• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tunnustaako joku ajavansa sortseissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DTrump
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^^ (kaksi edellistä) Uijui! Miksi mä en koskaan pääse tämmöstä näkemään
biggrin.gif
mä nään vaan täysissä tix-texeissä ajavia tytsyjä
wink.gif

Ku näkisin ees tiukoissa nahkoissa ajelevia.. tai sitten pitäs vaan käydä optikolla..

- P

Joo, eilen kun olin pessy pyörän ja piti saada se talliin niin kävin 200 m shortseissa ajamassa.
Aikuinen mieshän ei
shortsit jalassa julkisilla paikoilla liiku
biggrin.gif

Eipä tule "vajaassa" varustuksessa ajettua lyhyttäkään matkaa, kun se ei aina ole itsestä kiinni jos jotain sattuu. Hiki kyl lähtee pesemällä, arvet ei
confused_orig.gif

Jaa-a... on tullut ajettua shortseissa. Uusimmassa britti-bikessä oli juttua siitä, miten helteillä kokonahkapukukin voi olla riskitekijä. Jo kahden prosentin nestehukka laskee suorituskykyä noin 10 % - ja tämä vajaus ei aiheuta elimistössä vielä edes janon tunnetta. Nestehukka ja lämpöuupumus ovat todellisia riskitekijöitä liikenteessä.

Etelämpänä asiaa on tietysti vähän enemmän tutkittukin, ja mm. Ranskan mp-poliisit ovat tehneet tietoisen valinnan kahden riskitekijän välillä => Ja valinneet helteellä yläkropan suojaksi pelkän t-paidan.

Kyllä tulee shortseissa ajettua ku nurkis pyörii... tosin yks mitä ens suosittele ni nojaamista pakoputkeen.. perjantaina otti jalka vähän kipeetä
buttrock.gif

Niin tyhmältä kun se saattaakin tuntua, kun +25 pukkaa päälle. Älä sorru siihen(kaikesta huolimatta)että ajat t-paita päällä ja shortsulat ja kenties lenkkarit vielä kintuissa.
Satapiikeillä mentiin näin...  myönnetään.
Tosin, lipat satapiikillä satasesta ovat samat kun tonnisella samasta vauhdista. Ei siinä ole eroja...
Jotain voi kuiteskin omien kulmien ja taipeiden suojaksi ottaa.
Itseasiassa mun mielestä pitäs määrätä pakolliseksi vähimmäissuojaus iha itelle... sen potan lisäksi.
Aurinkoa ja hellettä kaikille...  en aja  
062802moto_prv.gif
 jos  
033102beer_1_prv.gif

Oma rohkeus ei kyllä riittäis siihen, et lähtis shortseissa tms. kevyessä varustuksessa ajelemaan. Jo se nostaa omaa pulssia, kun ajelee lenkkareilla ja farkuilla kun käy vaan lähi bensa-asemalla tankkaamassa pyörän valmiiksi seuraavan päivän ajeluista varten. Tosin suurin syy siinä on, et vielä niin vähän ajokokemusta, että ei sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Toisaalta, eipä siihen omaan osaamiseen sais tuudittautua kokeneempanakaan. Aina on niitä ääliöitä liikenteessä, jotka pamauttaa päin ja se on menoa, vaikkei itse teekään mitään virheitä.

Sitäpaitsi ainakin näin naisella sopivan ihonmyötäinen nahkapuku on paljon sexympi kuin shortsit (nyt ei siis ole puhe microista) ja t-paita. Olettaen tietenkin, et siihen kroppaa on -> eli kukas sponssais mulle sopivan nahka-asun (nyt kuin vaan goretex käytössä)
tounge.gif

Sitäpaitsi ainakin näin naisella sopivan ihonmyötäinen nahkapuku on paljon sexympi kuin shortsit (nyt ei siis ole puhe microista) ja t-paita. Olettaen tietenkin, et siihen kroppaa on -> eli kukas sponssais mulle sopivan nahka-asun (nyt kuin vaan goretex käytössä)
tounge.gif
Kuka sponssais mulle sen sopivan kropan? Virosta sais kuulemma edullisesti...
Todella ihonmyötäiset nahat jo löytyy, mut sexyt ne tuskin on
biggrin.gif

Joo kaverin kyydissä kun olin nii oli joku uudella busalla liikenteessä hihattomalla,shortseissa ja sandaalit.
omg.gif
Kypärä sil oli. Mutta eipä se sitä estäny vetämästä kunnolla. Kyllä noilla varusteilla kun se vati +250km/h nii luulis jo amppareittenkin satuttavan pahasti!?
biggrin.gif
Mutta se kyllä sano et vakuutukset on nii kalliit ja pyöräkin kun uus nii eipä ollu rahaa enää varusteisii kun oli vanhat myyny et voi ostaa uudet.
smile_org.gif
Itellä ei riittäs tohon enää pokka mutta jotkut luottaa ajo taitoonsa...
bowdown.gif

joo, miettikääs kilpapyöräilijöitä? ne ajaa pyöräilyshortseilla tasasesti jotain 50 piä. alamäissä vuoristossa jopa satasta. ja on pelit vähän epävakaampia kuin moottoripyörät.

