla vasemmalla puolella heti akun vieressä. Seuraat vaan tankilta tulevaa johtoo (ei anturin johtoo). Kyseinen pyörä starttas muttei käynnistynyt.

juu

muistaakseni fan luki sulakkeen kohdalla!

mun pyörästä on ohitettu/poistettu tuo kallistus anturi sen rele on kyllä ja toimii!

mut nyt veikkaan bensan syötön relettä (fuel-cut off relay)
se oli aivan sairaan hapettunut!!!

sit pelkään pahinta eli että ecu ois paskana ku power commanderissa ei välähdä enää ne valot ku laittaa virrat päälle!
niin ku aijemmin oli muistaakseni!!

Onkos kukaan muuten koskaan kysellyt / saanut tietoonsa SP1:sten ja SP2:sten rekisteröintimääriä Suomessa? Ihan mielenkiinnosta...

P.s. Tulli oli kiva ja lähetti uuden 3kk ajoaikalapun, kun eivät ole vielä saaneet päissänsä päätettyä veron määrää. Tosin konttorilta joutuu hakemaan uuden lappukilven rahan kanssa.
sad_orig.gif

juu

mun pyörästä on ohitettu/poistettu tuo kallistus anturi sen rele on kyllä ja toimii!

sit pelkään pahinta eli että ecu ois paskana ku power commanderissa ei välähdä enää ne valot ku laittaa virrat päälle!
Se commanderi saa virtansa suuttimien kautta, eli jos pumppu ei äännä, ei suuttimetkaan virtaa saa eikä pc. Tuon bensapumpun releen kautta se niille taitaa mennä..

löytyi vikakin sp:stä eli päävirta johto oli hankautunut poikki!
johtunee undertailista ku johdot tuli huonosti ulos akku kotelosta!

vielä ku joku päivä kerkee ruuvata katteet takaisin paikalleen!
niin pääsee taas liikenteeseen!
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Loistavaa että vika löytyi eikä ollut mitään tuon eksoottisempaa. Tarkoitus olisi keretä torstaina Motoparkkiin vapaisiin harjoituksiin, jos ei taivaalta tule isonvihan aikaisia mummoja hameet korvissa. Sinne vaan kaikki kynnelle kykenevät. Myös ORGin päivillä Kemoralla oli tarkoitus olla pe-la 28.-29.8.

juu

Suosittelisin vaan laittaan kaatumistunnistimen takaisin toimintaan, ei se oo turhaan siihen laitettu. Tommoset ruiskupyörät kun käy muuten kyljelläänkin tankin tyhjäksi asti.
Öljyn pumppaaminen moottorissa loppuu ennen sitä.

Onko kellään ollut mittariston nollaantumisongelmaa? Mulla on koko kesän satunnaisesti virrat päälle laitettaessa nollaantunut trippimittari, nyttemmin aina kun virrat laittaa päälle. Oletin vian olevan akussa, mutta uusi akku ei tuonut mitään muutosta tilanteeseen. Olisiko ideoita mistä voisi johtua?

Onko kellään ollut mittariston nollaantumisongelmaa? Mulla on koko kesän satunnaisesti virrat päälle laitettaessa nollaantunut trippimittari, nyttemmin aina kun virrat laittaa päälle. Oletin vian olevan akussa, mutta uusi akku ei tuonut mitään muutosta tilanteeseen. Olisiko ideoita mistä voisi johtua?
Ainakin trippimittari nollautuu, kun akun irrottaa eli ottaisko sielläkin nyt joku virtapiuha maihin? Toisaalta erikoista, jos ei mitenkään muuten oireile ajossa. Yleisimmin tämä vika kai johtuu juuri huonokuntoisesta akusta. Jos Speedohealer on asennettu, niin senkin piuhojen kunto kannattanee tarkistaa, samoin Powercommanderin.

Viime torstain vapaat harjoitukset Motoparkissa piti skipata epävakaan kelin takia, uusi yritys mahdollisesti tämän viikon torstaina (20.8.) Olisiko muita veturinkuljettajia tulossa?

Eipä ole trippi nollautunut itsekseen, eikä muutakaan "selittämätöntä" vaivaa ole ollut kuluvana kesänä.

Mittariliitin vaikutti puhtaalta kun sen irroitin talvella varustelun yhteydessä, mutta voisko se olla ns. vedossa kun stongaa vääntää tappiin, ja silloin kosketus katoaa ?

Tämän takia aion itse aion muokata aftermarket-jarruletkut uusiksi ( onneksi letkuissa on liikaa pituutta, niin saa eri kulmilla olevat banjot paikoilleen, koska puristusliitoksen takia pitää vanha liitin poistaa ja siksi pari senttiä letkua häipyy), koska ne kampeavat stongan ääriasennoissa sähköjä ja kaasuvaijereita, tosin mulla on snorkkeli ja cliparit vaihdettu.

Ratapuolella jää Motoparkki väliin, koska Alastaro kutsuu perjantaina, ainakin Cosmo on myös tulossa SP-osastolta.

Back