• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi Kawan kuskaaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zx-6r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitäs tarkoittaa jos öljyn "tarkastus ikkunassa" näkyy pieniä kuplia öljyrajassa?
withstupid.gif

Tarkoittaa, aja vaan
biggrin.gif
Ei se mitään haittaa. Se öljy saa siellä aikamoisat kyytiä koneessa joten ei ole ihme jos pari kuplaa pinnassa on.

Tiedän zx-6r:n tunteet.. itsekkin samassa tilanteessa eli ensipyörä alla ja n250km ajettu ja joka ikinen kilahdus ja kolahdus pistää korvaan ja huolettaa
smile_org.gif
Mutta ei mitään hätää kun kovaa ajoa vaan. Täältä olen saanut hyviä vinkkejä..
bowdown.gif

hahahahhaahah, mä aattelin että nyt sinne on sujahtanut jotain muutakin kuin öljyä
withstupid.gif

Kiitoksia vastauksesta
smile_org.gif

Tiedän zx-6r:n tunteet.. itsekkin samassa tilanteessa eli ensipyörä alla ja n250km ajettu ja joka ikinen kilahdus ja kolahdus pistää korvaan ja huolettaa
smile_org.gif
bowdown.gif
Joo mua on ruvennut huolettaa toi nakutus ja 1->2 vaihtaessa kuuluva "kolahdus". Muut vaihteet vaihtuu nätisti mutta toi 1->2 vähän ihmetyttää...

Hyvä palsta, tässä juuri meinasin ruveta väsämään tuota motoOrg ry:n jäsen kaavaketta ja tukea tätä toimintaa ihan rahallisestikkin.

Luettuni koko ketjun läpi, kuullostaa aivan siltä.....
ettei pyörässäs ole mitään vikaa..
biggrin.gif

Nuo tuollaiset ryyppy vai ei ongelmat, on eteentulevista asioista pienimpiä.
Joku pyörä voi olla sellainen, et tarttee, toinen ei....mitäs sen väliä.
Keväinen alkukankeus on ihan normaalia jokaiselle pyörälle, opettelet vain tuntemaan omas kujeet ;) Alat kuulostella niitä koneeen kolinoita sitten, kun pyörän mittarilssa on yli 60 000 km.
Masinolia ei tarvitse bensan sekaan laittaa, se on tarpeellinen vain jos ajelee tuollaisella 0-kelillä ja uudemmissa ruiskupyörissä ei taida tarvita silloinkaan, vanhemmissa niinkin.
Kysellä saa ja pitääkin, se on ainoa tapa oppia.
Eikä kai niin tyhmää kysymystä olekaan, etteikö siihen vastausta löytyis
biggrin.gif

Ei muuta kuin turvallisia kilometrejä hienon valintasi kanssa .

Näinhän se luultavasti on, mutta luulotauti mikä luulotauti
biggrin.gif

Harmittaa kun ei ole ketään kavereita kenellä olisi pyörä, tämä on ainut paikka missä kysellä näitä ajoittain "tyhmiä" kysymyksiä.

Mistäs johtuu/tulee tuo "tikittävä" ääni koneessa? Tuntuu että mitä enemmän ajaa niin sitä kovemmin se tikittää... Tänään tuli pörrättyä keskustassa enemmän ja ajo oli välillä suht puuromaista joten lämmötkin kävi välillä aika korkella. Eli ilmeisesti johtuu koneen lämmöistä, näin maalaisjärjellä ajateltuna.

Löytyiskö mitään fiksua selitystä tuolle?

Hei nyt ihan oikeasti!! ..Jos vaikka yrittäisit välillä nauttia siitä ajosta,etkä niiden olemattomien vikojen etsimisestä!! Suu suppuun, tietokone roskiin ja painu baanalle!!
062802moto_prv.gif

biggrin.gif

Tänään oli kivaa parin sadan kilsan edestä. En mä tuota tikitystä aikaisemmin ollut huomannutkaan ku vasta tänään ja ajattelin sen takia asiaa kysäistä. Vähän sama homma kun tuo bensapumppu normaalisti "viheltää", niin rupeaako jäähdytin sitten tikittämään?

Hyviä neuvoja joilla saisi loppumaan tuon jalkatappien resonoinnin? Ei tärrää koko aikaa mutta tietyillä kierroksilla/vaihteilla sitä tekee.

Mulla oli kuusi vuotta sitten piikki mallia -90, siinä tärräsi todella rankasti tapit. Ajattelin että tänä päivänä nuo "ominaisuudet" olisi saatu karsittua pois, mutta ei ilmeisesti sitten.

Huomenna/ylihuomenna 1000 km lenkki edessä
062802moto_prv.gif

Ja vappuna voidaan toivottavasti juhlistaa onnistunutta matkaa
033102beer_1_prv.gif

smile_org.gif
bowdown.gif
Joo mua on ruvennut huolettaa toi nakutus ja 1->2 vaihtaessa kuuluva "kolahdus". Muut vaihteet vaihtuu nätisti mutta toi 1->2 vähän ihmetyttää...

