• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Uuden sivuston ongelmista raportointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ylläpito
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hannula sanoi:
Kannattaa kysyä vBulletinin tekijöiltä, itte ei pystytä paljoa pintaa syvemmälle menemään.

Meneekö tähän samaan kategoriaan se, ettei foorumi voi lähettää sähköpostia jokaisesta seurattavaan ketjuun tulevasta uudesta viestistä (kuten vanhalla foorumilla vielä oli) vaan tulee vain uusin viesti saatteella "muitakin viestejä saattaa olla.." ?

Chatista pitää mainita etten ole saanut kirjoituksia näkyviin, ei pitäisi olla minulla estoja päällä ja selaimena on chromen versio, ilmeisesti uusin stabiili.

Hannula: pitää sitä kiitostakin jakaa eikä aina vaan negaa. Suuremman päivityksen jälkeen (eka versio) mulla jäi kieltämättä org:n käyttö totaalisen minimiin. Tämä viimeisin toi ainakin itselleni hyvän fiiliksen (JQueryn plugarit toki laulaa vähän liikaa siellä täällä - eye-candy ei aina niin silmää miellyttävää) ja olen huomannut lukevani palstaa taas aktiivisesti. Eli kiitoksia sinne kovasti! Ja kiitoksia myös siitä, että periaatteessa talkoovoimin jaksetaan vääntää menemään, vuodesta toiseen! :)

- P

Edelleen potkii satunnaisesti pihalle... (IPad)
Ei tosin mikään iso asia mutta ajattelinpahan kuiskata asiasta..

Onko joku syy miksi sivusta käytetään vain puolet ja reunoihin jääkäden levyiset harmaat palkit? Ei anna edes kuvia zoomata ilman että niiden suhde menee vituralleen.
Muuten kyllä iso askel eteenpäin vrt harjoittelukappale.

Itse aloitettujen ketjujen "ylläpito -> palauta alkutilaan" ei toimi. Mitä sen muuten tarkalleen pitäisi tehdä? Kuvittelin että olisi poistanut kaikki paitsi aloitusviestin, mutta ei tapahdu mitään siitä namikasta.

Miksiköhän tälle sivustolle ei pysty kirjautumaan sisälle silleen helposti että käyttäjätunnus ilmestyy tuohon kirjautumiskenttään kirjoittamatta? Mielestäni kaikille muille sivuille ja forumeille voi näin kirjautua?

En osaa sanoa tuohon vielä mitään, vasta muutaman kuukauden odottanut ylläpidolta kunnollisia ohjeita tai ratkaisua samaan ongelmaan. Käyttiksenä chrome, kaikkien muiden sivustojen tunnarit ja salasanat saan kyllä tallennettua ilman mitään vippaskonsteja mutta org. taitaa olla liian vaikeakäyttöinen sivusto ainakin minulle. Toivottavasti olen ainoa...

Wolferin sanoi:
Mulla ainakin Chrome muistaa automaattisesti käyttiksen ja salasanan. Sen voi määrittää myös Chromen asetuksista aina muistettavaksi, eli klikkaa jakoavainta selaimen oikeassa yläkulmassa ja sieltä varmista, että Chrome ei poista sivumuistia tyhjentäessään salasanoja. En nyt ole kotikoneella enkä ulkomuistista muista, missä nää tiedot siellä on, mutta voin kumminkin lohduttaa, että se tosiaan on mahdollista :) Jos kukaan ei ole antanut tarkempaa vastausta siihen mennessä, kun pääsen itse kotiin, niin kaivan tiedon esiin ja laitan sen tänne :)

Ja tässä toinen, mahtaako tästä olla apua...

RoRo sanoi:
En osaa sanoa tuohon vielä mitään, vasta muutaman kuukauden odottanut ylläpidolta kunnollisia ohjeita tai ratkaisua samaan ongelmaan. Käyttiksenä chrome, kaikkien muiden sivustojen tunnarit ja salasanat saan kyllä tallennettua ilman mitään vippaskonsteja mutta org. taitaa olla liian vaikeakäyttöinen sivusto ainakin minulle. Toivottavasti olen ainoa...

