• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuus-Motor ja Frank Nyman

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GriZzLy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Myyjän tehtävä on vähintään kysyä voiko auttaa ettei niitä tarvi ettiä jostain kahvihuoneesta jos on asiaa. Eli myyjä tulee asiakkaan luokse eikä päinvastoin, siitä mä tykkään
Juu, tuo olis ihan jees... Jos huvittaa vaan ihmetellä niin sitten sille voi sanoa että vaan katselee - tuntuu hullulta että asiakkaan pitää metsästää myyjää ympäri liikettä...

Muttajuu, mopo vieläkin haussa.

Minä asioin pääasiallisesti Tuusmotorissa tarvitessani varaosia varusteita jne. Olen ostanut sieltä myös nykyisen pärräni ja ainakin mulle on palvelu ollut aina asiallista. Johtuneeko siitä, että olen tämmöinen vanhempi herrasmies.
biggrin.gif
tounge.gif

Yhden pyörän Tuusmotorista olen ostanut, myydessä homma toimi ihan mukavasti. Syy oli varmaan se, ettei liikkeessä ollut muita asiakkaita.
Sitten, kun kauppa oli tehty, kysyin että pitäis saada ekaan huoltoon, kun olen Eurooppaan lähdössä. Vastaus oli, että ei meillä ole aikaa huoltaa... Aika uskomatonta liikkeeltä, joka on juuri myynyt minulle pyörän. Tänä keväänä kävin siellä katselemassa pyöriä. Odoteltuani 20 minuuttia, totesin, ettei mun nyt teekkään enää mieli uutta pyörää, ainakaan tästä liikkeestä. Onneksi on sentään muita palvelevia liikkeitä, ainakin vielä.
033102ass_1_prv.gif

Kyllä otsikon mukaisessa paikassa uusio myynti pelaa moitteetta. Joka kerta kun vierailee, niin jo pitäisi uudempaan vaihtaa. Ja palvelu tosiaan on ystävällistä...ja nyttemmin myyjäksi tullut nuori kolli myös kertoo mielellään yksityiskohtia
bowdown.gif
.

Mutta auta armias, jos tulee jotain teknisiä hankaluuksia ostamasi mopon kanssa. Sen kuntoon saaminen ei ole helppoa, ainakaan niin kauan kun itse omistat kyseisen laitteen. Vaihtamalla uuteenhan tästä selviää, mutta siinä palaa taas rahua ja joku hieroo käsiään.

Ja tää on nm. kokemusta on.
veryangry.gif
Vuoden tappelu siitä, et saadaanko yks kilkutus veks moposta. Lopulta kun suostuin sitten uuden vaihtoon (rahaa tietty vaadittiin), ni ex-pyöräni ei kerennyt liikkeessä viikkoa vanheta. Vika oli paikannettu (toivon mukaan), ja joku osti pelin, josta itse olin aina haaveillut. Mutta näinhän siin heti käy kun vikaantunut laite löytyy omista saldoista, huoltoaikaa löytyykin yllättävän paljon.

Eli oma nokkani ei sinne näytä, muuta kuin jos uutta pitää vaihtaa. Toista käytetyn riskiä en ota sieltä putiikista.

Mutta auta armias, jos tulee jotain teknisiä hankaluuksia ostamasi mopon kanssa. Sen kuntoon saaminen ei ole helppoa...Vuoden tappelu siitä, et saadaanko yks kilkutus veks moposta. Lopulta kun suostuin sitten uuden vaihtoon (rahaa tietty vaadittiin), ni ex-pyöräni ei kerennyt liikkeessä viikkoa vanheta. Vika oli paikannettu (toivon mukaan)
Mitä v****a, eikö Tuusmotorissa olekaan maan paras huolto? Tekniikan Maailman testissäkin saivat peräti 3/22 pistettä.  
kaboom.gif

Mitä v****a, eikö Tuusmotorissa olekaan maan paras huolto? Tekniikan Maailman testissäkin saivat peräti 3/22 pistettä.  
kaboom.gif
Veikkaan, että tässä tapauksessa ei ollut niinkään siitä ammattitaidosta suoraan asia kiinni, vaan siitä että kyseinen juttu kuului takuun piiriin. Näin ollen sen ajan löytäminen josta ei voi ketään laskuttaa oli vähissä. Minkä muun takia vika sitten yllättäen löytyikin
veryangry.gif
.

