• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tosimotoristin määritelmä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannu59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tosimotoristi hmm.  
033102bebe_1_prv.gif

1.Ajaa vuodessa huviajoa vähintään 11tkm satoi tai paistoi.
2.Huolehtii kunnolla moottoripyöränsä kunnosta(kuten huollot yms.). Pitää huolta siitä että moottoripyörä ostonkin jälkeen näyttää uudelta ja toimii kuin uusi, vaikka moottoripyörä olisikin todellisuudessa yli 10v vanha tai vanhempi.
3.Muistaa mielessään hyvin paljonko on moottoripyörillään ajanut.
4.Tarvittaessa poikkeaa tavanomaisesta elämäntavastaan moottoripyöränsä hyväksi.
5.Kodin sisutuksessa, sängyn peitossa ja tyynyssä,  pyyhkeessä on moottoripyöräkuvia.
6.Lehdistä lukee lähinnä moottoripyörä asioita.
7.Käyttää vaatteita joissa on moottoripyörän kuva.
8.Kiroaa kaikenlaiset päästönormit jotka heikentävät moottoripyörän ominaisuuksia  ja varustelua. kaikki mitkä vaikeuttavat moottoripyörän rakentamista, virittämistä yms.
9. Sitten se kaikista hulluin, tarvittaessa on valmis vaikka tappamaan tai kuolemaan moottoripyörien puolesta.

Eli henkilö on suurinpiirtein omistanut elämänsä, henkensä ja verensä moottoripyörille.

Tosimotoristi pistää moottoripyöräilyn ja moottoripyörän aika monen sellaisen asian edelle, mitä ei-tosimotoristi arvostaa moottoripyöräilyä enemmän.

Olipas vaikeesti sanottu
omg.gif
.

oisko liian heppoinen ajatus:

jos kesä ilman pärrää tuntuu tyhjältä, olet tosimotoristi?

Niin no siis ei Iso-Britannia ole suomeksikaan valtio... tjeu: Wikipedia

Nojooo, kuitenkin mun mielestä motoristi on henkilö joka ajaa ja on kiinnostunut moottoripyöristä. Tosimotoristi on sitten tämän porukan "hevijuuseri". Tosimotoristin maineen voi saada yhdelläkin uroteolla. Ainakin omassa kaveriporukassa. Tällä foorumilla ei millään. (aina löytyy joku joka on tehnyt enemmän, paremmin, lujempaan pitempään tai ainakin netissä on kuulemma sellasia)
thumbs-up.gif

Oisko niin että tosimotoristi ymmärtää olla vittuilematta toisille harrastajille, jopa netissäkin
wink.gif
Lienee toivioajattelua...

Sen joku määritteli aikonaan aika hyvin.

Jos miehellä ei ole mitään muuta.... kuin moottoripyörä.....

Miettikääpä sitä

Just just, Blondi.  
tounge.gif

Jos ajaa mopolla on mopedisti.
Jos on ihan tosissaan on tosimopedisti.
Eiks je.  
kaboom.gif

Oisko niin että tosimotoristi ymmärtää olla vittuilematta toisille harrastajille, jopa netissäkin
wink.gif
Näin on .. ding dong ..
tounge.gif
jeps..mää aiskin joudun jättää aiheen hetkex..lähdeen pyydystämään syötävää perheelle viikonlopuksi
tounge.gif

juosten
biggrin.gif
sport05.gif
Otit ehkä vinoiluna ruoan kiinnijuoksemiskommenttini, mutta selitän, niin ymmärtänet paremmin. Siinä ei ollut hiventäkään mitään vinoilua, vaan se oli täysin relevantti ihmettely tai pohdinta tästä problematiikasta. Tässä maailmassa saa vaikka minkälaista tohtorintodistusta pienellä rahalla ja erilaista huijaria on markkinoilla vaikka kuinka. Kuka niistä kaikista selvän ottaa ja pitäisikö edes ottaa?

Niinpä .. kysymyshän oli, että mikä oikeasti on alkuperäistä. Pitäisikö alkuperäisen tavoittelijan juosta kiinni ruokansa vai saako oikein ampuakin .. ruutiaseella vai nuolipyssyllä tai pelkästään keihästellä? Kuinka paljon taaksepäin pitää mennä vai täytyy mennä? Mistä tietää, että nyt on menty riittävästi takaisinpäin ja että tämä tai tuo juuri on se alkuperäinen. Ameriikkalaisillehan alkuperäinen on intiaanit, mutta se on jotenkin niin herkkä aihe siellä nykyään, että he puhuvat mieluummin alkuperäisistä valkoihoisista, jotka puolestaan ovat eurooppalaisia .. Puolasta, Suomesta, Ruotsista, Irlannista ja Ranskasta, Italiasta ja Venäjältä ja kaikkialta, kuten Japanista ja Kiinasta etc etc .. Mikä se sellainen ameriikalainen oikein on .. oikeesti. Ovat ruvenneet kutsumaan itseään omaksi kansakseen .. vaan kyllä minä kauheasti ihmettelen. Enemmän kuin sama ongelma tulee, kun mietitään motskareita .. mikä oikeesti on alkuperäinen. Kuskit ovat sitten vielä isompi ongelma. Onko tosimotoristi hän, joka ehtii ensin julistaa itsensä sellaiseksi? Aika halpa tapa tuokin.

