• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

uusi 1290 Super Duke KTM tulossa vihdoinkin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wiwwee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taitaa tuo akra olla alumiinia. Mutta eihän se kyllä varmaan hyvää tee ajan kanssa. Tässä selaillut noita nettikauppoja, ja löytyy näköjään healtechin palikka tuohon exhaust servon poistoon, ellei akran karttaa aja. Lieneekö tuommoset vaikuttaa takuuseen? On kuitenkin vielä vuoden verran takuunalainen pyörä.

Tänään kävin pikku mutkat ajelemassa toisella pyörälläni (vein myyntiin), cb1000r:llä. Viimekesänä se vielä tuntui kohtuu ripeältä, nyt se tuntui kyllä hienostuneelta herrasmiespyörältä. Tärinöitä ei ollenkaan, mutta ei ollu kyllä lähtöjäkään :). Jalatkin ylsi maahan ihan tasapohjin. Dukella ei yllä kuin varpaat tällaisella persjalkaisella. Tästä ei ihan helposti ole paluuta :D.

Onko kyytiläis kokemuksia 1290sdr:stä? Vaimoke tykkäsi 990 dukesta. sc57 oli menettelevä ja sc59 cbr1000rr on taas aivan huono. Joten mitenköhän noihin verraten? Varmaan matkustajan penkin ja tappien väli on varmaan luokkaa 990duke...

willik sanoi:
Onko kyytiläis kokemuksia 1290sdr:stä? Vaimoke tykkäsi 990 dukesta. sc57 oli menettelevä ja sc59 cbr1000rr on taas aivan huono. Joten mitenköhän noihin verraten? Varmaan matkustajan penkin ja tappien väli on varmaan luokkaa 990duke...

Emäntä on ainakin meillä tykännyt kyydissä istua ja on se kyytiin pari kertaa nukahtanutkin. Onneksi ei mutkateillä:D. eli ei se ihan hirveätä tuskaa voi olla. On kuulema tosi samanlainen FZS1000 kanssa mutta näkee eteenpäin paremmin.

marko.fzs sanoi:
Emäntä on ainakin meillä tykännyt kyydissä istua ja on se kyytiin pari kertaa nukahtanutkin. Onneksi ei mutkateillä:D. eli ei se ihan hirveätä tuskaa voi olla. On kuulema tosi samanlainen FZS1000 kanssa mutta näkee eteenpäin paremmin.

Mulla on kokemusta SD takapenkiltä Alastarossa. Puoli kierrosta pelotti. Loppukierros raatoauton perässä hävetti:grin:

Bolt sanoi:
Mulla on kokemusta SD takapenkiltä Alastarossa. Puoli kierrosta pelotti. Loppukierros raatoauton perässä hävetti:grin:

legendaarista_by_silentshyguy_d4sa33e-pre.jpg

Bolt sanoi:

Ja mitä mä sanoin siinä vaiheessa kun Marko askerteli niitä kyytiläisen kahvoja? :D

Nitrous sanoi:
Ja mitä mä sanoin siinä vaiheessa kun Marko askerteli niitä kyytiläisen kahvoja? :D

Seuraavaksi pyörän päälle lyödään Bolt ja Privateer sekä sekkari soimaan?

Bolt sanoi:

Uuskesä, uudet kahvat ja uus yritys. Katotaan kuinka paljon sitä pitää tänä kesänä hävetä.:D
Eikös se sanontakin sano että ihminen kaatuu siksi että voi yrittää uudelleen.:;):

Uutena SD:n omistajana kaipailisin vähän kokeneempien tietoa. Tuollainen 2015 vuosimalli tuli ruotsista haettua 7tkm ajettuna. PCV, rottweiler intake kit, rotweiler sas härpäkkeet, katti poistettu ja joku tuntematon pörinäpönttö kiinni.

Pystynkö jollain tapaa järkevästi läppärillä vertailemaan noita poewrcommander karttoja niin saisi vähän kiinni että onko siellä joku oikeasti säädetty kartta/rottweiler kartta vai mitä mahdollisesti. Tuo powercommander ohjelmisto aika tuntematon tapaus mutta tuneecu aika tuttu jo RC8 ajoilta että sen puoleen ei ihan tuntematonta asiaa ole.