Kirjaudu sisään tästä osoitteesta aina, niin saat salasanasi talletettua: http://www.moottoripyora.org/user

Ollaanko noita uudelleenohjaussivuja jossain vaiheessa muuttamassa leiskan mukaiseksi? Esim. viestiketjun tilauksen yhteydessä näkyvä sivu...

Uudelleenohjaa...

A subscription for this thread has been added.
Klikkaa tästä jos selaimesi ei uudelleenohjaa sinua automaattisesti.

...on lievästi karun ja keskeneräisen näköinen. Liitteiden/kuvien uppimisessa tais olla joku samantyylinen sivu.

Epäilemättä jossakin vaiheessa, mutta vaatii alle hetken akkujen latailua.

Hetken toimi oikeinkin se "viimeinen viesti" nappula, vaan se riemu loppui (jouhtuuko siitä mainoksesta joka lisätty sinne ennen sitä viimeistä viestiä?).

Staga sanoi:
Onko joku syy miksi sivusta käytetään vain puolet ja reunoihin jääkäden levyiset harmaat palkit?

Hyvinkin pitkälti luettavuuden vuoksi. Tekstipalstan sopivasta leveydestä vallitsee jonkinlainen konsensus, että sen pitäisi olla suunnilleen 12 sanaa tai korkeintaan 50...75 merkkiä. Meillä leveys on 15...20 sanaa ja vähän reilu 100 merkkiä, mutta lievä ylileveys ei tunnu olevan juurikaan haitaksi.

Paria sivustoa tulee seurattua ja kummallakaan ei ole vastaavaa käytäntöä vaan tekstiä on sen verran mitä ruudulla on leveyttä, samoin kuvat skaalautuu vaikka naapurikuntaa leveyden puolesta.

Jos nyt joku haluaa lukea
tekstiä joka on pätkitty
vaaksan mittaisiin osiin
niin eivätkös he voisi
vaikka pienentää ikkunaa,
sillähän se homma ratkeaisi
ja muut voisivat käyttää
koko ikkunaa niin
halutessaan?

Tylyttäjä; sanoi:
Ei ole vieläkään korjattu sitä merkistöongelmaa. Eli kun tallennan käyttäjätunnukseni hakukenttään kehittyneemmässä haussa, niin se näkyy muodossa Tylytt%u00E4j%u00E4.

Alunperin lähettänyt Hannula

Tuo tulee kuntoon viimeistään sitten kun Moottoripyora.org 2.1 saadaan tulille, tällä tietoa huhtikuussa.

Tylyttäjä sanoi:
Varmaan kymmenes kerta samasta asiasta; ei toimi vieläkään. Eikös nyt ole toukokuu kohta puolessavälissä? Hakusivut on muutenkin saatu jostain syystä harvinaisen epäselviksi ja vaikeiksi käyttää.

Ei ole vieläkään kunnossa tämä!

Tylyttäjä sanoi:
Ei ole vieläkään kunnossa tämä!
En löytänyt vikaa... kerrotko selaimen ja version... ja mitä oikeasti yrität tehdä. Eli rautalangasta vääntäen.
Mulla se näkyy näin: tylyttajahaku.jpg

Viimeksi muokattu:
Petri12r sanoi:
En löytänyt vikaa... kerrotko selaimen ja version... ja mitä oikeasti yrität tehdä. Eli rautalangasta vääntäen.

Vika taisi kuitenkin löytyä, koska nyt se on nähtävästi vihdoin korjattu. Tänk juu! Muutenkin nyt forumin ulkoasu on mennyt parempaan suuntaan :thumbup:

Hakutoiminnot ovat edelleen jotenkin sekavat ja turhan monimutkaiset, ehkä myös hakee väärin? Kehittyneemmässä haussa "Hae useista sisältötyypeistä" ja "Hae yhdestä sisältötyypistä" antaa eri tulokset, jos hakee pelkät viestit nimimerkilläni. Ensimmäinen antaa huomattavasti vähemmän tuloksia. Miksiköhän? Myös tuon huomasin ja raportoin kuukausia sitten.

Viimeksi muokattu:
Back