• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Turbon haluis...hmmm....!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainahan turbohommissa jeesataan , tämähän on yhteinen harrastus  
062802moto_prv.gif

Ainahan turbohommissa jeesataan , tämähän on yhteinen harrastus
062802moto_prv.gif
Kiitokset. Harrastuspa hyvinkin. Minulla tämä on ollut pitkään enempi puhetta kuin tekoja
withstupid.gif
Pakko se on kuitenkin jossain vaiheessa sen verran oltava rahaa kasassa että saa homman etenemään.

Niin, olen kuullut käytettävän sähköistä bensapumppua sirtämään öljy ahtimelta öljypohjaan, kun valuminen ei ole ollut mahdollista. Onko tästä kenelläkään kokemuksia? Minulla tulee olemaan aivan siinä rajoilla mahtuuko sen nostamaan niin ylös, että edes teoreettinen mahdollisuus perinteiseen valumiseen olisi. Jos ahtimen ulkoinen koko on oikein pieni, niin ehkä...

Eli jos menee tuohon pumppaamiseen niin mitä pumppuja on käytetty, mitkä myös ovat kestäneet kuuman öljyn siirtämisen moitteettomasti? Onko käytetty kerääjäsäiliötä? Tällöinhän pumpun voi sijoittaa myös melko vapaasti.

No tässä alkua...
smile_org.gif

Piensalmen Harri / Viaber Oy (www.viaber.com) osaa varmaan antaa lisätietoa, itsellään on turbotettu ZX12R ja tuo maahan MC Expressin turbosarjoja. On muutenkin varsin osaava ja mukava kaveri, pyörän säätöjen kanssa takuuvarmaa hommaa.
Kaksi pyörää on itseltä käynyt siellä (toinen kaasareilla, toinen ruiskulla ja Power Commanderilla) hakemassa säätöä ja loistavasti on toimineet operaation jälkeen.

onkos turbomanilla kokemusta noista pienillä ahtopaineilla olevista turbopyöristä? Itse kun haluaisin säilyttää jonkin verran ajettavuutta... toisaalta...
biggrin.gif

Sekin muuten auttais jos pääsis koe-ajamaan noita turbo pärriä... se kun on vähän hankalaa päätellä sen hauskuus kuulopuheiden perusteella...

Aika hemmetin osuva on tuo Turbomanin viittaus suihkuhävittäjiin  
tounge.gif

Tämän kesän olen turbohärvelillä ajellut, enkä enää vapariin vaihtais. Mistään ei ole tarvinnut tinkiä ja pyörä on vähintäänkin yhtä ajettava kuin vaparikin. Sekä kaupunkiajossa että mutkapätkillä. Hitaimmille mutkaradoille voi potkua olla liikaa, mutta tuskin busa vakionakaan niillä pääsee loistamaan. Kaikki tämä on tulosta huolellisesta suunnittelusta ennen projektin aloittamista ja tottakai vuosien kokemuksesta TOIMIVIEN turbopyörien rakentamisesta.
Jaa niin että kukako tämän takana?  
biggrin.gif
-Turboman tietysti. 
biggrin.gif

Busan käppyrät "klik"
Ai kun näyttää mukavalta tuo käppyrä!!
062802moto_prv.gif
buttrock.gif

Back