• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi org.lainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vahinko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep, eli uutena jäsenenä kuuluis ilmottautua, Jyväskylästä 25v pärräilijä joukkoonne, Eka isompi pyörä alla ja toivotaan et siitä päästään nauttimaan vielä kesällä enempi.

Alkutaival ollut harrastuksen parissa tosiaan kivinen, kun ajohalut ois hirrmuset, mut pyörällä on jotain kylmiä kelejä vastaan. Toivotaan vaan, että apuja ja neuvoja löytyis näihin vanhojen pyörien korjauksiin suuntaan kuin toiseenkin
smile_org.gif
Tervetuloa joukkoon kummaan.

Täällä aloittelija Tuusulasta ilmoittautuu. Lauantaina tuli haettua ensimmäinen oma pyörä, kawasaki er5, uuteen kotiin ja nyt takana +100 km ajoa. Edellisestä moottoripyöräkokeilusta parikymmentä vuotta kun kavereiden piikeillä tuli kokeiltua.

Pikkuhiljaa tässä harjoitellaan, moikataan kun kohdataan
062802moto_prv.gif

Täytynee itsekkin ilmoittautua joukkoon sekavaan:

28 v pojankloppi Itä-suomen perukoilta Lieksasta, joka tykkää kaikenlaisista vekottimista mitkä pitää kovaa ääntä ja kulkee kovaa.
Omana ekana pyöränä toimii tällä hetkellä Jampun 600 fasu,vm.00.(Terveisiä vaan muuten Varkauden suuntaan, jos vaikka entinen omistaja sattuu lukemaan: on toiminu täysin moitteetta. Kiitokset hyvästä pyörästä.)

Toivotaan vaan kuumaa kesää ja poliiseille paljon työsulkuja/lakkoja...
biggrin.gif

Toivotaan vaan kuumaa kesää ja poliiseille paljon työsulkuja/lakkoja...
biggrin.gif
no nyt on ainaki asenne kohillaan
062802jumpie_prv.gif

lieksan ympäristö tuntuu vaan olevan aika paha sakkorysä alue, ainaki ku tullaan sieltä nurmeksen suunnilta.siinä ku on sitä suoran pätkää ihan jokunen kilometri missä saattaa livetä vauhti vähä
tounge.gif

mutta eipä mitään, teretulemast vaan minunki puolesta ja kättä pystyyn
thumbs-up.gif

No juu,viimeks eilen kun käytiin Nurmeksessa pyörähtämässä niin sai taas kiitellä onneansa: tullessa tuli kissalan pojat vastaan, juurikin siinä herkullisella suoralla. Onneks oli nopeudenrajoitin eli emäntä kyydissä...

No juu,viimeks eilen kun käytiin Nurmeksessa pyörähtämässä niin sai taas kiitellä onneansa: tullessa tuli kissalan pojat vastaan, juurikin siinä herkullisella suoralla. Onneks oli nopeudenrajoitin eli emäntä kyydissä...
hehhe..se on kyl paha,kandee melekei ootella et pääsee nurmeksen taakse niille mutkapätkille sit päästelee reilummin.minäkää en tienny koko asiasta mitään ennenku ekaa kertaa menin lieksan taakse yhen kaverin tykö käymään nii se kysy että ethän ajanu nurmeksen jälkeen kovasti?! minä sit et öööö...no kokoajan sen mitä pysty ku oli kiire ja hyvää suoraa
withstupid.gif

mut kylläpä sen tästälähin muistaa et sillä seudulla on sitä ratsian tynkää
biggrin.gif

Nonii! Tänneki tuli sitte rekisteröidyttyä. Kauan olen näitä juttuja lueskellu ja todennu laadukkaiksi
biggrin.gif

37v keski-ikäinen motoristi. Tällä hetkellä asuinpaikkana pk-seutu, mutta alunperin olen valunu Oulun kautta ihan toisesta päästä Suomea pikku hiljaa alas
smile_org.gif

Hyviä kelejä ja turvallisia kilsoja kaikille!

Kolmenkympin kriisiä pukkaa tai jotain, mutta tänä keväänä se pyöräkuume poltti ittensä lopullisesti läpi. Rivakasti liikkeelle ja kuukaudessa on ostettu ajovermeet, pyörä (Honda CBR600F vm -99) ja autokoulukin etenee. Tosinkin lakko vaikeuttaa huomattavasti mun kortin saamista.  
bawling.gif

Metriäkään en ole uudella pyörällä vielä ite ajanut, tallissa oottelee. Ja polttelee niin p**keleesti. Enkä itse asiassa ole ajanu viimeseen kymmeneen vuoteen muutoinkaan millään moottorilla varustetulla kakspyöräsellä. Joten ehkä mie teen asiat vähän väärässä järestyksessä, mutta nää ei ole ihan aina järkiasioita, toi Cebari oli vain pakko saada. Odottelen kauhulla ja toisaalta ihan innoissani ajotunteja, sitä ku on vähän nössö jo näin aikuisiällä, mutta toivottavasti kun kokemus karttuu ja taidot kehittyy, niin tää on just niin upeeta ku muisti ja mielikuvat ovat antaneet ymmärtää. Mutta se selvinnee tässä kesän mittaan, tai sit musta tulee vaan mummoköröttelijä vaikka onkin ihan kohtuu vehe alla.  
sport05.gif

Tervetuloa iloiseen joukkoon vaan!