Edelleenkin .. jos muu ei auta, niin minulta voi tilata tosimotoristitodistuksia kottikärryllisellä rahaa .. Eikö tuo ole vähintäänkin yhtä hyvä tapa tosimotorististella kuin mikä tahansa muukin tapa.

Täällä on paljon puhuttu monen suulla, että tässä asiassa on nimen omaan kyse asenteesta ja näin ajattelen itsekin, sillä "tosimotoristitavaraa" saa kaupasta rahalla .. Yamahaa, HD:ta, Suzukia ja Hondaa sekä Ducateja ja kaikkia mahdollisia rakkineita sekä kypäriä ja vaatteita. Rikkinäiset ja kuraiset bootsit eivät tee kenestäkään motoristia, mutta epäsiistin kylläkin. Sekään ei tee kenestäkään motoristia, joka pystyy dokaamaan aivan älyttömät määrät eikä krapulan kovuuskaan .. vaikka kuinka paljon oksentaisi - se tekee lähinnä säälittäväksi ei motoristiksi. Maltanristi liivissä tai hakaristitatuointi olkapäässä ei myöskään tee kenestäkään motoristia eikä sekään, kun on parta ajamatta ja hikisenä sen näköinen, että on pari kertaa tullut kontatuksi lantalan lävitse. Aika on ajanut tuon cowboy-meiningin ohitse .. ollaan 2000 luvulla jo. Aiemmin jo sanoin, että uudet mopot alkavat olla sellaisia, joille pura-ja-kokoa-mieskään ei enää pysty mitään tekemään, kun elektroniikkaa ja painettuja tietokonepiirejä on ohjaamassa lähes kaikkia ennen vanhaa säädettävissä olleita asioita. Niitä jos itse nyppii, niin mikään ei enää pelitä ja takuukin menee saman tien.

Luulisin, että oikea motoristi voisi olla jotain sellaista, että hän on hyvillään, kun on muitakin, jotka ajelevat moottoripyörillä ja jotka nauttivat siitä .. kokonaan riippumatta onko pyörä uusi vai vanha, onko hienot vai huonot vaatteet ja kypärät ja GPS:t ja oheislaitteet. On valmis mahdollisuuksien mukaan auttamaan muita alan harrastajia ja tuntee yhteenkuuluvuutta lajitovereita kohtaan. Eikä silläkään nyt aivan kauheasti ole väliä, jos joku sattuu ajamaan vaikka skootterilla. Iso osa moposkootteristeista on huomispäivänä motoristeja .. näin voi käydä .. miksi siis mollata suotta ..

Naapuripalstalla jo ehdin juuri ehdotella, että ...

Tehtäisiinkö niin, että vasta ajettuasi vähintäänkin 75000km ja
käytyäsi pakollisella Gardajärven-matkalla, voisit saada anoa
kansainväliseltä motoristiksihyväksymiskomitealta kirjallista
lupaa kutsua itseäsi motoristiksi. Siis hieman kuin rautapyllyn
lupakirjan suorittaminenkin on. Lisäksi vielä vielä erilaisten
mutterien ja pulttien tunnistus todistus, jossa todistetaan, että
hakija on ainakin jossain elämänsä vaiheessa tiennyt mikä
mutteri sopii mihinkin pulttiin, vaikka sellaisia ei nykyään enää
missään käytettäisikään.
bowdown.gif

PS. motoristiksihyväksymiskomitea olen minä itse ja ihan
ilmatteeksi on turha kuvitella saavansa mtään noin hienoa titteliä.
On ladottava kottikärryllinen rahaa moisesta tittelista ..
ja rahoja aletaan ottamaan vastaan nyt heti ..
biggrin.gif
Tota, eiks ne neuvoksien tittelit oo niitä maksullisia. Motoristineuvos: 50.000,- €. Oisko hyvä, minä voisin niitä alkaa myymään, on komeempi ja halvempi, kun Matin pelkkä motoristi?
50. donaan ei kottikärryä tartte ja voi sen tilisiirtonakin..
tounge.gif
wink.gif

wink.gif
Näin on .. ding dong ..
tounge.gif
jeps..mää aiskin joudun jättää aiheen hetkex..lähdeen pyydystämään syötävää perheelle viikonlopuksi
tounge.gif

