Aivan pakko kommentoida. Olen aina ihmetellyt näitä "Ei saa palvelua/huonoa palvelua-juttuja." Uskokaa vaan, etta olen vieraillut aika monessa mp-liikkeessä ja aina on tullut palvelua, jos olen sitä kaivannut. Itse alkaisin ainakin tiirailemaan rumaa pärstääni peilistä, mikäli kaupanteko ei sujuisi yhdessäkään liikkeessä, joissa vierailin. On eri asia tietenkin, jos joku homma "ryssitään" oikein kunnolla, vaikkapa pyörän luovutus. Ajatellaan, että katselen jossain liikkeessä ajohousuja, joiden hinta on vaikkapa 300€, kysyn mitä ne maksaa ja myyjä kertoo hinnan todeten samalla, että viereisessä telineessä on halvempia malleja. Pitäisikö vetää herne nenään ja haukkua liike julkisesti siitä, että aliarvioivat rahavarani. No ei pitäisi; myyjähän vain "vinkkasi", että halvempiakin on. Jos ne halvemmat ei kiinnosta, ostan ne 300€ maksavat. Aina on kylläkin saanut jotain alennustakin. Yritin aikanaan saada kaupaksi (väliin) suht vanhaa moottoripyörää ja muutamassa mulle ystävällisesti kerrottiin, etteivät uskalla sitä ottaa vaihdossa, koska ei välttämättä mene kaupaksi. Ei mennyt herne nenään koska, pyörä oli vanha eikä ns. kiinnostavaa mallia. (Meni sitten aikanaan vaihdossa kuitenkin.) Sitten nämä pakolliseksi tulleet jutut: En ole mp-myyjä tai varustemyyjä, en omista Mersua, en kulje puku päällä, eikä mulla ole 10k€ lompakossa. Olen käynyt seuraavissa liikkeissä:
- BW Vantaa
- BW Lauttasaari
- Storm Helsinki
- TK-Biketeam
- Frank Nyman
- Motovelhot
- Auto-Bike
- All-Right
- Reliatec eli Italon firma
- Hoghaus
- HD-center
Jokaisessa olen saanut hyvää palvelua, poikkeuksetta. Yamaha-centerissä en ole käynyt, mutta ajattelin mopoilla sinne potkimaan R6:n renkaita ja ostamaan kunnolliset ajohanskat. Onko niillä muuten ilmaista kahvia?
Hyvää ja turvallista ajokautta kaikille!