Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Karvalakimpi Boschin IXO löytyy. Eipä tarvi enää ruuvinkantoja vääntää "mylälle" käsipelillä. Taitaa jotain 4-kympin pintaan olla hinta.Tällaiselle
kun opettaa itsensä kunnollisen kärkisarjan kanssa missä on kuusiot ,torxit ja hylsytkin 13mm asti niin ei jaksa enään hirveesti muita vääntimiä käyttää .
Ja on momentit kiristämiseenkin .
Korjaamo-ohjekirja että näkee kuinka löysälle pultit kiristetään.
Juuri olin noita Knipexejä suosittelemassa. Paria kokoa kun ottaa niin niillä korvaa ison kasan työkaluja. Varsinkin jakarin voi unohtaa kokonaan.Ite suosittelen NÄITÄ pihtejä jakoavainten tilalle, sopii hyvin matkalle eikä kannat mene rikki. Ei ole kyllä mitkään ilmaiset.. Pienemmille kannoille sitten lenkit, kiintoavaimet ja hylsyt. Kyllähän noita työkaluja ajan mittaan kertyy, ite oon ostellut pikkuhiljaa kun jotain erikoisempaa on aina tarvinnut.
Tälle pers tuntumalta tuollainenToihan on mainio peli.
Valot ja kaikki![]()
Pekka
![]()
![]()
![]()
Ääni tälleSuolapähkinät ja koskenkorva nyt ihan alkuun.
Sen jälkeen ihan v*tun moinen satsi kaikkea mahollista mitä halvalla saa. Kaikelle löytyy käyttökohde jossakin vaiheessa. Esimerkiksi Bilteman öljynsuodattimen irroittimen osa (nauha malli) toimii nyt sliparin tiivisteenä.
Sole ny nii justiinsa, kuha toimii.
No sama täällä ,ei yhteen autoon mahdu .Taitaa toikin työkalupakin koko riippua asuinseudusta, itellä ei ole kovin lähellä työkalujen lainailupaikkoja, joten omat työkalupakit ei mahdu pätkämallin hiaceentosin onhan noita huollettaviakin: auto, 2 mopoo, 4 kelkkaa, mönkijä, parit moottorisahat, ruohonleikkuri, raivuri, lumilinko, 2 venettä, moottorikaira, 1 Hotelli ja toki noi sähköllä toimivatkin sitä huoltoo välistä tarvii.![]()
Tärkein kaikista kuitenkin on toimiva ratio![]()
Tämä on täyttä totta. Leimalla tuntuu olevan suuri painoarvo, riippumatta mitä siinä lukee. Oman ja kaverin pyörän huoltokirjaa olen leimannut Kiinassa teetetyllä leimasimella jolla tulee leima HANDE. Huollot olemme itse tehneet meidän autotallissa ja minä olen lyönyt leiman. Oli kerran huvittavaa, kun kaverin entinen pyörä oli myöhemmin myynnissä Nettimotossa ja oli oikein mainittu, että huoltokirja löytyy. Olihan se tietysti huollettu ja hyvin olikin edellisen omistajan toimesta, mutta leimat olivat HANDE-leimasimesta.Vinkkinä sellanen, että tee-se-itse leimasimia saa vaikka lähimmästä kirjakaupasta. Pienellä mielikuvituksella siihen voi sanailla vaikka Utsjoen mp-huolto xxxx ja puhelinnumeroks mitä vaan - vaikka sihteeriopiston sivuilta![]()
Kokemuksesta tiedän, että leimojen löytyminen on pääasia. Se, onko ne merkkihuollon, vai merkittömän huollon, on yhdentekevää.
Ei ole ollut autoissakaan oikeastaan koskaan merkkihuollon leimoja, mutta hyvin on pikkupajan leimat kelvanneet. Ihan samoin asia on mp:n suhteen.
Ihan jees peruskamat ja tulee huollot tehtyä. Sitten on tietysti vielä merkkikohtaiset spesialittyökalut, esim. tulpanavain kun paikat on vähän ahtaat. Kyllä noilla pärjää jo todella hyvin.Tässä alkuun:
- hylsysarjat 3/8 ja 1/2"
- kunnolliset ruuvimeisselit, ainakin kolmea kokoa: talttapäät, phillips ja pozidrive ristipäät
- torx-sarja
- kuusiokoloavaimia
- sivuleikkurit, linjapihdit, siirtoleukapihdit, kärkipihdit
- kiinto-lenkkiavainsarja
- jakareillakin on joskus käyttöä
- vasara
- erilaisia lyöntituurnia
- abikopihdit, liittimiä yms. pieniin sähköhommiin tarvittavaa sälää
- koetusmeisseli
- yleismittari
- 150 € paineilmakomuran ja siihen tarviketta kun hankkii, niin ihmettelee miten aiemmin on pärjännytkään..
- korkinavaaja
- jne, jne.. tarpeen mukaan lisää
Hankitpa mitä vaan, niin yleensä ne halvimmat kannattaa jättää hyllyyn. Toisaalta ammattilaisen työkalutkin on harrastekäyttöön turhan arvokkaita.
Työkäyttöön hommasin Adita Oy:stä, Valuraudantie 1, 00700 Helsinki sellasen pakun etupenkin alle mahtuvan laukun, jossa on hyvä valikoima lähes ammattilaatua olevia erilaisia työkaluja. Hinta oli tarjouksessa silti alle 200 €, en tiedä onko niitä enää.
Jokainen tavallaan mutta tuo sinun tapasi on kyllä varsin eksoottinen.Noista räikkävääntimistä voidaan olla montaa mieltä. Itse näen turhaksi räikkävääntimien ostamisen koska useimmissa momenttiavaimissa on myös räikkätoiminto.
Mutta jokainen tavallaan.