Tapahtuipa syksyllä Frankilla:
Olin saanut edellisen pyöräni myytyä, olin ostamassa uutta jammua ja pyysin tarjouksen Frankiltakin. Tarjouksen saatuani kerroin, että tämä tarjous ei voita! Kerroin myös pyytäneeni tarjouksen muista pk-seudun liikkeistä, joissa tiesin kaipaamani mallin vielä loppukaudesta olevan. Kävin vielä uudelleen ja puhuin itse Frankin kanssa ja kerroin saamastani tarjouksesta. Frank sanoi, että myyjät tietysti antavat niitä hintoja joita isäntä on valtuuttanut, mutta eiköhän sopiva hinta löydetä. Lupasin palata asiaan seuraavalla viikolla jolloin olisin valmis tekemään kaupan ja ottamaan uuden pyörän alle.
Sain sähköpostilla aikaisemmalta myyjältä uuden tarjouksen, johon vastasin, että hinta on kaukana oikeasta. Samalla kerroin millä hinnalla olen valmis kauppaa hieromaan. Se ei myyjää miellyttänyt, mutta totesin kohteliaasti, että ehkä seuraavalla kerralla pääsemme parempaan tulokseen ja kai voin tuoda pyörän huoltoon vaikka sen muualta ostankin, kun huolto olisi sopivasti työmatkalla. En saanut kommenttia.
Hetken päästä sain soiton toisesta liikkestä, josta olin myös tarjouksen saanut. Kertoivat Nymanilta soitetun ja tiedustellun, että onko "tämän ja tämän"-niminen henkilö pyytänyt heiltä tarjousta.....
Olivatkohan soitelleet kaikki muut liikkeet läpi...? Aika oudolta toiminta kuullosti.
Ei muuten syntynyt kauppoja Frankin kanssa. Loppujen lopuksi en edes ostanut sitä mallia, jota olin ostamassa. Nyt kuitenkin ajan tyytyväisenä uudella pyörälläni ja toivon ajokauden jatkuvan...