• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuurinkärpänen purasi ja lujaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sube
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se holkki on sivusta katsottuna semmonen tatin muotonen. Jos sen pistää väärinpäin takahaarukan ja takahammasrattaan väliin ja kiristää akselin mutterin niin rengas ei pyöri ainakaan kunnolla eikä oikein tahdo mahtuakaan sinne väliin kyllä. Siinä vaiheessa pitäis viimestään huomata, että joku on väärin. Muita osia siellä on aika hankala väärinpäin pistääkään.

Kaverin monsterissa oli sama ongelma, ajon aikana takarengas lukkoon kun mutteri oli auennut jostakin syystä. Ei siinä menny onneks ku laakerit takaanta uusiks ja kuski säilyi ehjänä

No mullaki ne eka epäili Hailacilla, että takalaakerit ois männy, mutta oliki sitten näin. Mietin, että saisko jotaki kautta tehtyä reklamaatiota tai jotain, ku seuraava reissu pohjosen nurkille menee aika myöhälle.. Sais asian heti hoidettua, eikä tarttis jäädä enää miettimään tätä. Onko kellään kokemusta? vai pitäiskö suoraan soittaa sinne liikkeeseen ja antaa palautetta?
nixweiss.gif

Mäki kasasin oman taka-akselin väärin mun Duksussa. Huomasin vasta ku laskin mopon alas (roikku katosta). Aikasemmin ihmettelin vaan ku meni niin jäykästi takapyörä paikalleen, mut kuitenki meni ja kirja kerto sit et akseli on ihan päin V..a kasattu
biggrin.gif

No mullaki ne eka epäili Hailacilla, että takalaakerit ois männy, mutta oliki sitten näin. Mietin, että saisko jotaki kautta tehtyä reklamaatiota tai jotain, ku seuraava reissu pohjosen nurkille menee aika myöhälle.. Sais asian heti hoidettua, eikä tarttis jäädä enää miettimään tätä. Onko kellään kokemusta? vai pitäiskö suoraan soittaa sinne liikkeeseen ja antaa palautetta?  
nixweiss.gif
Olen yleensä reklamoinut sähköpostilla, jos jotain reklamoitavaa on ollut. Jollei sähköpostia ole löytynyt, niin sitten puhelimella.

Toisekseen voit kertoa renkaasi vaihtaneen firman nimen täällä ja vaikka jokaisella suomen foorumilla.
smile_org.gif

Edittiä. Turhaa tekstiä pois..

Olisiko mahdollista, että sanoisit firman nimen, joka Kajaanissa on vaihtanut sen renkaan. Itse kumminkin täällä n.100km:n päässä asustelen niin ei sitä tiedä vaikka Kajaanissa joskus tarve tulisi vaihtaa rengas niin tietää kiertää liikkeen niin ei ala kolista itselläkin
smile_org.gif
meinaakko et heitillä on tapana kasata jokainen väärin ja jättää ruuvit auki..

eiköhän kyse ole kömmähdyksestä..mikä on tietysti mahdollista missä tahansa.

tosin eihän tuollanen ole suotavaa.

jälkiviisaana sanoisin...aina kun pyörässä tuntuu jotakin tavallisesta poikkeavaa olisi syy selvitettävä pikemmin.

harvemmin mikään leviää ihan ykx kax ilman pientä ennakkovaroitusta.

Olisiko mahdollista, että sanoisit firman nimen, joka Kajaanissa on vaihtanut sen renkaan. Itse kumminkin täällä n.100km:n päässä asustelen niin ei sitä tiedä vaikka Kajaanissa joskus tarve tulisi vaihtaa rengas niin tietää kiertää liikkeen niin ei ala kolista itselläkin
smile_org.gif

jälkiviisaana sanoisin...aina kun pyörässä tuntuu jotakin tavallisesta poikkeavaa olisi syy selvitettävä pikemmin.

Mieluummin vien pyörän huoltoon, jossa asiat osataan verrattuna sellaisiin paikkoihin, joissa kömmähdyksiä sattuu. Tuskin on ollut ensimmäinen kerta kuitenkaan.

