No niitä mittenkä alle visiiri tulee kiinni (mitä ei Shoei esim enää käytä, eikä Vemar). Jyy nou?^Mitäs paloja oikeen tarkoitat??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No niitä mittenkä alle visiiri tulee kiinni (mitä ei Shoei esim enää käytä, eikä Vemar). Jyy nou?^Mitäs paloja oikeen tarkoitat??
Allrightissa on vielä muutamia Z-ykkösiä (noin kymmenen kappaletta)Enpä viitsi uutta topiccia aloittaa tällaisen nippelitiedon vuoksi.
Testiajoin taannoin Shoein Z-onen, joka tuntuikin oikein kelvolliselta. Sitä ei näyt kuitenkaan enää juurikaan olevan tarjolla. Ilmeisesti valmistus finaalissa. Vaihtoehdoksi voisin kuitenkin (jo aiemmin kertomani Astron lisäksi) harkita XR-1000:sta, joka ymmärtääkseni on aika lähellä zonea, ainakin muodoltaan. Kyseistä kuuppaa on vaan moitittu poikkeuksellisen äänekkääksi, mutta siihen olisi kuitenkin tarjolla tällainen hiano ja fäncy 'whisper strip'-setti. Onkohan jollakin kokemuksia moisesta? Onko siitä melun tappajaksi ja entäs käyttömukavuus?
No sitä suuremmalla syyllä, miksi ne on siinä, lisäämässä kaunista ujellusta? Mitä enemmän siinä on tavaraa/koloja, sitä enemmänhän siitä kuuluu turhaa suhinaa jne.No ne on vaan semmoset kauneusläpät![]()
Ite visiiri on kyl kiinni omassa systeemissään![]()
Nii'i, itsekin olen asiaa ihmetellyt, mutta eiköhän ko. kauneusläpillä joku tarkoituskin ole(?) Ja löytyyhän vastaavat usein esimerkiksi Suomyn pipoista ja molemmat ovat ymmärtääkseni varsin arvostettuja merkkejä ihan ammattipiireissä (lue: kilparadoilla) asti. Jotenkin voisi kuvitella, että pelkästään esteettisistä syistä noita läpysköjä ei käytettäisi tai ainakin oma vaatimaton mielipiteeni on että eivät ne ainakaan ulkonäköä paranna. Saisikohan sillä kenties visiiriä tiiviimmäksi tms?No sitä suuremmalla syyllä, miksi ne on siinä, lisäämässä kaunista ujellusta? Mitä enemmän siinä on tavaraa/koloja, sitä enemmänhän siitä kuuluu turhaa suhinaa jne.No ne on vaan semmoset kauneusläpät![]()
Ite visiiri on kyl kiinni omassa systeemissään![]()
Siksi mä ihmettelen miksi sellainen merkki kun Arai niitä vielä käyttää.
Eiks täällä ainaski myydä AGV:täTietääkö kukaan Oulussa AGV:tä myyvää liikettä, itse ainakaan löytänyt? Miten yleensäkin noiden kokojen kanssa, jos sovitan esim. Shoein kypärää niin käykö AGV:ltä sama koko? Kypärissä on tietenkin eroja, mutta..
Juuh, ovat kuulemma aika herkkiä hajoilemaan nämä läpyskät. Verkosta luetun periaatteella olen kuitenkin ymmärtänyt, että syypää varsinaiseen rikkoutumiseen on kuitenkin lähes aina kypärän omistaja. Ei sillä, ettäkö sillä voisi mitenkään puolustella noin hajoamisherkkää systeemiä. Loppupeleissä aika monella valmistajalla kuitenkin vielä löytyy tuollainen vastaava läpyskä tai joku muu vastaava ulokehärpäke, kuten esim Sharkilla. Pitääpä joskus tarkastella hiukan tarkemmin noita kiinnitysmekanismeja. Omasta "läpättömästä" AGV:stä sen verran, että ei sekään mikään kukkanen ole. Visiirinkiinnitys tuntuu uskomattoman löysältä, mutta helppohan se on ainakin vaihtaa.Kolmessa liikkeessä myyjätkin ihmettelivät noita "läpysköitä" ja sitä, miksi Arai on "jäljessä" tuon asian suhteen kun lähes kaikki muut kunnon merkit jo tuohon toiseen ovat siirtyneet. (Olin siis silloin kypäräkaupoilla ite) Ja myyjät suosittelivat just muita merkkejä sen takia.![]()
Kx-centerissä oli joskus Arain edustaja jolle sai viedä kypäriä korjailtavaksi (olin kaverin mukana kun se vei omansa) ja siellä oli samaan aikaan kolme ihmistä jolla oli noiden läppien kanssa jotain häikkää (myös kaverillani, enkä muista mitä häikkää, yli vuosi aikaa tapahtuneesta). Ja se edustajakin tuumasi että juuri muuta ei tarvitsekaan noissa korjailla kun sitä visiirinkiinnitysmekanismia.
