• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuus-Motor ja Frank Nyman

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GriZzLy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No laitetaan nyt omat kokemukset Tuusmotorsista tähän listan jatkoksi.

Taustaksi: sekä mopo (uutena) että varusteet ostettu kyseisestä liikkeestä v. 2001, huoltokirjaan kertynyt 8 leimaa sen jälkeen tähän päivään mennessä.

Mopon osto aikoinaan meni kivuttomasti, kaupat tehtiin muistaakseni Jukkiksen kanssa. Samoin varustekauppojen hierominen onnistui mainioisti Hetan avustuksella.

Myyntipuolen kokemukset on tämänkin jälkeen olleet ihan positiivisia kun on renkaita tullut käytyä potkimassa yksin että kavereiden kanssa. Kovin vanhaa vaihtopyörää sinne on kyllä turha tyrkyttää (kaverilla oli -92 Virago).

Huoltojen osalta on perusasiat olleet kunnossa eli huollot on ollut tehtynä ja mopon on saanut hakea ajallaan pois. Tosin mitään varsinaisia vikoja ei ole tähän asti ollutkaan. Hintataso on ollut ihan kohtuullinen.

Huollon asiakaspalvelu on ollut perusasiallista, tosin on ne hyvän ja huonon päivän erot tullu vuosien varrella nähtyä. Pieniä askelia parempaan suuntaan on ehkä vuosien varrella tapahtunut.

Positiivisin kokemus on toistaiseksi kun kesäkuussa tehdyn huollon yhteydessä oli laskussa kommentoitu että keulan perushuolto alkaa olemaan ajankohtainen ja tästä tarkemmin kysyessäni printattiin keulan räjäytyskuvat ja listattiin vaihdettavat osat hintoineen paperille matkaan. Ja nyt on elokuun huollon jälkeen keula taas uudenveroinen. Kiitokset tästä asikaspalvelusta menevät sille Tuusmotorsin naispuoliselle mekaanikolle.

Kokemuksia Tuusmotorista:
Ensin uusien pyörien puolelle. Heti ovella kysytään jos voidaan auttaa, sitten kyseltiin vähän tarpeita pyörän suhteen. Lopputulokseksi suht aloittelevalle motoristille jonka vaimo saattaisi ajella myös, tuli 1200:nen Banditti. Sitä suositeltiin parhaana vaihtoehtona, kun tämmöinen isompikin korsto mahtuu selkään. Kieltämättä oisin sen kyllä varmaan ostanut, jos pätäkkää olisi ollut ylenmäärin, sen verran munakas laite oli kyseessä.
cool.gif
Tosin aika raisu kiikku varmaan näin aloitteluun, saati sitten vielä hentoiselle vaimolleni..
confused_orig.gif

Käytettyjen puolella mistään palvelusta ei sitten voinut puhuakaan ja tarjonta oli lähinnä ei-kiinnostavia yksilöitä. Tuloksena plus-miinus nolla.

Takana on taas pyöräkaupat, ja toisen kerran Tuusmotorissa. Hyvitys vanhasta asiallinen, joskin pyörän kuntokin oli siisti. Myyjä löytyi uusien puolelta hati kun oli tarvis, asenteet ja palveluhenki kunnossa nekin. Laukkujen valintaan hyviä vihjeitä pyytämättä.
Parasta oli kuitenkin se, että hyväksyivät yskimättä itse itselleni hankkiman rahoituksen OP-Autorahoituksesta. OP:n tytöt tuputtivat Hymyilevän Motoristin kevätpäivillä viime viikonloppuna moporahoitusta madalletulla perustamiskululla ja 4,9%:n korolla.
Samalla sanoin näkemiin kytkykauppavakuutukselle, ja vaihdoin Pohjolaan, joka teki näitä rahoitusyhtiövakuutuksia selvästi edullisemman tarjouksen. Ihmeiden aika ei ole näköjään ohi!

Se koko hommassa hiukan ihmetyttää, millainen markkina-asema parilla mopoliikkeellä täällä Etelä-Suomessa on. Pyysin ihan kotiseuturakkauttani tarjoukset myös kahdelta liikkeeltä Hyvinkäällä ja yhdeltä Riihimäessä. Ei tullut tarjouksia. Toisessa hyvinkääläisessä sanoivat suoraan, että mene Tuusmotoriin, sieltä sen parhaan vaihtotarjouksen tulet kuitenkin saamaan...