Tietenkin kömmähdyksiä voi sattua muillekin, mutta kyllä minä kierrän liikkeen, jossa tollaista olen kuullut sattuvan.

smile_org.gif

Mieluummin vien pyörän huoltoon, jossa asiat osataan verrattuna sellaisiin paikkoihin, joissa kömmähdyksiä sattuu. Tuskin on ollut ensimmäinen kerta kuitenkaan.

Tietenkin kömmähdyksiä voi sattua muillekin, mutta kyllä minä kierrän liikkeen, jossa tollaista olen kuullut sattuvan.
kun löydät semmosen paikan mis voi olla sata varma et kaik on niinku pitääki ni kerro ihmees
wink.gif

ei vaiskaan..ohan sellasiakin ja tos liki ykx..ainaski tähän mennes kaik on mennyt mainiosti
thumbs-up.gif

mut valitettavan yleistä on..vaikka ns. merkkihuolto on mun luottamus on suunilleen samaa tasoa mitä vanhaan neuvostoliittoon
tounge.gif

J.Stalin sanoi aikoinaan.."luottamus hyvä,kontrolli parempi"

Vähän selvennystä tuohon eisaamainita nimeä-asiaan, niinkauan kun puhut totta, etkä esitä vihjailuja/epäilyksiä tai herjaa kyseistä liikettä, ei sinua voida syyttää mistään.

Vai oletko kuullut että totuuden sanomisesta olisi jotakuta rangaistu ?

Faktojen esilletuominen ei rikos, ei tämä ole mikään Pohjois-Korea.

Totta kai nimen voi mainita niin kauan kuin puhutaan faktoista eikä arveluista tai solvaamisista. Toisaalta jokainen halukas voinee pistää topicin aloittajalle yksäriä ja kysyä ko. nimeä. Yksityisesti sen voi taatusti kertoa kenelle haluaa vaikka solvausten kera.
cool.gif

Toiseksi; itse olisin jo soittanut ko. puljuun ja kertonut asiallisesti tapahtuneesta. Ei tuollaista saisi tapahtua ammatiliikkeessä. Mahdollisesti ottavat ainakin opikseen, ehkä jopa kahvit lupaavat tarjota ensi kerralla pistäytyessäsi.

Liike on vastuussa tekmästään työstä, asentaja sen työn on tehnyt. Vika on liikkeen mutta kuka tietää onko kaveri enää edes töissä samassa yrityksessä. Kumpaa pitää syyttää liikettä vai tekijää?

Ongelma MP-alalla on ammattitaitoisen työvoiman saanti. Koulutusta ei alalle juurikaan ole. Pyörämäärä on lisääntynyt viimeisen kymmenen vuoden aikan valtavasti. Pyörien tekniikka vaatii erittäin korkeaa ammattitaitoa. Koska huoltohenkilöitä ei ole riittävästi on aina kova kiire. Kiireessä voi tapahtua inhimillisiä erehdyksiä, ihan kaikille meistä, kaikilla aloilla.

Alan koulutusta lisää ja saada lisää osaavia ihmisiä alalle töihin, niin ongelmat vähenee.

PS. jos pyörän ajotuntumassa on jotakin "outoa" niin pysähtykää ja koettakaa selvittää HETI mistä juttu voisi johtua. Äläkää lähtekö ajamaan kesälomareissuja jos pyörä ei tunnu olevan kunnossa.

no niin. Soitin äsken kyseiseen firmaan ja kyseessähän on Kainuun Ar- Kar (nyt sen uskaltaa sanoa, ku tietää, ettei tästä voi käräjille joutua
smile_org.gif
). Ottivat palautteen vastaan ja olivat pahoillaan asiasta, kun näin on päässyt käymään, totesivat, että hankala kommentoida asiaa, kun tapahtuneesta on jo niin pitkä aika. Mutta toivotaan, että ovat jatkossa pyörien ja asiakkaiden kohdalla ovat jatkossa tarkempia. Itse en tule kyllä enää ko. firman palveluita käyttämään. Jäi sen verta kylmät kokemukset.

Back