• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuus-Motor ja Frank Nyman

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GriZzLy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kokemuksia Tuusmotorista:

Vaihtokuume iski syksyllä 2003. Viimeisinä ajoviikkoina fillarilla Tuusmotoriin ja tarjoamaan vaihtoon.

Myyjä pyöriskeli hetken ajokin ympärillä, kertoi kauhutarinoita heille tulleesta samanlaisesta laitteesta joka oli kuulemma hajonnut käsiin ja korjattu liikkeen piikkiin.

Seuraava kommentti oli: "Et sä saisi tätä hukattua mihinkään muualle?"

Lähdin kotiin.

"Kaupanteon" tulos:Tuusmotoriin en enää mene. Piste.

Kokemuksia Frankista:
Yksi fillari ostettu.
+Kauppa meni putkeen.
+Asiallinen palvelu.
+Kunnollinen huolto.
-Tuntuu aika kalliilta paikalta (mikä ei tuntuisi?).

Annetaanpas pari pinnaa Frankille:
Ekan pyörän ostin sieltä uutena ( Suzuki GS 500 E ) ja parin vuoden huollot hoitu siellä hienosti, olihan fillarissa takuu voimassa. Sain aina pyörän heiltä käyttöön huoltopäivän ajaksi. ( yleensä uuden ja isomman että vähän tulis kipinää...)
Sitten vaihdoin siellä nykyiseen käytettyyn VZ-800:een ja homma pelasi lähes yhtä hyvin:
Marauderia ei ollut huollettu, vaikka mittarissa olikin siihen oikeuttavat lukemat. Tämä selvisi minulle vasta kaupanteon jälkeisenä päivänä. Puhelinsoitolla saatiin sitten aika järjestymään, tosin varafillariksi sain oman GS:ni takaisin. Siitä huollosta maksoin sitten vain tarvikkeiden osuuden.
Sitten sain pyörän edelliseltä omistajalta tietää, että Frankillä oli tallessa pakoputken alkukäyrä, jota ei ollut koskaan asennettu pyörääni, vaikka edellinen omistaja oli sen maksanut. Käyrä kyllä löytyi kun sitä kyselin, eikä sitä enää minulta uudelleen laskutettu.
Sittemmin Heidän hintansa renkaanvaihdosta on ollut tarpeeksi edullinen, että täältä Lohjalta viitsii lähteä ajelemaan.
Myös varusteiden hinnat ovat olleet "kohtuullisia" ja palvelu ystävällistä oli sitten kuka myyjistä tahansa sattunut kohdalle.

Kokonaisuutena paljon parempi mielikuva liikkeestä kuin tästä paikallisesta yrittäjästä.

Kokemukset tuusmotorista ovat huonoja.
Kävin kyselemässä kanteen paria O-rengasta, myyjä vittuili ja oli todella vaivaantuneen oloinen kun joutui pari O-renkaan takia tekemään jotain.
Jo tulpatkin on 2 x niin kalliita mitä esim. motonetissä.
Paska kauppa, jo mopoajoista lähtien ollut sitä.

Kävin kyselemässä kanteen paria O-rengasta, myyjä vittuili ja oli todella vaivaantuneen oloinen kun joutui pari O-renkaan takia tekemään jotain.
Metsä tahtoo vastata, niinkuin sinne huudetaan: jos menet vittuilemaan, saat sitä takuulla takaisinkin.

Vuosia sitten oli minullakin joskus siellä vaikeuksia, mutta kun tarkistin omaa asennettani ja muutenkin tarkensin sen tavoitteen spesifointia, mihin kullakin toimeksiannollani pyrin, olen kokenut saavani loistavaa palvelua
sport05.gif

Metsä tahtoo vastata, niinkuin sinne huudetaan: jos menet vittuilemaan, saat sitä takuulla takaisinkin.

Vuosia sitten oli minullakin joskus siellä vaikeuksia, mutta kun tarkistin omaa asennettani ja muutenkin tarkensin sen tavoitteen spesifointia, mihin kullakin toimeksiannollani pyrin, olen kokenut saavani loistavaa palvelua
sport05.gif
Turha yrittää nyt laitaa mun piikkiin tätä.
Kenenkään persettä en ala nuolemaan jos jotain olen ostamassa. Ei tartte omaa asennetta muuttaa jos muualta saa palvelua vaikka asia olisi pienikin ostos.
Mistä ihmeestä päättelet että olen mennyt sinne vittuilemaan?
Tälläiset jeesustelijat jaksaa aina ihmetyttää..