Hyvä palsta, tässä juuri meinasin ruveta väsämään tuota motoOrg ry:n jäsen kaavaketta ja tukea tätä toimintaa ihan rahallisestikkin.
Tuo 1->2 vaihdettaessa tuleva kolahdus tuntuu olevan Kawasakin ominaisuus eikö niinkään vika. Joskus se rusahdus joskus kolahdus. Öljyn merkkiä vaihtamalla jotkut ovat saaneet kolahdusta vähemmälle tai kokonaan päässeet siitä eroon. Mutta ei se ole kawasaki jos ei vaihteet vähän rohise
tounge.gif
Ei muuta kun kovaa ajoa ja turha stessi pois.
thumbs-up.gif

Argh, styyppäsin ZX-10R:ää ja nyt jotenkin ihan vähän rupesi himoittamaan tuo vaihto...
biggrin.gif

Nyt tässä yritän "järki" syillä perustella itselleni että miksi vaihtaisin tuohon... Matka-ajossa olisi varmaan mukavampi tuollainen iso pyörä, omat ajot kun siihen suurimmalta osin keskittyy. Kakspäällä ja rinkat selässä 600 km viikonloppuna, huomasi että rupesi 6r:stä veto loppumaan
smile_org.gif

Kesällä olisi tarkoitus ajella 1000-1800 km reissu pyörällä, siihen mennessä varmaan kyllä isompaan vaihtuu.

smile_org.gif
bowdown.gif

Tuo 1->2 vaihdettaessa tuleva kolahdus tuntuu olevan Kawasakin ominaisuus eikö niinkään vika. Joskus se rusahdus joskus kolahdus. Öljyn merkkiä vaihtamalla jotkut ovat saaneet kolahdusta vähemmälle tai kokonaan päässeet siitä eroon. Mutta ei se ole kawasaki jos ei vaihteet vähän rohise
tounge.gif
Ei muuta kun kovaa ajoa ja turha stessi pois.
thumbs-up.gif
Pitäs zx-6r:n ottaa reality-checkki ja ajella viikko tämmösellä vanhemmalla sepelimurskaamon kuuloisella kawalla niin ei pikku sirinät enää tunnu missään! Yhen kokeneemman kawanistin kanssa huoltsikalla juttelin ja voivottelin että millonkohan sieltä tulee nokkaketju ulos tms. mutta olikin kuulemma ihan tavallinen rallatus
biggrin.gif
Hyvä vinkki on hankkia niin hirvee mökäpönttö että mekaaniset äänet ei enää kuulu ;)

Onkos muilla tällaista erikoisuutta pyörissä, 3 vaihteella tuntuu että alakierroksilla vaihdelaatikko "ulvoo" tai pitää jotain ihme ääntä... Ei kuulu muilla vaihteilla joten veikkaan sen tulevan laatikosta.

Olin lukevinani joskus täältä vastaavasta, en nyt vain sitä löytänyt topiccia...
withstupid.gif

Mun entinen Z-750 piti niin saatanallista kolinaa/sirinää/ulinaa, ettei mitn järkeä. Kuitenkaan se ei koskaan hyljännyt tielle, eikä muutoinkaan pettänyt. Kawat on äänekkäitä paskiaisia. Nytkin tuo uusi VN sirittää ihan kivasti. Don't worry , maaan.

Mun entinen Z-750 piti niin saatanallista kolinaa/sirinää/ulinaa, ettei mitn järkeä. Kuitenkaan se ei koskaan hyljännyt tielle, eikä muutoinkaan pettänyt. Kawat on äänekkäitä paskiaisia. Nytkin tuo uusi VN sirittää ihan kivasti. Don't worry , maaan.
Bensapumppuko? (Ei pääse oman VN900:n päälle kuuntelemaan ennen kuin perjantaina..)

Argh, styyppäsin ZX-10R:ää ja nyt jotenkin ihan vähän rupesi himoittamaan tuo vaihto...
biggrin.gif

Nyt tässä yritän "järki" syillä perustella itselleni että miksi vaihtaisin tuohon... Matka-ajossa olisi varmaan mukavampi tuollainen iso pyörä, omat ajot kun siihen suurimmalta osin keskittyy. Kakspäällä ja rinkat selässä 600 km viikonloppuna, huomasi että rupesi 6r:stä veto loppumaan
smile_org.gif

Kesällä olisi tarkoitus ajella 1000-1800 km reissu pyörällä, siihen mennessä varmaan kyllä isompaan vaihtuu.
Mutta suuntasihan on oikea!

Ensin ajellaan 6R:llä ja sitten kun on taito hyppysissä ja ruokahalu on kasvanut syödessä, siirrytään 10R:ään.

Onhan se kymppi kyllä ihan eri vehje kuin 6R.

Mutta 2-päällä rinkat selässä ajeluun olisi ehkä joku muu malli kuin 10R järkevämpi
thumbs-up.gif
.

Back