• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi kilonaku hakusessa.

Kyyllähän joka jannulla pitäisi olla mopoja tallissa kuin naisilla kenkiä kaapissa :p.

Muutoin menee väistämättä niin rankasti kompromissin puolelle, että eihän siitä ilman
....rehellistä itsepetosta selviä :grin:.

Itse menen nyt kuudetta kautta Tuonolla enkä ole katunut päivääkään. Menee arkiajot ja ratapäivät komeesti samalla laitteella ja aina on kivaa! Ja ne äänet Akralla... Säväyttää joka kerta kun laittaa pyörän tulille.

Vuosi toisensa jälkeen Tuono ja SuperDuke taistelee keskenään nakupyörien vertailuissa parhaista sijoituksista, muut on sijoilla ynnä muut. Eli noista jompikumpi.

Kyllähän näillä tourinkikin onnistuu aivan hyvin. Vasta kävin Tuonolla reissussa Nordkapissa +3000 km reissun ja hyvin meni ja kivaa oli. Vähän offtopikkina, että itse odottelen kieli pitkällä kotarin tulevaa 790 Adventure ärrää. Voi mahoton kun vaikuttaa lupaavalta seikkailutourinkiin kinttupolkuja myöden.

Kiitos kommenteista. Trumppa ja Aprilia on vahvoilla tällä hetkellä. BMW taitaa uusia 1000R -mallinsa 2020 kaudelle, enkä taida haluta väistyvää mallia ”uudeksi” pyöräksi.

Jatketaan vääntöjä...

AVJ sanoi:
Mitenkäs tuo Kawasaki Z900RS?

On saanut aika lailla joka paikassa erittäin positiivisia arvioita. Vaikkei japsit sytyttäisikään, niin onhan toi hieno peli.

En sanoisi mitenkään poikeuksellisen hyväksi - kukakohan lieneekin kehunut. Jousitus vaimennettu ihan miten sattuu, eikä tainnut olla säätöjäkään.
Lisäksi jarrut aika puiset taikka mutaiset. Eipä tuossa ollut juuri mitään muuta hyvää kuin moottorin sulavuus ja lyhyet välitykset (+ ulkonäkö).

Viimeksi muokattu:
Otsikko kuuluu että: Uusi kilonaku hakusessa.

Ihmettelen, että miks välttämättä uus? Ainoo etu on takuu. Käytetyissä on paljon etuja

- runsas valikoima
- takuu ei katkee vaikka vähän rakentelet laitetta (kas kun takuuta yleensä ei enää oo)
- kiinni oleva pääoma pieni tai olematon, hankitusta laitteesta riippuen
- rakentamisen ilo käytetyssä potenssiin viisi verrattuna uuteen

t: nimimerkki "toinen kausi alkaa SV 1000 N:llä, ja hauskaa on opetella kumppanin tavoille päivä kerrallaan"

P.S.

Yleisesti ottaen nämä kyselyt "mikä valita" on niin turhia kuin olla voi. Kukaan muu ei voi lukea sun ajatuksia mistä pidät ja mikä sulle sopii kuin sinä ite. Joten AINOA OIKEA vastaus tällaisiin kyselyihin on "mene pois foorumeilta ja käy koeajamassa eri pelejä, sillä se selviää, ei millään muulla". Esim minä luulin pitäväni rivinelosista, mutta erehdyin koeajamaan isoa V-2:sta...

Viimeksi muokattu:
Havis sanoi:

Ihmettelen, että miks välttämättä uus? Ainoo etu on takuu. Käytetyissä on paljon etuja

- runsas valikoima
- takuu ei katkee vaikka vähän rakentelet laitetta (kas kun takuuta yleensä ei enää oo)

t: nimimerkki "toinen kausi alkaa SV1000N:llä, ja hauskaa on opetella kumppanin tavoille päivä kerrallaan"

SV nyt on semmonen malmikasa että se on lähempänä HD:ta kuin esim 1100 Tuonoa.

Ja mikä vitun ongelma sen kanssa on että joku haluaa ostaa UUDEN pyörän, se tarkoittaa vaan sitä että se tulee joskus käytettyjen markkinoille kans.

Ite olen helvetin tyytyväinen että joillakin on vielä varaa/mahdollisuutta ostaa uusia pyöriä liikkeistä.

Havis sanoi:

- runsas valikoima

t: nimimerkki "toinen kausi alkaa SV1000N:llä, ja hauskaa on opetella kumppanin tavoille päivä kerrallaan"

P.S.

