• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Traktorin ohittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja terkale
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
BadToThe Bone sanoi:
Njööh... :blink:

Mua ei näihin päiviin saakka o mopoillessa pahemmin kiinnostanut kuka on oikeassa, kuka väärässä.
Ainoa aidosti kiinnostava asia on pysyä tuolla hengissä ja mielellään vielä suht terveenäkin.
Moista ei juuri auta ajatus, että jonkun toisen ei "kuuluisi" tehdä jotain.

Kumma juttu, sellainen lähtökohtainen ajattelu, että "jos tuo tuossa pystyy jotenkin edes
hölmöilemään niin että voi sattua leukaan...... se saattaa hyvin sen tehdäkin", kantaa tuolla
mopoillessa varsin hyvin ja pitkälle :;):.

Kannattaa perua tilaus jos on turvaliivit, farkkuvolvo ja karjapuskurit jo tilattu. Ei tuolla tyylillä pääse kukkahattujen oikein ajattelijoiden kerhoon. :D

villho sanoi:
Tuskinpa se sinua näki, vaan otti sieltä tien oikeasta reunasta oikean ajolinjan apexiin, jotta ei tarvitse vauhtia hidastaa...

Voihan se olla ettei nähnyt, muussa tapauksessahan tuon voisi melkeinpä tulkita nimikkeellä "tapon yritys". :kääk:

jaulis sanoi:
Kannattaa perua tilaus jos on turvaliivit, farkkuvolvo ja karjapuskurit jo tilattu. Ei tuolla tyylillä pääse kukkahattujen oikein ajattelijoiden kerhoon. :D

:thumbup:

Ihan heti en lähtis painostettunakaan allekirjoittamaan, että tärkein sukupuolielin on aivot.....
(järki seisoo kuin... ) :;):
mutta tuolla liikenteessä se matokasa vaan aikojen saatossa on osoittautunut ylivertaiseksi "turvallisuustekijäksi". :peukutpystyyn:

Näin siitä huolimatta, että meno olisi hetkittäin näennäisen päättömän näköistä :p.

Mopomönkijän ohittaminen, melkein sama. Tänään sellainen ajeli ja veti jonoa perässä pitkän matkaa. Kiltisti ajoi aivan tien oikeata reunaa, välillä oikea puoli valkoisen viivan oikealla puolella. Kun oli aika kääntyä seuraavasta risteyksestä vasemmalle niin tämä hyväkäs laittaa vilkun päälle ja sillä silmänräpäyksellä suoraan liittymään, tie oikeasta reunasta, ilman taakseen katsomista ja mitään ryhmittymisiä. Vasta kun minä annan torvea melkein liinat kiiinni mönkijät vasemman takarenkaan kohdalla niin tämä 15 v vilkaisee hölmistyneenä taakse. Onneksi tuli taas ennakoitua hyvissä ajoin mutta silti meinasi päästä yllättämään.

Tänään toisaalla kun sattumalta kuulin pihassa mitä naapurin 16v skootterityttö kertoo kaverilleen. "En mä mitään liikennesääntöjä osaa"

Olin yhtenä päivänä ajelemassa, niin pari traktorikuskia oli hienosti hereillä. Kun saavutin, niin molemmissa alkoi pää pyöriä ja kädellä heilauteltiin, että mene ohi vain.

exhaust sanoi:
Exhaustin liikennekoulu päätti tarttua tähän vaaraan ja pyöräyttää turvallisuusvideon aiheesta! :)

Muuten hyvä video, mutta turvallisin paikka ohittaa on tupla keltaiset viivat.
Suiloin se traktori ei todennäköisti käänny ainakaan vasemmalle. :)
Näin minä teen. Sen jälkeen kun kun "siperia opettaa" kokemuksen kautta.

Reiska_SB sanoi:
Muuten hyvä video, mutta turvallisin paikka ohittaa on tupla keltaiset viivat.
Suiloin se traktori ei todennäköisti käänny ainakaan vasemmalle. :)
Näin minä teen. Sen jälkeen kun kun "siperia opettaa" kokemuksen kautta.

Joo, toi on hyvä pointti, jos sulkuviivoissa on reikä niin silloin ainakin pitäis hälytyskellojen soida.

Itse olen varuillani, vaikka siinä ei reikää olekaan. Muuten taas antaa henkikultansa tiemerkitsijän ja traktorin kuljettajan haltuun. Mikä on vastoin turvallisen moottoripyöräilyn filosofiaa :)

Mutta on se turvallisempi paikka ohitukseen kyllä tosiaan eteen kääntymisen suhteen.

Back