• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turha ylinopeus ja sakko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mrPete
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten muut vastaavan kokeneet pääsivät asiasta yli?
08f790f31e3ee2c653ccfd1151fb871a.jpg

Itse sain eilen rikesakon tässä ,kun ajelin kaikessa rauhassa ja katselin maisemia. En edes arvannut, että tiellä on 50:n rajoitus vaan arvelin sen olevan 60.

Ei sitä kruisaillessa tule kytättyä nopeusrajoituksia ja mittaria koko ajan. Poliisitäti alkoi kaiken lisäksi mussuttamaan jarrutusmatkoista ja jalankulkijoista johon totesin, että sen takia katselenkin eteenpäin enkä nopeusmittaria.

Oli muuten ensimmäinen ylinopeussakkoni, eli tuuria on 14 vuoden aikana ollut paljon matkassa.

ps. Heti perään jäähylle ohjattiin joku custom kuski. Tunnistaako joku itsensä?

Itse sain eilen rikesakon tässä ,kun ajelin kaikessa rauhassa ja katselin maisemia. En edes arvannut, että tiellä on 50:n rajoitus vaan arvelin sen olevan 60.
571.gif

nixweiss.gif
Mistä teitä oikein sikiää
confused_orig.gif
?
Mistäs sitä outoa tietä maaseudulla ajellessa tietää edes olevansa taajamassa, jos ei jatkuvasti kyttää tien varren merkkejä. Asutuksen määrästä sitä ei voi päätellä jos on talo jossain ja toinen tuolla. No onneksi vauhtia ei tosiaan ollut kuin 68 kun rauhakseen ja turvallista nopeutta kruisailin.

571.gif

nixweiss.gif
confused_orig.gif
?
Mistäs sitä outoa tietä maaseudulla ajellessa tietää edes olevansa taajamassa, jos ei jatkuvasti kyttää tien varren merkkejä. Asutuksen määrästä sitä ei voi päätellä jos on talo jossain ja toinen tuolla. No onneksi vauhtia ei tosiaan ollut kuin 68 kun rauhakseen ja turvallista nopeutta kruisailin.
Joo en mä sitä sun ajamista, vaan tota taajamakyltti jeesustelua. Itekki vetelen herusissa aina miten hyvältä tuntuu, ei tunnu yhtään 50 pätkältä.

Ja tollasia kylttejä voi olla ja sitten kuitenkin rajotus heti perään 60.

Ei sitä kruisaillessa tule kytättyä nopeusrajoituksia ja mittaria koko ajan. Poliisitäti alkoi kaiken lisäksi mussuttamaan jarrutusmatkoista ja jalankulkijoista...
Niin että jalankulkijoista ja pysähtymismatkoista.. Tuokin tie on sellainen että tielle pyrkivän jalankulkijan näkee kyllä ajoissa, oli vauhtia 50 tai 60. Erillinen kevyenliikenteen väyläkin näyttäisi vielä olevan.

Eilen tuli huomattua että miten herkästi nopeus vaihtelee vielä kovemmissakin vauhdeissa. Kiristin kaasua vastaiseen tuulenpuuskaan, ja jätin nopeusmittarin vahtimatta hetkeksi.. Olikin vauhti kivunnut 135 km/h mittarinopeudesta 155:een ihan huomaamatta. Siinäkin olisi jo sakkoa heilahtanut vain siksi että en katsellut nopeusmittaria muutamaan sekuntiin vaan tarkkailin oikealla kaistalla alle sataakahtakymppiä matavia autoja ja niiden liikkeitä. (tuo 135 km/h mittarinopeus on sitten ~125 km/h todellista.)

Vastaavat sakot sain joskus autolla kaahatessani, kuin ketjun aloittaja. Satasen limiitti vaihtui 80:aan ja merkin perässä oli kamera. Jäi vaan rajoitusmerkki huomaamatta ja lopputulema oli 102@80 -> sakkoasakkoa.. Vitutus meni ajan myötä, mutta minä en saanutkaan kuin (muistaakseni) vajaa 400 euroa muistutusmaksua. Vähän katkera olen vieläkin, kun kamerakuvista annetaan kuulemma täydet sakot ilman lievennyksiä - sää- ja liikennetilaa kun ei voi kuvasta arvioida.

Satasen limiitti vaihtui 80:aan ja merkin perässä oli kamera. Jäi vaan rajoitusmerkki huomaamatta ja lopputulema oli 102@80 -> sakkoasakkoa...
Itsellä hiukka vastaava erään Tapaninpäivän iltana. Hml motaria pohjoiseen, ainoa vastaantulija kymmeniin km ja tietty juuri siinä 100m tietyöpätkän kohdalla olikin sivari => 119@80
kaboom.gif

Jaa että
mad.gif
:ko? No kun tapauksen muistan vieläkin, yli 20v jälkeen, niin kuis tohon nyt sanois
shaun.gif

571.gif

nixweiss.gif
confused_orig.gif
?
No kyllä ne tienvarren merkit on ihan sitä varten että ne pitää kaikki vilkasta..
Eikä sillä,ajan itekki ylinopeutta, mut kyl mä silti liikennemerkit katon
smile_org.gif

Eli ajelinpahan paikassa X, enkä ollut selvillä siitä, mikä oli rajoitus. Ajoin kuitenkin varuiksi paria kymppiä kovempaa kuin mitä ajattelin sen olevan. Sitten sain sakot.