Niinnotta huomenna käyn hakemassa Suzuki GSX750F:n Hyrylästä. Väri on metalliharmaa/hopea.

Taitaa Tuusmotorin palvelu vaihdella laidasta laitaan. Varustepuolen naisilta olen saanut hyvää palvelua, pyörämyyjiä taas ei tuntunut pyörien myynti keväällä kiinnostavan.

Noh, siltikin aion Bikeworldin huoltoa toistaseksi käyttää. Siellä uskaltaa esittää tyhmempiäkin kyssäreitä suoraan mopon huoltaneelle kaverille ilman että tulee mitä_sä_tyhmiä_kysyt ilme takas, ja kaverit ottaa tosissaan asiakkaan huomiot. Kiitos heille siitä.
biggrin.gif
Itsekin olen huollattanut Bike Worldissa mopoa. Homma on toiminut kohtuullisen hyvin, mitä voi maan suurimmalta mp-liikkeeltä mielestäni edellyttääkin. Pari juttua harmittaa. Kun pyörän vie Tuupakkaan, sieltähän ei kulje oikein mitkään bussit, joten joudun aina käyttämään taksia.  
veryangry.gif
Saisivat antaa jonkun mopon lainaan huollon ajaksi; sen verran olen heille fyrkkaa kantanut tämänkin ajokauden aikana. Toinen juttu on iridium-tulppien helv******nen hinta. 24 tkm huollossa 4 tulppaa maksoi 160 euroa.  
033102ass_1_prv.gif
Kysyin huoltopäälliköltä, että onko ne tehty kullasta. Koko huollon hinta oli n. 425 euroa, joka on rahastusta.  
crazy.gif
Halpa Huoltaa verrattuna omaan Italialaiseen.. Mutta tähän menessä hyvään...
..
baaa.gif

Itse olen ainakin tyytyväinen Helsingin CW:n toimintaan. Kävin katsomassa erästä vaihdokkia joka ei sillä hetkellä ollut paikalla. Ottivat numeron ylös ja soittivat heti kun pyörä oli liikkeessä. Pamautin paikalle ja 5min myöhemmin olin jo ajossa... Liialliset myyntipuheet ja yleinen vieressä seisoskelu ärsyttää, kyllä hetki pitäisi saada katsella rauhassa. Nyman on ainakin nihkeä vaihdokkien kanssa, sanoivat, että on parempi että myyt naapurille ja ehkä myyntitili voisi olla mahdollinen. Uskon kyllä että jos paikalle menee ilman vaihtopyörää mukanaan säkillinen pelihiekkaa niin kahvi&pulla tarjoilu on selviö
smile_org.gif

Itse ostin tossa kk sitten Mopon ja kaikki varusteet. Menimme aamulla klo:9.00 sinne ja pois pääsimme jossain klo:11.00 aikoihin koko ajan oli myyjä palvelemassa ja kokeiltiin varmaa 10 kypärää ja 7 pukua ja myyjä ei sanonut mitään (yleensä alkavat vittuilemaan että mikään ei kelpaa) puvut oli valittu kypärät ostettu sitten mopon valintaan. koeajoin noin 5 mopoa kun itse johtaja niitä tyrkytti ja sano että aja vielä tällä yms. nostivat mopon vielä autoonkin eikä tarvinnut tehdä itse mitään. hetken rupattelun jälkeen lupasin kahden vuoden päästä palata asiaan kun uuden mopottimen ostan
062802jumpie_prv.gif
Suosittelen paikkaa ihan tosissani ikinä ennen saanut mistään yhtä hyvää palvelua
bowdown.gif

Niin ja päällä rikkinäiset työ vaatteet
lookaround_orig.gif

Eipä ole toistaiseksi pahaa sanottavaa Tuusmotorista.
Pyörä kamppeet  sun muut romppeet ostettu sieltä ja TOISTAISEKSI ei pahaa sanottavaa.

Vei pyöräni ilkivallan johdosta Tuusmotoriin korjaukseen. Ainakin homma pelas sisäänoton yhteydessä niinkuin pitääkin, huoltosetä tuli ja pyys pyörä sisään, kurkkas sitä, otti tiedot ja lupas ilmotella kun tarkasta on käyny kurkkaan että mitä tehdään. Soitti niinkuin lupasi, oli vielä tinkinyt ekstraa tarkastajalta.

