• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Törttöilin liikenteessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wolvie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos joku tulee mun perään on sen matkavauhti kovempi
bowdown.gif
ja silloin annan sille tilaa mennä menojaan
biggrin.gif
Veikkaisin, että tuossa työmaalla on sulkuviiva koko sen työmaan matkan, joten ei siinä paljoa kaistaa vaihdella...

Juu kyllähän noita mulkkuja tuolla riittää... Mulle kävi vastaava tilanne viime vuonna länkkärille -> kliketiklik

Juuh asiaa hieman sivuten, pahoja nuo tietyömaiden rajoitukset. Länsiväylällä nyt on rakennettu jo ties kuinka kauan ja siellä nopeus laskee rajoitusten mukaan 40 km/h. Mutta kun en edes uskalla alle 70 km/h nopeutta laskea kun alkaa takaa pukkaamaan bussia ja kotiloa sen verran voimakkaasti. Ja kyse ei ole siitä etteikösiellä voisi tai pystyisi vaan siitä että siellä liikenteen seassa on työmiehiä ja ovat myös aikamoisessa vaarassa. Taitaa olla turha selittää edes konstaapelille ette emmä muuten ois ajanut lujaa mutta kun noi muut---

Joitain mp:t provosoivat ja erityisesti silloin kun ajavat vielä prkleet liikennesääntöjen mukaisesti (=liian hiljaa). Idioottikäytökseen olen törmännyt lähinnä parkkipaikalla, kun pyörän on jättänyt kahden auton väliseen 2m rakoon tai muuten tilankäyttöä optimoiden.

Esim.

Ohikulkeva Tollo: "Onko toi sun mielestä parkkipaikka"
Minä: "On"
Tollo: "..."
Tollo: kävelee pois ja murisee
Minä: Huudan perään "Oletko pysäköintivahti?"

Nämä ovat poikkeuksetta keski-ikäisiä äijiä.

Joskus noita agressiivisia sattunu.
Ja huvittavinta, että niitä tosiaan sattuu sellaisissa paikoissa, joissa he itse ovat liikennesääntöjen mukaan väärässä...Ja monesti just noiden rajoitusten alueella.
Sitä nyt lähinnä miettii mistä kaikesta muusta tuollainen ihminen raivostuu, jos se jaksaa kiihkoilla liikennetilanteista...
Saattaa olla muutenkin vaarallinen ympäristölleen?
Elämässä on tärkeämpiäkin juttuja, ei jaksa hermostua jonkun toisen ajotyylistä, vaikka joskus se "oho" pääseekin..
Mutta rekkari ylös ja soitto poliisille..tiedä sitten joutavatko soittelemaan ihmisten perään?

Pitäisi perustaa Helvetinenkeleitä/Bandidosta vastaava "kyykkypyörä jengi"('
062802moto_prv.gif
')
smilieniin eiköhän sitä kohta saisi ajella rauhassa. Vai onko joku nähnyt joskus autoilijan härnäävän harrikalla ajelevaa?

Tohon maantieraivoon törmää myös autolla. Mutta autolla on "turvallisempaa" härnätä lisää jo hiiltynyttä autoilijaa...

Hyvä keino olisi piilottaa siniset vilkkuvalot jonnekkin katteiden alle piiloon ja seuraavan kerran vilautella niitä kun joku alkaa sormea näyttämään. Eihän siinä pysähtyä tartte, vähän vilauttaa valoa, eiköhän siitä sormettajat ymmärrä.

Joitain mp:t provosoivat ja erityisesti silloin kun ajavat vielä prkleet liikennesääntöjen mukaisesti (=liian hiljaa).
Tai sitten liian kovaa. Tai yleensäkin muijat jotka ajaa prätkällä, niin kuin tuli hetki sitten Tuusulantiellä todistettua
tounge.gif

Samanlaista käytöstä tossa tietyömaan jälkeen saa osakseen välillä autonkin kanssa jos yrittää rajoituksia noudattaa
shaun.gif

062802moto_prv.gif
')
smilieniin eiköhän sitä kohta saisi ajella rauhassa. Vai onko joku nähnyt joskus autoilijan härnäävän harrikalla ajelevaa?