Lisäksi tähän tapaukseen liittyi vielä muutakin kieroutta mitä selvittelin pyörän entisen omistajan kanssa. Kiitos hänelle (nykyinen cbr900rr:tär) arvokkaista tiedoista
thumbs-up.gif
, jos vaikka sattuisit lukemaan tätä.

Noh, siltikin aion Bikeworldin huoltoa toistaseksi käyttää. Siellä uskaltaa esittää tyhmempiäkin kyssäreitä suoraan mopon huoltaneelle kaverille ilman että tulee mitä_sä_tyhmiä_kysyt ilme takas, ja kaverit ottaa tosissaan asiakkaan huomiot. Kiitos heille siitä.
biggrin.gif

Noh, siltikin aion Bikeworldin huoltoa toistaseksi käyttää. Siellä uskaltaa esittää tyhmempiäkin kyssäreitä suoraan mopon huoltaneelle kaverille ilman että tulee mitä_sä_tyhmiä_kysyt ilme takas, ja kaverit ottaa tosissaan asiakkaan huomiot. Kiitos heille siitä.
biggrin.gif
Itsekin olen huollattanut Bike Worldissa mopoa. Homma on toiminut kohtuullisen hyvin, mitä voi maan suurimmalta mp-liikkeeltä mielestäni edellyttääkin. Pari juttua harmittaa. Kun pyörän vie Tuupakkaan, sieltähän ei kulje oikein mitkään bussit, joten joudun aina käyttämään taksia.  
veryangry.gif
Saisivat antaa jonkun mopon lainaan huollon ajaksi; sen verran olen heille fyrkkaa kantanut tämänkin ajokauden aikana. Toinen juttu on iridium-tulppien helv******nen hinta. 24 tkm huollossa 4 tulppaa maksoi 160 euroa.  
033102ass_1_prv.gif
Kysyin huoltopäälliköltä, että onko ne tehty kullasta. Koko huollon hinta oli n. 425 euroa, joka on rahastusta.  
crazy.gif

Kumma juttu, että joissain foorumeissa jutut "riistäytyy" käsistä ja loppujen lopuksi ei puhuta enää alkuperäisestä aiheesta.
tounge.gif

Kumma juttu, että joissain foorumeissa jutut "riistäytyy" käsistä ja loppujen lopuksi ei puhuta enää alkuperäisestä aiheesta.  
tounge.gif
Ei hätää.  
033102beer_1_prv.gif
Laita sanojen "Bike World" tilalle sana "Tuusmotor", sanojen "Homma on toiminut kohtuullisen hyvin" tilalle sanat "Tuusmotor sai TM:n testissä 3/22" ja sanojen "mitä voi maan suurimmalta mp-liikkeeltä edellyttääkin" tilalle "mikä ei ollut aivan mitalisijoitus". Frankkia on vaikeampi saada tekstiin mahdutettua.  
biggrin.gif

Veikkaan, että tässä tapauksessa ei ollut niinkään siitä ammattitaidosta suoraan asia kiinni, vaan siitä että kyseinen juttu kuului takuun piiriin. Näin ollen sen ajan löytäminen josta ei voi ketään laskuttaa oli vähissä. Minkä muun takia vika sitten yllättäen löytyikin  
veryangry.gif
.
Saatat oll hyvinkin oikeassa. Kaverilla oli takuuvian kanssa just sama ongelma ko. liikkeessä n. 4 vuotta sitten.

Mullakin oli alkuun. 2 viime vuotta on toiminut moitteetta, mutta olenkin oppinut täsmällisesti ilmoittamaan MITÄ tehdään ja se on sitten tullut kiitettävästi tehtyä.

Itse olen ollut tyytyväinen Tuus-motorin palveluihin. Ostin sietä uuden pyöräni ja palvelu on ollut todella loistavaa!! Riippuuhan se varmasti omasta mielentilasta ja asenteesta, jolla astuu liikkeeseen. Aiemmin katsellessani vaatteita ja hanskoja olen saanut sieltä myös hyvän palvelun.
nixweiss.gif
sport05.gif

Mullakin oli alkuun. 2 viime vuotta on toiminut moitteetta, mutta olenkin oppinut täsmällisesti ilmoittamaan MITÄ tehdään ja se on sitten tullut kiitettävästi tehtyä.
Eli systeemi on vähän sama kuin tuolla autopuolella: Joutuu itse diagnostisoimishommiin eli ilmoittamaan autohuollolle, että vika on tietyssä paikassa/osassa. Jo osaavat tämän jälkeen korjata vian (=vaihtaa osan).  
mad.gif

Riippuuhan se varmasti omasta mielentilasta ja asenteesta, jolla astuu liikkeeseen. Aiemmin katsellessani vaatteita ja hanskoja olen saanut sieltä myös hyvän palvelun.
nixweiss.gif
sport05.gif
Niinkuin mainitsin aikasemmin, niin ei ole itsellänikään ollut niin kauan mitään ongelmaa, kun oli potentiaalia siihen, että kassavirtausta Tuus-Motoriin päin on.