Yksi kolmesta josta mainitsin, oli kx-center, missä myyjät myös "moittivat" Araita noiden läpsyttimien takia.Ainiin, itselleni myyjät ovat lähes aina suositelleet sitä merkkiä mitä heiltä hyllyistä löytyyEli juurikin tuolla KX-sentterissä myytiin mielellään Araita ja siellähän sitä testaamaankin pääsi.![]()
Ihan mielenkiinnosta, mitä KX-centteri sinulle Arain sijaan suositteli?Yksi kolmesta josta mainitsin, oli kx-center, missä myyjät myös "moittivat" Araita noiden läpsyttimien takia.![]()
En muista ollenkaan, siitä on 1,5v aikaa. Se vaan jäi mieleen siksi että olin ihan ihmeissäni kun oli ekaa kunnon pottaa ostamassa ja kun noin hyvää merkkiä jossain asiassa noin moitittiin useammassa paikassa. (Heino ja 4mc oli ne kaksi muuta paikkaa)Ihan mielenkiinnosta, mitä KX-centteri sinulle Arain sijaan suositteli?
Myyjä painotti mulleki sitä visiirin kiinnitystä, huolellisuutta, ne saa rikki, koska kiinnitystä ei näe sieltä läpysköjen alta. kuitenki vankka kiinnitys noin muuten.Juuh, ovat kuulemma aika herkkiä hajoilemaan nämä läpyskät. Verkosta luetun periaatteella olen kuitenkin ymmärtänyt, että syypää varsinaiseen rikkoutumiseen on kuitenkin lähes aina kypärän omistaja. Ei sillä, ettäkö sillä voisi mitenkään puolustella noin hajoamisherkkää systeemiä. Loppupeleissä aika monella valmistajalla kuitenkin vielä löytyy tuollainen vastaava läpyskä tai joku muu vastaava ulokehärpäke, kuten esim Sharkilla. Pitääpä joskus tarkastella hiukan tarkemmin noita kiinnitysmekanismeja. Omasta "läpättömästä" AGV:stä sen verran, että ei sekään mikään kukkanen ole. Visiirinkiinnitys tuntuu uskomattoman löysältä, mutta helppohan se on ainakin vaihtaa.Kolmessa liikkeessä myyjätkin ihmettelivät noita "läpysköitä" ja sitä, miksi Arai on "jäljessä" tuon asian suhteen kun lähes kaikki muut kunnon merkit jo tuohon toiseen ovat siirtyneet. (Olin siis silloin kypäräkaupoilla ite) Ja myyjät suosittelivat just muita merkkejä sen takia.![]()
Kx-centerissä oli joskus Arain edustaja jolle sai viedä kypäriä korjailtavaksi (olin kaverin mukana kun se vei omansa) ja siellä oli samaan aikaan kolme ihmistä jolla oli noiden läppien kanssa jotain häikkää (myös kaverillani, enkä muista mitä häikkää, yli vuosi aikaa tapahtuneesta). Ja se edustajakin tuumasi että juuri muuta ei tarvitsekaan noissa korjailla kun sitä visiirinkiinnitysmekanismia.
Ainiin, itselleni myyjät ovat lähes aina suositelleet sitä merkkiä mitä heiltä hyllyistä löytyyEli juurikin tuolla KX-sentterissä myytiin mielellään Araita ja siellähän sitä testaamaankin pääsi.![]()
Saapa nyt sitten nähdä, minkä hankkii. Itsellä kun on taipumus saada kaikki rikki, niin se lienee myös Arain kohtalo, jos siihen päädyn. Toisaalta sillä taitaa myös olla aika kattava takuu.
Eiköhän kohta tuu mopokypärätki sitte ilman läppäreitä.Ihan mielenkiinnosta, mitä KX-centteri sinulle Arain sijaan suositteli?Yksi kolmesta josta mainitsin, oli kx-center, missä myyjät myös "moittivat" Araita noiden läpsyttimien takia.![]()
Arai muuten tekee kypäriä myös autourheiluun, esim vormulakuskeille, ja niissä ei näköjään läpsyköitä ole!
Itsellä myös arai,tosin condor doohan..Tuota RX-7 mallia tuli koitettua, se oli uskomattoman hyvä päässä,kun pilviMinä luotan Arain Corsair RX-7, sillä sitä tuli testattua siinä hirvikolarissa ja selvisin ilman "näkyvää" päävammaaja kypärä kesti menoa asfalttia vasten tosi hyvin.. kauheen näköinen oli se kypärä sen tällin jälkeen, mutta kuosinsa oli säilyttänyt!!!![]()
Siispä kun If:stä tiedusteltiin uutta kypärää, niin pyysin just samankaltaisen Corsairin tilalle...
Aika äänetönkin on se kypärä...
![]()