Jatketaas tässä ketjussa kun tuo toinen oli vähän tästä aiheesta sivussa.
Ei siis ole tarvetta saada ihan justu nyt ja heti uutta, mutta ensi kaudelle se on jo haaveissa. Nyt en hae Bilteman halpiskypärää, ämpärimuoviset saa olla kaupan hyllyllä mun puolesta.
Haaveissa olevia ominaisuuksia on napakka istuvuus, keveys ja mielellään mukava aerodynamiikka. Tupla-D ei ole pakollinen, jos pikalukko istuu mukavasti. Shubertheissa se ei ole oikein istunut. Shoei GT Airissa se tuntui mukavalta, siihen sais rahalla tupla D:n.
Vaimolla on shuberth, johon saa sen oman kypäräpuhelimen, joten siihen ei aleta rakentamaan mitään viritystä vaan jos hommataan niin Shuberthin oma systeemi.
Eilen testailin shuberthin kypäriä ja sieltä SR2 tuntui parhaalta päähän. Siihen vaan ei saa puhelinta, ainakaan rakentamatta. Sitten oli joku toinen, olikohan S2 sport, se tuntui varsin mukavalta. Kuitenkin näyttää että valtaosa shuberteistä ei istu mun pään muotoon.
Shoei GT Airin pienempi koko tuntui mukavan napakalta muuten, mutta se ei mene tarpeeksi syvälle päähän. Seuraava koko tuntui jo liian mukavalta kun ajatelee että kypärä muotoutuu käytön mukana. Lisäksi kun sitä väänteli päässä niin pehmusteet tuntui "liian mukavilta" ne antaa kypärän liikkua mun makuun liikaa. Siinä tais juuri kuorikoko vaihtua. Siihen saa kyllä sitten paksumpia poskipaloja. Ehkä kuitenkin tällä hetkellä vahvin vaihtoehto.
Jotenkin vaan tuntuu että olenko ottamassa liian isoa kypärää. Nykyinen on X-lite 801 ja kokoa S, melko mikkihiiren pää. Tuosta olis M ja tuntuu että se on valtavan kokoinen potta. Nykyinen on ihan törkeän ahdas pistää päähän ja ottaa pois. Kuitenkin kun sen saa päähän niin pystyn pitämään sitä helposti koko päivän myös aurinko- tai silmälasien kanssa. Siinä vaan on leuassa liian vähän tilaa, vastaa naama leukaosaan ja etenkin helteellä vähän ahdistaa. Tuntuu ettei saa happea tuon kanssa.
Tuota Shoei gt airia puoltais nyt myös
Cardo SHO-1 kypäräpuhelin. Onko kellään kokemuksia tuosta kyseisestä puhelimesta. Luvataan että se keskustelee myös shuberthin systeemin kanssa. Ominaisuuksia on ainakin paperilla, mutta miten käytännössä, onko se niin hyvä kuin luvataan.