Ja voisin lyödä anoppikokelaasta vetoa, että kenellä tahansa muuttuu asenteet närkästyneemmiksi, jollei saa rahoilleen oikeata vastinetta. Ja tähän vastineeseen kyllä luen myöskin sen, että kuvaukseni perusteella huolto hoitaa diagnostiikan. Itse en ammattilainen ole (ainakaan mopoissa) niin tämän takia myös "uskallan" turvautua liikkeen takuisiin.

Omassa tapauksessani ehdotin jo sitäkin, että kun ei aika/kompetenssi tunnu riittävän niin viedään muualle korjattavaks. Tässä kohden kassavirran selkeä suunnan vaihdos aiheutti vipinää, eli taas annettiin valohoitoa. Olisi ehkä pitänyt tehdä kuluttaja-asiamiehen mukainen päätös ja purkaa kauppa...

No mutta ny myöhemmin olen tyytyväinen siitä, että uuden mopottimen kuitenkin lunastin, MAAHANTUOJAN takuulla.

Tapahtuipa syksyllä Frankilla:

Olin saanut edellisen pyöräni myytyä, olin ostamassa uutta jammua ja pyysin tarjouksen Frankiltakin. Tarjouksen saatuani kerroin, että tämä tarjous ei voita! Kerroin myös pyytäneeni tarjouksen muista pk-seudun liikkeistä, joissa tiesin kaipaamani mallin vielä loppukaudesta olevan. Kävin vielä uudelleen ja puhuin itse Frankin kanssa ja kerroin saamastani tarjouksesta. Frank sanoi, että myyjät tietysti antavat niitä hintoja joita isäntä on valtuuttanut, mutta eiköhän sopiva hinta löydetä. Lupasin palata asiaan seuraavalla viikolla jolloin olisin valmis tekemään kaupan ja ottamaan uuden pyörän alle.

Sain sähköpostilla aikaisemmalta myyjältä uuden tarjouksen, johon vastasin, että hinta on kaukana oikeasta. Samalla kerroin millä hinnalla olen valmis kauppaa hieromaan. Se ei myyjää miellyttänyt, mutta totesin kohteliaasti, että ehkä seuraavalla kerralla pääsemme parempaan tulokseen ja kai voin tuoda pyörän huoltoon vaikka sen muualta ostankin, kun huolto olisi sopivasti työmatkalla. En saanut kommenttia.

Hetken päästä sain soiton toisesta liikkestä, josta olin myös tarjouksen saanut. Kertoivat Nymanilta soitetun ja tiedustellun, että onko "tämän ja tämän"-niminen henkilö pyytänyt heiltä tarjousta.....

Olivatkohan soitelleet kaikki muut liikkeet läpi...? Aika oudolta toiminta kuullosti.

Ei muuten syntynyt kauppoja Frankin kanssa. Loppujen lopuksi en edes ostanut sitä mallia, jota olin ostamassa. Nyt kuitenkin ajan tyytyväisenä uudella pyörälläni ja toivon ajokauden jatkuvan...
cool.gif

FXD: katos, aivan samaa kohtelua itsekin saanut frankilta, he soittavat muihin liikkeisiin josta olet tarjousta pyytänyt, ja selvittävät pitääkö se paikkansa.Sama pätee vaihtopyörästä tarjotussa hinnassa.

Katos perhana... Ainahan sitä tulee myyjää vedätettyä tuohon tyyliin, mutta en ole kuullut, että kukaan olisi "pehmeitä" puheitani tarkistanut! Frankilla tuntuu olevan pokkaa tai pelisilmää, mutta en tiedä kuuluuko tuollainen käytös hyvään kaupantekoon!  
confused_orig.gif

Hain torstaina taas osia Tuusmotorilta: soitto minulle unohtui, mutta kaikki tilatut Intikan kytkimen osat olivat tulleet kun soitin itse ja olivatpa vielä juuri sitä mitä pitikin.