Ihan ystävällistä myyntiä ovat mielestäni harrastaneet
biggrin.gif
Minulla on kokemusta lähinnä katselu- tai etsintämielessä, sen palvelun olen saanut mitä olen pyytänyt ja mikä mukavaa on saanut aina omassa rauhassa tutustua
biggrin.gif

Tottakai palvelua on tarjottu, mutta kun olen sanonut katselevani, niin on annettu rauha
wink.gif

Tulkoon sitten tähänkin ketjuun,eli:elämäni kyykytyksen sain Tuusmotorilla 1.pyörääni ostatessani tai siis yrittäessäni ostaa.Lisää aiheesta ketjussa ´mistä palvelua aloittelijoille´.
Enkä minäkään ollut siellä myyjiä halveksimassa.

Vähän aiheen vierestä.Vastaavaan suoritukseen on pystynyt vain muinainen Kehä-Veho n.15 vuotta sitten tyriessään Fiatin huollon.Pitkäksi venynyttä prosessia tyydyn kuvaamaan huoltopäällikön legendaarisella kommentilla: ´Kuule poika ,sen pitääkin kolista!´

Tulipa tuossa Fränkillä käytyä viime kesänä ajosaappaita ostamassa. Saappaat oli ihan ok meikäläisen suomalaismalliseen jalkaan ja ajattelin ostaa samalla hanskat kun kaupanteon makuun oli päästy. Kaupat jäi kuitenkin kesken myyjättären naamanvääntelyn ja kommentin jälkeen "et sitten yhtään aikaisemmin voinut tulla". Kello oli tällöin varttia vaille sulkemisaika joten kyllä yhet hanskat olis pitäny ehtiä myymään kun ei kenkien sovittelukaan niin kauan kestänyt että olis voinu olettaa joutuvansa jäämään ylitöihin jonkun maalaistollon takia. Jätin siis kamat tiskille ja jouduin poistumaan vanhat saappaat jalassani

Toisen kerran poikkesin syksymmällä (saatoin mennä uudestaan koska olin jo antanut anteeksi koska sattuuhan sitä kesäperjantaisin) Vanha pyörä oli myyty ja olin kulkinetta vaille. Rivissä oli yksi kiinnostava cbr1000 vuosimallia 99 tai 00 en muista enää...Tarinan pointti on kuitenkin se että ilmaistuani kiinnostukseni Pääjehulle hän alkoi itsepintaisesti tyrkyttää jotain 90 mallista cbr:ää joka oli todella sikakunnossa ja matkamittarissa selvät vääntelyjäljet ja äijä vielä kehui "loistavassa kunnossa ikäisekseen, juuri sopiva sinulle". Tarinan opetus: Älä mene FN:lle työhaalareissa jos aiot ostaa jotain
smile_org.gif

Kaikenkaikkiaan en usko että FN:n kukkarossa paljonkaan tuntuu ostinko pyöräni jostain muualta, mutta v*****aa tuollainen aliarvioiva asenne, tyyliin "ei taida pojan rahat riittää myynpä hänelle halvemman" varsinkin kun arvio on täytynyt tehdä ulkonäön perusteella koska hän ei tunne minua tai tiedä varallisuuttani.

Kuitenkin tämän nöyryytyksen jälkeen en enää uskaltanut/kehdannut mennä mihinkään mp-kauppaan
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
vaan hain nykyisen moponi saksasta yksityishenkilöltä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Mun on kyllä syytä antaa iso ruusu tuusmotorin huollolle. Huomenna on tarkoitus lähteä vähän pitempään reissuun ja huomasin tossa ongelman, jota en itse pystynyt(osannut) hoitaa, joten ajoin Tuusmotoriin kysymään josko millään sais apua tänään. Vastaus oli hetkinen tsekataan. Hetken kuluttua selvis, että pienen odotuksen jälkeen homma hoituu. About tunnin kuluttua ajoin himaan tyytyväisenä kirjoittamaan tätä.