Tähän mennessä tuo homma on hoitunut aivan kuin koulussa asiakaspalvelijalle opetetaan miten hommat kuuluu hoitaa.

10 pistettä tähän mennessä. Katsotaan miten tarina etenee. Pyörä nytten siis atomeina odottamassa uutta maalia.

Soittelin Tuusmotoriin kun piti saada pikaisesti uutta ketjua alle. Oikein mukava tyttö (Jenni?) oli langan päässä ja lupailikin tilata seuraavaksi päiväksí sopivat vitjat.

Mennessäni hakemaan ketjuja, puheluni muistui mieleen ja automaattisesti pyydettiin vielä asentajaa lyhentämään ja niittaamaan ketju halutunlaiseksi. Tästä kun oli puhelimessa sovittu.

Homma toimi kuin junan vessa!

Soittelin Tuusmotoriin kun piti saada pikaisesti uutta ketjua alle. Oikein mukava tyttö (Jenni?) oli langan päässä ja lupailikin tilata seuraavaksi päiväksí sopivat vitjat.

Mennessäni hakemaan ketjuja, puheluni muistui mieleen ja automaattisesti pyydettiin vielä asentajaa lyhentämään ja niittaamaan ketju halutunlaiseksi. Tästä kun oli puhelimessa sovittu.

Homma toimi kuin junan vessa!
Käytiin kattoon emännälle ajovarusteita, sanottiin jo heti että ihan vaan katellaan.

Silti tämä sama Jenni (niin lukee kuitissa) jaksoi opastaa mp-asioissa kokematonta tyttöystävääni varmaan melkein tunnin hakien eri kokosta takkia ja housua. Haki jopa saappaatkin että näkee miten lahkeet laskeutuu vaikkei saappaita oltu ostamassa missään tapauksessa  
062802jumpie_prv.gif

Takin sai laittaa varauksee vaikkei olla edes varmoja ostetaanko koko takkia, tätäkin myyjä ehdotti ihan oma-alotteisesti.

Homman jälkeen siirryimme vielä vilkaisemaan kypäriä kun sellainenkin tarvitaan. taas pelasi palvelu samalla myyjällä.

Kypärästä tehtiin jopa kaupat samantien, sen verran hyvää oli palvelu. Ei oltu oikeasti edes mitään lähdetty ostamaan, ihan vaan kartoittamassa vaihtoehtoja.

Tällä reissulla liike oli kolmas jossa kävimme. 2 ekaa oli yamaha-center ja BW-tuupakka. Koska mitään emme varsinaisesti olleet ostamassa, jäi kaupat tekemättä näissä liikkeissä melko kehnon palvelun takia. Palvelua kylläkin saimme näissä liikkeissä mutta melko nihkeästi.

Kiitoksia tälle Tuusmotorin naispuoliselle myyjälle (jenni?)! Erittäin ammattitaitoista ja miellyttävää palvelua pitkästä aikaa minkään alan liikkeessä jossa olen käynyt. Tällaista pitäisi olla enemmän!

Kerrompa oman kokemukseni Tuusmotorin huollosta.

Eli, multa siis varastettiin tohtori ja sehän sitten myöhemmin löytyi.
Vein pyörän Tuusmotoriin korjattavaksi. Vastaanotossa kaikki meni niin kuin toivoinkin, eli tosi hienosti. Korjaus ajaksi arvioitiin 1-2vko.
Pyysin kundia soittamaan, kun tarkastaja tulee käymään, ja kundi lupasi soittaa. Tuosta asiasta ei ole soittoa tullut vieläkään.
Soitin n. viikon kuluttua kys. kioskiin ja kysyin, "että koska tarkastaja tulee?" Puhelimessa vastattiin, "tarkastaja on käynyt jo." Alko vituttamaan...

Eilen kävin hakemassa pyörän pois.
Pettymys nro. 1: Pyörää ei oltu pesty.
Pettymys nro. 2:Vasemman etuiskarin kiinityspultit oli täysin auki ja kiristin ne käsin kesken ajon, ettei olisi tippunut tielle.
Pettymys nro. 3: Takavanteeseen on ilmestynyt yksi aika mojova naarmu huollon aikana.
Pettymys nro. 4: Koneen alapuoli ja runkoputket öljyssä. Säikähdin, että on unohtunut proppu auki, mutta onneksi ei. Ei vaan kukaan viitsinyt pestä pyörää öljynvaihdon jälkeen.
Pettymys nro. 5: Kaikkia viallisia osia ei ole tullut vieläkään.