Palvelu siellä on eleetöntä, mutta asiallista (se vanhempi varaosamyyjä) ja se riittää että vastaavat tosiaankin asiallisesti ja kärsivällisesti siihen mitä kulloinkin kysyn. Varsinkin näin syksyllä se pahin kiirekin on loppunut, niin puhelimitsekin asioiden hoito onnustuu aika sutjakasti.

Aion edelleenkin ajaa Tuusulaan (32 km/sivu) hakemaan osani ennenkuin Nymanilta, joka sijaitsee duunipaikalta 3 km:n päässä.

Katos perhana... Ainahan sitä tulee myyjää vedätettyä tuohon tyyliin, mutta en ole kuullut, että kukaan olisi "pehmeitä" puheitani tarkistanut! Frankilla tuntuu olevan pokkaa tai pelisilmää, mutta en tiedä kuuluuko tuollainen käytös hyvään kaupantekoon!  
confused_orig.gif
Nykypäivänä en edes ihmettele moista.
Kova kauppamies tuntuu olevan, kun kerran "nöyryyttää"itseensä soittamalla muihin liikkeisiin utelemaan
biggrin.gif

Mutta samalla saa selvälle jos asiakasehdokas kuzettaa.
Mutta toisaalta, voihan ne toisetkin liikkeet taktisista syistä ilmoittaa Frankille, että semmoinen tyyppi ei ole käynyt heillä, vaikka oliskin.

Olin kerran kovassa pyöräkuumeessa ostamassa Frankin liikkeestä mopoa. Maksoin käsirahan ja viikonlopun aikana huomasin, että kaikki ei ollut pyörässä kunnossa. Pyörä alkoi suoralla tiellä voplaamaan todella rajusti, vain ihme ja raaka voima piti pystyssä. Ihmettelin mikä hitto oli vikana. Samana päivänä tämä toistui ja kaatuminen n. 100 km/h nopeudesta oli enemmän kuin lähellä.
Testailin pyörää ja keula oli täysin veltto joka suuntaan. 50 km/h nopeudessa tein tangosta äkkinäisiä ohjausliikkeitä ja pyörä alkoi täristä kuin horkassa. Mitä olisikaan tapahtunut kovemmassa nopeudessa?? Alkoi itselläkin kylmä hiki valua otsalta ja luottamus tähän menopeliin oli pakkasen puolella!!Jarrutuksessa keula jopa pohjasi niin, että katteet ryskyi. Eli tiedossa olisi ollut mittava ja hintava korjaus edessä. Harmittelin vietävästi liian lyhyttä koeajolenkkiäni mutta uskoin kaiken olleen kunnossa, olihan myyjän mukaan pyörä juuri huollettu ammattilaisten toimesta ja laitettu kuntoon...he kun eivät kuulemma myy huonoa tavaraa...
Olin tullut siihen tulokseen, että kauppa puretaan. No, ei muuta kuin yhteyttä Frankiin. Äijä yritti sopia huoltoaikaa kuukauden päähän, eli ei juuri noteerannut vikaa. Kaupan purkukaan ei olisi silloin enää ollut mahdollista, vaikka millainen vika olisi sitten tullutkaan ilmi...
Onneksi pysyin tiukkana ja vaadin kaupan purkua, sillä en halunnut hengenvaarallista peliä alle. Siitä alkoikin sitten Frankin vittuilu, joka kesti kaupanpurun ajan. Samalla kyseenalaistettiin em. viat ja ostajan asiantuntemus...sekä vuosikymmeniä ajaneiden motoristikavereiden tietämys pyöristä kuitattiin kadunmiesten paskapuheiksi..
Pakko viat oli kuitenkin myöntää kun liikkeen huoltomies kävi ajamassa mutkan pyörällä ja tuli aika vaisuna takaisin...
Täytyy sanoa että asiattomampaa ja asiantuntemattomampaa palvelua en ole koskaan saanut!!!
Tästä on kyllä jo nyt muutama vuosi kulunut mutta en ole jalallani siihen liikkeeseen enää astunut, enkä astu!!!!
Luulisi, että kusettaminen ei ole kauppiaankaan edun mukaista, motoristituttuni eivät myöskään käytä tätä liikettä...

Back