• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi kuski kehiin 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja homerj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olin jo tossa suunnitellut jos-ehkä enskesänä miettis tilalle Z750S -05-06 tai tuota GSX-R 750 -04-07. Mitähän tollasessa gixerissä mahtaa vakuutusmaksut kun noissa jotain 170 heppaa (110 kW) tais olla (???). Pitäs käydä koeajamassa noi ylläolevat pyörät joskus ja kattoa sopiiko tollanen hieman kyykympi tyyli vai pysynkö näissä nakupyörissä mitä ajellaan pystystä. :orgmp:

Muiks!
Reilu kk sit sain kortin ja viime viikon torstaina tuli pyörä hankittua :) jeiii!!!! Kelit vois olla vaan paremmat niin pääsisi ajelemaan,jos tänää sää sallii niin eikun menoksi :D

Karkov sanoi:
Tuore motoristi täälläkin.
.............
.............
Vieläkun löytyisi jotain ajoseuraa täältä pk-seudulta, kun ei näin noviisina taida vielä kehdata noihin orggilaisten ajopäiviin mukaan. :cruising:
Jos ajoseuraa vailla niin Hesan Hitaisiin heti kun oma ajo on sujuvaa.

Kortti täytti eilen 2kk, Rutkun olen omistanut puoltoista, ja eilen sain siihen sitten suomen kilvet ja kaksi korjauskehotusta rekisteröintikatsastuksesta... Parkissa pitäisi kuulemma olla polttimo ja rekisterikilven luona joku punainen heijastin.

1500 Mailia mittarissa siitä kun kortin sain, ja ensimetrit inssin jälkeen Briteissä, sieltä ranska-belgia-hollanti-saksa-laiva linjalla kotio

Ensimmäinen mopo 5 päivää :jippikaijee: On saanut säätää ja rassata. Rekisteröintihommia en vieläkään ole ehtinyt hoitaa :D
2_img_4701_2.jpg

Viime hetkillä vielä kortti taskuun tälle kesälle. Turhan pitkään siinä meni, mutta nyt jos vielä kerkeis hieman nauttimaan edes ajeluista. Pyörä vaan pitää ensin hankkia :D

Prätkä odottaa pihassa, ajokamat kaapissa ja inssi 9 pv päästä... Hiukkasen jo polttelee, onhan tätä nyt toistakymmentä vuotta suunniteltukin :P

markok sanoi:
Prätkä odottaa pihassa, ajokamat kaapissa ja inssi 9 pv päästä... Hiukkasen jo polttelee, onhan tätä nyt toistakymmentä vuotta suunniteltukin :P

Hyvin ja hartaasti suunniteltu on 90% tehty, joten sun kohdalla ei voi ainakaan laittaa suunnittelun piikkiin. :p

Onnea inssiin ja mukavia kilometreja, kun inssi on kunnialla suoritettu, :orgmp:

Itse kanssa tuli läpäistyä käsittelykoe ja inssi 3.8, vaikka käsittelykokeen onnistuinkin sössimään kertaalleen. Nyt pyörä ollu omissa nimissä viikon ja ei kyllä ole ikävä auton kyytiin ollut vielä kertaakaan. Erittäin tyytyväinen olen ollut että tuli kortti ajettua ja sain muutettua mieleni keväällä lähtee ajamaan pärräkorttia. Tästä kiitos siskon miehelle. :thumbup:

Miikam sanoi:
Ensimmäinen mopo 5 päivää :jippikaijee: On saanut säätää ja rassata. Rekisteröintihommia en vieläkään ole ehtinyt hoitaa :D
2_img_4701_2.jpg

Todella tyylikäs kuva ja pyörä! Turvallisia kilometrejä! :orgmp:

edit: Oho, olikin vähän vanha postaus, mutta ei liian vanha. Kuvan suhteen asiat pätee yhä :)

Töttöröö vaan kaikille .ORG:ilaisille!

Esittäytymisvuorossa loppukesän uusimpia motoristeja.
33v mies, alla 2010 Suzuki Gladius ja vaikutusalueena PKS.

Viimeviikolla sain "kiinteän" kortin lapaseen lupatoimistosta ja eilen tulin tuontipyörän kanssa etelänaapurista.

Toivottavasti ilmat suosii pitkällä loppuajokaudella että saa kunnolla kilometrejä perseen alle ennen talviteloille asettumista ;-)

Mikäli jollain on jotain vinkkejä neuvoja, kikkoja tms. kyseisestä pyörästä, sen "pimppaamisesta" tai elämästä noin yleensä niin laittakeehan viestiä kehiin.