juosten
biggrin.gif
sport05.gif
Otit ehkä vinoiluna ruoan kiinnijuoksemiskommenttini, mutta selitän, niin ymmärtänet paremmin.
smile_org.gif

enkä ottanut..hihittelin issekseni...ku oli joteski osuva..ja ku on vielä kyky nähdä asioita silmissään ni naurua pukkas ja mieleen jäi
biggrin.gif

sitä paitti..samalla asialla melko pitkälle..hieman eri suunnilta vain..ja mitäs tästä tulis jos joka juttu hyväksyttäs tosta noinvain, ..entex puretaan atomex ja sitte yritetään kasata uudelleen..ja ylimääräset rojut puskaan.
062802jumpie_prv.gif

No, mielenkiinnolla seurannut keskustelua, jotain omia ajatuksia sekaan....
062802moto_prv.gif

Jossain joku aikaisemmin taisi todeta, että jos on tavallaan ylpeä siitä, että "kuuluu" samanhenkiseen porukkaan ja nauttii ajamisesta voisi olla tosimotoristi.

Eli miettimättä ajokilometrejä, pyörää tai onko "oman" pyörän merkkinen kahvikuppi + sun muut roinat ja pakollinen vaatetus oman pyörän logolla kalsareista nahkatakkiin.

Itse ainakin harvoin kuin olen päässyt jonnekin tapahtumaan mukaan, niin olen mennyt "omieni" pariin. Tosin en aja vesisateessa huvikseni ja kun lämpötila laskee lähemmäs nollaa, niin jätän pyörän talviteloille. Korjaan pyöräni siltä osin kun pystyn, lapanen nousee muille motoristeille vielä syksymmälläkin. Ja olen pysähtynyt jopa moottoritiellä kysymään toiselta motoristilta: "Tarvitsetko apua?" Se on omasta mielestäni hieno tapa, jota voi toteuttaa vaikka liikkuisi kotilollakin.

Entäs jos käännetään kysymys toisinpäin?

Kesästä jäi mieleen tapaus jossa moottoripyörä lensi päin suojatietä ylittänyttä kahta iäkästä naisihmistä. Tapahtuma oli saanut alkuunsa kun moottoripyöräilijä oli keulinut ja korotetusta suojatiestä moottoripyörä oli lähtenyt käsistä ja lentänyt päin seuraavaa suojatietä ylittäneitä vanhuksia. Paikalla on 30 km/h nopeusrajoitus. Oliko kyseinen moottoripyöräilijä tosimotoristi tai edes motoristi? Oletko ylpeä kun kuulut tälläisen moraalin/ajotavan omaavan kanssa samaan porukkaan?

Minä en.

Naapuripalstalla jo ehdin juuri ehdotella, että ...

Tehtäisiinkö niin, että vasta ajettuasi vähintäänkin 75000km ja
käytyäsi pakollisella Gardajärven-matkalla, voisit saada anoa
kansainväliseltä motoristiksihyväksymiskomitealta kirjallista
lupaa kutsua itseäsi motoristiksi. Siis hieman kuin rautapyllyn
lupakirjan suorittaminenkin on. Lisäksi vielä vielä erilaisten
mutterien ja pulttien tunnistus todistus, jossa todistetaan, että
hakija on ainakin jossain elämänsä vaiheessa tiennyt mikä
mutteri sopii mihinkin pulttiin, vaikka sellaisia ei nykyään enää
missään käytettäisikään.
bowdown.gif

PS. motoristiksihyväksymiskomitea olen minä itse ja ihan
ilmatteeksi on turha kuvitella saavansa mtään noin hienoa titteliä.
On ladottava kottikärryllinen rahaa moisesta tittelista ..
ja rahoja aletaan ottamaan vastaan nyt heti ..
biggrin.gif
Tota, eiks ne neuvoksien tittelit oo niitä maksullisia. Motoristineuvos: 50.000,- €. Oisko hyvä, minä voisin niitä alkaa myymään, on komeempi ja halvempi, kun Matin pelkkä motoristi?
50. donaan ei kottikärryä tartte ja voi sen tilisiirtonakin..
tounge.gif
wink.gif
Kuka piru keksi kilpailuyhteiskunnan .. olin justiinsa tähdännyt
oikein kunnon vanhanaikaiseen monopoliin. Ei sitten tätäkään
ideaa saanut yksikseen lypsää .. harmi ..

Oikeastaan voisin laajentaa repertuaaria ..

- Motoristi ................. 2/4 kottikärryllistä rahaa
- Tosimotoristi ........... 3/4 kottikärryllistä rahaa
- Ministerimotoristi ..... kottikärryllinen rahaa
- Motoristimarsalkka... rekka-autollinen rahaa

bowdown.gif

Back