• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi SP1/SP2/RC51 ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuhaV
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuulostaa aika hyviltä perusmodeilta mitä näihin on tehty. Minkä vuotinen SP2 sulla on?

Ketjuista ja rattaista sen verran, että minulla on -1/+2 välit ja ihan hyvä on niillä sekakäyttöön kadulle ja radalle. Esim. Motoparkissa olin positiivisesti yllättynyt kuinka välitykset osuivat siellä kohdalleen. Vakiomittainen ketju riitti minulla eikä rengas (190/55) ota swingiin. Nyt jos laittaisin niin ehkä +3 menisi takarattaaseen kun ajaa 190/55 takarenkaalla.

Keulasta on jäänyt sellainen kuva (osin viisaampien neuvoista), että vaimennusominaisuuksiltaan se on ihan hyvä, mutta jouset voi olla päivityksen tarpeessa. Erikoisenhan tuosta keulasta tekee älyttömän pitkät top out-jouset, jotka "syö" käytettävää liikerataa paljon. Itse juuri huollatin oman keulan ja samalla sain kaikki mitat mm. ääriasennoista, esijännityksen vaikutuksesta ja muista niin näkee millaisella alueella esim. painaumat todellisuudessa on. Öljypinnan korkeutta on nostettu mulla n. 5mm ja mikanin sanoma "ei se ainakaan huonompi ole" tuntuu pitävän paikkansa mitä sitä nyt on pumppaillut.

Tässä noita keulan tietoja (SP2):

- jousen pituus 249mm
- jousen jäykkyys n. 9,5-9,8 N/mm (onko jollain tästä faktaa?)
- holkin pituus 100mm
- esijännitystä voi säätää n. 15 kierrosta, 1 kierros = 1 mm
- top out-jousi 78mm
- pölysuojan ja liukuputken alaosan väli 4mm kun keula täysin pohjassa
- pölysuojan ja liukuputken alaosan väli 132mm kun keula täysin ulosvedettynä.

Kuvia saa siten, että uploadaa ne ensin muualle (esim. photobucket, picasa tms. kuvapalvelu) ja sitten linkittää tänne Image-toiminnolla.

Mo

Mulla on vuosimallia 2002.

Joo kaikki info kelpaa. Kiitos kärsivällisyydestä. Nää samat jutut on varmaan kyselty ennenkin täällä.

Speedohealer täytynee sit kans hommata et saa nopeudet kohilleen mittarissa.

Pitänee hommata joku kuvapalvelutili.

ML

Ne kuvat voi kopsailla muualtakin, esim itsellä FB:ssä näitä

61338_1592588731120_1127955464_31669545_4230341_n.jpg

Joo

Taidan vaan olla kivikautinen kun en ole FB enkä missään muussakaan palvelussa.

Katotaan mitä saan aikaseks.
smile_org.gif

Moro kaikille

Olis pari kysymystä koskien SP2:ta.

Ensimmäinen koskee sivuseisontatuen anturin poistoa. Eliminoidaanko se yhdistämällä se vihreä ja vihreä/valkonen piuha?

Toinen kysymys: Mistä laakerifirmasta olette hommannu helsingissä laakerit ja stefat yksityishenkilölle. Yritysmyyntiä tuntuu löytyvän.

Kolmas kysymys koskee moottoriöljyä. Tätä on kysytty ennenkin mut ei ole kunnolla kukaan musta vastannu. Kuinka moni käyttää Mobil Delvacia tai vastaavaa veturissaan?

ML

HP2ENDURO sanoi:
Moi

Tossa olis mun linkki SP2 rakentelukuviin.

Olen ottanut kuvat itselleni osittain muistikuviksi joten kuvien laatu ei ole välttämättä priimaa.

http://s1180.photobucket.com/albums/x417/Hirvikakkonen/Honda VTR 1000 SP2/

Kiitos upeista kilpa veturi kuvista. :jippikaijee:

ML

Olipas hyviä fotoja ja maukasta palikkaa. Mikä jousi sinulla on Öhlinsin takaiskarissa? Itselläni nyt kiinni 95 Nm:n jousi ja vähän jäykempää tuohon voisi kokeilla. Jotta jos joltakulta sattuu löytymään hyllystä tai on kiinnostusta vaihtoon niin tänne voipi hihkaista.