Sit toinen asia niin mitä nuo ABS/luistonesto rajottaa muuta kun noitten oikeita tehtäviä? Kumpi esim rajottaa keulan nousua ja mihin se perustuu että rajottaa sitä. Mitään tekemättömiä tietoja mutta kiinnostaa vaan tietää.

Minkälaisia välityksiä olette muuttaneet? Aika aavikkovälit nuo vakiot, Ostin jo heti 16 piikkisen eturattaan mutta nopealla vilkasulla vaihto ei onnistu muutakun ketjut katkomalla. Ei taida mahtua ratas tulemaan pois paikaltaan ketju päällä.

Kiitos jo etukäteen.

terhaap sanoi:
Uutena SD:n omistajana kaipailisin vähän kokeneempien tietoa. Tuollainen 2015 vuosimalli tuli ruotsista haettua 7tkm ajettuna. PCV, rottweiler intake kit, rotweiler sas härpäkkeet, katti poistettu ja joku tuntematon pörinäpönttö kiinni.

Pystynkö jollain tapaa järkevästi läppärillä vertailemaan noita poewrcommander karttoja niin saisi vähän kiinni että onko siellä joku oikeasti säädetty kartta/rottweiler kartta vai mitä mahdollisesti. Tuo powercommander ohjelmisto aika tuntematon tapaus mutta tuneecu aika tuttu jo RC8 ajoilta että sen puoleen ei ihan tuntematonta asiaa ole.

Sit toinen asia niin mitä nuo ABS/luistonesto rajottaa muuta kun noitten oikeita tehtäviä? Kumpi esim rajottaa keulan nousua ja mihin se perustuu että rajottaa sitä. Mitään tekemättömiä tietoja mutta kiinnostaa vaan tietää.

Minkälaisia välityksiä olette muuttaneet? Aika aavikkovälit nuo vakiot, Ostin jo heti 16 piikkisen eturattaan mutta nopealla vilkasulla vaihto ei onnistu muutakun ketjut katkomalla. Ei taida mahtua ratas tulemaan pois paikaltaan ketju päällä.

Kiitos jo etukäteen.

Tuneeculla ei pääse kiinni tohon eli jos haluat säätää niin commanderin kautta.

Tossa on asento sensori/laskee absi renkaasta.tai niin mulle on sanottu:D Mun käsittääkseni ei vaikuta muihin toimiin, tosin toimii vähän oudosti välillä antaa piirtää vähän ja välillä ei yhtään. Ja sama homma tuossa keulan toiminnassa. Välillä antaa nostaa keulaa ja välillä pätkäsee yllättävänkin herkästi. Ehkä siksi mulla on se tcm vai mikä se nyt oli, ollut poissa päältä 5000km
Tällee ainakin toimii kivasti.

Jos vaihdat rattaita niin teet 1 vaihteesta tarpeettoman ja jos annat olla vakiona niin 6 ei tee oikeen mitään Suomessa.
Toisaalta miksi se pitäisi laittaa aina sinne isoimmalle vaihteelle jos pienempikin riittää.

Ja tietty onnea uuden pyörän johdosta. Mulla on 70 000km takana tolla ja vieläkin on kivaa ajella.

Itse kanssa en koe kyllä mitään tarvetta lyhentää välityksiä. Laite on jo vakio väleilläkin ihan hervoton ykkösellä kun ottaa elektroniikat pois päältä :orgmp:

Ja tuosta keulimisesta ainakin oma gen2 antaa keulia vapaasti kun ottaa track-asetuksella anti wheelie moodin poist päältä. Abseissa tosin minulla on myös pääsääntöisesti supermoto moodi päällä, mutta tuskin vaikuttaa tuohon. En ole tosin mitään 30 sekunnin mega siivuja tuolla vedellyt, mutta mitä nyt äkkiseltään testaillut niin hyvin tuntuisi menevän.