:WAZAAP:Tuusmotorille

"Ohikulkiessani" poikkesin tällä viikolla Tuusmotorin uudessa (ainakin minulle) uusien pyörien myymälässä, jossa ilokseni olikin "lähes kaikki" pyörät näytillä. Sen puoleen siis loistava juttu. Kaikkien japsimerkkien tonniset sportit vierekkäin, kuussataset vierekkäin jne. Halli täynnä uusia mopoja siis niin laaja valikoima etten ennen ole missään nähnyt.

Ajokamoissani pysäköin oven viereen ja kävelin sisään. Rauhassa sain koeistua kaikki haluamani pyörät ilma että kukaan olisi vaivautunut tulemaan edes kyselemään voisko jotenkin auttaa asiakasta. Ehkä tässä on syy, miksi kaikkia pyöriä myymälästä löytyy kun ei niitä ole mitään mielenkiintoa myydä
eek.gif
.

En sano, että olisin vartavasten ostotarkoituksessa liikkeeseen mennyt mutta kyllä vaihtoajatus kuitenkin takaraivossa kytee. Mutta eipähän tule heräteostoksia kun ei edes saa tarjousta. Enpä siis mennyt henkilökuntaa häiritsemään moisella pyynnöllä.

Tuo tarjouksien saamattomuus ei kylläkään ole ainoastaa ko. paikan ongelma, jostain sitä ei saa edes pyytämällä... Tai sitten mulla on sen näköinen mopo itsellä että pelkäävät että tarjoaa sitä mokoma vielä vaihdossa... Omasta mielestä se on ihan hieno
tounge.gif
.

No, eipä sitä viime vuonna saanut tarjouksia joka paikasta pyytämälläkään vaikka ihan rahalla olin ostamassa
sad_orig.gif
. Ihmetyttää tietysti hieman mutta mulla ei olekaan kaupallista koulutusta...

Oltiin tossa joku aika sitten faijalle pyörää kattomassa Tuusmotorissa. Ei siellä sillonkaan kukaan myyjä itse palvelemaan tullut. Tosin sillon oli aika paljon asiakkaitakin, joten saatto myyjillä olla kiire.
Faija sitten marssi jonkun myyjän luokse ja sitten rupes palvelu pelaamaan niin hyvin, että faija halus juuri siltä myyjältä ostaa mopon
smile_org.gif

Täytyy kyllä myöntää, että joskus tulee auto/mopo/tms. liikkeissä vähän orpo olo kun pitää itse käydä kyselemässä myyjää.
lookaround_orig.gif

Itte oon kaikki ajokamat Tuusmotorista ostanu useemmassa erässä ja aina kyllä hyvää palvelua saanu. Pyörää en oo sieltä ostanu mutta oon käyny kattelemassa ja sillonki kyllä aina myyjä löytyny. Viimekski ku kävin vaan lähinnä tsekkaamassa sen uusien pyörien puolen kun olin kuullu että sellanen on sinne pystytetty, niin tuli jopa kaks myyjää avustamaan.

Tarinan opetus: Älä mene FN:lle työhaalareissa jos aiot ostaa jotain
smile_org.gif
Valitettavasti tämä pätee usein muillakin aloilla: se on tullut muutaman kerran koitettua että mikä ero on palvelussa kun menee "pääkonttori päivän" kamat päällä eli kovat kaulassa liikkeeseen ja muutaman päivän päästä siviileissä koittaa samaa uudelleen
biggrin.gif

Poikkesinpa sitten tänään Nymanilla ja kyllä, palvelua sain. Kai... ainakin luulen niin...
omg.gif
. En tosin kaupanhieromisvaiheeseen asti päässyt mutta en nyt niin kai huonostikaan tullut kohdelluksi mitä joidenkin kirjoituksista voisi luulla. Kuten edellä olevasta voi päätellä, en nyt sitten tiedä ollako tyytyväinen vai ei.

Nyman nuorempi oli palvelemassa ja ihan oma-aloitteisesti kun kymppi-kawan päälle istuin. "Päädyimme" siihen, että parempi minun olisi tämä kesä nykyiselläni ajaa. Tosin voisihan loppukesästä tulla vaikka käytetty kymppi joka voisi minulle sopia. No, kai olin köyhän motoristin näköinen. Tai sitten puhuin väärää murretta.

Hyvähän se on että tolkutonta moponvaihtokuumetta hieman toppuutellaan. Sen takia kai olin vähän tyytyväinenkin ulos lähtiessäni
idea3.gif
.