Uskaltaisin väittää, että turhaan panikoit, kivaa touhua, kun vaan malttaa ottaa rauhassa ekat ajot.

Ei muuta, kun kortti taskuun, pyörä alle ja kilometrejä läjäpäin taakse.

Ymmärsinkö mä nyt oikein että sä ostit moottoripyörän ennen kuin olet ottanut edes yhtään ajotuntia autokoulussa?

Mitäs jos sun into on kuin eräällä nimeltämainitsemattomalla laskuvarjohypystä kiinnostuneella joka oli hirmuisen innokas kunnes tuli aika hypätä ekan kerran sieltä lentokoneesta ja jäi hypyt hyppäämättä...

No, tuo on kuitenkin positiivinen "kriisi", kun pyöräkuume on ottanut vallan! Ei muuta kuin heti ratapäiville ilmottautumaan kun lisenssi on taskussa. Sielä oppii päivässä enemmän kuin kesässä kadulla.

Ymmärsinkö mä nyt oikein että sä ostit moottoripyörän ennen kuin olet ottanut edes yhtään ajotuntia autokoulussa?

Mitäs jos sun into on kuin eräällä nimeltämainitsemattomalla laskuvarjohypystä kiinnostuneella joka oli hirmuisen innokas kunnes tuli aika hypätä ekan kerran sieltä lentokoneesta ja jäi hypyt hyppäämättä...
Kyllä vain.
biggrin.gif

Mutta jos niin huonosti käypi ettei musta pitemmän päälle motoristia tule, niin ukko lupas hyväksikäyttää pyörän (tosin eipä hänelläkään ole vielä korttia). Mutta enköhän mie pärjää, ihmisethän tätä tekee.
sport05.gif

Kurssi: "Motorcycling for dummies" olis niinku niin parasta tähän alkuun, mutta ei taija olla tarjolla moista. Ressaan siis motoristikavereitani jatkuvilla kysymyksillä.  
withstupid.gif

Ja lisänä, kiitokset tervetulotoivotuksista.
bowdown.gif

Teretulemast ja uusihan määki oon. Korttia ei vielä löydy mut ens viikolla alkaa autokouluihin soittelu  
062802jumpie_prv.gif
Hirmu hinku tähän touhuun on, muutaman vuoden kun on vaan kyytiläisenä ollu. Omaa pyörää ei vielä ole ja talouden ainoa pyörä tällä hetkellä on isännyksen k8 hayabusa, joten ehkäpä sitä omaa täytyy alkaa katselemaan. Tosin kaverit jotka ei pyöristä mitään tiedä ihmettelevät, että mikset sillä isännän busalla aja  
idea3.gif
siinäpä sitä näkyä oliskin. Kolmisen vuotta sitten meinasin jo kortin ajaa, mutta autokoulun setä sanoi että olen liian lyhyt  
mad.gif
siis mun pituudessahan ei ole mitään vikaa, niillä oli vaan liian korkeat pyörät siellä  
033102ass_1_prv.gif
.

Noh eipä tossa mitään itekkin ajoin kortin tossa keväällä. Mopoo olin kokeillu pari kertaa elämässä ja kumminkin olin jo ajokamat ostanu ennen ensimmäistä autokoulun ajotuntia. Ku jotain päättää niin eipä siinä muiden mielipiteet paljoo paina
wink.gif
. Oisko 3 tkm kertyny pyörällä tälle keväälle ja joka päivä lisää
062802moto_prv.gif

Heitetään lapanen pystyyn ja ilmottaudutaan joukkioon, kun täällä pyörii jokatappauksessa.

Vaikutusalueena nykyisin Joensuu, mutta myös ahkerasti Siilinjärvi-Kuopio akseli, varsinkin viikonloppuisin.

Mopona Japanilaisista uljain: SP1
bowdown.gif
, jonka kanssa kolme vuotta yhteistä taivalta takana. Aiempina kulkimina ollu kusiainen CBR, 250 EXC, Cagiva Planet, Kawan KMX 125 ja Helkama Ries..eikun Raisu.

Mittariin kertynyt ikää 23.

Mitäs ihmeellistä tässä nyt on?  
smile_org.gif
Näin teki myös allekirjoittanut viime syksynä.. Ja nyt on jo pari tonnia takana, ja kymmeniätuhansia edessä  
062802moto_prv.gif
(rahaa ja kilsoja)

Muoks: Niin ja tervetuloa HelinäX, vaikka mitäs mä tässä toivottelen ku itekkin oon ihan newbie vielä
smile_org.gif

Back