• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi kypärä, mikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannuman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No ne on vaan semmoset kauneusläpät
biggrin.gif

Ite visiiri on kyl kiinni omassa systeemissään
tounge.gif

Enpä viitsi uutta topiccia aloittaa tällaisen nippelitiedon vuoksi.

Testiajoin taannoin Shoein Z-onen, joka tuntuikin oikein kelvolliselta. Sitä ei näyt kuitenkaan enää juurikaan olevan tarjolla. Ilmeisesti valmistus finaalissa. Vaihtoehdoksi voisin kuitenkin (jo aiemmin kertomani Astron lisäksi) harkita XR-1000:sta, joka ymmärtääkseni on aika lähellä zonea, ainakin muodoltaan. Kyseistä kuuppaa on vaan moitittu poikkeuksellisen äänekkääksi, mutta siihen olisi kuitenkin tarjolla tällainen hiano ja fäncy 'whisper strip'-setti. Onkohan jollakin kokemuksia moisesta? Onko siitä melun tappajaksi ja entäs käyttömukavuus?
Allrightissa on vielä muutamia Z-ykkösiä (noin kymmenen kappaletta)
Ainakin: M, L, XL, XXL

biggrin.gif

tounge.gif
No sitä suuremmalla syyllä, miksi ne on siinä, lisäämässä kaunista ujellusta? Mitä enemmän siinä on tavaraa/koloja, sitä enemmänhän siitä kuuluu turhaa suhinaa jne.
Siksi mä ihmettelen miksi sellainen merkki kun Arai niitä vielä käyttää.

Itellä tämän kesän on käytössä ollut tuo X-Lite 801-R (nolan). Kuten jo tuossa joku sanoikin, niin todella kevyt kypärä, ja ainakin minun päässä tuntuukin hyvältä. Hiljanenki tuo on ainakin 3 vuotta vanhan Arain jälkeen.. Miinusta siitä että pin-lock on kyllä visiiriin laitettava, huurtuu muuten vähänkään kylmemmässä (alle +10 asteessa) ajettaessa, vesisateesta puhumattakaan. En tiedä mistä tuo johtuu sillä ilmastointi mielestäni todella toimiva, jos on kuuma, ja avaa "hanat" niin ei oo kyllä kauan. Hinta oli muistaakseni jonkun verran yli 400e, viime kevät-talvella kun ostin tuon..

Ratatouhuissa mä oon päätynyt Arain Corsairiin, koitin myös Shoein X-Spiritiä mutta ei ollut mun mieleen... Ainakin voin suositella suuresti omasta kokemuksesta tota Araita... Mutta sekin on että mikä omaan päähän istuu...

biggrin.gif

tounge.gif
No sitä suuremmalla syyllä, miksi ne on siinä, lisäämässä kaunista ujellusta? Mitä enemmän siinä on tavaraa/koloja, sitä enemmänhän siitä kuuluu turhaa suhinaa jne.
Siksi mä ihmettelen miksi sellainen merkki kun Arai niitä vielä käyttää.
Nii'i, itsekin olen asiaa ihmetellyt, mutta eiköhän ko. kauneusläpillä joku tarkoituskin ole(?) Ja löytyyhän vastaavat usein esimerkiksi Suomyn pipoista ja molemmat ovat ymmärtääkseni varsin arvostettuja merkkejä ihan ammattipiireissä (lue: kilparadoilla) asti. Jotenkin voisi kuvitella, että pelkästään esteettisistä syistä noita läpysköjä ei käytettäisi tai ainakin oma vaatimaton mielipiteeni on että eivät ne ainakaan ulkonäköä paranna. Saisikohan sillä kenties visiiriä tiiviimmäksi tms?

Mitä ujellukseen ja vinkunaan tulee, niin maltillisemmin ja ainakin miellyttävämmin Arai (astro) suhistelee kuin nykyinen AGV:ni, jossa on tämä "modernimpi" tapa kiinnittää ikkuna. Astrostakin saisi mitä todennäköisemmin vielä hiljaisemman asentamalla vähän fylliä korvien kohdalle. Ainakin testiversiossa korvien kohdalla oli sen verran tilaa, että sinne olisi saanut sujautettua vaikkapa pienet irtokuulokkeet.