Lopullinen korjausaika tasan 3vko.

Yksi positiivinenkin asia löytyi, öljyn vaihto oli todella edullinen.

Laitoin Tuusmotoriin asiakaspalautetta ja nyt odottelen vastausta.

mikä mättää...
smile_org.gif

moni olis tyytyväinen jos sais edes tuon tasoista palvelua.
tästä on vielä pitkä matka tosi korjaamokauhutarinoihin...

Mun kokemukset Tuusmotorista on ny täyttäny 7 vuotta. Alkuun oli olevinaan hankalaa. Aika nopeasti oivalsin, että se johtui mun tietämättömyydestä. Montaa mopoani on laiteltu siellä sun täällä. Usein olen teettänyt huollot Tuusmotorissa. Yleensä, kun olen keksinyt naputtamista, vika on ollut minun ymmärryksessä. Se TM:n testin tehnyt asentaja kyllä taisi mullekin antaa kerran valohoitoa, vaan eipä ole sen testin jälkeen kellekään sitä tehnyt.

Pääsääntö on ollut, että kaikki mistä on sovittu, on tehty, niinku halusin. Yhen bodarin muistan, jonka kanssa kommunikaatio ei täysin pelannut.

Kolme viime vuotta on futannu käsittämättömän hyvin. Mopot on tulleet hyvin huolletuiksi, tarvittaessa korjatuksi ja henkilökunta on kestäny jopa mun omalaatuista ulosantia. Mikään omista kokemuksistani ei ole analoginen TM:n huipputestaajien tuloksien kanssa.

Myynti taas pelasi alkuun liiankin hyvin. Nyttemmin ostelen muualtakin.

Minä huollatan mopojani Tuusmotorissa vastakin ja mitä luultavimmin tyytyväisenä asiakkaana.
tounge.gif

Kokemuksia on niin monia...

Tuus-Motorissa olen käynyt 3 kertaa ostamatta mitään. Syy: En ole saanut palvelua.
Varaosatiskillä ollut joka kerta 3 kaveria ja liikkeessä maks. 2 asiakasta. Jonotuslappu kädessä sitten odotellut 10-15min. ilman reaktiota ja palannut ruokatunnilta takaisin töihin.

Hirveä porina henkilökunnalla keskenään, ihan kuin olisin tullut häiritsemään parhaitakin kemuja.
Liikkeen puolella ajoasuja myynyt tyttö oli kyllä avulias mutta kun tarve oli osille...

No, tulihan vuodatettua.

Ostin vajaa kuukausi sitten pyörän ja täyden varustesetin Frank Nymanilta. Ei voi sanoa kuin että palvelu pelasi.

Aikaisemmissa viesteissä viitattiin volvoon ja suomenruotsalaisuuteen. Kumpikaan ehto ei minun osaltani toteudu ja silti sain erittäin hyvää palvelua.

Tosin palvelun hyvyyteen saattoi vaikuttaa että tokan lauseen kohdalla myyjä tiesi mitä tulin ostamaan.

Pyörän kävin aamupäivällä tilaamassa iltapäivällä hakemassa. Yhtenä kaupan "ehtona" oli että pyörä lähtee samana päivänä mukaan.

Tuon jälkeen olen pari kertaa soitellut liikkeeseen ja käynyt ostamassa lisää sälää ja aina on palvelu ollut kohdallaan.

Ainoa miinus on huoltojonon pituus (2vko), mutta se nyt on jokaisessa liikkeessä pitkä tähän aikaan vuodesta.

Pitääpä vielä lisäillä palautetta Tuusmotorista.

Kävin tuusmotorissa ensimmäistä kertaa ja takuulla käyn uudestaan.

Ensiksi nuori tyttö kysäisi, kesken toisen asiakkaan palvelun, mitä saisi olla. Kerroin mitä haluan ja hän näytti suunnan mistä löytyy ja lupasi seuraavaksi tulla sinne.

Ennen kuin hän vapautui, luokseni tuli vanhempi (vanhempi, kun verrataan siihen tyttöön. Tuskin hän paljoa minua vanhempi oli) nainen auttamaan minua.

Jäi erittäin positiivinen kuva molemmista henkilöistä!

Back