• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uusi Kawan kuskaaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zx-6r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toinen asia liittyy starttaukseen, eli kolmannella yrityksellä vasta pörähti eloon. Ryyppy oli pohjassa ja huoltomies sanoi että vedät vaan ryypyn aina pohjaan kun starttaat niin avot. Mitä nyt olen täältä lukenut niin "kunnossa" olevan koneen pitäisi startata kylmänäkin ilman ryyppyä? Tosin kawan huoltokirjassa lukee että kylmä käynnistys ryyppy pohjassa, mutta mikä nyt sit on totuus?
Mulla ainakin on aina lähteny ilman ryyppyä ekalla joten en keksi miksi käyttää. Sama kai se jos käyntiin lähtee?

Ois kiva kyllä kuulla perustelut miks aina ryyppy täysille kun starttaa jos ilmankin hyvin lähtee.

Onnea todella oikean pyörän valinnasta, itselläkin vaihtui juuri eilen CBR:ä mustaan -03 636:seen ja ajokelejä vaan odotellaan
062802moto_prv.gif

Tuohon ryyppyyn en osaa sanoa tarkkaan, itse käytin pyörää liikkeessä jonkin aikaa, lähti ykkösellä käyntiin vaikka oli seissyt pitkään mutta ilman ryyppyä tyhjäkäynti oli todella epätasaista.

Pidäppä hauskaa pyörän manuskoja selaillessa, hyvää ajankulutusta pahimpaan kuumeeseen
062802jumpie_prv.gif

Huoltomies kokeili ilman ryyppyä, sit puoleen väliin ja kolmanneksi pohjaan jolloin kone heräsi eloon.

Toivottavasti oli vain alkukankeutta näin talven seisonnan jälkeen, kerran sitä vissiin on startattu talven aikana. Ei kai nyt 6000 km ajettuun koneeseen pitäisi vielä tällaisia vaivoja ilmetä?

Huoltomies kokeili ilman ryyppyä, sit puoleen väliin ja kolmanneksi pohjaan jolloin kone heräsi eloon.
Kyl mulla ainakin sellanen muistikuva on että ryyppyä sipsitellaan käytettävän aina kun tekee "kylmäkäynnistyksen",myös kesällä. Mulla lähti _aina_ ekalla yrittämällä.
Tavaksi muodostui se,että käynnistäessä ryyppy pohjaan. välittömästi koneen käynnistyttyä ja tyhjäkäyntikierroksien noustessa 2tonniin, ryyppyä pienemmälle niin että käynti pysyi tasaisena n. 1500rpm/min..ja sitä mukaa kun öljyt notkistuivat ja kone lämpeni-->aina vähäsen ryyppyä pois kunnes kiekat tasaisina ilman ryyppyä. Liikkeelle vasta aikaisintaan silloin kun digimittariin lävähtää se min 40astetta!! Mielellään vaikka vähän enemmänkin. Tämä siis vain mun tyyli toimia..
thumbs-up.gif

Joo niinhän tuossa manuaalissakin sanotaan että "jos moottori on kylmä, vedä kylmäkäynnistysvipu täysin auki."

Eli ei siis ole tavatonta jos ei starttaa kylmänä ilman ryyppyä? Miks täällä sit puhutaan että "kunnossa" oleva pyörä lähtee käyntiin ilman ryyppyä
confused_orig.gif

Newbie newbie, älkää menettökä hermoja
nixweiss.gif
smile_org.gif

Joo onse ryyppy siinä sen takia että sitä käytetään  
idea3.gif
No on on
biggrin.gif

Tämä on mun eka pyörä ja tosissaan en ole koskaan näitten kanssa pelaillut, joten kysymykset on sen mukaisia
tounge.gif

Bikeworldin huoltokaverille kuitenkin iso kiitos asiallisesta palveluksesta, hyvin vastaili "tyhmiin" kysymyksiini.