Suomessa on erittäin harvoin keli, jossa lämpöhalvauksen voisi saada, mutta kerran oli kyllä lähellä, kun oli niin lämmin, että ilmanvirta tuntui lämpimältä. silloin oli kyllä lämpöhalvaus sen verran lähellä, että jätin ajohousut yms laukkuun, ja paljon pirteämpänä sitä pysyi, varmasti turvallisempaakin olla virkkuna, kuin täydessä armorissa tokkurassa. kuitenkin tommonen kunnonkaan ajopuku ei mitään suojaa jos tolppaa ajaa. ja vaikka farkuissakin kaatuisi, niin ei siitä välttämättä mitään tule.

sinänsä hauska, kun jo farkuilla ajamista pidetään niin no nouna suomessa, mutta jenkithän pitää nahkatakki+farkut setuppia jo lähes liioitteluna varustelussa.

Olisko ollu toissa kesänä kun olin pysähtynyt Tikkurilassa liikennevaloihin, niin huomasin peilistä lähestyvän pyörän. Katsoin et mikä piru sieltä oikeen tulee. Noh viereeni ajoi 6r Kawa ja puikoissa trendishortseissa ja -tossuissa t-paita päällä oleva kuski. Parasta oli se että näiden vermeiden lisäksi päällä oli poliisiliivi, pistooli vyöllä ja kyllä se niiden "swat" kypärä päässä. Koko komeuden kruunasi isot pilottimalliset aurinkolasit.
biggrin.gif
Perässä tuli kyl myös maija eli oli ilmeisesti asiakas kyydissä ja otettu ainoo pätevä kuski pyörän puikkoihin.
biggrin.gif

Ja minäkin ajan joskus shortseissa ja t-paidassa.

Joo jos se kerta on noin kivaa nii käyn huomenna kokeilee miltä se tuntuu. Tuun sit teille huomenna kertomaa.
thumbs-up.gif
Kerran oon lipannu ilman mitään varusteita, (ilman kypärää) kun etupumpuista tippu etupää alta pois kun vähän hyppäsin. Tökkäs sit pyörä vähän kun pelkät puolikkaat pumput alla ja eturengas pyöri kaukana eessä. Naamalleen alas ja 2vk pääpaketissa!
kaboom.gif
eipä onneks käyny pahempaa, mut kyllä oli raiskattu olo...
sport05.gif
mutta ne käyttää varusteita ketkä tykkääm, pärjää sitä ilmanki.
smile_org.gif

no nyt kun rupesin miettimään niin enpä ole nykystä pyörääni kertaakaan ilman kaikkia ajovarusteita ajanut
lookaround_orig.gif

ja kaupassahan käydään autolla ni mahtuu ne meloonitkin paremmin
biggrin.gif

piikkiä tuli joskus kerran ajettua kotikulmilla t-paidassa joku muutama kilsa ja koin epämukavaksi... ja kyllähän se on GAME OVER ainakin iholle/lihalle jos sillä varustuksella lippaat ihan vaikka pienestäkin vauhdista!

sinänsä hauska, kun jo farkuilla ajamista pidetään niin no nouna suomessa, mutta jenkithän pitää nahkatakki+farkut setuppia jo lähes liioitteluna varustelussa.
Sinänsä hauska, varsinkin kun jenkit onkin ihan sairaan fiksua kansaa. Kyllä ne jos ketkä tietää ajovarusteiden tarpeen ja tarkoituksen.
tounge.gif

Home of the brave and land of the free vai miten se oli...

Se on niin koominen näky kun kyykyllä vetää pikkusortseissa että kyllä mulla aina pitkät housut tulee laitettua kun ajamaan lähden. Kustomilla vois olla eri juttu.

Mutta kyllä pikku testilenkin ym. voi aina heittää sillä varustuksella mikä sattuu päällä olemaan. Menee elämä vaikeeks jos pitää pukea ensin viis minuuttia että pääsee ajamaan 30 sekuntia.

Se on kyllä jännä homma kun tottuu ajamaan esim. selkäsuojan tai polvisuojien kanssa niin tulee orpo olo jos lähtee ilman liikkeelle.

Jos oikeesti käy vaan siinä lähi huoltamolla/kaupas tms, ni aika sama se vissiin on vetää lipat pärrällä tai polkypyörällä, eikä kukaan ny vissiin pidä polkupyöräillessäkään suojia pahemmin päällä (kypärää ei lasketa).
Jos vauhti pysyy siin 40km/h kieppeillä korkeimmillaan, ni en lähe dumaan vaikka sitten shortseissa ajelijoita.

Itel kyl orpo olo, jos vaan selkäsuoja puuttuu tai edes farkut jalassa. oli sitten miten pieni pyörähdys tahansa kyseessä.

Pääasia lienee, että varustelu olisi vapaaehtoista. Kontrolli- ja turvafriikkien päässä vaan on sellainen metka pakonomainen himo, että kaikkien muiden pitää omaksua samat käytösmallit kuin heillä on.

-hh-

Back