• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tzr 125cc apuja kaivataan vauhti loppuu kesken..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla oli joskus 90 vuosimallin DT ja siinä kuristus oli seuraava.. hitsattu holkki pakoputken alkupäässä, ypvs otettu pois käytöstä ja pakoaukko lukittu kiinni asentoon, kaasari vaihdettu hieman pienempään tosin pelkkä suuttimen vaihto isompaan riittää hyvin ja ilmanputsarikotelossa ilmanottoaukossa jonkinsortin pienennös. TZR:ssä kone on lähes sama niin veikkaisin kuristustenkin olevan hyvin samankaltaiset.

Sehän on siis vielä kuristettu, eli ainakin siskon TZR:ssä oli juuri tuo ypvs moottori poistettu, luisti lukittu ala-asentoon ja putkee alkuun hitsattu noin 9mm kuristin. Silloin ei tosiaan mene yhtään mihinkään ja ei jaksa vetää edes vaihteelta toiselle, koko moottori ei toimi yhtään. Vakiovireessä TZR:n kone ei kehitä yhtään tehoa alle 7000 kierroksen, kuristettuna ei meinaa edes tuota seitsemää tonnia kiertää. Mutta jos kone on tehtaan tarkoittamassa vireessä niin tehoalue alkaa 7000 kohdilta ja vetää hyvin 11 tonniin asti eikä ole mitään ongelmaa vaihdeväleissä. Varsinainen tehopiikki on jossain 9 tonnin paikkeilla.

sanoi:
Mulla oli joskus 90 vuosimallin DT ja siinä kuristus oli seuraava.. hitsattu holkki pakoputken alkupäässä, ypvs otettu pois käytöstä ja pakoaukko lukittu kiinni asentoon, kaasari vaihdettu hieman pienempään tosin pelkkä suuttimen vaihto isompaan riittää hyvin ja ilmanputsarikotelossa ilmanottoaukossa jonkinsortin pienennös. TZR:ssä kone on lähes sama niin veikkaisin kuristustenkin olevan hyvin samankaltaiset.

1997 tehtaan jäljiltä oleva DT 125 R ei kulje vakiona yhtään mihkään, vaivoin reilut 90km/h, tehtaan jäljiltä koneteho on Biken testissä n 8hp ja huono vääntöalue, teho ja kierrokset loppuu täysin 7000rpm kohdalla, kaverilla oli tällänen ja verrattuna mun 1991 malliseen 9kw papereilla olevaan tehtaan jäljiltä täystehoseen kuin yö ja päivä. Mun pyörä kulki 135-140km/h.

Ajoi kaveri sitten jossain vaiheessa kolarin ja korjauksen yhteydessä vaihdettiin "vahingossa" vanhemman vuosimalliin tarkotettu ilman kattia oleva paisuntakammio alkuperäsen ruttuuntuneen tilalle, aiemmin oli suurennettu suutin, imupuolella ei kuristimia. Ei hirveää muutosta havaittavissä.

Pytyissä mulla ja hänellä sama "10V00" merkintä, kaasarit silmämääräiset samat Mikunit, jotain 28 milliset, melko varmasti siis suurin kuristus oli tehty siihen YPVS muutoksin.

Back