Mutta erittäin iso kiitos myös Teille kaikille, asiallisia vastauksia ja ymmärrystä näyttää löytävän meille aloittelijoillekkin
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

Joo onse ryyppy siinä sen takia että sitä käytetään
idea3.gif
No on on
biggrin.gif

Tämä on mun eka pyörä ja tosissaan en ole koskaan näitten kanssa pelaillut, joten kysymykset on sen mukaisia
tounge.gif

Bikeworldin huoltokaverille kuitenkin iso kiitos asiallisesta palveluksesta, hyvin vastaili "tyhmiin" kysymyksiini.

Mutta erittäin iso kiitos myös Teille kaikille, asiallisia vastauksia ja ymmärrystä näyttää löytävän meille aloittelijoillekkin
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
Ole huoletta. Kaasarijuttu tää vaan on. Pitkään talviseisokissa ollut pyörä ei aina tahdo lähtee keväällä käyntiin. Näitä teknisiä jutskuja tässä asiassa voit kysellä Tylyttäjältä, joka on tän foorumin todennäköisesti paras asiantuntija ( toivon, että Tylyttäjä kohta kertoo Sulle vastaukset, tai sitten kirjoitat privaa sille, löydät sen sp:n tuolta jäsenten luettelosta ). Uskoisin, että Sulla ei oo pienintäkään huolta. Kun kevät koittaa ja pääset ajelemaan, niin Sun Kawa 6R kulkee kuin unelma, ja olet kesällä jo unohtanut nää murheet. Olet tehnyt joka tapauksessa hyvät kaupat. Kawa6R on tosi kiva pyörä. Mä toivon Sulle iloisia hetkiä Kawan kanssa, mutta muista olla varovainen liikenteessä!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Ole huoletta. Kaasarijuttu tää vaan on. Pitkään talviseisokissa ollut pyörä ei aina tahdo lähtee keväällä käyntiin. Näitä teknisiä jutskuja tässä asiassa voit kysellä Tylyttäjältä, joka on tän foorumin todennäköisesti paras asiantuntija ( toivon, että Tylyttäjä kohta kertoo Sulle vastaukset, tai sitten kirjoitat privaa sille, löydät sen sp:n tuolta jäsenten luettelosta ). Uskoisin, että Sulla ei oo pienintäkään huolta. Kun kevät koittaa ja pääset ajelemaan, niin Sun Kawa 6R kulkee kuin unelma, ja olet kesällä jo unohtanut nää murheet. Olet tehnyt joka tapauksessa hyvät kaupat. Kawa6R on tosi kiva pyörä. Mä toivon Sulle iloisia hetkiä Kawan kanssa, mutta muista olla varovainen liikenteessä!  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Jees, eiköhän se starttikin rupea "paranemaan" kun saadaan kilometrejä koneeseen  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif
Ja varmaan vaikuttaa myös se että siellä bensan seassa on nyt sitten sitä mitä lie "ainetta". Kysyn nyt vielä uudemman kerran että voiko ne "ajaa" huoletta pois vai mitä niille pitäisi tehdä? Jos ajaa pois niin onko siitä jotain haittaa koneelle?

Varovasti meinasin lähteä liikkeelle, kolareita sattuu jo muutenkin liikaa. Tosin aina ei kaikkeen voi vaikuttaa itse, joten tuuriakin tarvitaan. Puitteet kuitenkin on kunnossa kun pyörä on just huollettu ja varusteet päästä varpaisiin hankittu.

Pari viikkoa vielä ja sit mennään  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
(toivottavasti).

Morjestetaan kun tien päällä kohdataan  
smile_org.gif

Tässä nyt vähän lueskelin noita topicceja talvisäilytyksen jälkeisestä elämästä. Hirveän hankala sanoa että miten sen laitteen pitäisi "käyttäytyä" kun ei ole aikaisempaa kokemusta mopoista  
confused_orig.gif

Monessa topicissa mainittiin masinolista. Olisiko se hyvä vaihtoehto tuohon "putsaukseen", vai onko se vain kaasarikoneisiin tarkoitettu?

