• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turvaliiville vaihtoehto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Entäs tämä kypärään
033102bebe_1_prv.gif
Mä luulin jo, että tämä on osan täälläkin vaikuttavien tosimotoristien vakiovarustus, kun ajamaan pyörällä lähtevät...
Ovat vain hiljaa kun heitä pilkataan
033102bebe_1_prv.gif

Jaa, pitääkö täällä jonkun puolustaakin asiaa. Kommentoijina näyttää olevan vain TosiMotoristeja™, jotka ajavat vain yksiosainen kengurulta pöllitty Nodre Damen kellonsoittaja -asuste päällä, visa tungettuna penkin alle...
wink.gif

Itse tykkään ajella monesti reppu selässä. varahanskaa, sadepukua ym. pehmeää sisällä. Tottahan tulee mietittyä mitä sinne reppuun survoo.

Hieman näkyvämmän värinen reppu voisi olla ihan hyvä kompromissi-turvavaruste. Itse en neonliiviä laittaisi päälle ihan pienestä syystä. Kuvan reppu näyttää kyllä hieman massiiviselta mopoiluun, mutta ajatus on hyvä. Minulla on tällä hetkellä mustat ajokamppeet, tekstiiliset ja nahkaiset. Puna-musta reppu, joka ei ole huomiota herättävän näköinen.

Ite en kyllä reppua pidä muutenkuin ihan pakosta.. Vaarantaa sen verran ajamista, ku pää ei käänny kunnolla..
nixweiss.gif

Mitä vaellusrinkkoja oikein käytät?
blush.gif

Jaa, pitääkö täällä jonkun puolustaakin asiaa. Kommentoijina näyttää olevan vain TosiMotoristeja™, jotka ajavat vain yksiosainen kengurulta pöllitty Nodre Damen kellonsoittaja -asuste päällä, visa tungettuna penkin alle...  
wink.gif
Ihan takki ja housut erikseen löytyy ja joskus on reppukin, kamera yleensä siellä. Mutta en nyt helvetti tuollaista naurettavaa reppua rupea käytä, harakatkin nauravat. Takavalo saa luvan kelvata, jos joku puusilmä ei sitä näe, niin oma on syynsä.

Joo en nyt mikää heijastin tuolla liikentees haluu olla. Jos joku ei nää nii sit ajaa päälle ja pyörä lunastukseen mikä tietää rahaa ja uutta pyörää!
033102bebe_1_prv.gif

Onneksi noissa ajovarusteissa sentään alkaa olla jotain väriä ja vaihtelua. Itse ostin viimeksi taas mustat, kun ei ollut haluamaani pukuun muuta väri- tai kuviovaihtoehtoa, "koska ei niitä kukaan osta". Vittu tehkää niitä rättejä, jotta niitä voisi ostaa - saatanan nuijat. Mustat ovat naurettavia jurpopukuja, mutta pakko niitä on pitää, kun ei parempaakaan ole ollut haluamastani mekosta. Seuraavan mekon ostan ihan mopon värikartan perusteella, on se sitten väännetty vaikka tuohesta.

Kuolen nauruun!!!
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Itse käytän Haglöfsin Backup- reppua. Tolkun hyvät olkahihnat+soljet rinnassa ja vyötäröllä! Pysyy paikallaan aivan hel*etin hyvin eikä paina mistään.