Mutta koskahan Arai oppisi värittämään mallistoonsa vähän vetävämpiä raitoja vrt. Shoei!?
smile_org.gif

Kolmessa liikkeessä myyjätkin ihmettelivät noita "läpysköitä" ja sitä, miksi Arai on "jäljessä" tuon asian suhteen kun lähes kaikki muut kunnon merkit jo tuohon toiseen ovat siirtyneet. (Olin siis silloin kypäräkaupoilla ite) Ja myyjät suosittelivat just muita merkkejä sen takia.
nixweiss.gif

Kx-centerissä oli joskus Arain edustaja jolle sai viedä kypäriä korjailtavaksi (olin kaverin mukana kun se vei omansa) ja siellä oli samaan aikaan kolme ihmistä jolla oli noiden läppien kanssa jotain häikkää (myös kaverillani, enkä muista mitä häikkää, yli vuosi aikaa tapahtuneesta). Ja se edustajakin tuumasi että juuri muuta ei tarvitsekaan noissa korjailla kun sitä visiirinkiinnitysmekanismia.

Kolmessa liikkeessä myyjätkin ihmettelivät noita "läpysköitä" ja sitä, miksi Arai on "jäljessä" tuon asian suhteen kun lähes kaikki muut kunnon merkit jo tuohon toiseen ovat siirtyneet. (Olin siis silloin kypäräkaupoilla ite) Ja myyjät suosittelivat just muita merkkejä sen takia.  
nixweiss.gif

Kx-centerissä oli joskus Arain edustaja jolle sai viedä kypäriä korjailtavaksi (olin kaverin mukana kun se vei omansa) ja siellä oli samaan aikaan kolme ihmistä jolla oli noiden läppien kanssa jotain häikkää (myös kaverillani, enkä muista mitä häikkää, yli vuosi aikaa tapahtuneesta). Ja se edustajakin tuumasi että juuri muuta ei tarvitsekaan noissa korjailla kun sitä visiirinkiinnitysmekanismia.
Juuh, ovat kuulemma aika herkkiä hajoilemaan nämä läpyskät. Verkosta luetun periaatteella olen kuitenkin ymmärtänyt, että syypää varsinaiseen rikkoutumiseen on kuitenkin lähes aina kypärän omistaja. Ei sillä, ettäkö sillä voisi mitenkään puolustella noin hajoamisherkkää systeemiä. Loppupeleissä aika monella valmistajalla kuitenkin vielä löytyy tuollainen vastaava läpyskä tai joku muu vastaava ulokehärpäke, kuten esim Sharkilla. Pitääpä joskus tarkastella hiukan tarkemmin noita kiinnitysmekanismeja. Omasta "läpättömästä" AGV:stä sen verran, että ei sekään mikään kukkanen ole. Visiirinkiinnitys tuntuu uskomattoman löysältä, mutta helppohan se on ainakin vaihtaa.

Ainiin, itselleni myyjät ovat lähes aina suositelleet sitä merkkiä mitä heiltä hyllyistä löytyy
smile_org.gif
Eli juurikin tuolla KX-sentterissä myytiin mielellään Araita ja siellähän sitä testaamaankin pääsi.

Saapa nyt sitten nähdä, minkä hankkii. Itsellä kun on taipumus saada kaikki rikki, niin se lienee myös Arain kohtalo, jos siihen päädyn. Toisaalta sillä taitaa myös olla aika kattava takuu.

nixweiss.gif

Juuh, ovat kuulemma aika herkkiä hajoilemaan nämä läpyskät. Verkosta luetun periaatteella olen kuitenkin ymmärtänyt, että syypää varsinaiseen rikkoutumiseen on kuitenkin lähes aina kypärän omistaja. Ei sillä, ettäkö sillä voisi mitenkään puolustella noin hajoamisherkkää systeemiä. Loppupeleissä aika monella valmistajalla kuitenkin vielä löytyy tuollainen vastaava läpyskä tai joku muu vastaava ulokehärpäke, kuten esim Sharkilla. Pitääpä joskus tarkastella hiukan tarkemmin noita kiinnitysmekanismeja. Omasta "läpättömästä" AGV:stä sen verran, että ei sekään mikään kukkanen ole. Visiirinkiinnitys tuntuu uskomattoman löysältä, mutta helppohan se on ainakin vaihtaa.