Osaako kukaan muuten sanoa voiko absit päällä polttaa rengasta vauhdista? Tarkoitan siis tuota reilusti etujarrua ja sitten kun paino on eturenkaalla kaasu auki menetelmää.

vuohi sanoi:
Itse kanssa en koe kyllä mitään tarvetta lyhentää välityksiä. Laite on jo vakio väleilläkin ihan hervoton ykkösellä kun ottaa elektroniikat pois päältä :orgmp:

Ja tuosta keulimisesta ainakin oma gen2 antaa keulia vapaasti kun ottaa track-asetuksella anti wheelie moodin poist päältä. Abseissa tosin minulla on myös pääsääntöisesti supermoto moodi päällä, mutta tuskin vaikuttaa tuohon. En ole tosin mitään 30 sekunnin mega siivuja tuolla vedellyt, mutta mitä nyt äkkiseltään testaillut niin hyvin tuntuisi menevän.

Osaako kukaan muuten sanoa voiko absit päällä polttaa rengasta vauhdista? Tarkoitan siis tuota reilusti etujarrua ja sitten kun paino on eturenkaalla kaasu auki menetelmää.

Tämä mullakin oli tiedossa että gen2 saa pois tuolla trackpackilla mutta tämä vanhakorinen on hieman kysymysmerkki vielä. Meillä on vaan nii pirun huonosti 100km/h kylttejä tiellä enää tässä jyväskylän yläpuolella että vitonenkin on turhan pitkä noilla vakiovälityksillä. Mutta täytyy varmaa kerätä vähän enempi kilsoja ennenkö päättää välityksistä. 😂

Kuukausi sitten valmistuneessa yksilössä sama öljyvuoto kuin omassani vuosi sitten. Laturin koppa tihkuttaa. Oisi tuon nyt luullut tulleen jo kuntoon kun kuitenkin useampaan oli takuuseen tuo tiiviste vaihdettu.

Sama vika uudessa 1290 adventuressa. Takuuvaihtona uusi tiiviste, nyt ei vuoda.

terhaap sanoi:
Tämä mullakin oli tiedossa että gen2 saa pois tuolla trackpackilla mutta tämä vanhakorinen on hieman kysymysmerkki vielä. Meillä on vaan nii pirun huonosti 100km/h kylttejä tiellä enää tässä jyväskylän yläpuolella että vitonenkin on turhan pitkä noilla vakiovälityksillä. Mutta täytyy varmaa kerätä vähän enempi kilsoja ennenkö päättää välityksistä. 

Ehkä helpointa on ajella nelosella satkua :thumbup:

vuohi sanoi:

Tämä kiinnostaa myös. Miten tuo asetuksiltaan menee...

willik sanoi:
Tämä kiinnostaa myös. Miten tuo asetuksiltaan menee...

En ole kokeillut mutta eikös se pitäisi riittää että absit on säädetty moto asentoon ja luiston esto on poissa päältä. Moto absit ainakin sallii takarenkaan lukkiutumisen.

Itsellä tuli pyörään joku atk aiheinen ongelma ja se on ollut nyt huollossa muutaman päivän, mutta voin testata kun saan pyörän takas ajoon. Onneksi olen saanut keitaalta koe-ajopyöriä lainaan, aluksi päästelin pari päivää 690 endurolla, nyt kävin tänään vaihtamaan 790 adventureen ja täytyy varmaan seuraavaksi hakea 1290 adventure jos ei duke kohta herää henkiin :p

Jos tuo toimii absit päällä niin se olisi melkein huijausta :D En ehkä tosin usko, koska tuntuu ettei tuo tahdo oikeen nostaa takasta ainakaan perus absi moodi päällä. Supermotolla sallii vissiin vähän luistoa etupäällekkin, jolloin endot onnistuvat? Jos endot onnistuvat niin luulisi sen antavan sitten takasenkin sutia vielä siihen kaupan päälle. No täytyy kokeilla.

Kirottu kun tänään kävin kokeileen 765rs trumppaa, että olisko siinä pyörä. Huliganismiin se jäi uupumaan tehoa... Nyt sitten odotettava 1290 koeajopäiviä... Siinä varmaan löytyy se teho mitä triumphista jäi uupumaan. Mikäli sieltä asetuksien seasta saa tehon etsittyä esille.

Back