• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turkumiitin kevään aloitus VOL3 - SU 15.4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Seikkailu_R sanoi:
Ei tiedä, on sen verran sileät renkaat alla, melkeen lähes katukumit... :p

Onneksi on nappulat toisilla vanteilla jos alkaa vaikka aamulla jännittämään... :p

Piikit on jo sentään kannettu varastoon odottamaan ensi talvea.

Sähän oot siirtyny melkein katukumiin jo.. Tietää helpotusta kuvajahdeille eli ei tartte enää mäen päälle alkaa kiipeemään. :D

:D vois laittaa harkintalistalle jos...

ei sada..
ei oo kylmä..
ei oo kanuuna..
jos ei emännällä oo mitään helv.. tärkeetä tekemistä..

sitten varma ehkä.:thumbup:

ja sen verran kun olen ollut seikkailun ja sen kaluston kanssa tekemisissä, tiedän että se menee noilla "katu"renkaillakin sellsiin paikkoihin että meidän muiden pitää käydä pyörää vaihtamassa että päästään edes lähelle... :p

ainut kotari missä on kaikuluotainkin...:thumbup:

Viimeksi muokattu:
heeppa sanoi:
Jos kerta Naakkakin on ehkä tulossa, niin kyl sit määkin :D

Jee! Pakkaan pakolliset työkalut mukaan, ja käyn huomenna hommaamassa rakennekynnet. Voin sitten olla ihan IIK-kädet pystyssä, jos (kun) jotain laukee ajokista? kö?

:grin::;):

Nonni, enää se on keleistä kiinni, Monsteri palasi Turkuun. Lähti käyntiin ku ei olis koskaan sammutettukaan :thumbup:

On kyl niin paljon uutta ajokamaa nyt et niis on hirveä homma ajaa kaikki sisään ennen ratapäiviä, kengät sais olla vähän vetreemmät ja visiiri ei ollu ihan tiiviisti, sit viel on yhet hanskat ja noi ratanahat venytettävänä... ei kannata ihmetellä jos joku kuuma päivä tulen läpimärkä nahkapuku yllä miittiin :p

Nyt olis navissa 208 km pitkä lenkki valmiina. Noin puolet oon ajellut etukäteen ja loput mennään sitten vielä rauhallisemmin :cruising:

Pääseekin sunnuntaina testaamaan uutta Garminin zümoa tositoimissa. Kaffanlämppärit tuli tyypättyä jo viime vkoloppuna. Haastavaa asennella noita tourinkivarusteita kilokyykkyyn, kun missään ei ole tilaa... :paikallatuulee:

Joke sanoi:
Nyt olis navissa 208 km pitkä lenkki valmiina. Noin puolet oon ajellut etukäteen ja loput mennään sitten vielä rauhallisemmin :cruising:

Pääseekin sunnuntaina testaamaan uutta Garminin zümoa tositoimissa. Kaffanlämppärit tuli tyypättyä jo viime vkoloppuna. Haastavaa asennella noita tourinkivarusteita kilokyykkyyn, kun missään ei ole tilaa... :paikallatuulee:

Afrikkalaiset ovat aika taitavia kuljettamaan tavaroita päänsä päällä.

Sikäli mikäli pääsen mukaan niin tiedoksi etten ole moisessa ajossa koskaan ollut, viime hetken vinkkejä/ohjeita noobille?
Itseasiassa MP ajoakin on vasta takana reilu 4000km.

EDIT. Löytyskin ohjeita heti tuolla, letkan peräpäähän vaan :thumbup:

Viimeksi muokattu:
JMH sanoi:
Afrikkalaiset ovat aika taitavia kuljettamaan tavaroita päänsä päällä.

Onhan ne ja kahvatkin lämpee ihan auringon voimalla.