Ja nyt sitten poraamme täällä kimpassa, mitenkä pepusta onkaan tämä meininki....
tounge.gif

Eli ajelinpahan paikassa X, enkä ollut selvillä siitä, mikä oli rajoitus. Ajoin kuitenkin varuiksi paria kymppiä kovempaa kuin mitä ajattelin sen olevan. Sitten sain sakot.

Ja nyt sitten poraamme täällä kimpassa, mitenkä pepusta onkaan tämä meininki....  
tounge.gif
Herää nyt. Jos rajoitus olis ollu se, minkä kuljettaja luuli sen olevan, niin ois voinu päästä jopa rikesakolla. Nyt tuli tonnitolkulla tukkapöllöö. Ei järjenhäivää tän maan sakotuskäytännöissä.

Jos rajoitus olis ollu se, minkä kuljettaja luuli sen olevan, niin ois voinu päästä jopa rikesakolla
´assumption - the mother of all ***k-ups´  
wink.gif

ps. en minä muuten sitä sano, että nämä Suomi-sakot aina ihan järkevän suuruisilta kuulostaisi suhteessa tekoon. Mutta jos ei itsellä ole kiinnostusta tietää, mikä rajoitus on, ja ajaa vähän päälle sen mitä olettaa sen olevan, niin sitten ei kannata ihmetellä, jos se rupeaa tässä maassa hiukan maksamaan. Viime viikollako te rupesitte täällä liikennöimään, kun tällaisetkin havainnot muka kuulostaa ihan uusilta?!

Vieläkin tunnelmat ovat maassa eikä ajo maistu vaikka ulkona paistaa mollikka. Kiitos kuitenkin tuesta.

Pointti on että tuon pätkän alussa on 80 kmh merkki i ja tie muuttuu 60kmh rajoitus tien profiilin tai asutuksen tms muuttumatta miksikään. Johtuiskohan varoitus vieressä olevasta armeijan alueesta tms. Puusilmänä en noteerannut 60-tikkaria ja seuraus oli jotensakin järkyttävä. Tietä en ollut koskaan aiemin ajanut ja tuolla seuduilla on vastaavia 80kmh (& 60kmh) teitä vaikka miten.

Onko joku vaihtanut ajonopeutta vähentääkseen customiin tai yks pyttyseen, täristävään, supermotoon? Auttoiko mitään? Ajamisen ilon pitäsi kuitenkin säilyä.

Hei, älähän nyt maatasi myy yhden sakon takia!

Eikä sitä pyörää tarvitse mihinkään vaihtaa, mulla on toi pienitehoinen customi ja olen ihan varma että jopa sillä pääsee kortistaan eroon, mikäli oikein huono säkä käy.

Tämän jälkeen vain tarkkuuta ajonopeuteen, ei siinä sen kummempaa! Kyllä se vi**tus häipyy viimeistään silloin, kun ajat uudelleen tutkaan, etkä saakaan sakkoja.

062802jumpie_prv.gif

Niin ja tietysti niiden rajoitusten jatkuva seuraaminen pitää sakot loitolla. Jos itse en ole ihan varma, onko tiellä 80 km/h tai 60 km/h, niin ajan varmuudeksi kuuttakymppiä. Tietysti tää rassaa perässätulijoita, mutta jos ohittavat, niin sittenhän homma on selvä!

Sinuna olisin onnelinen että ajokortti on vielä taskussa, tainnut olla partiolla costaricat nautittuna.

Kyllä tollasella yksimukisellakin onnistuu vastaava ylitys, oikeinkin helposti, onneksi en vielä ole saanut siitä todistusta. Ajamisen hauskuutta sillä ainakin saa
smile_org.gif

Sakko kertymän noustua kipurajalle, vaihdoin kalustoa.
Rata-ajoon Suzuki GSXR750, maantie kruisailuun BMW F800GS.

Kortti ei ole koskaan lähtenyt, mutta sakkoeuroilla olisi saanut monta rengaskertaa radalle.

parahin pete!

Postaa jatkossa jonnekin paskanjauhanta ketjuun suoraan kuukausiansiosi.
Meitä ei kiinnosta jos joku saa sakkoja ylinopeudesta.
Mutta sinua ilmeisesti kiinostaa yrittää kertoa että miten vitusti oikeestaan tienaatkaan.

tai kerro jatkossa päiväsakkojen määrä jne, niin ihmiset osaa suhteuttaa asioita. Koska sakot euroina ei kerro periaatteessa mitään, mutta jotkut voi niistä päätellä jotain.

sanotaan ny seki vielä että kukapa tosiaan ois voinu uskoa että BMW 1150R _nakulla_ tulis ajettua edes yli 100km/h.. ei sitä sellasii nopeuksii oo tehty ei.

Back