Lisäys: Olisin vaihtanut otsikon vähän asiaa kuvaavammaksi, mutta ei näköjään jälkikäteen pysty muuttaa.

Tässä nyt vähän lueskelin noita topicceja talvisäilytyksen jälkeisestä elämästä. Hirveän hankala sanoa että miten sen laitteen pitäisi "käyttäytyä" kun ei ole aikaisempaa kokemusta mopoista
confused_orig.gif
Pistä sinne nyt vaan vaikka 15L 98E:tä ja ajele huoletta!! Jos ongelmat jatkuu pidempään..huolestu sitten..
thumbs-up.gif

Mulla talvehti pyörä 2 talvea "ulkohallissa" eli lämmöt samat kuin ulkona. Mitään en koskaan tankkiin lisännyt! käytin leudoimmilla keleillä pyörän muutaman kerran kuumaksi ja taas annoin levätä! Ei koskaan mitään ongelmia!! Laitteen pitäisi käyttäytyä moitteettomasti,selvähän se! Mut jos sinne jotain törköttiä on laitettu niin ajele nyt ensin se pari satkuu ja mieti sit.
wink.gif

Joo, katotaan nyt miten se käyttäytyy ja häviääkö tuo startti ongelma sitten kun konetta on käytetty vähän enemmän
062802moto_prv.gif

Eilen se suuri päivä sitten tuli, pääsi ensimmäisellä omalla pärrällä ajelemaan. Startti ongelmakin on taakse jäänyttä aikaa, lähtee kylmänä ykösellä ja ilman ryyppyä
smile_org.gif

Nyt olisi sitten kysyttävää pakokaasusta, tai siis sen väristä. Eli tänään kun starttasin niin tuprutti oikein urakalla sellaista vaaleata savua. Eilen kun lähdin liikkeelle niin tätä ei tapahtunut. TOSIN silloin pyörä oli ollut sisällä lämpimässä, kun nyt taas se lepäilee hallissa ja yöllä taisi olla pakkastakin. Liikkeelle kun lähdin ja ajelin hetken niin savutus loppui.

Eli olisko tuo nyt sitten vettä/kosteutta tai jotain joka aiheutti tuon savun?

Kosteudesta aiheutuvaa höyryä se on ja ei mitään normaalista poikkeavaa. Pyöräsi on varmasti aivan kunnossa ja ne huomiot jotka teet ovat mitä ilmeisimmin turhaa pelkoa, eli uuteen asiaan tarkasti tutustumista ja se on ihan hyvä asia. Nyky pyörät ovat erittäin varma toimisia, liika hermoilu ja jopa pyörän rongliminen sitten aiheuttaa arvaamattomia vahinkoja. Joten aja ja huollata ajallaan niin pyöräsi kyllä pelaa. Mutta kysyä kannattaa ja saa, jos jokin asia vaivaa. Onnittelut uuden pyörän hankinnasta, ajahan varovasti mutta rennosti.

Joo, jotenkin sitä tulee katseltua/kuunneltua koneen toimintaan, varsinkin kun on ihan ensimmäinen pyörä kyseessä eikä kokemusta näistä ollenkaan. Tuosta savutuksestakin tuli luettua täältä foorumilta joskus aiemmin, ja nyt sitten kun se eilen sitä teki niin heti rupesi "hälytyskellot" soimaan. Vanha topiccikin löytyi ja siitähän mä sitten päättelin tuon kylmyyden aiheuttaman kosteuden, piti vain saada varmistus viisaammilta
smile_org.gif

On sillä kiva ajella, ensimmäinen päivä oli aika pelko persuksissa menoa. Eilen pystyi jo vähän nauttimaan kun rupesi tulemaan varmuutta ajoon. Tänään lähdettävä treenailee jollekkin isolle parkkikselle vähän tiukempia jarrutuksia.

Back