Tohon maantieraivoon törmää myös autolla. Mutta autolla on "turvallisempaa" härnätä lisää jo hiiltynyttä autoilijaa...
Miksihän vatussa joitain pitäisi liikenteessä härnätä?
Kortti pois sulta ja heti.

Osin tällaisten tilanteiden vuoksi olen jo pidemmän aikaa suunnitellut varustavani pyörän (ja miksei kotilonkin) videokameralla. Sopiva bulletcam jo löytyykin, mutta tarkoituksenmukainen videotallennin on vielä hakusessa. Ehdottomasti paras olisi kun löytäisi sellaisen vehkeen, jossa on luuppaava timeshift-tallennus. Eli ominaisuus jossa vaikka viimeinen 5 min videota on koko ajan tallessa, mutta se (+ seuraavat tapahtumat) tallennetaan pysyvästi vasta sopivasta triggeristä, kuten napin painallus tai kuskin ja pyörän erkaneminen toisistaan kaatumisen seurauksena.

Vähän vastaava kaupallinen tuote on drivecam, mutta sitä ei myydä yleisesti.

Että vähän samalla ajatuksella kuin lentokoneen "mustat" laatikot, vai?
smile_org.gif

Milläs palstalla se oli kun joku tyttö oli pyörän kanssa kaatunut ja kaikki oli tallentunut kypäräkamerasta videolle? Täällä oli linkki joskus siihen juttuun.

Jos ajetaan tarkalleen nopeusrajoituksen mukaan tai hiljempaa kannattaa pysyä oikeanpuoleisella kaistalla, koska ainakin puolet ajaa "rikesakon" verran ylinopeutta ja osa sitten paljon kovempaa......
Juu, ongelman toki pisti alulle se, että olin ohituskaistalla tukkimassa liikennettä. Oikealle kaistalle en enään työmään välittömässä läheisyydessä ja kohdalla päässyt koska siinä on sulkuviiva ja heti työmaan jälkeenkään se ei onnistunut koska kaista oli jonoa täynnä.

Mitä ilmeisessin syy raivostumiseen oli se, etten aloittanut 100kmh nopeudella ajamista heti kun työmaa oli ohitettu, eli 200-300m ennen kuin nopeusrajoitus nousee 50:stä 100:n.

Kyllä minuakin ottaa päähän kun joku motarilla ohittaa jonoa 120kmh vauhdilla kun itse haluaisin ajaa 140kmh. Ero on vaan siinä että en polta tuosta käämejä, vaan odotan kiltisti sen minuutin että se häipyy edestä ja jatkan taas omalla nopeudella.

Onneksi suurin osa noista tunnollisista liikennerajoitusten noudattajista osaa katsoa peileihin ja antaa tilaa ensimmäisen tilaisuuden tullen.

062802moto_prv.gif
')

Miksihän vatussa joitain pitäisi liikenteessä härnätä?
Kortti pois sulta ja heti.
Kortti pois? Koska ajan alle SUURINTA SALLITTUA nopeutta! Kortti pois sinulta jos et tiennyt että se lukema siinä keltaisella pohjalla punaisen ympyrän sisällä tarkoittaa tosiaan suurinta sallittua, ei pienintä sallittua kuten monet teidemme raivopäät kuvittelevat! Kun ajelen mittarin mukaan esim. 50 km/t rajotuksella n.60 km/t ja joku tulee puskuriin kiinni niin aika usein pudotan nopeuden 45 km/t. Sitten alkavat pitkät vilkkua takanani, pudotan vielä lisää nopeutta. Jos se räpytteliä ei tajua mennä ohi, pysäytän kulkuneuvoni ja aloitan itse sen maantieraivon
veryangry.gif
ja hakkaan sen räpytteliän ja panen vielä sen vaimoa siinä räpytteliän työsuhde volvo v70:n konepellillä! Joten toivottavasti et räpyttele pitkiä ollessani takana...
wink.gif

Joo ite tosiaan käytän kans tuota menetelmää että nopeutta alemmas niin kauan kunnes se taulapää perseessä roikkuja ymmärtää mennä ohi. Tai sitten vedän ensin reilusti nopeutta alas ripeää vauhtia, jonka jälkeen hitonmoinen revitys... Jossei sittenkää tajua jättää turvaväliä ni sama uusiks....

