• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turkumiitin Tikkarintuijottajat 9.9.2012 klo 12

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naakka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Naakalle kiitokset ajeluttamisesta ja muille ajoseurasta.
Kiitokset myös evästyksestä grillipaikalla.

Kiitoksia kaikille osallisille, teitte tästä päivästä mahtavan.

Tampereelle ja Tourinkiletkalle kiitos että päästiin valmiiden eväiden kimppuun, Go-Zalle anteeksipyyntö eväiden syömisestä :grin:. Oli tosi hyvä grillimakkara :grin:
Mukavaa nähdä noin paljon tuttuja ja uusia tuttavuuksia :)

MotOrgille kiitos eväistä :respect:

Ekakertalaiset kiittää veturia ja kanssamotoristeja mukavasta päivästä :respect:

Kynnys ylitetty letkoihin lähteä. Tästä voi vain parantaa osallistumisia :D

Kiitokset myös minun puolestani kaikille osapuolille yhdessä ja erikseen. Löytyi taas mukavia ajelureittejä vastaisuudenkin varalle.

Enpä muista milloin viimeksi olisi saanut Vihverin menemään alle 5.2l/100km kulutuksella, ja tuohonki sentään sai muutaman kerran kiihdytyksissä kaasua avata ihan huolella :) Yksin ajellessa tahtoo kulutus nousta kummasti korkeammaksi :)-

Tero-75 sanoi:
Kiitokset myös minun puolestani kaikille osapuolille yhdessä ja erikseen. Löytyi taas mukavia ajelureittejä vastaisuudenkin varalle.

Enpä muista milloin viimeksi olisi saanut Vihverin menemään alle 5.2l/100km kulutuksella, ja tuohonki sentään sai muutaman kerran kiihdytyksissä kaasua avata ihan huolella :) Yksin ajellessa tahtoo kulutus nousta kummasti korkeammaksi :)-

Voisin sanoa että on melko haasteellista ajella tasan nopeusrajoitusten mukaan, loppupätkällä vähän lipsahti pari kertaa hiukan yli :grin:

Tässä reitti, siitä pystyy jalostamaan sen harmillisen viivasuoran pois. Joko ottamalla pari pätkää soraa mukaan tai rutkasti lisää kilometrejä.

Iso kiitos Turun joukkueelle homman alkupotkusta :)
Hieno päivä ja hurjasti örkkejä liikkeellä, upea syyspäivä :jippikaijee:

Naakka sanoi:
Go-Zalle anteeksipyyntö eväiden syömisestä :grin:. Oli tosi hyvä grillimakkara :grin:

Mä jätin mun makkarat siihen muiden syötäväks ihan tarkotuksella. SItku olin käyny vähän kävelemässä mulle maistuikin vielä lisää... Sain mä sentään yhen nakin vielä omaa makkaraa!:rakastunut:

:D kiitos Naakalle huolehtivasta ja vastuuntuntoisesta veturoinnista... :D

kiva oli hyvällä kelillä ajella ja maggaraa mussuttaa, mukaavaa porukkaakin oli tarpeeksi :thumbup:

366km...:orgmp2:

Kiitti vielä täältäkin kaikille mukana järjestelyissä olleille, ja erityisesti tietty Naakalle puuhanais -hommista.
(Vaikka törkeästi köröttelin koko päivän ihan väärässä letkassa.)

Hauska oli nähdä porukkaa, tuttuja ja tuntemattomia! Valitettavan harvoin tulee suurinta osaa tavattua. :sad3:

Seuraavaa kertaa odotellessa!

adville sanoi:
:D kiitos Naakalle huolehtivasta ja vastuuntuntoisesta veturoinnista... :D

Kuten myös letkan perältä...

Komean näköinen letka, ja kiitettävän monimuotoinen :thumbup:

Kuvat nyt on taas mitä on, lähinnä edellä ajavien selkiä... :p
Lisänä päivän reissu peränpitäjän silmin, pikakelauksella.

Ja tulipahan todistettua että letkan häntä joutuu ajamaan keulaa kovemmin, jopa niin että perillä oltiin ennen etupäätä... :p

Viimeksi muokattu:
Letkoissa laitetaan poikkeuksetta kokemattomat taakse, tämä siksi ettei takana olevat joudu jarruttamaan mutkissa edessä olevan vuoksi.
Toki tauolla letkan paikkaa pääsee vaihtamaan jos alkuperäinen paikka on väärä.

Poikkeaa siis Liikenneturvan ohjeista. Ennakoivan ajon kouluttajakoulutuksessa neuvottiin toisin.

Mika_Tz sanoi:
Poikkeaa siis Liikenneturvan ohjeista. Ennakoivan ajon kouluttajakoulutuksessa neuvottiin toisin.

Uskon, että näin on. Toisaalta näiden letkojen "koulutuspuoli" tulee tärkeysjärjestyksessä mutka-ajosta nauttimisen jälkeen. Tai näin ainakin hahmottelen ma.

Kiitos mukavasta päivästä. Oli kiva tavata uusia naamoja moottoripyöräilyn parissa.

22.9. klo 18 järjestetään Turun Mikaelinkirkossa MotoristiTuomasmessu, kauden päätöskirkko, yhteistyössä Gospel Riders-kerhon ja Liikemiesten lähetysliiton kanssa. Pyörät parkkiin Mikaelinkirkolle. Soppaa on kypäräpäille ilmaiseksi tarjolla muistaakseni klo 17 alkaen. Tarkistan tuon vielä.

JMH sanoi:
Uskon, että näin on. Toisaalta näiden letkojen "koulutuspuoli" tulee tärkeysjärjestyksessä mutka-ajosta nauttimisen jälkeen. Tai näin ainakin hahmottelen ma.

Joo, siellä muistaakseni oli pointtina haitariliikkeen syntyminen ja se, että hännillä kokemattomalle voi tulla toisten kiinniottamisfiilis, jos keula ajaa kovin lujaa. Mutta toisaalta keulassa-ajaminen haittaisi takanatulevia ja saattaisi saada aikaan houkutuksen ajaa kovempaa kuin osaa. Kai siinä myös oli ajatuksena vaelluksilta tuttu ajatus, että mennään hitaimman tahdissa.

Back