Eli kesän reissuille tankkilaukku kypärän päälle kiinni? Siinä olis Norjalaisilla ihmettelemistä :D

Joke sanoi:
Teretulemast mukaan :)

Pelkkä satula puuttuu... kannattelee vaikka jaloilla vähän enemmän :D

Ei ainaskaa perse puutuis:D
Jees penkki tuli eilen haettua verhoilijalta ja testiajo suoritettu ilman suurempia ihmettelyjä, eli mukana ollaan:orgmp:

Joke sanoi:
Onhan ne ja kahvatkin lämpee ihan auringon voimalla.

Eli kesän reissuille tankkilaukku kypärän päälle kiinni? Siinä olis Norjalaisilla ihmettelemistä :D

Kettumaista sitä karttaa kattella sieltä. No toivotaan että navigaattorin ääniopastuksella päästään perille.

Kankkis sanoi:
Sikäli mikäli pääsen mukaan niin tiedoksi etten ole moisessa ajossa koskaan ollut, viime hetken vinkkejä/ohjeita noobille?
Itseasiassa MP ajoakin on vasta takana reilu 4000km.

EDIT. Löytyskin ohjeita heti tuolla, letkan peräpäähän vaan :thumbup:

Pyöreitä linjoja vaan. Kurveissa ulkoreunaan ja sieltä taitetaan pyöreästi kurvin sisäreunaan, sillälailla minä olen pärjäilly, joskus on hiukan jalkatapit raapinu asvalttia kun on ajatus karannu ajamisesta ja on menny linja kurviin väärin. Katse aina kauas kurvin suuntaan. Itte pyrin ajamaan jarruttelematta, niin ei tule niin hötkyiltyä.

shyhander sanoi:
Pyöreitä linjoja vaan. Kurveissa ulkoreunaan ja sieltä taitetaan pyöreästi kurvin sisäreunaan, sillälailla minä olen pärjäilly, joskus on hiukan jalkatapit raapinu asvalttia kun on ajatus karannu ajamisesta ja on menny linja kurviin väärin. Katse aina kauas kurvin suuntaan. Itte pyrin ajamaan jarruttelematta, niin ei tule niin hötkyiltyä.

Juu, perusajo kyllä hallussa ajolinjoineen jne jne, mutta letka-ajosta ei ole kyllä kokemuksia mutta eipähän sit saakkaan mikäli ei tule mukaan :WAZAAP:

Olihan tuolla noi ryhmäajon yleiset säännöt, eiköhän niillä jo tiiä miten siellä toimitaan, näkyilee toivottavasti sunnuntaina.

Viimeksi muokattu:
Kankkis sanoi:
Juu, perusajo kyllä hallussa ajolinjoineen jne jne, mutta letka-ajosta ei ole kyllä kokemuksia mutta eipähän sit saakkaan mikäli ei tule mukaan :WAZAAP:

Olihan tuolla noi ryhmäajon yleiset säännöt, eiköhän niillä jo tiiä miten siellä toimitaan, näkyilee toivottavasti sunnuntaina.

Ei tartte murehtia moisia:D Letkan mukana vaa ajelet ni homma hoituu ku itestään.

:D 208km... ai että tourinkii tästä sit tulikin.. :D

onko reitillä mittariasemia, kun on tuo toimintasäde hiukan sellainen että joutuu muuten 8km työntämään...:thumbup:

nuukuuttani kun en sitten sitä suurempaa tankkia vieläkään hankkinut.:)

adville sanoi:
:D 208km... ai että tourinkii tästä sit tulikin.. :D

onko reitillä mittariasemia, kun on tuo toimintasäde hiukan sellainen että joutuu muuten 8km työntämään...:thumbup:

nuukuuttani kun en sitten sitä suurempaa tankkia vieläkään hankkinut.:)

Näissä letka-ajoissa kulutus on selvästikkin pienempää mitä normaali ajossa, koska letka on sen verran tiivis ja muodostuu imutunneli. Ajellaan vähän niinku kurjet taivaalla. Eli kyllä sä ton 208km mittariin vetäset. :D

Ota letku mukaan jos oikein epäilyttää bensan riittävyys, mulla on varmaan tuossa 200km kohdalla muutama ylimääräinen litra vielä tankissa... :p

Back