Kokemus ei sinänsä ollut huono, mutta erikoinen kylläkin.

Ostakaa joku tuo mun fasu pois niin silloinhan se on pakko mennä jostain ostamaan uusi...
cool.gif
.

Puh keskustelua Tuusmotoriin, kun olin akkua vailla.
Katottiin akkuvaihtoehdot ensin ja sitten erehdyin sanomaan sanan Biltema, tuli varsin suora vastaus heti:

"Mitä sitten tänne soittelet"

Niinpä...menin sitten muualle akun ostoon.

Joillain liikkeillä sitä on varaa valita asiakkaansa.

Jepjep... ihan piruuttani tänään soitin Tuusmotoriin ja kysyin mitä maksaa renkaat alta-alle omilla nakeilla kun tuli nuo pirellin diablot postissa. Noh, heti kun ilmoitin että on omat renkaat niin tuli kuin apteekin hyllyltä että 50€ kappale on vaihto
crazy.gif
. Arvatkaapa vaan menikö pasmat sekaisin moisesta hinnasta. Sanoin neidille että unohdetaanpas sitten ja painoin punaista luuria. Saisivat vaihtaa nimensä Ryöstömotoriksi
veryangry.gif
.

Menen sitten huomenna Motovelhoille vaihtamaan
bowdown.gif
. Otan itse siellä irti renkulit moposta kun siellä on vissiin aika kova kiire, niin helpotan asentajan työtä/lompakkoani
biggrin.gif

Noh, heti kun ilmoitin että on omat renkaat niin tuli kuin apteekin hyllyltä että 50€ kappale on vaihto
No mun mielestä esim tuo tokimoton 20€ ei ole paha. Itse sain ajan parin tunnin varoitusajalla.

sanoi:
Menen sitten huomenna Motovelhoille vaihtamaan
bowdown.gif
. Otan itse siellä irti renkulit moposta kun siellä on vissiin aika kova kiire, niin helpotan asentajan työtä/lompakkoani
biggrin.gif
Älä tuu ihan heti aamusta, mun pyörä on nääs sillon huollettavana ;)

Ei se metsä ihan aina juu vastaa niinkuin sinne huudetaan, mutta pääsääntöisesti kyllä.
Ja AINA jos tuotteessa on vika niin kauppiaalla on oikeus korjata se vaikka asiakas tahtoisikin kaupan purkaa. Kauppiaan/myyjän saa tosi vittuuntuneeksi ihan vaan sillä että ilmottaa että paskan myit, palauta rahat...
Nymanista ei minulla ole kuin hyvää sanottavaa. Ainakin meidän "perhe" on sieltä joka kerta poistunut hyvin tyytyväisenä, vaikkakin huomattavasti kevyemmän raharepun kanssa!

Omia kokemuksia Tuus-Motorin huollosta kaudelta 2003:
-Huoltotöiden vastaanoton "asiakaspalvelu" oli syvältä suolistokaasujen tienoilta. Ilmeisen tympiintynyt kaveri töissä.
-Huollossa jättivät ilmanputsarista tulevan putken irti kotelosta. Ei ihme, että mopotin röpötti.
-Tankissa pitkä naarmu.
-Pyörä oli kauttaaltaan rasvaisten sormenjälkien peitossa (myöskin sieltä, mihin ei olisi tarvinnut koskea ollenkaan huollon aikana). Pesty/vahattu pyörä huoltoon ja sama (tai oikeastaan isompi töinen) homma uudestaan.
-Öljyproppu oli väännetty sellaiseen momenttiin, etten saanut sitä auki myöhemmin kuin väkisin. Propun tiiviste puuttui.
-Ketjut oli kiristämättä ja rasvaamatta, vaikka kuuluivat huolto-ohjelmaan.
-Kaverin pyörästä oli jäänyt stonga kiristämättä ja sellaista pientä muuta mukavaa...
-Toisen kaverin uusi äänenvaimentaja taottu paskaksi, eikä edes kompensoitu mitenkään...

Noi nyt tuli äkkiä mieleen...

Varaosa- ja varustepuolelta jäänyt positiivinen kuva. Huoltoon en enää koskaan vie. Enkä myöskään suosittele kellekään.

Back