• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuleeko sinulle mp-lehtiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulle tulee MP Maailma, joka mielestäni tarjoaa eniten vastinetta rahalle. Siinä on aina hyviä lukujuttuja, haastatteluja ja hyötytietoa. Lisäksi jutuissa ja taitossa on hyväntuulisuuttakin. Vrt. esim. :orgmp:Bike on mielestäni haudanvakava, joten en jaksa sitä lukea.
Muista MP-lehdistä ostan irtonumerona Kopteria ja Motoykköstä. Tekniikan Maailmassa on myös välillä hyviä pyöräjuttuja, joskin melko lyhyitä.

Bike tulee
tounge.gif

Bomberi tulee kestona, Viihdyttäviä ja hyvällä meiningillä kirjotettuja juttuja. Mp-Maailma tulee joskus ostettua irtonaisena.

Tulee, ja paljon tuleekin.

Performance Bike
TWO
Britti Bike (jota ei muuten sitten voi verrata tähän kotimaiseen Bike lehdykkään laadultaan)
ja sitten vielä
Classic Motorcycle mechanics.
Fast Bikeä en enää tilannut. Mainoksia, läähätyspuhelukuvia yms aivan liikaa.

Irtonumeroina ostin noita useita vuosia, kunnes totesin että halvempi on ne tilata.

Itselle ei tule mitään prätkä lehteä tällä hetkellä. Olen kuitenkin harkinnut irtonumeroiden perusteella Biken tilaamista. MP-maailma on mielestäni tehty tyhmille  
biggrin.gif
(Esim. kuvatekstinä saattaa olla "Hondassa on hyvät jarrut" ja sitten kuvassa on Hondan jarru.). Muutenkaan en oikein pidä MP-maailman sisällöstä enkä ulkoasusta.

Joskus on tullut Bomberia ostettua irtonumeroina, nyt kun sitä on moni tässä ketjussa kehunut, niin pitääpä käydä ostamssa uusin numero  
sport05.gif
Bike onnistuisi kirjoittamaan hondan jarru ja laittamaan kuvan kawan jarruista
wink.gif

Itseä alkoi vi***taa kämmit bike lehdissä,kuvateksti saattoi olla ruotsiksi ja pyörävertailun lopussa kun on tekniset tiedot,niin esim kawan tiedot oli tullu sekä kawan,että hondan kohdalle..
confused_orig.gif

Siinä syy miksi lopetin lehden tilauksen kymmenen vuoden jälkeen.

American Motorcyclist tulee American Motorcycle Association jasenlehtena. Joskus ihan hyvia matka juttuja seka kaikki AMAn sponsoroimat MP kilpailut.
Cycle World tulee ostettua toisinaan.
sport05.gif

Irtonumeroita tulee ostettua sen mukaan, jos jotain kiinnostavia artikkeleita löytyy.

Minä olen varmaan keski-ikääntyvä vanha patu ja vielä matkamotoristikin, mutta ainoa mp-lehti joka edelleen tulee tilattuna kotiin asti on Moto-1. Varsinkin talvisin luettuna ne matkakertomukset vievät mukanansa.

Yllämainitun lisäksi ostelen sitten sattumanvaraisesti UK:n Bikeä (paikallisen kaiman laatu ei valitettavasti ole enään aikoihin riittänyt), Performance Bikes:iä ja TWO:ta sekä FastBikesiä (varsinkin jos sen mukana tulee joku tosihyödyllinen (=arvoton) lahja). USA:n lehdet ovat liian poliittisesti korrekteja (eikä niissä ole edes ti$$ikuvia juuri lainkaan) joten niitä pyrin välttämään.

/MarcusB

Bike on tullut jo monen monta vuotta,no onko siinä mitään järkee,en tiedä.Mutta on sitä ollut hauska lukee.
cool.gif

Ei tule tällä hetkellä mitään lehteä. Moto Ykkösen vois taas vaiheeksi tilata. Se on mielestäni selkeästi laadukkain kotimainen mp-lehti. Perusteellisimmat koeajot ainakin löytyy (vaikka jotkut sisäänajo-ohjeet Saanon koeajoraporteissa on aika turhia -kai niissä pyörissä tulee joku opaskirja vielä nykyäänkin mukana?)

Motorradin ruotsin versioon vois kanssa tutustua. Saksalainen läpyskä vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta on vähän hankala tällaiselle kielirajoitteiselle.

Olen ajatellut tilata jonkin noista monista moottoripyörälehdistä mutta missä olisi paras vastine rahalle?

Kertokaapa mitä mp-lehtiä teille tulee ja mielipide lehdestä.
Se riippuu "suuntautumisestasi".

Eli, kyykky vai custom yms.

Alkun mulla oli Suzuki GSX 750 ES, niin mulle tuli se Cycle World ja olin tyytyväinen, kun siinä todellakin käsiteltiin niin laajasti moottoripyöriä.

Nyt HDn omistajana mulle tulee Kopteri ja olen tyytyväinen.

Tää taitaa kuulostaa kyllä hiukka kornilta, mutta summa summarum, molemmat lehdet ovat ainakin omasta mielestäni hyviä.

Tällä hetkellä tulee Bike vuoden määräaikaisena ja joskus tulee ostettua Mp-maailmaan irtonumeroita. Biken tilaus kun loppuu niin täytyy taas katsoa vaihtaako lehteä vai tilaako samaa lisää.

Back