Muutoin pyrin kyl välttämään repun pitämistä ainakin pitemmillä matkoilla..tulee varmasti rumaa jälkeä jos kaatuu tollanen möykky selässä-irtoo varmaan kädet!!
nixweiss.gif

Tälle jaksaa aina vaan nauraa
biggrin.gif
biggrin.gif

Mutta kyllähän se on taivahan tosi, et pikkasen sitä väriä (mihin vaan itteesä tai mopoon) tuo kummasti "huomattavuutta".
Itellä harmaa/musta mopo, mustat ajokamat jne...Nyt sentäs valkonen potta, mutta mähän oonkun "harmaa-hiiri" tuol autoilijoitten silmis...
Itekki autoijina huomaan saman asian ("harmaa hiiri" tulee niin pirun kovaa mustalla mopolla, mustat vermeet päällä...Onneks osaa varoo, ite kun mopoilee)
Ihan vaan faktana, kun kamu osti "oranssi-mustan" ajopuvun, niin sehän näkyy jo KAUKAA..ajan sit peräs tai edellä (ennen kun oli musta mopo-joka on vieläki ja musta puku)
Ei toi mitään "liiottelua" ole...erottua muista
biggrin.gif

No koko homma lähti siitä liikkeelle kun työnantaja lahjoitti tuollaiset heijastinreput jokaiselle työntekijälleen. Ei nyt ihan tuon kuvan malliset tai edes oranssit, mutta neonväriset kuitenkin - pitäisiköhän vaihtaa fillarikin nyt sitten Kawaan
wink.gif
Itse en tuota reppua ole koskaan selässäni pitänyt (en tykkää ajella reppu selässä vaan tungen kaiken mahdollisen aina penkin alle tai takalaukkuun), mutta ajattelin jotta muksulle nyt ainakin tuossa on sopiva koulureppu kun kohta taas on syksy ja pimeät kelit
cool.gif

confused_orig.gif
?? Mieluummin minä näkyisin eteenpäin, kuin taaksepäin?
Mut varmaan hyvä kaupungilla.
Sitten taas.
Minusta ei ole hyvä, että käytetään samoja värejä, joita käyttää asfalttimiehet, pelastusalan ihmiset ja poliisit, silloin kun joutuvat tien päällä onnettomuustilanteissa toimimaan.
Ne on ihmisiä, jotka on siellä jalkaisin ja nyt sit kun samat värit on nopeasti liikkuvan pyörän päällä....
Vähän sama juttu kun aikoinaan ihmiset laittoi heijastimia postilaatikkoihin ja autoilijat tottui ajattelemaan, että postilaatikko se siinä vaan...

Menee nyt ihan asiattomaksi, mutta voisin kuvitella lopputilanteen kaadon jälkeen vähän samanlaiseksi kuin tällä kaverilla
tounge.gif

upside-down_turtle.jpg

ed. *keleen linkitykset...
Hyvä kuitti, mutta kuperkeikassa kilppari on reppuilijaa paremmassa asemassa ollessaan itse reppunsa sisällä eikä repun sisällön murjottavana. Joka on alokkaana syöksyillyt mättääseen rynkky ja reppu selässä tietää mitä tarkoitan.

Yhden tapauksen tiedän itsekin, jossa kohtuunopeudesta nupaten meni sarja kylkiluita. Repussa mukana kulkeneen läppärin osuutta vammaan ei tietenkään voida osoittaa, mutta tapaus sai miettimään että repusta huolimatta on hyvä pukea selkäpanssari hännästä harteisiin.

Värikäs pukeutuminen menee minulla samaan kategoriaan kuin kaukovaloilla ajaminenkin. Havaittavuuden paraneminen on hyvä asia, mutta tuolla ulkona liikkuu zombeja jotka eivät näe edes linja-autoa, Bussista puhumattakaan, joten niihinkin on varauduttava vaikka olisi pillit ja sireenit kypärässä.

Hannun linjoilla minäkin olen. Näkyvyys ei tietenkään ole huono juttu, muttei se kuitenkaan mitään pelasta jos olet kuolleessa paikassa. Silloin on parasta luottaa vain omiin ajotaitoihinsa ja varmistua, että sinut todella nähdään.

Kiiruhda hitaasti.

Oikeassa paikassa oikeat huomiot liikenteestä pelastaa varmemmin kuin valo kypärässä tai heijastin liivit.

P.S näyttääkin ihan hirveiltä kaikenmaailman liivit
withstupid.gif

Back