Mukavia ajoja!

Tuli joku ihmeen mopokuume keskikesällä. ZZR250 ostettiin juhannuksena. A-kortti tuli valmiiksi heinäkuun puolivälissä (38-vuotiaana). Meni aika nopsaan intensiivinä, eräänä heinäkuun viikkona oli keskiviikkona eka ajotunti ja sitten seuraavana tiistaina jo ajokoe. Autokoulussa oli Honda CBF600..Kawasaki ZZR250:llä sitten ajeltiin loppukesä ja muutama tuhat kilometriä, tehot loppuivat kesken, ja tänään käytiin hankkimassa (toiseksi pyöräksi kun meillä on kahdella mopokuume) vihreä Kawasaki ZX6R (jotta molemmat voi mopoilla yhtäaikaa), jonka sain pari tuntia sitten ajetuksi kotiin :grin: (pienempään tottuneena, noin upgradena; on muuten fantastinen vekotin :grin: ).

Töissä käyn joka päivä moottoripyörällä, ja toisinaan käyn töissä moottoripyörällä kesämökiltä Espoossa (100 km suuntaansa). Siksi että moottoripyörällä se on kivaa ja autolla hirveän tylsää. Matkaa olen ajellut tähän mennessä pisimmillään yhtäsoittoa (poislukien pikavälitankkaus Ylöjärvellä) Espoosta Parkanoon. Harmittaa jo valmiiksi että talvi tulee... No ensi keväänä jatkuu.

Ikää 28 vuotta ja vaikutusalueena Keski-Pohjanmaa.
Kortti ajettu pari viikkoa sitte ja pyörä hommattu muutama päivä takaperin.

Pyöränä toimii '04 Suzuki SV 650 S, jossa ~50tkm mittarissa tällä hetkellä.
Tarkotuksena hissukseen körötellä töihin aina sään salliessa.

karoliinasalmin sanoi:
Tuli joku ihmeen mopokuume keskikesällä. ZZR250 ostettiin juhannuksena. A-kortti tuli valmiiksi heinäkuun puolivälissä (38-vuotiaana). Meni aika nopsaan intensiivinä, eräänä heinäkuun viikkona oli keskiviikkona eka ajotunti ja sitten seuraavana tiistaina jo ajokoe. Autokoulussa oli Honda CBF600..Kawasaki ZZR250:llä sitten ajeltiin loppukesä ja muutama tuhat kilometriä, tehot loppuivat kesken, ja tänään käytiin hankkimassa (toiseksi pyöräksi kun meillä on kahdella mopokuume) vihreä Kawasaki ZX6R (jotta molemmat voi mopoilla yhtäaikaa), jonka sain pari tuntia sitten ajetuksi kotiin :grin: (pienempään tottuneena, noin upgradena; on muuten fantastinen vekotin :grin: ).

Töissä käyn joka päivä moottoripyörällä, ja toisinaan käyn töissä moottoripyörällä kesämökiltä Espoossa (100 km suuntaansa). Siksi että moottoripyörällä se on kivaa ja autolla hirveän tylsää. Matkaa olen ajellut tähän mennessä pisimmillään yhtäsoittoa (poislukien pikavälitankkaus Ylöjärvellä) Espoosta Parkanoon. Harmittaa jo valmiiksi että talvi tulee... No ensi keväänä jatkuu.

hr18 sanoi:
Ikää 28 vuotta ja vaikutusalueena Keski-Pohjanmaa.
Kortti ajettu pari viikkoa sitte ja pyörä hommattu muutama päivä takaperin.

Pyöränä toimii '04 Suzuki SV 650 S, jossa ~50tkm mittarissa tällä hetkellä.
Tarkotuksena hissukseen körötellä töihin aina sään salliessa.

Nyt äkkiä hipi hopi liittymään MotOrg ry:n jäseneksi niin saadaan kenties jommasta kummasta se tuhannes juhlajäsen =)

Terveeks!

Kortti saatu, kamoja haalittu kasaan jonkinmoinen satsi, mutta se pyörä vielä uupuu.. Toivottavasti saan alle syksyn aikana vielä oman pärrän edes hetkeksi, muuten tulee pitkä talvi :no: Ja kuski on Turusta, 25v.

Yritin kirjoitellakin aiheesta, mutta mallikohtaisessa ketjussa on hiljaista (Z750 07/-). Uuden ketjun kun tein tonne Yleistä keskustelua moottoripyöräilystä -osioon, jossa vastaavia ketjuja aloiteltu ja kyselty neuvoja/vinkkejä, viesti poistettiin joten sekään ei ollut kummoisempi menestys... Liekö ollut sitten vääränlainen/väärä osoite, mielestäni ainakin ihan asiallinen viesti kysymyksineen, who knows? Mutta, elämä jatkuu...