Yleisesti ottaen nämä kyselyt "mikä valita" on niin turhia kuin olla voi. Kukaan muu ei vai lukea sun ajatuksia mistä pidät ja mikä sulle sopii kuin sinä ite. Joten AINOA OIKEA vastaus tällaisiin kyselihin on "mene pois foorumeilta ja käy koeajamassa eri pelejä, sillä se selviää, ei millään muulla". Esim minä luulin pitäväni rivinelosista, mutta erehdyin koeajamaan isoa V-2:sta...

Komppaan tätä.

Jonezi sanoi:

Ja mikä vitun ongelma sen kanssa on että joku haluaa ostaa UUDEN pyörän, se tarkoittaa vaan sitä että se tulee joskus käytettyjen markkinoille kans.

Ite olen helvetin tyytyväinen että joillakin on vielä varaa/mahdollisuutta ostaa uusia pyöriä liikkeistä.

Vittu ei suinkaan ole ongelma. Vittu on naisen sukupuolielin, ja sehän ei oo ongelma.

Kerroin vaihtoehtoisen mahdollisuuden. Jos se aiheuttaa ärsytystä niin hienoa. Kertoo enempi susta kuin minusta, ja auttaa varmaan helvetisti kysymyksen esittäjää valinnassaan...

Malmikasa? Sulla paljonkin ajokokemusta SV:stä? No joo, 185 kg kuivapaino on tietty hirveesti. Sopii toisille, mutta ei kaikille :;): Jokainen valitkoon itselleen mieluisen kulkuneuvon. Itse en kovin montaa eri mallia ole tyypittänyt (en Tuonoa enkä HD:tä joten en osaa sanoa kumpaa lähempänä SV oikeasti on), mutta tämän nykyisen kanssa toistaiseksi olen viihtynyt oikein mainiosti. Muullahan ei oo merkitystä. Aiheen aloittaja toivottavasti tekee itselleen mieluisimman valinnan ja on sen kanssa tyytyväinen.

Viimeksi muokattu:
Vaikka Ducati poissuljettiin. Niin koska tuo vaan on niin kaunis.

Monster-1200-25-Anniversario-MY19-01-Gallery-1920x1080.jpg

Liitetiedostot

• Monster-1200-25-Anniversario-MY19-01-Gallery-1920x1080.jpg
    Monster-1200-25-Anniversario-MY19-01-Gallery-1920x1080.jpg
    93,4 KB · Katselut: 30
Jonkunhan se uusikin on ostettava, että sen saa sitten toinen halvalla käytettynä. Jos taloudellinen tilanne sen sallii, uuden ostaminen ei todelkakaan ole huono vaihtoehto.

Jos pystyy ja haluaa pistää pyörään uuden verran rahaa kiinni niin mikä jottei.

Ite olen tänä vuonna koeajanut 14 uutta eri mallia ja pari vanhempaa lisäksi.
Itse en noita elektronisia apuvälineitä juuri kaipaa. Toki Absit on jees, mutta nehän nyt on olleet jo monta vuotta perusmalleista lähtien.

Kovin suolaiselta tuntuis maksaa vaikka tommosesta Superdukesta 23 tonnia. B-kingi maksoi 30% tuosta. Toki ne on monella tapaa erilaisia ja monessa asiassa superduke päihittää ton B-kingin. Mutta on myös paljon asioita, joista tykkään B-kingissä enempi. Hauskahan tuo superi on, mutta en mä siihen välttämättä noin paljoa satsaisi, vaikka pystyisikin.
Ehkä ennemmin hommaisin sen kivan kakkospelin, jolla pääsee ajelemaan eri paikossa. Ja toki tuolla 23 tonnilla hommais jonkun kivan harrastevehkeenkin vielä kaupanpäälle :D

Toki se jää sitten jokaiselle mietittäväksi, mitä asioita arvottaa pyörässä ja mistä haluaa maksaa.

Jonezi sanoi:

Mikäs vittu sua risoo? Havis ei tainnut edes missään vaiheessa ehdottaa että aloittajan täytyisi ostaa SV vaan toi käytetyn etuja esiin.

tumb1 sanoi:
Mikäs vittu sua risoo? Havis ei tainnut edes missään vaiheessa ehdottaa että aloittajan täytyisi ostaa SV vaan toi käytetyn etuja esiin.

Varmaankin yks kiinnileikannu R6 moottori.

Nitrous sanoi:
Varmaankin yks kiinnileikannu R6 moottori.
Jaa.. Vai sillälailla. No sittenhän se malmikasa löytyykin omasta tallista :D:D

Posin kautta.. Ens kesänä paremmalla kunnolla kun vetää loppukesän fillarilla

Back