Ainiin, itselleni myyjät ovat lähes aina suositelleet sitä merkkiä mitä heiltä hyllyistä löytyy
smile_org.gif
Eli juurikin tuolla KX-sentterissä myytiin mielellään Araita ja siellähän sitä testaamaankin pääsi.

Saapa nyt sitten nähdä, minkä hankkii. Itsellä kun on taipumus saada kaikki rikki, niin se lienee myös Arain kohtalo, jos siihen päädyn. Toisaalta sillä taitaa myös olla aika kattava takuu.
Myyjä painotti mulleki sitä visiirin kiinnitystä, huolellisuutta, ne saa rikki, koska kiinnitystä ei näe sieltä läpysköjen alta. kuitenki vankka kiinnitys noin muuten.

Ite tykästyin kohtuulliseen kokoon ja istuvuuteen ja tietenki arain turvallisuuteen, visiiri tuntuu tiiviiltä.

Värillä ei väliä kunhan se on musta.

Yksi kolmesta josta mainitsin, oli kx-center, missä myyjät myös "moittivat" Araita noiden läpsyttimien takia.  
tounge.gif
Ihan mielenkiinnosta, mitä KX-centteri sinulle Arain sijaan suositteli?

Arai muuten tekee kypäriä myös autourheiluun, esim vormulakuskeille, ja niissä ei näköjään läpsyköitä ole!
Eiköhän kohta tuu mopokypärätki sitte ilman läppäreitä.
Räikkönen, Häkkinen, Salo.....Arai

Minä luotan Arain Corsair RX-7, sillä sitä tuli testattua siinä hirvikolarissa ja selvisin ilman "näkyvää" päävammaa
biggrin.gif
ja kypärä kesti menoa asfalttia vasten tosi hyvin.. kauheen näköinen oli se kypärä sen tällin jälkeen, mutta kuosinsa oli säilyttänyt!!!
Siispä kun If:stä tiedusteltiin uutta kypärää, niin pyysin just samankaltaisen Corsairin tilalle...
Aika äänetönkin on se kypärä...

bowdown.gif

Minä luotan Arain Corsair RX-7, sillä sitä tuli testattua siinä hirvikolarissa ja selvisin ilman "näkyvää" päävammaa
biggrin.gif
ja kypärä kesti menoa asfalttia vasten tosi hyvin.. kauheen näköinen oli se kypärä sen tällin jälkeen, mutta kuosinsa oli säilyttänyt!!!
Siispä kun If:stä tiedusteltiin uutta kypärää, niin pyysin just samankaltaisen Corsairin tilalle...
Aika äänetönkin on se kypärä...

bowdown.gif
Itsellä myös arai,tosin condor doohan..Tuota RX-7 mallia tuli koitettua, se oli uskomattoman hyvä päässä,kun pilvi
biggrin.gif
..Tosin tuli hinta vastaan
crazy.gif

Ostin viime talvena Arai rx7rrIV:n Englannista. 421€.

Ja on muuten nopeiten huurtuva potta mitä minulla on ikinä ollut. Jos Mette lupaa huomiseksi keskisuomeen sadetta, niin Arain ikkuna on jo tänä iltana huurussa tuolla tallissa (asun kotkassa).Lisäksi melu on helvetinmoinen.
Tuossa ruukussa ainoa hyvä puoli on toppauksien irroitusmahdollisuus pesua varten, joka sekään ei muilla kypärillä ole ongelma, koska kypärän kuin kypärän voi pestä vaikka saunomisen ohessa ja jättää pesuhuoneen lattialle päiväksi kuivumaan.

Vertailun vuoksi: Aikaisemmin olen ajellut shoein kypärillä.
Supermotohommissa käytän Suomyn crossiruukkua, joka vastaa mielestäni täysin araita.

Arain maine on nostettu "hyväksi" maahantuojan aktiivisella markkinoinnilla samoin kuin hondankin, mutta kaupanteon jälkeen vituttaa kuitenkin.

Arai on kyllä minunkin mielestäni meluisa ja huurtuvainen, mutta omaan kallooni se vain on kokeilemistani merkeistä ainoa joka istuu kunnolla...

Lisäksi RX-7 Corsairin tuuletusräppänät toimivat kunnolla ja hikeä ei pukannut kypärään ollenkaan niin paljoa kuin esimerkiksi X-Lite 801:seen joka sekin on hyvä kypärä mielestäni.

Back