Hyvää syksyä ja onnistuneita ajosuorituksia kaikille!

Vielä ehti!

Kortti - check,
Pyörä - check.

Tänään hain pyörän Vantaalta, tästä se lähtee. Kuski vuosimallia 87, Yamaha 01. Kotipaikkana toimii ihana (itä-)Helsinki.

Moottoripyöräkuume tuli talvella ja kortin sain elokuun lopussa. :WAZAAP: Oma pyörä piti heti hankkia. Nyt on ajokilometrejä tullut hieman yli 2000 km. :) Pyörä ei vielä säilössä ja lisää kilometrejä tulee. Kuski Helsingistä vuosimallia -93.

jarppu sanoi:
Kotipaikkana toimii ihana (itä-)Helsinki.

:thumbup: Vantaalaisen Yamahan osalta siis selvä kohennus kotipaikan osalta :grin:
Keulitaan jos kohdataan East Endin kaduilla :grin:

Viimeksi muokattu:
Täälläkin aika tuore kuski eli AB- kortti ollut kuukauden verran. Ikää 33-vuotta ja kiero savolainen eli Kuopiossa asustelen. 20 vuotta olen :orgmp: haaveillut ja kuukauden kokemuksella voin todeta, että onhan se ajaminen lähestulkoon parasta mitä voi housut jalassa tehdä :rakastunut:

Kaksi viikkoa sitten ostin Kawasaki ZZR1200:sen, pikkusen epäilytti, että eihän ole eka pyöräksi liian iso, mutta paljon helpompi tuolla on ajella kuin ER-6n:llä, jolla ajoin kortin. Tosi varovaisesti minä kyllä ajelen, ei ole mitään tarvetta enää tässä iässä revitellä :grin: parissa viikossa olen 1300km ajellut ja vielä toivon, että ensi viikolla saisin ajettua muutaman satasen. Aion ajaa pyörällä matka-ajoa, joten siksi ostin tuon Kawan (rakastuin siihen ensi silmäyksellä ja minun oli pakko saada se:rakastunut:). Ens sunnuntaina kyllä pyörä pääsee sitten autotalliin talviunille odottamaan ensi kevättä.

Liittyin Orgin jäseneksi ja ensi kesänä aion osallistua koulutuksiin ja rata-ajopäiviin, kun haluan oikeasti oppia kunnolla pyörällä ajamaan. Onneksi on 4,5 kk kesälomaa, niin ehtii moniin kinkereihin osallistumaan :jippikaijee:

Aurinkoista syksyä ja nopeasti kuluvaa talvea kaikille!!!

Jogini sanoi:
Täälläkin aika tuore kuski eli AB- kortti ollut kuukauden verran. Ikää 33-vuotta ja kiero savolainen eli Kuopiossa asustelen. 20 vuotta olen :orgmp: haaveillut ja kuukauden kokemuksella voin todeta, että onhan se ajaminen lähestulkoon parasta mitä voi housut jalassa tehdä :rakastunut:

Kaksi viikkoa sitten ostin Kawasaki ZZR1200:sen, pikkusen epäilytti, että eihän ole eka pyöräksi liian iso, mutta paljon helpompi tuolla on ajella kuin ER-6n:llä, jolla ajoin kortin. Tosi varovaisesti minä kyllä ajelen, ei ole mitään tarvetta enää tässä iässä revitellä :grin: parissa viikossa olen 1300km ajellut ja vielä toivon, että ensi viikolla saisin ajettua muutaman satasen. Aion ajaa pyörällä matka-ajoa, joten siksi ostin tuon Kawan (rakastuin siihen ensi silmäyksellä ja minun oli pakko saada se:rakastunut:). Ens sunnuntaina kyllä pyörä pääsee sitten autotalliin talviunille odottamaan ensi kevättä.

Liittyin Orgin jäseneksi ja ensi kesänä aion osallistua koulutuksiin ja rata-ajopäiviin, kun haluan oikeasti oppia kunnolla pyörällä ajamaan. Onneksi on 4,5 kk kesälomaa, niin ehtii moniin kinkereihin osallistumaan :jippikaijee:

Aurinkoista syksyä ja nopeasti kuluvaa talvea kaikille!!!

Äkkiä se mieli muuttuu tuosta että parasta mitä voi olla ... Kaikkeen tottuu / kyllästyy ...

Back