Ja mitä Delvacciin tulee niin puheenaihehan on tulenarka, mutta varmuudella voisin sanoa että ainakin parin veturinkuljettaja tiedän ko. voiteluaineella ajelevan ilman tiedossa olevia massiivisia moottorivaurioita :)

Mo Killa

Käy katsomassa tosta linkistä kuva Öhlarin jousesta. Mun tulkinnan mukaan se on 100Nm jousi. Ostin Dan Kylen putiikista ja sanoin painokseni ajovarusteet päällä 85kg.

http://s1180.photobucket.com/albums/x417/Hirvikakkonen/Honda VTR 1000 SP2/

Oliko sulla tietoa siitä sivuseisontatuen anturin ohituksesta. Olisko niin helppo juttu et nyppäsee vaan liittimen irti vai täytyykö ne johdot yhdistää? Olisko jollain tietoa...

Tän päivän Delvac MX 15w 40 20l hinta oli 95 euroa. Alkaa oleen jo vähän kallista. :right:

MaLa sanoi:
Mo Killa

Oliko sulla tietoa siitä sivuseisontatuen anturin ohituksesta. Olisko niin helppo juttu et nyppäsee vaan liittimen irti vai täytyykö ne johdot yhdistää? Olisko jollain tietoa...

Itse tutkin samaa asiaa muutama talvi sitten ja muistaneeksi riittää että poistaa sivutuen ja liittimen. Jos johdot yhdistää niin silloin olettaa sivutuen olevan alhaalla ja pyörä sammuu vaihde päällä.

Kiitos Moipe tiedosta.

Kuulostaa erittäin hyvältä.

Edellinen pyörä oli BMW HP2 enduro ja siellä oli kolme piuhaa mistä kaksi piti yhdistää.

ML

Tuossa on tullut kaverin kanssa kyseltyä hieman mäntäsarjoja VeTuRiin...
Kiinnostaisko jotakuta JE:n korkeepuristemännät, todellinen puriste vakiokansilla tulis olemaan 11,8:1.

Hinta olis n.520€/sarja, toimitus kestäis 1-2kk.
Tuohon päälle sitten OEM männänrenkaat 110€.

Aattelin itte tilailla ainakin.

Jos kiinnostaa, niin laita tähän ketjuun vastausta tai sit YV.

T:Juha

Hienoa että rintamalla etenee,

Custom-mäntiä ei ole tullut tilattua, pari settiä perusmittaisia Pistaleja on tullut hommattua, toiset Teflonkyljillä, vertaa piirrosta jos sellaisen saat Pistalin sivuilla olevaan.

Varmista vielä toimittajalta max. nokan nosto, jos nekin vaikkapa vaihtuu, koska suurin vaikutus puristussuhteen nostoon on lättäventtiilit, vakiot on kuppimalliset. Vakiomännissä lakea on laskettu työstämällä, sillä on oma vaikutuksensa, mutta noin ihanteelliseen ruttuun ei voi päästä kuin taskuja korottamalla, kun kyseessä on vakiokannet ja -venat, vapaata tilaa ei kannessa ole kauheesti isojen venojen ja tulpan jälkeen, siksi esim. pelkillä HRC-kansilla ei saa ihan ihmeitä aikaan.

Venttiilinjousia voisin kuvitella myös päivitettäväksi, ettei tule osumaa, ainakin uusiin vakiohin perusnokilla, jos on paljon ajettu pata.

Käyntiääni ainakin muuttuu makeemmaksi ja starttaus kestää himpun pitempään, mutta jälkimmäinen on ääriolosuhteissa järeemällä akulla korjattavissa.

MaLa sanoi:
Moro kaikille

Olis pari kysymystä koskien SP2:ta.

Ensimmäinen koskee sivuseisontatuen anturin poistoa. Eliminoidaanko se yhdistämällä se vihreä ja vihreä/valkonen piuha?

Toinen kysymys: Mistä laakerifirmasta olette hommannu helsingissä laakerit ja stefat yksityishenkilölle. Yritysmyyntiä tuntuu löytyvän.

Kolmas kysymys koskee moottoriöljyä. Tätä on kysytty ennenkin mut ei ole kunnolla kukaan musta vastannu. Kuinka moni käyttää Mobil Delvacia tai vastaavaa veturissaan?

ML

Motul 5100 mulla pyörinyt joka hondan (RC51/CRF) askissa oikein mukavasti.

Onpa mahdottoman nätit hormit. Noilla ei tarvitse Ahvenistolle tahi Matopurkkiin poiketa melurajapäivinä. Ruvetkaahan väki taas orientoitumaan ajatukseen että osallistutaan isommalla sakilla johonkin ORGin ensi kesän ratapäivistä. Hauskaa on varmasti, sinne nämä laitokset on suunniteltu eikä nakkikioskin kiertoon.

Messuloille sunnuntaina tällä kertaa.

MaLa:lla aika hyviä kuvia:thumbup: Hiilikuituinen snorkkeli aika päheä ja istuu nätisti mittariston kanssa. Ilmeisesti sopii ongelmitta alkuperäiseen etukatteeseen?

Viimeksi muokattu:
Back