Pitääki muistaa seuraavan persepään rekkari ottaa ylös ja soittaa perään että mistäs pipon remmi niin kireeks pääs...

Toi videokamera tosiaan ois iha jees mut taitaa mennä meikäläisen kukkaron budjetin yli. Tosin mul on tollanen paskalaatuinen digivideokamera joka mahtuu taskuun... Se ottaa melko pientä ja epäselvää kuvaa, etenki jos on hämärää... mutta ehkä siitä jotain näkyisi... Vois olla hyvä näyttää poliiseille että tämän rekkarin haltija teki sitte näin...

Kaikenlaisia sekopäitä niitä liikenteessä liikkuukin. Teoria- ja ajokokeen lisäksi ajokortin vaatimuksena pitäisi olla hyväksytysti suoritettu mielentilatutkimus.
tounge.gif

veryangry.gif
.. kai sitä kohta pitää rakennella jonkunlainen kotelo alumiiniselle pesäpallomailalle katteisiin jos tollanen yleistyy
biggrin.gif
..
70-luvulla käytettiin 2 dl mehutölkkiä täytettynä jarrunesteellä.......(tuulilasiin:)
shaun.gif
mutta emmehän halua niitä aikoja takaisin jolloin jokainen moottoripyöräilijä oli rikollinen?

Onko tuo nimimerkki "Muukka" tosissaan? Ei kai kukaan nyt niin hullu ole että tarkoituksella ärsyttää takanaolijaa??
eek.gif

no pieni pystypaini piristää aina ajolenkkiä ja mikäs siinä kun on kypärä päässä ja kevlarvahvisteiset "nyrkkeilyhanskat"...
kaboom.gif
mulle liimaantu 40:n alueella perään about 2 metrin päähän kotilo (tietty ajoin tota sallittua). katoin taakse ja kuskin suun liikkeistä päätellen yritti huutaa jotain "anna mennä nyt" ja tuli vielä lähemmäs. Kyseessä oli kapee katu joten nostin keskisormen pystyyn otin muutaman kymmenen metrin etumatkaa ja mopo poikittain tielle parkkiin. Siihenhän se sitte pysähty autokin. Kävelin auton viereen, ovet läsähti lukkoon ja ikkuna pysy visusti kiinni vaikka pyysin avaamaan varsin nätistikki vielä ainaki omasta mielestä. kypäräki oli pois päästä mutta kyllä kolahti hanska kivasti ikkunassa ku siihen heläytti tommosella vahvistetulla hanskalla (ikkuna kyllä säily ehjänä) ...
pftroest.gif

Onko tuo nimimerkki "Muukka" tosissaan? Ei kai kukaan nyt niin hullu ole että tarkoituksella ärsyttää takanaolijaa??
eek.gif
Niin vastaa metsä kuin sinne huudetaan, ympärilläni puutonta enkä huuda...

Kyllä jos ajan 50 alueella 60 ja joku liimautuu puskuriini niin kyllä ärsytän, mutta iteppähän aloitti liimautumalla puskuriini. Reilusti voi mennä ohi, en estele ketään ohittamasta, päin vastoin annan yleensä tilaa ohitukseen jos siihen on tarve/mahdollisuus. Näitä puskurissa roikkumisia sattuu tosin yleensä nelikaistaisilla teillä jolloin en itse näe mitään syytä ajaa toisen puskurissa. Onneksi ei tarvitse ajaa näitä teitä (kehä I ja tuusulantie) kuin vähintään 2krt päivässä...
062802jumpie_prv.gif

offtopic: Myös kun ajelen ihan rauhassa esim. moottoritietä rajotusten mukaan, niin joku ohittaa ja palaa oikealle kaistalle etupuskuria viistäen, niin tämä vi***pää saa kokea saman itse. Yleensä en päästä myöskään toiste ohitseni, koska ei näemmä osaa ohittaa niin pysyköön sitten sielä takana. Sitten vielä yksi ärsyttävä tapa joillain on ajaa ohi edellämainitulla tavalla ja sitten alkaa ajamaan hitaammin. Ostaisivat vakionopeudensäätimen!

Kaikilla meillä on toisinaan liikenteessä melko lyhyt pinna!

Back